Мета : розвивати мовленнєві та читацькі навички і вміння; удосконалювати вміння будувати зв'язне висловлювання українською мовою; вчити знаходити характерні ознаки образів, бачити і розуміти прекрасне в природі, поезії, музиці; поповнювати активний словниковий запас учнів;виховувати любов і бережне ставлення до краси природи.
Слова для засвоєння: луки, заметіль, пелюстки, залюбки, крига, врешті, відлига.
Обладнання: малюнки весняних квітів , фізкультхвилинка, мультімедіа -відео. Шопен «Весняний вальс».
Тема. Весна квітуча
Мета : розвивати мовленнєві та читацькі навички і вміння; удосконалювати вміння будувати зв'язне висловлювання українською мовою; вчити знаходити характерні ознаки образів, бачити і розуміти прекрасне в природі, поезії, музиці; поповнювати активний словниковий запас учнів;виховувати любов і бережне ставлення до краси природи.
Слова для засвоєння: луки, заметіль, пелюстки, залюбки, крига, врешті, відлига.
Обладнання: малюнки весняних квітів , фізкультхвилинка, мультімедіа -відео. Шопен «Весняний вальс».
Тип уроку. УРОК засвоєння нових знань.
Література: Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класу ( з навчанням російською мовою, Освіта 2013 рік) з урахуванням змін та доповнень. Підручник Українська мова: підручник для 2 кл аг. Освіт. навч. закл. з навч. рос. мовою/ Н.В. Гавриш, Т.С. Маркотенко 2012 р. 160с. Методична література: Сучасний урок в початковій школі. Методичні рекомендації з педагогічної практики для студентів денної і заочної форм навчання напряму підготовки «Початкова освіта», інтернет ресурс http://osvita.ua/school/lessons_summary/initial/pochatkova-konspekty-3-list-340.html
Хід уроку
І. Організаційний етап (30с.)
Вчитель до класу заходить з квітами.
Здивовані?
І зовсім це не дивина.
Так починається весна!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. (1 хв.)
1.Емоційне налаштування на урок. (Слова вірша Катерини Перелісної «Що з весною настає?» записані на дошці через рядок)
Вчитель: Що з весною настає?
Учні хором: - Сніг у полі розтає.
Вчитель: - А чому то так буває?
Учні хором: - Сонце його пригріває.
Вчитель: - Що ж синіє на землі?
Учні хором: - Ніжні проліски малі.
Вчитель: - А що пнеться з-під листа?
Учні хором: - То травичка вироста.
Вчитель: - А над полем що бринить?
Учні хором: - Любий жайворон дзвенить.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми і мети уроку 1 хв.
ВSЕGСNНLА КZВWІUТFУJЧQА
ІУ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Робота у зошитах - Відрийте зошити, запишіть дату і тему уроку. 1. Робота з чистомовкою на вимову м'яких, твердих, шиплячих, свистячих приголосних звуків ( на дошці).
Ами - ами-ами - вже весна не за горами.
2. Відгадайте загадку:
Виростає з цибулинки, 3.Звуко - буквений аналіз слова тюльпан - [т´ у л´ п а н] 7б., 6зв., 2 скл., 2 скл. нагол.
(буква «те» звук [т′ буква «ю» звук [у] буква «ел» звук [л´] буква «м'який знак» звука не має [ ] буква «пе» звук [п] буква «а» звук [а] буква «ен» звук [н] букв 7 звуків 6 |
3. Читання слів – анаграм назви весняних квітів за допомогою малюнків і вилучення зайвого слова . Назви квітів послідовно записати у зошит у рядочок через кому з коментуванням. СНІПІДНИЖК + малюнок ПІДСНІЖНИК (повідомлення вчителя: квітка з казки «12 місяців, не боїться морозів і квітне майже цілий місяць) ВІРАБКОН + малюнок БАРВІНОК (вічнозелена квітка навіть під снігом, стелеться по землі) ЛАФІАК + малюнок ФІАЛКА (запашна багаторічна рослинка. Може квітнути навіть взимку) НОКАВІЛЯ + малюнок КОНВАЛІЯ (одна з найкращих лісових квітів,її малюють художники, оспівують поети) ЦАРИНС + малюнок НАРЦИС (струнка квітка із схиленою але гордою голівкою) ШИВНЯ - ВИШНЯ.
4. Релаксація. Мультімедіа - відео. Шопен «Весняний вальс». а)Завдання для слухання - Слухаючи уявіть вишеньку. б) читання тексту вчителем на фоні музики - Положіть ручки, любі діти, сядьте зручненько, дивіться і слухайте уважненько. Хоч вишня і дерево, але з приходом весни воно вкривається рясним білим цвітом…. Ви напевно всі бачили як цвітуть навесні вишні у садах та край городів. Буйний цвіт приваблює метушливих бджілок-трудівниць… Згодом пелюсточки квітів опадають і кружляють у повітрі ніби сніжна заметіль…. Проходить час і на гілочках з'являються соковиті червоні ягідки…. Ось тягнуться маленькі рученята до стиглих плодів.
щедрої вишеньки. в) метод «Мікрофон» - Якою ви діти уявили вишеньку? У. Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності. Робота з підручником с. 114 1. Читання вчителем вірша Василя Діденко «Край городу вишні білі» - Ось послухайте як про вишню навесні написав поет Василь Діденко. Край городу вишні білі Наробили заметілі – Розметали пелюстки. Понад луки, понад поле Поспішають бистрі бджоли Мед збирати залюбки. Я беру тоненьку гілку. А вона: - Пусти, Васильку, - так почулося мені. - Не ламай мойого цвіту: Скоро-скоро бути літу – Вродять вишеньки смачні. 2.Словникова робота. - Як ви, діти, розумієте значення таких слів із вірша? Луки (лука) – луга (поросла травою і кущами лука, що використовується як пасовисько та сіножать.) Заметіль – метель (сильний вітер з снігом, хуртовина) Пелюстки – лепестки (окремі листочки із квітки) Залюбки – с удовольствием (охоче із задоволенням) Крига – лед (те саме що й лід) Врешті – наконец (нарешті, наостанку, зрештою) Відлига – оттепель (значне потепління взимку чи ранньою весною, що викликає розтавання снігу) 3. Самостійне читання впівголоса. 4. Читання вірша учнями. 5. Робота над змістом вірша за питаннями підручника - Про яку заметіль пише автор? - Про що вишня просила хлопчика? - Прочитайте прохання вишні хором та запам’ятайте його. 6. Вивчення скоромовки. - Читання скоромовки тихо і повільно Вже весна і тане крига, Врешті весняна відлига. - Читання скоромовки голосно і повільно. - Читання скоромовки тихо і швидко. - Читання скоромовки голосно і швидко.
7. Фізкультхвилинка («Подоляночка», рухи на місці) 8. Каліграфічна хвилинка Пп Р р пр пролісок 9.Самостійне ознайомлення з віршем «Пролісок» Катерини Перелісної стр.115 - Хорове читання вірша учнями. - Розгляньте малюнок проліска у підручнику. 10. Усний опис квітки проліска за малюнком і планом. (План на дошці) - Якого кольору квіти проліска? - Вони великі чи маленькі? На що схожі? - Яке листя має пролісок? Нащо воно схоже? .- Які комахи люблять ці квіти? - Чому треба бережно ставитися до них? 11.ЗРАЗОК ВИКОНАННЯ Пролісок Розпустилися ніжні сині квіти проліска. Вони схожі на маленькі дзвіночки. Гострі зелені листочки нагадують списи. Бджілки дуже люблять ці квіточки. Проліски – перші квіти весни. Бережіть їх! 12. Коментований запис тексту-опису проліска |
УІ. Домашнє завдання
Вивчи скоромовку. Вже весна і тане крига. Врешті, весняна відлига. УІІ. Підсумок уроку
Над якою темою на уроці ми працювали? (Весна квітуча) |
УІІІ. ОЦІНЮВАННЯ.
|
|
.