Урок 14 з музики 7 клас "Сучасне аранжування класичних творів"

Про матеріал

Урок №14

Тема: Сучасне аранжування класичних творів.

Мета:

  • -Продовжити знайомство учнів з поняттям «аранжуванням музики», розглянути сучасне електронне аранжування класичної музики та визначити їхні характерні особливості, познайомити з творчістю Р. Клайдермана, пригадати творчість Л. Бетховена та Ф. Шуберта на прикладі їхніх творів.
  • -Розвивати вміння учнів уважно слухати музику, знаходити спільні та відмінні риси між творами та їхніми аранжуваннями, розвивати вміння аналізувати музичні твори та їхні аранжування.
  • -Виховувати ціннісне ставлення до музичної культури минулого і сучасності, повагу до творчості композиторів та інтерес до творчості аранжувальників.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: ноутбук, презентація, посібник «Мистецтво» 7кл. Л. Масол.

Музичний матеріал для виконання: А. Осадчий «Стоїть тополя».

Музичний матеріал для сприймання: Л. Бетховен, Соната для фортепіано №14 до-дієз мінор, частина перша в аранжуванні Річарда Клайдермана; Франц Шуберт, Серенада в класичному виконанні та аранжуванні Річарда Клайдермана.

Перегляд файлу

Урок №14

Тема: Сучасне аранжування класичних творів.

Мета:

  • Продовжити знайомство учнів з поняттям «аранжуванням музики», розглянути сучасне електронне аранжування класичної музики та  визначити   їхні характерні особливості, познайомити з творчістю Р. Клайдермана, пригадати творчість Л. Бетховена  та Ф. Шуберта на прикладі їхніх творів.
  • Розвивати вміння учнів уважно слухати музику, знаходити спільні та відмінні риси між  творами та їхніми аранжуваннями, розвивати вміння  аналізувати музичні твори та їхні  аранжування.
  • Виховувати ціннісне ставлення до музичної культури минулого і сучасності, повагу до творчості  композиторів та інтерес до творчості аранжувальників.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: ноутбук, презентація, посібник «Мистецтво» 7кл. Л. Масол.

Музичний матеріал для виконання: А. Осадчий «Стоїть тополя».

Музичний матеріал для сприймання: Л. Бетховен, Соната для фортепіано №14 до-дієз мінор, частина перша в аранжуванні Річарда Клайдермана; Франц Шуберт, Серенада в класичному виконанні та аранжуванні Річарда Клайдермана.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Музичне вітання

 

 

 

 

 

 

 

 

Щоб дізнатися тему уроку нам потрібно розігріти наш голосовий апарат і поспівати.

  1. Вокально-хорова робота.

Почнемо з розспівки на мелодію з вітання постійно підвищуючи на пів тона. Перша половина рух догори, друга половина рух вниз. На слог льо, ра, йо, ку, мі.

А тепер давайте попрацюємо з вже відомою вам піснею «Стоїть тополя» А. Осадчого. Нагадайте про що пісня? Демонстрація, спів усіма учнями.

  1. Розкриття теми уроку.

Ми з вами зараз співали одну і туж саму пісню по-різному, як це називається?

Аранжування-це створення інструментального супроводу до мелодії твору. Тема сьогоднішнього уроку «Сучасне аранжування класичних творів». А метою буде проаналізувати класичні твори та їх аранжування, і зрозуміти чи можуть існувати  класичні твори в сучасності.

Ви помітили, що в нас утворилося 3 групи, в яких ви цілий урок маєте працювати злагоджено. Сподіваюсь що вам буде цікаво, весело.

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

Я приготувала для вас перше завдання. У кожної групи лежать аркуші  де розташовані різні оркестри. Вам потрібно визначити що це за оркестр, і розказати його особливості. На цю роботу відводжу 2 хвилинки.

(презентація)

  1. Розповідь про життя Річарда Клайдермана.

Діти я хочу познайомити вас із французьким піаністом, аранжувальником – майстром романтичних настроїв, взагалі принцом романтики Річардом Клайдерманом.

Завдання «Прочитай –це легко»

Відкрийте сторінку 53 уважно прочитайте інформацію про нього, одного з вас я оберу репортером який приїхав до України дізнатися чи знаємо ми щось про цього аранжувальника. А репортер має уважно слухати, щоб потім розказати що нового він дізнався.

(в кожної групи заготовлені напередодні питання)

А тепер найцікавіше, ми прослухаємо твори які він аранжував. Чи впізнаєте ви чия це мелодія?

  1. Фізкультхвилинка.

Діти, а давайте ми уявимо ніби ми з вами мелодія, а зміна наших рухів це аранжування.

(плавний показ руками, кружляння, прикрашання рухами у повітрі).

  1. Слухання Л. Бетховен, Соната для фортепіано №14 до-дієз мінор, частина перша в аранжуванні Річарда Клайдермана.

Так це місячна соната Бетховена.

  • Чи змінилася музика?
  • Який емоційний стан викликала?

Завдання 3

Кожна група має свої завдання.

Першій треба схематично зобразити те що ви почули з початку і до кінця, можна використовувати різні кольори, малювати природні явища, навіть писати слова-асоціації, друга група має використовувати музичні засоби виразності, а третя група – намалювати враження від прослуханого твору. Працювати повинні всі разом.

Повторне слухання.

Молодці, тепер оберіть того  хто презентує ваші роботи.

  1. Слухання Франц Шуберт, Серенада в класичному виконанні та аранжуванні Річарда Клайдермана.

Якщо ви пам’ятаєте то завдяки саме Шуберту жанр пісні увійшов у класичну музику. Він є автором 600 пісень.

Знову в кожної групи своє питання:

  1. Які зміни відбулися у процесі аранжування? (намалюйте)
  2. Що отримала нового та що втратила музика у процесі аранжування? (зобразити схематично)
  3. Оберіть з даних картин тільки ту яка більше підходить до цього твору. Поясніть чому.
  1. Підсумок уроку.

Сьогодні ви були на рівні, це означає що ви дуже уважні, розумні, кмітливі. Це був незвичайний урок, щось для вас було нове. З аранжуванням ви вже знайомі, на попередніх уроках ви вивчали аранжування в народній музиці та також в класичній. Сьогодні ми завершили вивчення аранжування в музиці.

Поділіться зі мною вашими враженнями.

  • Чи стають сучасними класичні твори?
  • Чи сподобалось вам їх новий вигляд?

Давайте ми скажемо дякую тим хто осучаснює твори дає їм продовження жити.

  • Мета уроку здійснена, як ви вважаєте?
  1. Домашнє завдання.

 Домашнім завданням в вас буде створити відео кліп чи презентацію класичного твору аранжувальником якого є Річард Клайдерман, знайдіть в інтернеті доберіть малюнки, і презентуйте на наступному уроці.

 

docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
7229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку