Урок з української мови у 2 класі - "Речення"

Про матеріал

Урок української мови. Клас: 2

Тема конспекту уроку «Речення».

Мета. Формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає за­кінчену думку; вчити визначати речення в усному мовленні, тексті, розвивати увагу, мовлення, вміння спостерігати і зіставляти мовні явища, робити висновки; стимулювати творчу активність, виховувати уважне ставлення до явищ природи.

Перегляд файлу

Тема «Речення»  

  Мета. Формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає за­кінчену думку; вчити визначати речення в усному мовленні, тексті,  розвивати увагу, мовлення, вміння спостерігати і зіставляти мовні явища, робити висновки; стимулювати творчу активність ,  виховувати уважне ставлення до явищ природи.

Обладнання.Таблиця з теми, малюнки.

Хід уроку

І.  Організація класу до уроку.

Добрий день, малята –

 І біляві, і русяві,

 Кароокі, синьоокі,

 І слухняні,й розумненькі,

 І великі і маленькі!

  Дайте ви мені свої руки

  Проженемо сварку – муку

  Покрутіться і мені

  Посміхніться всі,

  Поверніться до гостей

  Привітайтесь: «Добрий день»

 

Хочу нагадати, що зараз урок української мови. А на уроці діти…

Уважні

Розумні

Організовані

Кмітливі

Сподіваюсь  саме такі діти будуть сьогодні на уроці.

Перш ніж розпочати урок, давайте пригадаємо девіз наших уроків:

Вчитель                                         Учні

Сидимо –                                         рівно

Пишемо –                                        гарно

Слухаємо –                                      уважно

Відповідаємо -                                правильно

  • Діти, до нас сьогодні завітали казкові гості і не просто так, а приготували для нас цікаву, незвичну подорож.
  • Як ви гадаєте, хто це може бути?
  • Що ж зараз подивимось, хто це до нас завітав.

Запрошення дітей до кінозалу.

Хто ж вони? (з’являються по-черзі герої мультфільму Смішарики: Пін, Нюша, Крош, Лосяш, Совуня ) Погляньте, які вони загадкові, сумні. Вони прийшли до нас за допомогою.   Дивимось на дошку.  Це план уроку. Якщо ми пройдемо всі пункти, ми зможемо їм допомогти. Ото ж ми готові?

Знайомство з планом уроку  (записано на промінчиках від сонечка)

  1. Хвилинка каліграфії
  2. Асоціативний кущ
  3. Робота з таблицею
  4.  Робота за картками
  5. Робота в парах 
  6. Перевірка знань

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Відкриваємо зошити.
  1. Завдання від Кроша.

Хвилинка каліграфії

Відгадайте загадку: Хто без дров і без вогню

                                       Світить, гріє нас щодня?(сонце)

Вчитель вішає на дошку сонечко

Який перший звук у слові «сонце»? Дайте йому  характеристику.

  Гра «Ланцюжок»

Назвати слова із звуком (с)

  Каліграфічне написання букви ес: Сс та речення «Сонце світить, та не гріє.»

Коли так кажуть? Чому? Подивіться на наше сонечко, чого не вистачає у нього? (промінчиків). Виконавши завдання смешариків, промінчики знову засяють і зігріють країну смешариків.

2.Завдання від Лосяша.

-  Що ви записали?(Речення)

- Давайте пригадаємо, що ми вже знаємо про речення і складемо асоціативний кущ.

 (Речення складається із слів. Слова в реченні пишуться окремо одне від одного. Перше слово пишеться з великої букви. В кінці речення ставиться крапка.)

На дошці запис:

          окреме написання  слів                  РЕЧЕННЯ              абзац

велика буква           слова           крапка      кома       знак оклику      знак питання

ІІІ. Робота над темою уроку.

1.Повідомлення теми і мети уроку.

- На сьогоднішньому уроці ми з вами розпочинаємо вивчення нової теми. Ви здогадалися якої?     («Речення» )

Ви вже довели, що багато чого знаєте з даної теми, але переконаєтеся сьогодні, що є ще над чим працювати, щоб досконало вивчити речення, і наш «кущ» постійно буде рости.

2. Завдання від Нюши

Робота з таблицею (Вивішується на дошці)

Високо летіли                   Високо летіли в небі журавлі.

  • Прочитайте кожну групу слів.
  • Зіставте ці дві групи.
  • Яка з них виражає закінчену думку?
  • Отож, що можна сказати про речення?

(Речення виражає закінчену думку)

Запишіть речення

  • Відшукайте речення у другій групі слів.

З рідною землею             Вони прощались з рідною землею.

Запишіть речення

Фізкультхвилинка

Хто це, хто це так втомився,

Що на парту похилився.

Треба всі нам дружно встати,

Фізкультпаузу почати.(Під музичний супровід)

  1. Завдання від Піна

Робота за картками

Диференційовані завдання

Скласти і записати речення.

         жовті, луках, На,кульбабки, квітли.

 

         луках, На,кульбабки, квітли.

 

       кульбабки, квітли, Жовті.  

ІV. Узагальнення знань.

Завдання від Совуні.

1.Робота в парах. «Склади речення»  (На час – 2 хвилини)

Діти отримують набори карток зі словами. Учні мають скласти з цих слів речення.  Утворене речення записати у зошит.

 V. Підсумок уроку.

1.Гра «Так – ні»

- Зіграти хочеться мені

Із вами, друзі, в «Так» чи «Ні».

Я вам питання задаю.

Готуйте відповідь свою.

 В кінці речення ставиться кома.(Ні)

  • Речення починають писати з великої букви.(Так)
  • Наше мовлення складається із складів.(Ні)
  • Наше мовлення складається із речень.(Так)
  • Речення виражає закінчену думку.(Так)
  • Слова у реченні пишуться разом.(Ні).
  • Молодці, подивіться на сонечко. Всі промінчики на своєму місці. Відтепер країна Смешариків завжди буде зігріта теплом.

 VІ.Рефлексія

  • Над якою темою працювали на уроці?
  • Що нового дізналися про речення?(доповнення асоціативного куща: закінчена думка
  • Що найбільше сподобалося?

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Горбачова Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. иванов петро
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 лютого 2018
Переглядів
20408
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку