Урок № 2 за казкою Андерсена "Снігова королева" Тема: "В який довгий шлях вона вирушила заради нього"

Про матеріал

Комбінований урок. Урок - пошук. Діти на уроці будуть подорожувати разом з Гердою, допомагатимуть дівчинці долати перешкоди на шляху, малюватимуть карту подорожі.

Перегляд файлу

Тема.     « В який довгий шлях вона вирушила заради нього…»

  Мета: прослідкувати шлях  Герди в пошуках Кая, показати силу волі дівчинки, цілеспрямованість, перемогу щирих людських почуттів, поглиблювати навички аналізу тексту, навички уважного читання, розвивати логічне мислення, творчу уяву, вміння працювати з текстом, виховувати уважне ставлення до інших, співчуття, мужність та шляхетність, уміння цінувати і берегти ці почуття.

Обладнання: тексти казки Андерсена, ілюстрації до казки «Снігова королева» ( Додаток 4).

 Тип уроку: комбінований урок, урок – пошук.

                                                        Людська  душа та друг, безсумнівно,

                                                         цінніші за все інше.

                                                                               Г. Сковорода                                                                                                                                      

                                        Зміст уроку:

I.Перевірка домашнього завдання

II.Підготовча робота до сприйняття теми

  1.              Слово учителя

       Щаслива та людина, яка має справжнього друга. Друг завжди готовий прийти на допомогу, підтримати у важку хвилину. Людину, в якої багато друзів, неможливо зламати.

  1.              Запрошення на міні – диспут:
  •                 Кого можна вважати справжнім другом?
  •                 Чи достойна Герда цього звання?

Дійсно, про такого друга, як Герда, може мріяти кожен з нас. Незважаючи ні на що, вона вирушила у тяжкий шлях, заради спасіння Кая.

Давайте і ми з вами будемо подорожувати разом з героїнею казки та допоможемо маленькій дівчинці подолати перешкоди, які виникнуть на цьому шляху.

III. Подорож Герди Учень на дошці малює карту – схему подорожі.

     Робота в групах.( Учні отримують картки з назвою епізоду, за яким будуть працювати) Назву кожної станції наносимо на карту.

Дослідницька робота.

 Що нового ми дізнаємось про Герду, коли будемо з нею подорожувати.

 

I гр. – На річці.

II  гр.. – У  чарівниці.

III  гр.. – Зустріч з вороном.

IV  гр..– Принц і принцеса.

V  гр.. –У розбійників

VI  гр.-.  У лапландки.

VII гр. -   У королеви.

Кожна група переказує свій епізод і відповідає на запитання.

 

Перше, куди потрапила Герда і де її чекали перепони, була річка. Отже, ми з вами і з Гердою зупиняємося на першій станції:

 

На річці

  1.              Що сталося з Гердою, коли Кай не повернувся?
  1.              Хто підтримав дівчинку?( Зачитайте уривок)
  2.              Чому вона вирішила його шукати?
  3.              Перекажіть епізод «Герда на березі річки»
  4.              Хто допоміг дівчинці подолати страх? (Горобці)
  5.              Знайдіть ілюстрацію до цього епізоду, чи співпадає ваше уявлення про героїв з уявленням художника?

7.Які риси характеру виявились у Герди?

(Рішучість, надія,уміння перемагати почуття страху, життєрадісність)

 

Куди далі потрапила Герда?

Друга станція:

У саду чарівниці

      1.Як жилося Герді у чарівниці? (Гарно, вона гуляла в чарівному саду,спала у гарненькому ліжечкові)

     2. Що змусило Герду забути Кая?

     3. Що змусило дівчинку згадати про нього?

     4. Чому Герда втекла від феї? Як це їй вдалося

 

     Словесне малювання

  •                 Якою автор описує природу?
  •                 Чому вона така сумна?

  Намалюйте квітник жінки – чарівниці.

  Розкажіть, якою тепер постає перед нами Герда.

  Цілеспрямована, долаючі всі перешкоди.

 

І ось нарешті у Герди зявилась надія, ми наблизились до наступної станції:

 

  1.              Чому ворон звернув увагу на дівчинку, що сіла перепочити?
  1.              Переказати розмову  Герди та ворона.
  2.              Як поводиться Герда, коли чує розповідь Ворона про принцесу та хлопчика, якого вона вважає Каєм?
  3.              Як Герда потрапила до палацу?

 

Четверта станція:

Принц і принцеса

  1.              Яка надія була в  серці  Герди, коли вона йшла до палацу,на що сподівалась? Чи справдилася її надія?

 

Творче завдання.

Розкажіть від імені Герди про враження, які вона відчула після зустрічі з принцом та принцесою.

Словникова робота за питаннями учнів.

Гвардія -  охоронний загін;

Фрейліна - дівчина зі свити принцеси;

Кучер - той, хто править кіньми;

Камердинер - прислуга;

Муфта - жіночий одяг, призначена для зігріву рук;

Форейтор -  кучер, сидячий верхи на коні;

Миля – одиниця виміру( у мореплаванні);

Крендель – вироб із тіста, схожий на вісім;

Пантофлі -  легке кімнатне взуття.

 

  1.              Чому Герда не залишилася жити в палаці?

Герда: байдужа до розкошів, вірна своїй справі.

 

Пята група розповість нам про наступну станцію, де вона

перебувала з Гердою:

     У розбійників

Рольове читання пятого оповідання.

  1.              Як зустріли Герду розбійники? Як віднеслася до неї маленька розбійниця?
  1.              Що засмучувало маленьку розбійницю? Чому в неї були сумні очі?

Продовжити речення:

« У вчинках малої розбійниці мені подобається…..»

« У вчинках малої розбійниці мені не подобається…»

 Питання. Чи можна говорити, що розбійниця була доброю дівчинкою? Доведіть це цитатами з тексту.

  1.              Як розбійниця допомогла Герді?

 

Творчий переказ

Розкажіть від імені розбійниці, чому вона вирішила допомогти?

 

Риси вдачі Герди: доброта, хоробрість

 

А ми разом з Гердою та Оленем опинилися спочатку у лапландки, а потім у старої фінки, які також допомогли дівчинці:

 

 У фінки

  1.              Інсценізація розмови Оленя та фінки:

 

Олень. Ти дуже мудра жінка, тобі підвласна навіть природа. Чи не даси ти дівчинці напою, який зробить її сильною. Щоб вона була взмозі подолати Снігову королеву?

Фінка.  Навіщо їй сила дванадцяти богатирів? Хіба це допоможе їй?(Фінка чита уважно якісь папери)

Олень. Допоможи Герді, будь ласка, Без тебе їй не перемогти королеву.

Фінка. Кай справді у Снігової королеви, але він задоволений та щасливий. Все це тому, що у його серці є скалки дзеркала, які треба викинути. Інакше він ніколи не буде людиною. І Снігова королева матиме над ним владу.

Олень. Ати допоможи Герді, щоб вона стала сильнішою за всіх.

 Фінка. Я не можу дати їй більше сили, ніж у неї є зараз. Сила – в  її серці.

  Як ви розумієте вислів: « Сила є - в її серці»( Сила справжньої людини в її доброті. Хоробрості, мужності, в її любові до близьких

 

  1.              Складання сенкана

  Герда

Шукає,вірить

Вірна, хоробра, цілеспрямована

Долає всі перешкоди на своєму шляху

Сильна дівчинка.

Діти читають творчі роботи за бажанням.

 

 Вчитель

І,нарешті, наполегливість, вірність дружбі, сміливість Герди допомогли їй, долаючи всі перешкоди, потрапити до палацу Снігової королеви. І ми разом з дівчинкою опинилися у великому крижаному палаці.

У Снігової королеви.

Усне малювання:

  1.              Спробуйте описати палац Снігової королеви.
  1.              Яка атмосфера була в палаці Снігової королеви?

 

«Мікрофон»

  •                 Що ви відчуваєте, знаходячись у палаці королеви?( Холод, страх, жах, красу, фальш у всьому)
  •                 Уявіть, що відчула Герда? Опишіть її почуття.

 

  1.              Як жилося Каю? Чи був він щасливим? (Зачитайте уривки)
  1.              Як Герда змогла допомогти хлопчикові?
  2.              Хто виявився сильніше, Герда чи Снігова королева?

       6.  Як Герді вдалося позбавити Кая від чар королеви.

Інсценізація  уривка «Зустріч Герди та Кая в  палаці Снігової королеви»

Снігова королева: Якщо ти складеш це слово, ти будеш сам собі володар,  і я подарую тобі весь світ і нові ковзани.

Кай: У мене нічого не виходить, крижинки не слухаються мене.

Снігова королева:  Нічого, складеш.  Ти ж найкращий мій учень.  А я тепер

полечу в теплі краї . Треба трохи відбілити снігом вершини гір, а то

людям уже набридли свіжі лимони та виноград.

( Снігова королева виходить.  Входить Герда.)

Герда: Каю, милий  мій Каю, нарешті, я знайшла тебе. ( Кай нічого не розуміє. Нічого не може згадати. Герда гірко плаче. Кай звільняється від чар Снігової королеви і все     пригадує) .         

        Кай: Гердо, люба моя Гердо! Де ж ти була так довго? Де я був сам?

(Озирається навкруги). Як тут холодно і пустинно.

Герда:  Тебе зачарувала Снігова королева, але ми більше не  боїмося її, ми перемогли, ходімо звідси швидше.

У мене тепер багато друзів, які допомогли дістатися  до тебе і  врятувати.

 

  1.              В чому виявилася сила дівчини?

 

Складіть план – характеристику Герди:

  1.               Доброта душі, доброзичливість;
  1.               Сила волі, наполегливість;
  2.               Вірність дружбі, любов до Кая;
  3.               Безстрашність, мужність;
  4.               Цілеспрямованість, рішучість.

Без яких героїв  Герді не вдалося б знайти Кая?

                                горобці

                                троянди

                                ворон і ворона

                Герда                      принц і принцеса

                                голуби

                                розбійниця

                               олень

                               лапландка

Герда та Кай радісні та щасливі повертаються додому, а ми з ними ще не прощаємося, на нас чекають нові зустрічі.

 

IV. Підсумки уроку

 V. Оцінювання

VI.  Домашнє завдання

              Скласти характеристику образу Кая та Снігової королеви(7-9).

              Розглянути реальні події в казці та фантастичні 

               Елементи, виписати порівняння, гіперболи (10-12б)                                        

              Повторити літературознавчі терміни.  

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Maievska Liliya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 липня 2018
Переглядів
3815
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку