Урок № 15. Тема уроку "Геологічна будова Землі. Геологічні ери. Геологічне літочислення."

Про матеріал

Конспект уроку ,створений для використання під час проведення уроку географії у 8 класі на тему: "Геологічна будова Землі. Геологічні ери. Геологічне літочислення". Розроблений для вивчення нового матеріалу з елементами експрес-гри.

Перегляд файлу

ДАТА  07.11.2018 р.

КЛАС  8

УРОК _____

ТЕМА. Геологічні ери землі. Геологічне літочислення.  Геологічна будова України.

Мета уроку: навчальна: актуалізувати знання про тектонічну будову України, геологічні ери, геологічну будову України; сформувати загальні уявлення про способи визначення віку гірських порід, геологічне літочислення, геологічну будову території України; формувати практичні уміння працювати з геологічною картою та геохронологічною таблицею;

розвивальна: розвивати уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; розвивати вміння працювати самостійно та в групах;

виховна: виховувати повагу до професії геолога.

Обладнання: підручник, тектонічна карта України, атлас, маршрутний лист (геохронологічні ери), роздатковий матеріал, ТЗН.

Тип уроку:вивчення нового матеріалу з елементами експрес – гри.

Хід уроку

 

                 «І пил може утворити гору» (Японська народна мудрість)   

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  1. Привітання.
  • Добрий ранок! Мене звати Костянтин Валерійович. Перед тим , як розпочати урок, я хотів би,щоб ви посміхнулися мені, а тепер один одному,були уважними і доброзичливими; щоб ваш гарний настрій і володіння собою допомогли вам бути активними на уроці; щоб ви аналізували нове; не боялися помилятися, продемонстрували память, увагу ,досвід; робили самостійно висновки і уміли критично оцінювати свою роботу. Я зичу вам успіху ! Але для ефективної роботи на уроці обєднаємось у групи. Кожна група має свою назву:
  • «Юні геологи»;
  • «Знавці географії»;
  • «Дослідники»
  • «Відкривачі»
  • А зараз уявіть себе геологами,людьми,які визначають вік гірських порід та досліджують тектонічну структуру великих форм рельєфу.
  • Готові? Починаймо!
  1. Очікувані результати
  • У кожної групи на парті є бланки із переліком очікуваних результатів.
  • Виберіть, будь ласка один із варіантів того,що ви очікуєте від нашого уроку. В кінці уроку перевіримо чи справдилися ваші очікування.(групи по черзі зачитують очікувані результати)

                          Перелік очікуваних результатів

  • ознайомитись з геологічними ерами Землі;
  • активізувати знання про тектонічну будову України;
  • визначати вік гірських порід за геологічною картою;
  • вдосконалювати вміння працювати в групах та поважати думку один одного.

         3. Домашнє завдання

  • На дошці представлено домашнє завдання.

Запишіть,будь – ласка до своїх щоденників.

В кінці уроку ми повернемося до пояснення.

  • Хочу зауважити,що за гарне виконання завдання кожна група отримуватиме географічний пазл . В кінці уроку вам необхідно буде скласти пазли в єдине ціле,що покаже результати вашої роботи

 

         II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

                                           Прийом « Географічний брей-ринг »

  • А зараз перевіримо знання , засвоєні вами раніше за допомогою географічного брей-рингу. На ваших столах є варіанти відповідей. Вам потрібно уважно прослухати запитання,вибрати правильну відповідь та показати її.
  1. Найбільші тектонічні структури Землі називаються. (Літосферні плити)
  2. Україна розташована в межах якої платформи? (Східноєвропейської платформа)
  3. Території з абсолютною висотою до 200 метрів над рівнем моря(Низовини)

   4.Території з абсолютною висотою від 200 до 500 метрів над рівнем моря(Височини)

    5.Території з абсолютною висотою вище 500 метрів над рівнем моря(Плоскогіря)

    6.Високо підняті над прилеглими рівнинами ділянки земної поверхні, які характеризуються різкими і значними коливаннями висот(Гори)

    7. Найвища гора Українських Карпат(Говерла)

    8. Найвища гора Кримських гір(Роман-Кош)

    9.Відносно вузькі довгі улоговини,утворені ріками(Річкові долини)

    10.Ланцюги гір,лінійно витягнуті на порівняно велику відстань і обмежені з двох боків річковими долинами(Гірські хребти)

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Вступне слово вчителя

Розміщення тектонічних структур та відповідних їм великих форм рельєфу є наслідком тривалого і дуже складного процесу — формування земної кори.

Важливим результатом досліджень геологів є геологічні карти. За їх допомогою можуть бути зроблені висновки про формування земної кори і закономірності розміщення корисних копалин.

Складність та різноманітність геологічної будови території України пояснюється тим, що фізико-географічні умови її формування протягом геологічної історії постійно змінювалися.

Сьогодні ви дізнаєтеся, яку інформацію містить геологічна карта України, як геологи визначають вік гірських порід.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Повідомлення теми і мети уроку

-Сьогодні ми з вами вирушимо в цікаву подорож під час якої отримаємо знання про:

  • геологічні ери Землі;
  • тектонічну будову України;
  •  вік гірських порід.

-Ну що,готові? Вирушаймо!

- У кожної групи є маршрутний лист , який вам потрібно заповнювати на протязі подорожі. З кожної команди оберіть учасника , який буде записувати відповідну інформацію.

Уявіть ,що машина часу віднесла нас у далеке минуле,понад 4 мільярди років назад. Нам потрібно повернутися додому, але все не так просто. Ми повинні рухатися поетапно аж поки не повернемося у 7 листопада 2018 року.

2.Станція «Докембрійська ера»

Розповідь із відео+демонстрація на карті геологічної будови України.

Вправа «Переправа через річку»

Використовуючи шифротаблицю, розшифруйте, як називається назва наступної станції.

а

б

в

г

д

е

є

ж

з

и

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

і

й

к

л

м

н

о

п

р

с

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

т

у

ф

х

ц

ч

ш

щ

ь

ю

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

18, 1, 14, 6,17,9,17,12,20,29,13,1.

3.Станція «Палеозойська ера»

Розповідь із відео+демонстрація на карті геологічної будови України.

Вправа «Хмарний день»

 

 

  

 

 

 

  1. Станція «Мезозойська ера»

Розповідь із відео+демонстрація на карті геологічної будови України.

Вправа «Переправа на конях»

 

СЬ

 

Й

 

О

 

З

 

 

 

КА

 

КА

 

Й

 

НО

 

 

 

 

 

    Початок

 

 

 

- Отже, ми з вами повернулися додому у 2018 рік. Але подорож нас втомила і нам потрібно відновити свої сили. Тож, підійміться і повторюйте за мною:

V.Рефлексія

1. Рухівка «Доберися до вершин»

Всі ми трішечки втомились,

                                   Біля парт ми опинились.

                                   Всім потрібно відпочити

                                   Гору нам потрібно уявити

                                   Та до неї дотягнутися

                                   На вершину подивитися

                                   Покружляти головою

                                   Хлопнуть лівою ногою

 Та на місці пострибати

 В лузі квітку пошукати

 І направо, і наліво

 Щоб нічого не боліло

 Один,два,три, чотири

 Набираємось ми сили

 Нахилились,повернулись

 До товариша всміхнулись

-Ну що,трішечки задихались? Давайте відновимо дихання. А допоможе нам у цьому цікава вправа:

2. Вправа «Здутий  мяч»

- Беремо до рук уявного м’яча;

- підіймаємо перед собою;

- вдихаємо повні легені повітря;

- видихаємо,стискуючи не на всю силу мяч;

(повторюємо вправу аж поки не стиснемо повністю)

-Молодці!

VI. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1.Установіть відповідність:

Докембрійська ера

Пермський період

1.8 млн. років –тепер. час

Палеозойська ера

Юрський період

4 – 2.6 млрд. років тому

Мезозойська ера

Четвертинний період

285-230 млн. років тому

Кайнозойська ера

Архейський період

195-137 млн. років тому

 

Правильна відповідь:

Докембрійська ера

Архейський період

4 – 2.6 млрд. років тому

Палеозойська ера

Пермський період

285-230 млн. років тому

Мезозойська ера

Юрський період

195-137 млн. років тому

Кайнозойська ера

Четвертинний період

1.8 млн. років –тепер. час

  • А зараз ми розгорнемо зошити ,запишемо число, класна робота та тему нашого уроку. Зараз ми проведемо вправу…
  1. Географічний крос

Закінчіть речення.

1. Найбільшими одиницями геологічного літочислення у геохронологічній таблиці є … .(Ери)

2. Нам відомі такі геологічні ери як …(Докембрійська, Палеозойська, Мезозойська, Кайнозойська).

3. Менші одиниці геологічних ер називаються…(Періодами).

4. Архейський період відноситься до …(докембрійської) ери.

5.Силурійський період відноситься до …(палеозойської) ери.

6.Крейдовий період відноситься до …(мезозойської) ери.

7.Неогеновий період відноситься до…(кайнозойської) ери.

8. Найдавніші геологічні відклади на території України поширені у межах … (Українського щита).

9.Людей,які визначають вік гірських порід називають …(геологами)

 

VIІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

1.Заключне слово вчителя

Тепер ви знаєте, що геологічна будова території України є результатом дії складних процесів, які тривали протягом багатьох геологічних ер та періодів — від докембрійської до сучасної. Різні умови формування обумовили особливості окремих частин території нашої країни, які відображаються на геологічних картах.

  • А зараз перевіримо чи справдилися ваші очікування від уроку.

(ставимо відмітку про справдження)

  •  Знання про тектонічну та геологічну будову території України допоможуть вам виявити закономірності залягання корисних копалин на наступних уроках теми.

2.Оцінювання

             -  Давайте оцінимо вашу роботу на уроці за допомогою складання пазлу

 «Геологічна карта»

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте §14 підручника.

2. Складіть коротке повідомлення на тему « Найцікавіша ера»

1

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Брич Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
7290
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку