Урок. 2 клас для шкіл з російською мовою навчання на тему "Весна квітуча"

Про матеріал

Мета : розвивати мовленнєві та читацькі навички і вміння; удосконалювати вміння будувати зв'язне висловлювання українською мовою; вчити знаходити характерні ознаки образів, бачити і розуміти прекрасне в природі, поезії, музиці; поповнювати активний словниковий запас учнів;виховувати любов і бережне ставлення до краси природи.

Слова для засвоєння: луки, заметіль, пелюстки, залюбки, крига, врешті, відлига.

Обладнання: малюнки весняних квітів , фізкультхвилинка, мультімедіа -відео. Шопен «Весняний вальс».

Перегляд файлу

Тема. Весна квітуча

Мета : розвивати мовленнєві та читацькі навички і вміння; удосконалювати вміння будувати зв'язне висловлювання українською мовою; вчити знаходити характерні ознаки образів, бачити і розуміти прекрасне в природі, поезії, музиці; поповнювати активний словниковий запас учнів;виховувати любов і бережне ставлення до краси природи.

Слова для засвоєння: луки, заметіль, пелюстки, залюбки, крига, врешті, відлига.

Обладнання: малюнки весняних квітів  , фізкультхвилинка, мультімедіа -відео. Шопен «Весняний вальс».

Тип уроку. УРОК  засвоєння нових знань.

Література: Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класу ( з навчанням російською мовою, Освіта 2013 рік) з урахуванням змін та доповнень. Підручник Українська мова: підручник для 2 кл аг. Освіт. навч. закл. з навч. рос. мовою/ Н.В. Гавриш, Т.С. Маркотенко 2012 р. 160с. Методична література: Сучасний урок в початковій школі. Методичні рекомендації з педагогічної практики для студентів денної і заочної форм навчання напряму підготовки «Початкова освіта», інтернет ресурс http://osvita.ua/school/lessons_summary/initial/pochatkova-konspekty-3-list-340.html

Хід уроку

І. Організаційний етап   (30с.)

Вчитель до класу заходить з квітами.                                                                                                                                

  • Ці квіти для всіх вас, шановні педагоги, колеги, діти.

Здивовані?

І зовсім це не дивина.

Так починається весна!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. (1 хв.)

 1.Емоційне налаштування на урок. (Слова вірша Катерини Перелісної «Що з весною настає?» записані на дошці через рядок)

  • Шановні діти, увага на дошку.

Вчитель:             Що з весною настає?
Учні хором:        - Сніг у полі розтає.
Вчитель:             - А чому то так буває?
Учні хором:       - Сонце його пригріває.
Вчитель:            - Що ж синіє на землі?
Учні хором:       - Ніжні проліски малі.
Вчитель:            - А що пнеться з-під листа?
Учні хором:        - То травичка вироста.
Вчитель:             - А над полем що бринить?
Учні хором:       - Любий жайворон дзвенить.

                                                            

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми і мети уроку  1 хв.

  • Яка сьогодні тема уроку ви дізнаєтеся, коли вилучите зайве:

ВSЕGСNНLА   КZВWІUТFУJЧQА

  • З приходом весни з'являються квіти. Сьогодні ми про них поговоримо.

 ІУ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.  

         Робота у зошитах

        - Відрийте зошити, запишіть дату і тему уроку.

1. Робота з чистомовкою на вимову м'яких, твердих, шиплячих, свистячих приголосних звуків ( на дошці).    

Ами - ами-ами - вже весна не за горами. 
Іти-іти-іти - їй зрадіють усі діти
Ки – ки - ки - і звірята, і пташки, 
Ля-ля-ля - зрадіє матінка-земля!   

 

2. Відгадайте загадку:

Виростає з цибулинки,
Різні має він відтінки.
Сам поважний, наче пан, 
Із чужих країв – … (тюльпан)                          

  3.Звуко - буквений аналіз слова тюльпан - [т´ у л´ п а н] 7б.,  6зв., 2 скл., 2 скл.

нагол.

           (буква «те» звук [т′

             буква «ю» звук  [у]

             буква «ел» звук  [л´]

             буква «м'який знак» звука не має  [ ]

             буква «пе» звук  [п]

             буква «а» звук  [а]

             буква «ен» звук  [н]

              букв 7        звуків 6

 3. Читання слів – анаграм назви весняних квітів за допомогою малюнків і вилучення зайвого слова . Назви квітів послідовно записати у зошит у рядочок через кому з коментуванням.

           СНІПІДНИЖК  + малюнок  ПІДСНІЖНИК (повідомлення вчителя: квітка з казки «12 місяців, не боїться морозів і квітне майже цілий місяць)

           ВІРАБКОН     + малюнок  БАРВІНОК (вічнозелена квітка навіть під снігом, стелеться по землі)

           ЛАФІАК   + малюнок  ФІАЛКА (запашна багаторічна рослинка. Може квітнути навіть взимку)

           НОКАВІЛЯ + малюнок КОНВАЛІЯ (одна з найкращих лісових квітів,її малюють художники, оспівують поети)

           ЦАРИНС  + малюнок НАРЦИС (струнка квітка із схиленою але гордою голівкою)

           ШИВНЯ  -  ВИШНЯ.

  • Що зайве? (вишня).
  • Чому? (бо це дерево)

4. Релаксація. Мультімедіа - відео. Шопен «Весняний вальс».

а)Завдання для слухання

- Слухаючи уявіть вишеньку.

б) читання тексту вчителем на фоні музики

- Положіть ручки, любі діти, сядьте зручненько, дивіться і слухайте уважненько.      

         Хоч вишня і дерево, але з приходом весни воно вкривається рясним білим цвітом…. Ви напевно всі бачили як цвітуть навесні вишні у садах та край городів.  Буйний цвіт приваблює метушливих бджілок-трудівниць… Згодом пелюсточки квітів опадають і кружляють у повітрі ніби сніжна заметіль…. Проходить час і на гілочках з'являються соковиті червоні ягідки….

      Ось тягнуться маленькі рученята до стиглих плодів.

  •  Обережно!... Не зламай мене, дитино, не зламай…., - чути ніжний шепіт

щедрої вишеньки.

в) метод «Мікрофон»

- Якою ви діти уявили вишеньку?

У. Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності.

    Робота з підручником с. 114

1. Читання  вчителем вірша Василя Діденко «Край городу вишні білі»

- Ось послухайте як про вишню навесні написав поет Василь Діденко.

Край городу вишні білі

Наробили заметілі –

Розметали пелюстки.

Понад луки, понад поле

Поспішають бистрі бджоли

Мед збирати залюбки.

Я беру тоненьку гілку.

А вона: - Пусти, Васильку,

- так почулося мені.

- Не ламай мойого цвіту:

Скоро-скоро бути літу –

Вродять вишеньки смачні.

2.Словникова робота.

-  Як ви, діти,  розумієте  значення таких слів із вірша?

Луки (лука) – луга   (поросла травою і кущами лука, що використовується як пасовисько та сіножать.)

Заметіль – метель (сильний вітер з снігом, хуртовина)

Пелюстки – лепестки (окремі листочки із квітки)

Залюбки – с удовольствием (охоче із задоволенням)

Крига – лед (те саме що й лід)

Врешті – наконец (нарешті, наостанку, зрештою)

Відлига – оттепель (значне потепління взимку чи ранньою весною, що викликає розтавання снігу)

3. Самостійне читання впівголоса.

4. Читання вірша учнями.

5. Робота над змістом вірша за питаннями підручника

- Про яку заметіль пише автор?

- Про що вишня просила хлопчика?

- Прочитайте прохання вишні хором та запам’ятайте його.

6.    Вивчення скоромовки.

- Читання скоромовки тихо і повільно

                    Вже весна і тане крига,

                    Врешті весняна відлига.

- Читання скоромовки голосно і повільно.

- Читання скоромовки тихо і швидко.

- Читання скоромовки голосно і швидко.

 

7. Фізкультхвилинка («Подоляночка», рухи на місці)

8. Каліграфічна хвилинка

                           Пп Р р пр  пролісок

9.Самостійне ознайомлення з віршем «Пролісок» Катерини Перелісної стр.115

- Хорове читання вірша учнями.

- Розгляньте малюнок проліска у підручнику.

10. Усний опис квітки проліска за малюнком і планом. (План на дошці)

- Якого кольору квіти проліска?

- Вони великі чи маленькі? На що схожі?

- Яке листя має пролісок? Нащо воно схоже?

.- Які комахи люблять ці квіти?

 - Чому треба бережно ставитися до них?

11.ЗРАЗОК ВИКОНАННЯ

Пролісок

   Розпустилися ніжні сині квіти проліска. Вони схожі на маленькі дзвіночки. Гострі зелені листочки нагадують списи. Бджілки дуже люблять ці квіточки.

Проліски – перші квіти весни. Бережіть їх!

12. Коментований запис тексту-опису проліска

УІ. Домашнє завдання

  • Повторити вивчені слова. Списати вірш «Пролісок» Катерини Перелісної.

Вивчи скоромовку. 

Вже весна і тане крига. 

Врешті, весняна відлига.

 УІІ. Підсумок уроку

  • Гра «Юний перекладач» (повторення слів для запам’ятовування с.115)

Над якою темою на уроці ми працювали? (Весна квітуча)

  • Про які квіти говорили? (тюльпан, підсніжник, барвінок,  фіалка, нарцис, конвалію, пролісок)
  • Про яке деревце читали? (про вишню)
  • Яку квітку описували? (пролісок)
  • Чого навчалися? ( берегти красу природи)

УІІІ. ОЦІНЮВАННЯ.

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
1909
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку