Група ________________ Дата: __________________
УРОК № ______________
Тема: Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів.
Мета: закріпити знання про рух електронів у атомі; суть понять «електронна хмара», «електронна орбіталь», «енергетичні рівні та підрівні», «s-електрони»,«р-електрони», «d-електрони»; закріпити вміння користування ПСХЕ; розвивати хімічну мову; виховувати інтерес до вивчання хімії.
Обладнання: карти з завданнями, ПС, підручник.
Тип уроку: закріплення та повторення знань.
Працюємо за підручником: Хімія (рівень стандарту ): підручник для 11 класу закл.заг.серед.освіти/ Олексій Григорович. – Харків: Вид-во «Ранок», 2019 – 224с.: іл.,фот.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Вправа «Мікрофон»
Складіть опорний конспект «Рух електрона в атомі» за текстом підручника (стор.5-6)
1) частину простору в атомі, де перебування електрона є найімовірнішим, називають електронною ...; 2) електрони з орбіталями ... форми називають s-електронами; 3) електрони з орбіталями гантелеподібної ... називають ...-електронами; 4) електронна ... атома - це умовний запис послідовності його орбіталей із зазначенням кількості електронів у них.
5) в атомах s-елементів електрони заповнюють ...-підрівень зовнішнього енергетичного рівня, в атомах р-елементів - ...-підрівень зовнішнього енергетичного рівня. В атомах елементів побічних підгруп - d-елементів - передзовнішній d-підрівень заповнюють d-електрони.
Учні розвертаються один до одного та працюють групами по 4 особи.
У міру виконання завдань учитель перевіряє роботу груп, коректує та виправляє помилки, пояснює незрозуміле, тому що у кожної групи можуть виникати різні питання.
Бесіда. Дайте відповідь на питання:
Вивчити §1, впр. 12 стор.7.
Веселка
Кожен колір – позиція, з якої можна висловити думку про урок:
Червоний – «Тепер я можу…»
Оранжевий «Я навчився (навчилася)…»
Жовтий «Було складно…»
Зелений – «У мене вийшло…»
Блакитний – «Було цікаво…»
Синій – «Мене здивувало…»
Бузковий – «Сьогодні я дізнався (дізналася)…»