Урок 23. Алгебра 8 клас. "Тотожні перетворення раціональних виразів"

Про матеріал

Домогтися засвоєння учнями змісту поняття «тотожні пере­творення раціональних виразів» та схеми (алгоритму) перетворення раціонального виразу на раціональний дріб.

Перегляд файлу

Урок № 21

Алгебра 8 клас

Тема уроку. Тотожні перетворення раціональних виразів

Мета уроку:

Навчальна: домогтися засвоєння учнями змісту поняття «тотожні пере­творення раціональних виразів» та схеми (алгоритму) перетворення раціонального виразу на раціональний дріб.

Розвивальна: розвивати логічне мислення, вміння працювати творчо, аналізувати, вміння працювати в парі, увагу;

Виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, охайність у записах.

Тип уроку: засвоєння знань та первинних умінь.

Наочність та обладнання: опорний конспект «Тотожні перетворен­ня раціональних виразів».

Хід уроку

  1. Організаційний етап

Перевірити готовність учнів до уроку, налаштувати на роботу

 

  1. Перевірка домашнього завдання

 

Взаємоперевірка

III. Формулювання мети і завдань уроку

Отже, формулювання мети уроку (вивчити питання про способи перетворення раціональних виразів, що містять кілька арифметичних дій) веде до усвідомлення необхідності формулювання і виконання за­вдань уроку:

• з'ясувати, чи відрізняється спосіб перетворення числових виразів від способів перетворення раціональних виразів;

• сформулювати загальну схему дій під час виконання вправ на пере­творення раціональних виразів, що містять дії різних ступенів, на раціональний дріб;

• сформувати первинні вміння використовувати складену схему під час розв'язування відповідних вправ.

 

IV. Актуалізація опорних знань та вмінь

Виконання усних вправ

  1. При яких значеннях змінних дріб не має змісту?

; ; ; ; ; ; .

При яких значеннях змінних цей дріб дорівнює нулю?

  1. Подайте вираз у вигляді дробу: а) ; б) ; в) ;

г) ; д) ; є) ; ж) ; з) .

  1. Які з рівностей є тотожностями. Чому?

а) ; б) ;

в) ; г) ?

 

V. Засвоєння знань

План вивчення нового матеріалу

  1. Загальне уявлення про можливість перетворення будь-якого раціо­нального виразу на раціональний дріб. Що означає фраза «спрости вираз»?
  2. Орієнтовна схема дій під час перетворення раціонального виразу на раціональний дріб.

 

Конспект 5

Тотожні перетворення раціональних виразів

  1. Перетворення будь-якого раціонального виразу можна звести до дода­вання, віднімання, множення та ділення раціональних дробів.
  2. Суму, різницю, добуток і частку раціональних дробів завжди можна
    подати у вигляді раціонального дробу.
  3. Будь-який раціональний вираз можна подати у вигляді раціонального
    дробу. Для цього:

а) встановлюємо (визначаємо), які дії з раціональними дробами слід виконати, виходячи з умови завдання;

б) виконуємо ці дії або у порядку спадання дії, або користуючись законами (властивостями) арифметичних дій (перестановка + і; сполучна + і; розпо­дільна) та властивостями раціональних дробів (основною властивістю дробу)

 

VI. Засвоєння вмінь

Виконання усних вправ

  1. Яка послідовність дій у виразі ?
  2. Прокоментуйте виконання дій у виразі .

1) ; 2) ; 3) .

Відповідь. .

  1. Розкладіть на множники вираз:

а) тп – пk; б) т2п тk; в) 9т2п 6тk; г) т2 п2; д) т2 1; є) т2 4n2;

ж) т3 4m; з) т3 + 8; и) m44m3 + 4m2.

 

Виконання письмових вправ

За підручником:

№ 176 (колективно), № 178(1, 3, 6) – робота в парі,

№ 180 ( 1, 3, 6) –самостійно

 

 

Завдання на логічне мислення.  Що потрібно поставити замість знака питання?

 

- 3

?

 

 

VII. Підсумки уроку

В якому з випадків правильно вибрана послідовність дій із раціо­нальними виразами?

а) ;  б) ;  в) .

 

VIII. Домашнє завдання

  1. Вивчити орієнтовну схему дій перетворення раціонального виразу на раціональний дріб.

 

  1. №№ 177, 179(1,4), 181(3)
docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
§ 1. Раціональні вирази
Додано
8 листопада 2018
Переглядів
4972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку