Урок №13, 7 клас, "Етнічні мотиви у класичній і сучасній музиці (1)."

Про матеріал

План-конспект уроку №13 інтегрованого курсу "Мистецтво" компонент "Музичне мистецтво" для 7 класу. Матеріал для художньо-творчої діяльності може варіюватися на погляд учителя. Матеріал для сприймання музичного мистецтва з аудіо-записів я часто заміняю відео-записами, так як учні завзятіше сприймають інформацію. Відеоматеріали вибираю з інтернетресурсів. Часто застосовую відеозаписи з власного архіву періоду студентства, педагогічних практик, іншої музичної діяльності, з попередніх років роботи в ЗОШ. Буду вдячна за схвалення, зауваження або іншу критику.

Перегляд файлу

 

ККлас

77-а

77-б

77-в

ДДата

 

 

 

Сімаковська Т.В.

учитель інтегрованого курсу «Мистецтво»

(музичне мистецтво)

Кам’янець-Подільського НВК №14

 

Урок 13

Тема: Етнічні мотиви у класичній і сучасній музиці (1).

 Мета: формування ключових компетентностей:

-загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями культури;

-міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного  ставлення до світу в різних сферах діяльності людини;

-вміння вчитися: організовувати своє робоче місце, планувати свої дії;

-предметних компетентностей:

-знайомити учнів з українським народним  мистецтвом, формувати уявлення про народну музику, імітацію, значення голосу людини в розвитку музичного мистецтва.

Розвивати вміння учнів уважно слухати музику та висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору, розвивати вміння на слух впізнавати жанрові ознаки музичного твору й характерні засоби музичної виразності та розвиток музичного образу. Розвивати в учнів здібності щодо образного сприйняття музичних творів та навички виконавського розвитку музики. Розвивати творчі здібності учнів, естетичний смак.

Виховувати інтерес до слухання класичної музики та виконання історичних пісень різної тематики, виховувати інтерес та любов до музики як виду мистецтва, повагу до української народної музики. Через музику виховувати інтерес до історії та інших видів мистецтва, зокрема образотворчого.

Обладнання: фортепіано, дошка, комп’ютер, аудіозаписи, мультимедійна презентація, відеозаписи,  ударні інструменти, дитячі шумові інструменти, qr-коди(як роздатковий матеріал як наочний матеріал), підручники.

Тип уроку: урок введення в  тему.

 

Хід уроку:

І. Вхід учнів до класу під музику «Країна мрій» Олег Скрипка

 

ІІ. Організація класу до уроку.

Музичне вітання.

Перевірка присутніх.

Перевірка домашнього завдання. (Слухати та аналізувати українську народну музику.)

 

ІІІ. Актуалізаці опорних знань.

Запитання до учнів:

-Які музичні твори ми слухали минулого уроку?

-Які пісні співали минулого уроку?

-Про якого композитора говорили на попередньому уроці?

-Що ви найкраще запам’ятали про Ігора Стравінського?

 

IV.Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми та мети уроку.

Захоплення європейських композиторів музичним фольклором різних народів світу відкрило слухачам красу і чарівність мелодій та ритмів музики народів Сходу та Африки. Наприклад, відомий вже вам «Турецький марш» В.А.Моцарта.

Сьогодні ми розпочинаємо з вами нову тему, але знайому вам, адже вона тісно пов’язана з попередньою темою.

 

V. Слухання Соната ля мажор 3 частина «Турецький марш» В.А.Моцарт

Любов турків до цієї мелодії воістину не має меж. Прості люди не пам’ятають автора, але всі співають. Більшість упевнена, що ця мелодія народна. Жанр військового маршу Моцарт запозичив у Османького військового оркестру, який завжди супроводжував багатотисячне військо султана.

Слухання.

Запитання до учнів:

-Пригадайте, що таке соната.

-Які відомі вам композитори писали сонати?

-Охарактеризуйте дану мелодію.

-Чи схожий турецький марш до звичних нам маршів?

 

VI. Слухання Михайло Глінка Опера «Руслан і Людмила» ІІІ дія, Перський хор «Лягає в полі морок нічний»

Інколи композитори в своїх творах використовували істино народні мелодії. В опері михайла Глінки «Руслан і Людмила» у ІІІ акті, дії якого відбуваються у замку чарівниці Наіни, лунає чарівно-зваблива гнучка, пройнята солодкою знемогою мелодія перського хору «Лягає в полі морок нічний», заснована на справжній іранській мелодії.

Слухання.

Запитання до учнів:

-Які зображальні виконавські прийоми використав композитор у музиці?

-Якого характеру музика?

-Які емоції викликає ця музика?

-З яким настроєм хористи виконують твір?

 

VII. Вокально-хорова робота.

Розспівування.

Ммм... (на мурмурандо) по півтонах  у висхідному і нисхідному порядку.

Мі ме ма мо му... по півтонах  у висхідному і нисхідному порядку. (Звертаю увагу на округленість звуку та артикуляцію.)

До мі соль мі до по півтонах  у висхідному і нисхідному порядку.

Розучування пісні «Країна мрій» Олег Скрипка.

Виконання  пісні «А я пливу у човні» І.Білик.

Виконання пісень вивчених на попередніх уроках.

 

VIII. Підсумок уроку.

Запитання до учнів:

-Що нове для себе ви сьогодні відкрили?

-Що сподобалось на цьому уроці вам найбільше?

-Яку музику ми з вами сьогодні слухали?

 

ІХ. Домашнє завдання.

Подумати, який зв’язок народної та сучасної музики є на сьогодні .

Переглянути фільм-казку за поемою О.С.Пушкіна «Руслан і Людмила».

 

 

 

Х. Вихід учнів з класу під «Країна мрій» Олег Скрипка.

1

 

docx
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 7 клас (Масол Л.М., Гайдамака О.В., Кузьменко Г.В.. Лемешева Н.А.)
Додано
4 грудня 2018
Переглядів
2408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку