Урок розвитку зв'язного мовлення
Тема: Птахи – наші пернаті друзі.
Мета: Ознайомити учнів із характерними ознаками діалогу, найпростішими формулами мовленнєвого етикету; формувати уміння розрізняти діалог і монолог, ставити запитання і давати на них відповіді, будувати діалог, складати речення на задану тему; збагачувати і активізувати словниковий запас, розвивати інтерес до слова, виховувати прагнення красиво висловлюватись, пробуджувати бажання допомагати птахам.
Урок розвитку мовлення
Тема: Птахи – наші пернаті друзі.
Мета: Ознайомити учнів із характерними ознаками діалогу, найпростішими формулами мовленнєвого етикету; формувати уміння розрізняти діалог і монолог, ставити запитання і давати на них відповіді, будувати діалог, складати речення на задану тему; збагачувати і активізувати словниковий запас, розвивати інтерес до слова, виховувати прагнення красиво висловлюватись, пробуджувати бажання допомагати птахам.
Обладнання: малюнки із зображенням птахів, картки зі словами, відеоматеріал.
Учні розглядають малюнки із зображенням птахів.
Вчитель:
Швидко скрізь цей птах літає,
Всіх комашок поїдає,
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)
Вірно людям я служу,
Їм дерева стережу,
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним добуваю. (Дятел)
Що то за птах, що в чужі гнізда яйця підкидає? (Зозуля)
Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки,
Хату на хаті має, жабам рахунок знає. (Лелека)
Учні читають тему уроку у зошиті.
Вчитель дає завдання переставити слова так, щоб скласти речення.
Діалог декількох пар заслуховується та аналізується.
Вчитель запитує: