Українська мова (2 клас)
Тема. Закріплення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення.
Мета: закріпити, узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень за тою висловлювання; закріпити навички правильного інтонування речень, держання логічного наголосу; виховувати самостійність, працьовитість; розвивати мовлення школярів.
В документі також є роздатковий матеріал із завданнями та самостійною роботою.
Українська мова (2 клас)
Тема. Закріплення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення.
Мета: закріпити, узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень за тою висловлювання; закріпити навички правильного інтонування речень, держання логічного наголосу; виховувати самостійність, працьовитість; розвивати мовлення школярів.
Обладнання: таблиця, роздатковий матеріал, друкований зошит, підручник.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Усне опитування. слайд 1
– Що таке речення? ( Зв’язані за змістом слова. Речення виражає закінчену думку)
– Яке речення називається розповідним? ( В якому про щось розповідається)
– Що ставимо в кінці розповідного неокличного речення? ( Крапку)
– Що ставимо в кінці розповідного окличного речення? ( Знак оклику)
– Які речення називаються питальними? ( В яких про щось запитується)
– Що ставимо в кінці питальних речень? ( Знак питання)
– Яке речення називається спонукальним? (Яке містить спонукання до дії)
– Що ставимо в кінці спонукального речення? ( Крапку)
– Які спонукання можуть висловлюватись у спонукальному реченні? ( Прохання, запрошення, заклик, порада, тощо)
2. Гра «Збери речення». слайд 2
Барліг, готує, ведмідь, зимівлі, для.
Вулицю, переходь, дозволених, в, місцях.
Садку, у, малина, вашому, росте, чи.
– Запишіть правильно речення. Поясніть написання розділових знаків у кінці речення.
3. Гра «Збери слово». слайд 3
— Складіть слово, взявши з першого слова першу букву, з другого — другу, третього — третю і так далі.
Рак, день, піч, море, насіння, питання, подвір’я. (Речення)
4. Каліграфічна хвилинка.
Д д до дб бр ро лю ин ні хі не
Добро необхідне людині, як повітря. ( диктувати)
ІІІ. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота в підручнику (с.97-98).
а) Вправа 251. Усно, фронтальна робота.
б) Вправа 252. Письмово. Прочитати та пояснити прислів’я. Самостійно списати спонукальне речення.
2. Робота в друкованому зошиті.
_____________________________
3. Самостійна робота.
ІV. ПІДСУМОК УРОКУ
1. Гра «Виправ помилки».
— Слова, зв’язані за змістом, називаються текстом. (Реченням)
— Речення виражає незакінчену думку. (Закінчену)
— Речення, в якому про щось розповідається, називається питальним. (Розповідним)
— Речення, в якому про щось запитується, називається спонукальним. (Питальним)
— Речення, в якому висловлюється спонукання, називається розповідним, (Спонукальним)
2. Домашнє завдання: с.98, в. 255, з.с.__________
Прізвище та ім’я______________________________________________________
1. Склади речення. Поясни написання розділових знаків у кінці речення.
Барліг, готує, ведмідь, зимівлі, для.
Вулицю, переходь, дозволених, в, місцях.
Садку, у, малина, вашому, росте, чи.
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
2. Прочитай слова. Візьми з першого слова першу букву, з другого — другу, третього — третю і так далі. З цих букв склади нове слово, запиши його.
Рак, день, піч, море, насіння, питання, подвір’я. ____________________________
САМОСТІЙНА РОБОТА
1. Речення виражає:
а) закінчену думку;
б) звертання.
2. Речення складається із:
а) зв'язаних за змістом слів;
б) букв.
3. Складіть речення зі слів і запишіть його.
Річки, до, діти, швидко, добігли.
_____________________________________________________________________
4. За метою висловлювання речення бувають:
а) окличні, неокличні;
б) розповідні, питальні, спонукальні.
5. Прочитайте вірш. Підкресліть питальні речення.
Піднімає джміль фіранку
Каже: —Доброго вам ранку!
Як вам, бджілко, ночувалось?
Чи дощу не почувалось?
6. Поширте речення іншими словами, запишіть його.
Оля співає.
_____________________________________________________________________