Урок 2 "Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів"

Про матеріал
Урок має дидактичні завдання різного рівня складності. В кінці проводиться рефлексія "Веселка".
Перегляд файлу

 

Хімія       11 клас  тема 1 урок 2

Група ________________                              Дата: __________________

УРОК № ______________

Тема: Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів.

Мета: закріпити знання про рух електронів у атомі; суть понять «електронна хмара», «електронна орбіталь», «енергетичні рівні та підрівні», «s-електрони»,«р-електрони», «d-електрони»; закріпити вміння ко­ристування ПСХЕ; розвивати хімічну мову; виховувати інтерес до вивчання хімії.

Обладнання: карти з завданнями, ПС, підручник.

Тип уроку: закріплення та повторення знань.

Працюємо за підручником: Хімія (рівень стандарту ): підручник для 11 класу закл.заг.серед.освіти/ Олексій Григорович. –  Харків: Вид-во «Ранок», 2019 – 224с.: іл.,фот.

 

Хід уроку

І.         ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

  1.              ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
  2.          ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
  3.           АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Вправа «Мікрофон»

  •               Які види атомних орбіталей ви знаєте?
  •               Яка форма хмари s-електронів?
  •               Яка форма хмари p-електронів?
  •               Яка форма хмари d-електронів?

 

  1.              РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ

Складіть опорний конспект «Рух електрона в атомі» за текстом підручника (стор.5-6)

1) частину простору в атомі, де перебування електрона є найімовірнішим, називають електронною ...; 2) електрони з орбіталями ... форми називають s-електронами; 3) електрони з орбіталями гантелеподібної ... називають ...-електронами; 4) електронна ... атома - це умовний запис послідовності його орбіталей із зазначенням кількості електронів у них.

5) в атомах s-елементів електрони заповнюють ...-підрівень зовнішнього енергетичного рівня, в атомах р-елементів - ...-підрівень зовнішнього енергетичного рівня. В атомах елементів побічних підгруп - d-елементів - передзовнішній d-підрівень заповнюють d-електрони.

 

  1.           РОБОТА В ГРУПАХ

Учні розвертаються один до одного та працюють групами по 4 особи.

  1.               Замалюйте будову атомів Алюмінію, Фосфору й Аргону (схема, формула, графічне зо­браження).
  2.               Скільки енергетичних рівнів містить атом Карбону? Чому? Замалюйте електронну схему розпо­ділу електронів.
  3.               Скільки неспарених електронів містить атом Фтору? Відповідь поясніть на основі будови атомів цих елементів (схема, формула, графічне зображення).

У міру виконання завдань учитель перевіряє роботу груп, корек­тує та виправляє помилки, пояснює незрозуміле, тому що у кожної групи можуть виникати різні питання.

 

  1.             ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ

Бесіда. Дайте відповідь на питання:

  1. Як можна дізнатися кількість електронів на певному енергетичному рівні?
  2. Чому дорівнює кількість підрівнів на певному рівні?
  3. Яка кількість s-електронів, p- та d-електронів може перебувати на певній оболонці?
  1.          ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити §1, впр. 12 стор.7.

  1.                ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
  2.                    РЕФЛЕКСІЯ

Веселка

Кожен колір – позиція, з якої можна висловити думку про урок:

Червоний – «Тепер я можу…»

Оранжевий «Я навчився (навчилася)…»

Жовтий «Було складно…»

Зелений – «У мене вийшло…»

Блакитний – «Було цікаво…»

Синій – «Мене здивувало…»

Бузковий – «Сьогодні я дізнався (дізналася)…»

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
22 березня 2021
Переглядів
448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку