УРОК 3. РІСТ І РОЗВИТОК. Тип-уроку: урок – тренінг

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів з основними етапами росту і розвитку дитини, розвивати увагу, пам'ять, мислення, виховувати бажання дотримуватись здорового способу життя.

Обладнання: сюжетні картинки, презентація, мультфільм «38 папуг», ваги, ростомір, підручник «Основи здоров'я».

Тип-уроку: урок – тренінг
Перегляд файлу

УРОК 3. РІСТ І РОЗВИТОК.

Мета: ознайомити учнів з основними етапами росту і розвитку дитини, розвивати  увагу, пам'ять, мислення, виховувати бажання дотримуватись здорового способу життя. Обладнання: сюжетні картинки, презентація, мультфільм «38 папуг», ваги, ростомір, підручник «Основи здоров’я».

Тип-уроку: урок – тренінг

 

Хід уроку

І. Організаційна частина 

  1. Вправа  «Нетрадиційне привітання»

Сприяє зняттю напруги та створює невимушену атмосферу в групі. Кожен учасник групи повинен привітатися з іншим: а) двома долонями; б) однією долонею; в) коліном; г) чолом.

  1. Гра – пантоміма «Покажи правило».

- Отже, тепер Крош розташується поруч із нами. Але ж ви знаєте, що він дуже енергійний і не може довго всидіти на місці. Давайте спробуємо нагадати йому наші правила,  які ми склали на попередніх заняттях. Зараз я буду їх зачитувати, а ви спробуйте показати без слів, рухами, щоб кролик здогадався, про що мова.

ІІ. Основна частина.

1. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що потрібно робити, щоб гарно рости і розвиватися.

— Ви, напевне, помічали, які зміни трапляються з вашим організмом. Ви весь час зростаєте. Поступово стаєте вищими, важчими і сильнішими. Молочні зуби у вас змінюються на постійні. Ви більше знаєте, набуваєте різних умінь і навичок. 2. Робота з підручником (с.12) - Хто з цих тварин найвищий? - Хто – найважчий?

3. Вправа «Фотографії»

На дошці вивішуються фотографії учнів від народження до сьогоднішнього дня.

- Подивіться на свої фотографії та порівняйте. Які зміни ви побачили?

  1.                 група – складіть речення про себе, коли ви тільки народилися.
  2.                 група – складіть речення про себе, коли ви ходили в дитячий садок.
  3.                 група – складіть речення про себе, коли ви ходите до школи.

 

- Діти весь час розвиваються і зростають. Ріст – один з основних показників фізичного розвитку людини. Він є складовою розвитку людини. Тобто розвиток без росту не відбувається. 

4. Рухлива хвилинка. Гра – пантоміма «Веселі звірятка».

Покажіть, як літає сова, бігає мишка, жирафи дістають листочки з дерев.

(Діти імітують рухи тварин).

  • А тепер я пропоную переглянути мультфільм «38

папуг». Дивіться уважно, щоб ви могли мені потім відповісти,  через що виникла суперечка між казковим героями? 

(Перегляд мультфільму).

  • Хто є героями мультфільму?
  • Чому виникла суперечка?
  • Яким способом вимірювали звірята довжину удава?
  • А як ми можемо визначити свій зріст? Масу?  

5. Гра – практикум «Як визначити свій зріст і масу тіла». - Пропоную пограти в гру «Виміряємо свої показники зросту і ваги». Що нам для цього потрібно? (відповіді дітей) Правильно, спеціальні прилади – ростомір, ваги або терези, сантиметрова стрічка. Мені потрібен помічник або асистент і бажаючі, хто хоче дізнатися, які його зріст і вага.

(вчитель за допомогою учнів показує, як правильно визначати свої показники, робить висновки, що вони для різних дітей і людей різні).

-  Отже, ми маємо різні зріст і вагу.  

6. Продовження роботи за підручником (с.13-15)

  •                   Розгляньте малюнки на с.13. Що ви бачите? Складіть речення. 
  •                   Коли ви народилися, то вміщувалися у колисці. Але ви щодня стаєте вищими і важчими.
  •                   Коли людина росте, у неї збільшується маса й розміри тіла. 

 

6 років

7 років

Хлопчики

Маса — 20–24 кг

Зріст — 111–121 см

Маса — 25–30 кг

Зріст — 122–130 см

Дівчатка

Маса — 19–24 кг

Зріст — 111–120 см

Маса — 25–28 кг

Зріст — 121–128 см

Якщо маса менше на 5-7 кг, це свідчить про недостатню вагу. Якщо більша на 5-7 кг – про зайву вагу, на 8-10 кг – про ожиріння.

7. Розучування руханки. (с. 15 підручника)

Діти промовляють слова вірша Лесі Вознюк та повторюють за вчителем відповідні рухи. Маю вуха – ними чую, а ногами чимчикую, рот, язик – поїм смачне, ніс – почую запашне, руки – брата пригортаю, очі – все це розглядаю. Я за ними доглядаю та здоровим підростаю.

8. Вправа «Мозковий штурм» 

А тепер, діти, я пропоную відповісти на запитання: як ви вважаєте, від чого залежить ріст і розвиток кожної людини?

(Діти відповідають, а вчитель записує на плакаті)

  • Фізичні вправи;
  • чистота тіла і помешкання;
  • свіже повітря;
  • повноцінне харчування;
  • безпечна поведінка;
  • міцний сон;
  • гарний настрій;
  • правильна постава;
  • часті хвороби;
  • паління і вживання алкоголю тощо.
  • Давайте спробуємо визначити, що необхідно кожній людині для здорового росту і розвитку? 

ІІІ. Заключна частина.

1. Підсумки. Гра «Закінчіть речення».

Отже, розкажіть нам, що треба робити, щоб ваш зріст і маса тіла відповідали нормі, кожне речення починаючи словами:  «Щоб рости здоровим і розвиватися, необхідно…» - Рано лягати спати.

  • Не переїдати.
  • Багато рухатися.
  • Правильно харчуватися.
  • Виконувати ранкову фізичну зарядку.
  1. «Зворотній зв'язок» 

Наші дружні звірята – і їжачок, і сова, і кролик дуже вдячні вам за слушні поради. А особливо Крош, адже йому сподобалося гратися разом з вами. 

  1. Вправа «Хвости»

Я буду здоровим, якщо …

Я матиму гарну поставу, якщо …

4. Робота в зошиті (с.6-7)

5. Побажання.

- Зараз  пропоную об׳єднатися у дружньому колі, взятися за руки і побажати один одному те, чого бажаєте і собі. Не забувайте посміхатися, адже гарний настрій теж сприяє гармонійному розвитку.

 

doc
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
1812
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку