Урок розвитку зв'язного мовлення. Тема: Птахи – наші пернаті друзі. Складання діалогу.

Про матеріал

Урок розвитку зв'язного мовлення

Тема: Птахи – наші пернаті друзі.

Мета: Ознайомити учнів із характерними ознаками діалогу, найпростішими формулами мовленнєвого етикету; формувати уміння розрізняти діалог і монолог, ставити запитання і давати на них відповіді, будувати діалог, складати речення на задану тему; збагачувати і активізувати словниковий запас, розвивати інтерес до слова, виховувати прагнення красиво висловлюватись, пробуджувати бажання допомагати птахам.

Перегляд файлу

Урок розвитку мовлення

Тема: Птахи – наші пернаті друзі.

Мета: Ознайомити учнів із характерними ознаками діалогу, найпростішими формулами мовленнєвого етикету; формувати уміння розрізняти діалог і монолог, ставити запитання і давати на них відповіді, будувати діалог, складати речення на задану тему; збагачувати і активізувати словниковий запас, розвивати інтерес до слова, виховувати прагнення красиво висловлюватись, пробуджувати бажання допомагати птахам.

Обладнання: малюнки із зображенням птахів, картки зі словами, відеоматеріал.

  1. Організація класу
  2. Актуалізація опорних знань

Учні розглядають малюнки із зображенням птахів.

Вчитель:

  • Яких птахів ви бачите на малюнках? (Ластівка, дятел, зозуля, лелека)
  • Зараз перевіримо, чи можете ви їх відгадати.
  • Відгадування загадок

Швидко скрізь цей птах літає,

Всіх комашок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує.  (Ластівка)

Вірно людям я служу,

Їм дерева стережу,

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним добуваю.  (Дятел)

Що то за птах, що в чужі гнізда яйця підкидає?   (Зозуля)

Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки,

Хату на хаті має, жабам рахунок знає.  (Лелека)

  • Пригадайте, яка зараз пора року?
  • Яких ви знаєте птахів, що відлітають у теплі краї?

Учні читають тему уроку у зошиті.

  • Чому птахів називають пернатими друзями?
  • Як ви гадаєте, від якого слова утворилося слово пернатий?
  • Фізкультхвилинка
    Щось не хочеться сидіти, 
    треба трохи відпочити. 
    Руки вгору, руки вниз, 
    на сусіда подивись. 
    Руки вгору, руки в боки, 
    вище руки підніміть. 
    А тепер їх опустіть. 
    Так повторим кілька раз. 
    За роботу - все гаразд. 
  1. Повідомлення теми і мети уроку
  2. Робота над складанням діалогу
  1. Ознайомлення з ознаками діалогу (завдання в зошиті 1,2)
  • Виконуючи 1 завдання, учні вчаться ставити запитання, а вчитель коректує їх відповіді, допомагає.
  • Для виконання 2 завдання вчитель організовує роботу в парах. Дає тему для діалогу «У бібліотеці», один учень буде бібліотекарем, а інший –школярем. Декілька пар послухати, щоб учні побачили зразок, проаналізувати діалоги разом з учнями, виправити помилки.
  • Після завершення виконання цього завдання, зробити висновки визначення діалогу.
  1. Розрізнювання діалогічного та монологічного текстів (завдання 3).
  2. Складання речень із використанням допоміжного матеріалу (картки зі словами)

Вчитель дає завдання переставити слова так, щоб скласти речення.

  • Всі учні складають, а один іде до дошки та виставляє картки в правильному порядку (  біля, Синичка, годівнички.)
  • Дальше все повторюється, тільки речення ускладнюються (третина, Лише, птахів, перелітними, вважається.)
  • (далекими, курличуть, Між, журавлі, зірками, холодними.)
  1. Вчитель пропонує учням переглянути відео ( на відео дві пташки розмовляють, але немає звуку). Після перегляду вчитель з учнями роблять висновок, що відео не має звуку, тому незрозуміло про що говорили пташки. Вчитель дає завдання відновити діалог між пташками. Діти працюють в парах, складають діалог самостійно.

Діалог декількох пар заслуховується та аналізується.

  1. Робота з «Тематичним словничком»(завдання 12)
  1. Підсумок уроку

Вчитель запитує:

  • Чи запам’ятали ви, яка розмова називається діалогом?
  • Чи повинні бути ввічливими учасники діалогу?
  • З яких слів слід розпочинати діалог? А якими закінчувати?
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Круковська Наташа
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
5667
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку