Закріплення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення.

Про матеріал

Українська мова (2 клас)

Тема. Закріплення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення.

Мета: закріпити, узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень за тою висловлювання; закріпити навички правильного інтонування речень, держання логічного наголосу; виховувати самостійність, працьовитість; розвивати мовлення школярів.

В документі також є роздатковий матеріал із завданнями та самостійною роботою.

Перегляд файлу

Українська мова (2 клас)

Тема. Закріплення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення.

Мета: закріпити, узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень за тою висловлювання; закріпити навички правильного інтонування речень, держання логічного наголосу; виховувати самостійність, працьовитість; розвивати мовлення школярів.

Обладнання: таблиця, роздатковий матеріал, друкований зошит, підручник.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Усне опитування. слайд 1

Що таке речення? ( Зв’язані за змістом слова. Речення виражає закінчену думку)

Яке речення називається розповідним? ( В якому про щось розповідається)

Що ставимо в кінці розповідного неокличного речення? ( Крапку)

Що ставимо в кінці розповідного окличного речення? ( Знак оклику)

Які речення називаються питальними? ( В яких про щось запитується)

Що ставимо в кінці питальних речень? ( Знак питання)

Яке речення називається спонукальним? (Яке містить спонукання до дії)

Що ставимо в кінці спонукального речення? ( Крапку)

Які спонукання можуть висловлюватись у спонукальному реченні? ( Прохання, запрошення, заклик, порада, тощо)

2. Гра «Збери речення». слайд 2

Барліг, готує, ведмідь, зимівлі, для.

Вулицю, переходь, дозволених, в, місцях.

Садку, у, малина, вашому, росте, чи.

– Запишіть правильно речення. Поясніть написання розділових знаків у кінці речення.

3. Гра «Збери слово». слайд 3

— Складіть слово, взявши з першого слова першу букву, з другого — другу, третього — третю і так далі.

Рак, день, піч, море, насіння, питання, подвір’я. (Речення)

4. Каліграфічна хвилинка.

Д д до дб бр ро лю ин ні хі не

Добро необхідне людині, як повітря. ( диктувати)

ІІІ. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота в підручнику (с.97-98).

а) Вправа 251. Усно, фронтальна робота.

б) Вправа 252. Письмово. Прочитати та пояснити прислів’я. Самостійно списати спонукальне речення.

2. Робота в друкованому зошиті.

_____________________________

3. Самостійна робота.

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ

1. Гра «Виправ помилки».

— Слова, зв’язані за змістом, називаються текстом. (Реченням)

— Речення виражає незакінчену думку. (Закінчену)

— Речення, в якому про щось розповідається, називається питальним. (Розповідним)

— Речення, в якому про щось запитується, називається спонукальним. (Питальним)

— Речення, в якому висловлюється спонукання, називається розповідним, (Спонукальним)

2. Домашнє завдання: с.98, в. 255, з.с.__________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище та ім’я______________________________________________________

1. Склади речення. Поясни написання розділових знаків у кінці речення.

Барліг, готує, ведмідь, зимівлі, для.

Вулицю, переходь, дозволених, в, місцях.

Садку, у, малина, вашому, росте, чи.

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

2. Прочитай слова. Візьми з першого слова першу букву, з другого — другу, третього — третю і так далі. З цих букв склади нове слово, запиши його.

Рак, день, піч, море, насіння, питання, подвір’я. ____________________________

САМОСТІЙНА РОБОТА

1. Речення виражає:

а) закінчену думку;

б) звертання.

2. Речення складається із:

а) зв'язаних за змістом слів;

б) букв.

3. Складіть речення зі слів і запишіть його.

Річки, до, діти, швидко, добігли.

_____________________________________________________________________

4. За метою висловлювання речення бувають:

а) окличні, неокличні;

б) розповідні, питальні, спонукальні.

5. Прочитайте вірш. Підкресліть питальні речення.

Піднімає джміль фіранку

Каже: Доброго вам ранку!

Як вам, бджілко, ночувалось?

Чи дощу не почувалось?

6. Поширте речення іншими словами, запишіть його.

Оля співає.

_____________________________________________________________________

docx
Додано
17 лютого 2018
Переглядів
3233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку