Урок "Подорож до далеких країн" Інтегрований курс мистецтво 2 клас

Про матеріал
Розробка уроку інтегрований курс Мистецтво 2 клас "Подорож до далеких країн" за підручником "Мистецтво 2 клас" Л.Масол
Перегляд файлу

 Мозгова Лариса Володимирівна,

 вчитель предметів освітньої

 галузі «Мистецтво»

Комунального закладу

 Кам’янський ліцей №1

Кам’янської міської ради

 Черкаської області

Тема уроку: Подорож до далеких країн.

Мета уроку: формування ключових компетентностей:

Компетентності спілкування державною мовою: виконання вокально-хорових творів рідною мовою;  аналіз творів мистецтва,  висловлювання власних думок та  вражень державною мовою.

Інформаційно-цифрова компетентність: використання інтерактивних методів, мультимедійних засобів та мережі інтернет.

Компетентність уміння вчитися впродовж життя: заохочення до самоосвіти, формування  уміння визначати власні художні інтереси, вміння,  доцільно розподіляти  свій час для пізнання, сприймання, творів мистецтва.

Компетентності ініціативності і підприємливості: заохочувати прояви творчої  ініціативи та намагання її реалізовувати, зокрема через втілення у практичній художньо-творчій діяльності (індивідуальній і колективній), презентації результатів власних мистецьких досягнень.

Компетентності у галузі природничих наук: аналіз, спостереження, дослідження і відтворення природних явищ засобами мистецтва.

Соціальна та громадянська компетентності: виховання усвідомленого відчуття себе частиною команди, розуміти та поважати думку та інтереси інших учасників освітнього процесу.

Компетентність обізнаності та самовираження у сфері культури виховання естетичного смаку: вміння виражати власні емоції, ідеї та почуття, виховання шанобливого ставлення до витворів мистецтва.

Компетентність екологічної грамотності і здорового життя: вчити цінувати природу, любити тварин, через творчу діяльність, пропагувати здоровий спосіб життя.

Тип уроку: урок-подорож.

Оснащення уроку: комп’ютер, телевізор, дидактичний матеріал, малюнки тварин, фортепіано, підручник Л.В. Масол «Мистецтво 2 клас».

Методи і прийоми: коментар вчителя, бесіда, демонстрація відеоматеріалів, стимулювання активності учнів, педагогічне спостереження, індивідуальне консультування, порівняльний аналіз.

Форма організації: урок з використанням  інтерактивних методів навчання.

Терміни і поняття: клавішні інструменти, фісгармонія, челеста, тембр.

Музичний ряд: К. Сен-Санс. Цикл «Карнавал тварин» - «Кенгуру», «Акваріум», пісня «Кенгуру» музика В.Гребенюка, слова Е.Саталкіної.

Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, природознавство.

Хід уроку:

І.   Організаційний момент.

Музичне вітання. (На мелодію пісні «Я на сонечку»)

Урок музики у нас

Запросили всіх у клас.

Привітаймось дружно всі:

До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

Вчитель:

Плесніть діти кілька раз

До уроку все гаразд.

Разом:

Привітаймось дружно всі:

До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Діти, я знаю, що всі ви любите музику, а ще я впевнена що ви дуже любите подорожувати. Під час подорожей люди дізнаються багато нового та цікавого: про нові країни,  природу та  тварин, які проживають на тому чи іншому континенті. А чи хочете ви отримати нові враження, знання, почути захоплюючі історії, дізнатися про дивовижних тварин? Вирушаймо в фантастичну подорож!

ІІІ. Актуалізація набутого навчального матеріалу учнями.

 Скажіть будь ласка, чи може музика зображувати картини природи? Передавати  настрій, почуття? (Тема «Зимові свята») Музика може навіть передавати голоси різних тварин (Тема «Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси») Видатний французький композитор Каміль Сен-Санс створив цикл музичних п’єс, які відображають характер та звички різних тварин, яку він має назву? Так, це сюїта «Карнавал тварин»  Прослухайте уривок музичного твору і назвіть його. (Звучить п’єса «Зозуля в хащі лісу») Як за допомогою музики композитор передав голос зозулі ?

ІV. Повідомлення теми, мети, завдання уроку.

 Сьогодні ми відправимось в невелику подорож до південної країни і познайомимось з дивовижними тваринами. Продовжимо знайомство з творчістю французького композитора Каміля Сен-Санса. Будемо уважно слухати музичні твори та вчитися їх аналізувати.  Розучимо нову пісню та повторимо пісню, яку вивчили минулого уроку. То ж вирушаймо в чарівний світ живої природи та мистецтва!

V.  Основна частина.

 Пропоную вам відгадати загадки.

В неї є кишеня-дім,

Там маля живе у нім.

Грається, відпочиває,

Помаленьку підростає....

 Так, це кенгуру. А в якій країні живе ця тварина?

У Австралії - країні

Проживає ця тварина.

Вона скаче чи гуля –

В неї в сумочці маля!

 Австралія – дивовижна та цікава країна. Вона знаходиться в південній півкулі, тому коли в нас зима – в Австралії літо. Її назва перекладається як «невідома південна земля»  В Австралії є озеро, відоме на весь світ, тому що вода в ньому – яскраво рожевого кольору! (Озеро Хілер) В цій країні кількість кенгуру більша ніж людей. Можливо тому ця тварина зображена на австралійському гербі.

 Діти, розгляньте будь ласка зображення кенгуру, що ви можете розказати про цю тварину? Вона повільна чи швидка, велика чи маленька?

 Французький композитор Каміль Сен-Санс в своєму фантастичному «Карнавалі тварин» засобами музичного мистецтва зобразив і цю дивовижну тварину. Слухаючи музику спробуйте уявити кенгуру, та охарактеризувати музичний твір.

Слухання музики.

1. К.Сен-Санс «Кенгуру»

 Який характер музики, її темп, та динаміка? Які звуки за висотою використовує композитор? Які ви чуєте музичні інструменти?

 Австралія – це найбільший острів у світі, тому вона з усіх боків омивається морями. В цих водах живуть найкрасивіші риби. Вони мають дуже красиві назви: риба-лицар, сонячна риба, риба-лев. Послухайте твір Каміля Сен-Санса «Акваріум», намагайтеся уявити чисту прозору воду в якій плавають рибки дивовижної краси.

2. К. Сен-Санс «Акваріум»

 У п’єсі «Акваріум» композитор зображує рух води за допомогою флейти. Фортепіано, ксилофона та рідкісних клавішних інструментів челести та фісгармонії.

Клавішні музичні інструменти — інструменти, звук у яких видобувається за допомогою важелів — клавіш, розташованих у певному порядку, що складають клавіатуру.

Челеста (італ. celesta, від celeste — небесний) — ударно-клавішний музичний інструмент, за формою схожий на піаніно. Використовується у симфонічному оркестрі. Відрізняється ніжним звучанням, яке нагадує звук дзвіночків.

Фісгармонія — язичковий пневматичний клавішний музичний інструмент, звуки видобуваються коливаннями металевих язичків під дією струменю повітря, яке накачується двома ножними педалями. Звучання фісгармонії нагадує орган.

Порівняйте два музичних твори, які ми прослухали на уроці. Що в них спільного і чим вони відрізняються?

VI. Вокально-хорова робота.

Діти, сьогодні на уроці ми вивчимо нову пісню, згадаємо пісню, яку вчили на попередньому уроці. Та перед співом пропоную вам зробити невеличку розминку.

Щоби правильно співати

Треба нам рівненько стати!

Ручки вгору ми підняли

І до сонечка дістали.

На носочках пострибали

Знов на стільчики сідали.

Молодці! Згадаємо нашу веселу поспівку.

1. Поспівка «Про звірят» (підручник ст.59) - працюємо над інтонацією та дикцією. Звуки вимовляємо чітко, ручками показуємо високі та низькі звуки.

2. Розучування пісні В. Гребенюка «Кенгуру»

    2.1. Слухання пісні, аналіз.

    2.2. Розучування фразами, підспівування за вчителем.

    3.3. Виконання 1 куплету та приспіву під акомпанимент.

3. Виконання пісні В. Гребенюка «Левеня».

VII. Музично-ритмічні вправи

1. Виконання музично-ритмічної гри «Ритмічна полька» (використовуючи шумові інструменти)

2. Фізкультхвилинка за вибором вчителя.

VIІI. Підсумок уроку, рефлексія.

 Щиро вдячна за гарний настрій, який  ви подарували мені. Давайте  згадаємо що нового ми дізнались на уроці:

1. В якій країні ми сьогодні побували? 

2. Назвіть композитора, який написав «Карнавал тварин»

3. З якими творами композитора познайомились? 

4. Що ви дізналися про кенгуру, яка ця тварина? Чи правильно композитор за допомогою музики  передав її характер?

5. Чим вам запам’яталась музична п’єса «Акваріум»?

 Ми гарно попрацювали, трішки втомились. Щоб перепочити перегляньмо відеоролик та згадаємо музичні твори французького композитора Каміля Сен-Санса. (на вибір вчителя).

VIІІ. Домашнє завдання.

 Розгляньте малюнки в підручнику, відгадайте загадки. Спробуйте створити власну мелодію яка б характеризувала ту чи іншу тварину. Розкажіть своїм друзям та рідним про дивовижну країну Австралію, про чарівну музику, яка знайомить нас з мешканцями цього континенту.

Джерела

1. К.Сен-Санс«Лебідь»  https://www.youtube.com/watch?

2. Мультфільм «Тварини Австралії» https://www.youtube.com/watch?v=bfDT0zQESnw

3. https://uk.wikipedia.org/wiki/Клавішні_музичні_інструменти

4. https://uk.wikipedia.org/wiki/Фісгармонія

5. https://uk.wikipedia.org/wiki/Челеста

6. https://www.youtube.com/watch?v=CAQrtE3dA-M

7. Мистецтво: підруч. Для 2-го кл. закл. загал. серед. Освіти / Л.М.Масол, О.В.Гайдамака, О.М.Колотило. - Київ : Генеза, 2019. – 112 ст. : іл.

docx
Додано
19 березня 2022
Переглядів
1932
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку