Урок №19 інтегрований курс Мистецтво 3 клас "Чарівні дива"

Про матеріал
Розробка уроку №19 "чарівні дива" інтегрованого курсу "Мистецтво" 3 клас за підручником Л.В. Масол «Мистецтво 3 клас».
Перегляд файлу

 Мозгова Лариса Володимирівна,

 вчитель предметів освітньої  галузі «Мистецтво»

Комунального закладу  Кам’янський ліцей №1

Кам’янської міської ради

 Черкаської області

Урок №19  Інтегрований курс «Мистецтво» 3 клас

Тема уроку: Чарівні дива.

Мета уроку: формування ключових компетентностей:

Компетентності спілкування державною мовою: виконання вокально-хорових творів рідною мовою;  аналіз творів мистецтва,  висловлювання власних думок та  вражень державною мовою.

Інформаційно-цифрова компетентність: використання інтерактивних методів, мультимедійних засобів та мережі інтернет.

Компетентність уміння вчитися впродовж життя: заохочення до самоосвіти, формування  уміння визначати власні художні інтереси, вміння,  доцільно розподіляти  свій час для пізнання, сприймання, творів мистецтва.

Компетентності ініціативності і підприємливості: заохочувати прояви творчої  ініціативи та намагання її реалізовувати, зокрема через втілення у практичній художньо-творчій діяльності (індивідуальній і колективній), презентації результатів власних мистецьких досягнень.

Компетентності у галузі природничих наук: аналіз, спостереження, дослідження і відтворення природних явищ засобами мистецтва.

Соціальна та громадянська компетентності: виховання усвідомленого відчуття себе частиною команди, розуміти та поважати думку та інтереси інших учасників освітнього процесу.

Компетентність обізнаності та самовираження у сфері культури виховання естетичного смаку: вміння виражати власні емоції, ідеї та почуття, виховання шанобливого ставлення до витворів мистецтва.

Компетентність екологічної грамотності і здорового життя: вчити цінувати своє здоров’я;  через творчу діяльність, пропагувати здоровий спосіб життя.

Предметні:  розвивати в школярів художньо-образне мислення, творчі здібності, співацькі навички, здатність відчувати характер музики й розуміння її образного змісту. Сприяти розви­тку творчої активності, розвитку почуття ритму. Викликати у дітей інтерес до музичного мистецтва, виховувати культуру слухача,  почуття національної гордості.

Тип уроку: урок-подорож.

Оснащення уроку: комп’ютер, телевізор, дидактичний матеріал, фортепіано, підручник Л.В. Масол «Мистецтво 3 клас».

Методи і прийоми: коментар вчителя, бесіда, демонстрація відеоматеріалів, стимулювання активності учнів, педагогічне спостереження, індивідуальне консультування, порівняльний аналіз.

Форма організації: урок з використанням  інтерактивних методів навчання.

Терміни і поняття: знаки альтерації: дієз, бемоль, бекар.

Музичний ряд: Жанна Колодуб  Троль. Герда. Снігова Королева (з альбому «Снігова оролева»),  Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева» (уривки)

Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, література, природознавство.

Хід уроку:

І.   Організаційний момент.

Музичне вітання.

Проспівав дзвінок - починається урок.

З божої ласки, з маминої казки.

Щирого старання, гомінких пісень

Вчитель: Добрий день вам, діти!

Разом: Добрий день!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Діти, я знаю, що всі ви любите музику, а ще я впевнена що ви дуже любите подорожувати. Під час подорожей люди дізнаються багато нового та цікавого. А чи хочете ви отримати нові враження, знання, почути захоплюючу історію про щиру, добру і сміливу дівчинку, яка визволила свого брата з полону Снігової королеви? Якщо так, то вирушаймо в фантастичну зимову подорож!

ІІІ. Актуалізація набутого навчального матеріалу учнями.

 Скажіть будь ласка, чи може музика зображувати такі природні явища як вітер, холод, мороз? Передавати  характер героя, його настрій, почуття? Так, завдяки засобам музичної виразності ми можемо відчути зимовий холод чи теплий літній вечір, задумливу дощову осінь чи весняний переспів пташок. Можемо розпізнати доброго, щирого чи злого та підступного героя.

ІV. Повідомлення теми, мети, завдання уроку.

 Сьогодні ми познайомимось з героями казки Ганса Крістіана Андерсена «Снігова королева» Послухаємо музику української композиторки Жанни Колодуб, яка засобами музичного мистецтва спробувала зобразити головних героїв казки. Розучимо нову пісню українського композитора М. Ровенка «Баба снігова», за допомогою шумових інструментів створимо справжній зимовий шумовий оркестр.

 V.  Основна частина.

 Датський казкар  Ганс Крістіан Андерсен написав казку «Снігова королева»  в середині 19 століття. В ній розповідається про фантастичні пригоди двох дітей  Кая та Герди. А починалося в ції казці все з дзеркала… Послухайте уривок казки.

Жив собі один лихий троль. Він був злючий-презлючий, наче сам чорт! Якось він  зробив собі дзеркало, у якому все добре і прекрасне здавалося гидким, а все негідне й погане виглядало прекрасним. Одного разу дзеркало розбилося на безліч маленьких скалок. І саме ці скалки наробили більше лиха, ніж саме дзеркало…В цей самий день Кай і Герда сиділи й роздивлялися книжку...— Ой! — раптом зойкнув хлопчик. — Мене кольнуло в серце, і щось потрапило в око!  То були скалочки з химерного тролевого дзеркала...

Коли в очі Кая влучає уламок тролевого дзеркала добрий хлопчик перетворюється на норовливу дитину, злу і жорстоку. Одного разу, попри попередження, хлопчик прив'язує свої сани до карети незнайомої зимової дами і їде з нею в невідомому напрямку. Виявляється, що це Снігова Королева, правителька крижаної землі, що не знає жодних теплих і щирих почуттів. Вона хоче використати Кая для своїх цілей. Ось такими словами описує казкар снігову королеву: «За вікном пурхали сніжинки; одна з них, найбільша, почала рости, рости, поки нарешті не перетворилася на жінку, закутану в білий тюль, зітканий ніби з безлічі сніжних зірочок. Вона булла дивовижно гарна, вся із сліпучо-білого льоду і все-таки жива! Очі її виблискували, як зорі, але в них не було ні лагідності ні тепла…».

По справжньому головний герой в цій казці тільки один - дівчинка Герда. Герда  дівчинка хоч і маленька, але надзвичайно хоробра і наполеглива. Її головною силою є любляче серце, яке здатне перемогти чари Снігової королеви, і яке приваблює до Герди серця всіх, хто їй зустрічався, викликаючи бажання допомогти їй. Попри всі перешкоди, Герда знаходить крижаний палац Снігової королеви. Вона бачить Кая, серце якого перетворилось на крижину. Герда плаче, її сльози  падають Каю на груди й розтоплюють його крижане серце. Кай стає вільним , взявшись за руки, вони повертаються додому.

Українська композитор Жанна Юхимівна Колодуб  створила музичні образи головних героїв казки «Снігова королева»

VI. Слухання музики.

  1. Жанна Колодуб. Троль. Герда. Снігова Королева (з альбому «Снігова королева»).
  2. Аналіз музичних творів.
  3.                   Опиши музичні «портрети» страхітливого і
  4.                   злого Троля, доброї та милої Герди,

1.Опишіть музичні «портрети» страхітливого і злого Троля, доброї та милої Герди, холодної та байдужої Снігової  Королеви.

  • А як у музиці відтворено рухи лихого

2.Як у музиці відтворено рухи страхітливого троля?

3.Добери слова для характеристики музики реальної дівчинки Герди та фантастичної Снігової королеви.

4.Який характер музики, її темп, та динаміка? Які звуки за висотою використовує композитор? Які ви чуєте музичні інструменти?

VII. Музична грамота.

Веселі нотки дуже полюбляють гратися. Вони вміють підстрибувати вгору, вниз, змінювати своє звучання. В цьому їм допомагають їхні друзі – знаки альтерації – дієз,  бемоль та бекар. Коли перед нотой стає Дієз - нотка починає звучати вище, Бемоль  - навпаки робить звучання ноти нижчим. Знак Бекар – повертає звучання ноти до їх справжнього звучання.

Без названия (4).png

VIІІ. Вокально-хорова робота.

Діти, сьогодні на уроці ми вивчимо нову пісню. Та перед співом пропоную вам зробити невеличку розминку.

Щоби правильно співати

Треба нам рівненько стати!

Ручки вгору ми підняли

І до сонечка дістали.

На носочках пострибали

Знов на стільчики сідали.

Молодці! Згадаємо нашу веселу поспівку.

1. Виконання вокальної вправи

2. Розучування пісні М.Ровенка «Баба снігова»

    2.1. Слухання пісні, аналіз.

    2.2. Розучування фразами, підспівування за вчителем.

    3.3. Виконання 1 куплету та приспіву під акомпанімент.

«Баба снігова»


1 куплет

Баба, баба, баба,
Баба снігова.
З гірки позирає
Начебто жива. (2)

2 куплет
Очі — як вуглини
І морквяний ніс.
Зайчик як побачив —
Дременув у ліс. (2)

3 куплет
Шапка із бляшанки,
Віник у руках.
Не лиш для зайчаток,
Для лисички — жах. (2)

4 куплет
Всі тремтять від страху:
Звірі і птахи.
Тільки не бояться
Раді малюки. (2)

5 куплет
Всіх вона лякає
Баба снігова.
Діток потішає
Сніжна голова. (2)

6 куплет
Сонечко пригріє,
Забринить трава,
Потече струмочком
Баба снігова. (2)
 


 

 

IХ. Музично-ритмічні вправи

1. Виконання музично-ритмічної гри «Ритми зими» (використовуючи шумові інструменти)

2. Фізкультхвилинка за вибором вчителя.

Х. Підсумок уроку, рефлексія.

 Щиро вдячна за гарний настрій, який  ви подарували мені. Давайте  згадаємо що нового ми дізнались на уроці:

1. З героями якої казки ми сьогодні познайомились? Хто її автор?

2. Назвіть ім’я композитора, яка створила музичні образи героїв цієї казки.

3. Чи передала музика характер та образ казкового героя?

4. Прослухайте емоційні характеритики музики та визначте героя:

 Ніжна, добра, щира, смілива…

 Холодна, жорстока, бездушна…

 Страшна, уривчаста, неприємна…

5. Як називаються знаки, які змінюють звучання музичних звуків? Правильно, це знаки альтерації.  Назвіть їх, та їхні властивості.

 Молодці! Ми гарно попрацювали, засвоїли новий матеріал та трішки втомились. Щоб відпочити пропоную переглянути уривок з мультиплікаційного фільму «Снігова королева»

Перегляд фрагменту мультиплікаційного фільму «Снігова королева»

 ХІ. Домашнє завдання.

 Перегляньте ноти пісень в підручнику та знайдіть знаки бемоль, дієз, бекар.

Джерела

1. https://uk.wikipedia.org/wiki.

3. https://pidruchnyk.com.ua/1514-mystectvo-3-klas-masol-nush.html4.

5. https://xn--80aaukc.xn--j1amh/snigova_koroleva.html

docx
Додано
19 березня 2022
Переглядів
3905
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку