Урок української мови. Клас: 2
Тема конспекту уроку «Речення».
Мета. Формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає закінчену думку; вчити визначати речення в усному мовленні, тексті, розвивати увагу, мовлення, вміння спостерігати і зіставляти мовні явища, робити висновки; стимулювати творчу активність, виховувати уважне ставлення до явищ природи.
Тема «Речення»
Мета. Формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає закінчену думку; вчити визначати речення в усному мовленні, тексті, розвивати увагу, мовлення, вміння спостерігати і зіставляти мовні явища, робити висновки; стимулювати творчу активність , виховувати уважне ставлення до явищ природи.
Обладнання.Таблиця з теми, малюнки.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
Добрий день, малята –
І біляві, і русяві,
Кароокі, синьоокі,
І слухняні,й розумненькі,
І великі і маленькі!
Дайте ви мені свої руки
Проженемо сварку – муку
Покрутіться і мені
Посміхніться всі,
Поверніться до гостей
Привітайтесь: «Добрий день»
Хочу нагадати, що зараз урок української мови. А на уроці діти…
Уважні
Розумні
Організовані
Кмітливі
Сподіваюсь саме такі діти будуть сьогодні на уроці.
Перш ніж розпочати урок, давайте пригадаємо девіз наших уроків:
Вчитель Учні
Сидимо – рівно
Пишемо – гарно
Слухаємо – уважно
Відповідаємо - правильно
Запрошення дітей до кінозалу.
Хто ж вони? (з’являються по-черзі герої мультфільму Смішарики: Пін, Нюша, Крош, Лосяш, Совуня ) Погляньте, які вони загадкові, сумні. Вони прийшли до нас за допомогою. Дивимось на дошку. Це план уроку. Якщо ми пройдемо всі пункти, ми зможемо їм допомогти. Ото ж ми готові?
Знайомство з планом уроку (записано на промінчиках від сонечка)
ІІ. Актуалізація опорних знань
Хвилинка каліграфії
Відгадайте загадку: Хто без дров і без вогню
Світить, гріє нас щодня?(сонце)
Вчитель вішає на дошку сонечко
Який перший звук у слові «сонце»? Дайте йому характеристику.
Гра «Ланцюжок»
Назвати слова із звуком (с)
Каліграфічне написання букви ес: Сс та речення «Сонце світить, та не гріє.»
Коли так кажуть? Чому? Подивіться на наше сонечко, чого не вистачає у нього? (промінчиків). Виконавши завдання смешариків, промінчики знову засяють і зігріють країну смешариків.
2.Завдання від Лосяша.
- Що ви записали?(Речення)
- Давайте пригадаємо, що ми вже знаємо про речення і складемо асоціативний кущ.
(Речення складається із слів. Слова в реченні пишуться окремо одне від одного. Перше слово пишеться з великої букви. В кінці речення ставиться крапка.)
На дошці запис:
окреме написання слів РЕЧЕННЯ абзац
велика буква слова крапка кома знак оклику знак питання
ІІІ. Робота над темою уроку.
1.Повідомлення теми і мети уроку.
- На сьогоднішньому уроці ми з вами розпочинаємо вивчення нової теми. Ви здогадалися якої? («Речення» )
Ви вже довели, що багато чого знаєте з даної теми, але переконаєтеся сьогодні, що є ще над чим працювати, щоб досконало вивчити речення, і наш «кущ» постійно буде рости.
2. Завдання від Нюши
Робота з таблицею (Вивішується на дошці)
Високо летіли Високо летіли в небі журавлі.
(Речення виражає закінчену думку)
Запишіть речення
З рідною землею Вони прощались з рідною землею.
Запишіть речення
Фізкультхвилинка
Хто це, хто це так втомився,
Що на парту похилився.
Треба всі нам дружно встати,
Фізкультпаузу почати.(Під музичний супровід)
Робота за картками
Диференційовані завдання
Скласти і записати речення.
жовті, луках, На,кульбабки, квітли.
луках, На,кульбабки, квітли.
кульбабки, квітли, Жовті.
ІV. Узагальнення знань.
Завдання від Совуні.
1.Робота в парах. «Склади речення» (На час – 2 хвилини)
Діти отримують набори карток зі словами. Учні мають скласти з цих слів речення. Утворене речення записати у зошит.
V. Підсумок уроку.
1.Гра «Так – ні»
- Зіграти хочеться мені
Із вами, друзі, в «Так» чи «Ні».
Я вам питання задаю.
Готуйте відповідь свою.
В кінці речення ставиться кома.(Ні)
VІ.Рефлексія