Урок №14
Тема: Сучасне аранжування класичних творів.
Мета:
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання: ноутбук, презентація, посібник «Мистецтво» 7кл. Л. Масол.
Музичний матеріал для виконання: А. Осадчий «Стоїть тополя».
Музичний матеріал для сприймання: Л. Бетховен, Соната для фортепіано №14 до-дієз мінор, частина перша в аранжуванні Річарда Клайдермана; Франц Шуберт, Серенада в класичному виконанні та аранжуванні Річарда Клайдермана.
Урок №14
Тема: Сучасне аранжування класичних творів.
Мета:
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання: ноутбук, презентація, посібник «Мистецтво» 7кл. Л. Масол.
Музичний матеріал для виконання: А. Осадчий «Стоїть тополя».
Музичний матеріал для сприймання: Л. Бетховен, Соната для фортепіано №14 до-дієз мінор, частина перша в аранжуванні Річарда Клайдермана; Франц Шуберт, Серенада в класичному виконанні та аранжуванні Річарда Клайдермана.
Хід уроку
Музичне вітання
Щоб дізнатися тему уроку нам потрібно розігріти наш голосовий апарат і поспівати.
Почнемо з розспівки на мелодію з вітання постійно підвищуючи на пів тона. Перша половина рух догори, друга половина рух вниз. На слог льо, ра, йо, ку, мі.
А тепер давайте попрацюємо з вже відомою вам піснею «Стоїть тополя» А. Осадчого. Нагадайте про що пісня? Демонстрація, спів усіма учнями.
Ми з вами зараз співали одну і туж саму пісню по-різному, як це називається?
Аранжування-це створення інструментального супроводу до мелодії твору. Тема сьогоднішнього уроку «Сучасне аранжування класичних творів». А метою буде проаналізувати класичні твори та їх аранжування, і зрозуміти чи можуть існувати класичні твори в сучасності.
Ви помітили, що в нас утворилося 3 групи, в яких ви цілий урок маєте працювати злагоджено. Сподіваюсь що вам буде цікаво, весело.
Я приготувала для вас перше завдання. У кожної групи лежать аркуші де розташовані різні оркестри. Вам потрібно визначити що це за оркестр, і розказати його особливості. На цю роботу відводжу 2 хвилинки.
(презентація)
Діти я хочу познайомити вас із французьким піаністом, аранжувальником – майстром романтичних настроїв, взагалі принцом романтики Річардом Клайдерманом.
Завдання «Прочитай –це легко»
Відкрийте сторінку 53 уважно прочитайте інформацію про нього, одного з вас я оберу репортером який приїхав до України дізнатися чи знаємо ми щось про цього аранжувальника. А репортер має уважно слухати, щоб потім розказати що нового він дізнався.
(в кожної групи заготовлені напередодні питання)
А тепер найцікавіше, ми прослухаємо твори які він аранжував. Чи впізнаєте ви чия це мелодія?
Діти, а давайте ми уявимо ніби ми з вами мелодія, а зміна наших рухів це аранжування.
(плавний показ руками, кружляння, прикрашання рухами у повітрі).
Так це місячна соната Бетховена.
Завдання 3
Кожна група має свої завдання.
Першій треба схематично зобразити те що ви почули з початку і до кінця, можна використовувати різні кольори, малювати природні явища, навіть писати слова-асоціації, друга група має використовувати музичні засоби виразності, а третя група – намалювати враження від прослуханого твору. Працювати повинні всі разом.
Повторне слухання.
Молодці, тепер оберіть того хто презентує ваші роботи.
Якщо ви пам’ятаєте то завдяки саме Шуберту жанр пісні увійшов у класичну музику. Він є автором 600 пісень.
Знову в кожної групи своє питання:
Сьогодні ви були на рівні, це означає що ви дуже уважні, розумні, кмітливі. Це був незвичайний урок, щось для вас було нове. З аранжуванням ви вже знайомі, на попередніх уроках ви вивчали аранжування в народній музиці та також в класичній. Сьогодні ми завершили вивчення аранжування в музиці.
Поділіться зі мною вашими враженнями.
Давайте ми скажемо дякую тим хто осучаснює твори дає їм продовження жити.
Домашнім завданням в вас буде створити відео кліп чи презентацію класичного твору аранжувальником якого є Річард Клайдерман, знайдіть в інтернеті доберіть малюнки, і презентуйте на наступному уроці.