Мета: ознайомити учнів із поняттям заразні і незаразні захворювання, основа їх профілактики; розширити уявлення про хвороби та їхні ознаки; довести до свідомості дітей про значення здоров'я для кожної людини; виховувати здоровий спосіб життя.
Обладнання: сюжетні картинки, презентація, підручник «Основи здоров'я».
Тип-уроку: урок – тренінгУРОК 4. ЗДОРОВ’Я І ХВОРОБИ.ОЗНАКИ ЗДОРОВ’Я.
ПОРУШЕННЯ ЗДОРОВ’Я ТА ЇХ ПРОФІЛАКТИКА.
Мета: ознайомити учнів із поняттям заразні і незаразні захворювання, основа їх профілактики; розширити уявлення про хвороби та їхні ознаки; довести до свідомості дітей про значення здоров’я для кожної людини; виховувати здоровий спосіб життя.
Обладнання: сюжетні картинки, презентація, підручник «Основи здоров’я».
Тип-уроку: урок – тренінг
Хід уроку
І. Організаційна частина
1. Вправа «Привітання»
Вчитель говорить привітання, або комплімент:
«Добрий день усім, у кого в цей момент хороший настрій!». Ті, кого стосуються ці слова, разом відповідають: «Добрий день!» Решта мовчать. На комплімент учні відповідають: «Дякую!».
2. Гра «Чарівна квітка побажань»
Квітка незвичайна, а чарівна, передаючи її товаришеві, скажіть свої щирі побажання.
- Отже, в багатьох було побажати міцного здоров’я. - Сьогодні на уроці ми і будемо говорити про здоров’я.
3. Прослухайте вірш і поясніть його зміст. Головне — здоровим бути — Це потрібно всім збагнути!
Бо як є здоров’я й сила, То весь світ людині милий. Й думка в неї веселенька, І тоді вона жвавенька. Все їй хочеться робити, І сміятись, і радіти.
А як тільки захворіє — Зразу й сонечко тускніє. Тому це запам’ятай
Й про своє здоров’я — дбай!
ІІ. Основна частина.
1. Повідомлення теми і мети уроку
- Ми продовжуємо подорожувати по країні здоров’я і сьогодні з нами буде подорожувати «Лось».
Відчуття радості гарний настрій це коли нічого
не болить
- Якщо ви веселі, вам хочеться бігати, стрибати, веселитися з друзями, якщо ви їсте з апетитом і міцно спите, - значить, ви здорові. У таких випадках ви говорите: «У мене нічого не болить. Я бадьорий і веселий. Мені добре вдома, хочеться ходити до школи.
Нормальне здоров’я – це стан фізичної рівноваги й благополуччя, відсутність хвороб та фізичних вад.
Людина почувається нездоровою, коли у неї болить, присутні певні фізичні вади (слуху, зору) або загальні негативні прояви (швидка втома, кволість, запаморочення).
Здоров’я – це найвище благо, дароване людині Природою. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим. На жаль, досить часто ми бездумно розтринькуємо цей подарунок, забуваючи, що втратити здоров’я легко, а повернути – дуже важко, інколи неможливо.
Як не прикро, Природа дарує здоров’я з однією умовою: його потрібно належним чином підтримувати, зміцнювати, тренувати. Якщо ж людина порушує цю умову, – Природа відбирає здоров’я і дарує комусь іншому з тією ж умовою. Лікарі стверджують: здоров’я людини на 10% залежить від спадковості, на 5% - від медицини. Решта 85% - у руках самої людини.
Отже, наше здоров’я залежить від наших звичок, від наших зусиль щодо його зміцнення. 4.Робота з підручникам (с.16-18)
Розгляньте малюнок на с.16.
Розгляньте малюнок на с.17.
Назвіть декілька ознак здоров’я сусіду по парті. (Рум’яні щоки, охайний вигляд, гарний настрій, блискуче здоров’я, нічого не болить, правильна постава, нормальна
температура тіла, пружні м’язи)
Якщо хочеш бути здоровим, роби так! (Руки вгору).
Якщо хочеш бути здоровим, роби так! ( Руки вниз).
Якщо хочеш бути здоровим,
Посміхнись і будь бадьорим.
Якщо хочеш бути здоровим, роби так! ( Повороти).
- Про кого йдеться у віршику?
Діти діляться на групи за малюнками сонечка і хмарки.
«Сонечко» - з’ясовують, що може зруйнувати здоров’я.
«Хмарки» - з’ясовують, що може зміцнити здоров’я.
Презентація груп
Зміцнюють: спорт, харчування, загартування, гарний настрій, міцний сон.
Руйнують: неправильне харчування, шкідливі звички. Підсумок: дуже важливо не зруйнувати здоров’я, а зберегти те, що маємо, зміцнити його.
Здоров’я – основа всього на світі
Здоровими бажають бути всі діти
Для цього потрібно щоденно вмиватись,
Робити зарядку і тепло вдягатись,
Себе гартувати водою і сонцем
І солодко спати з відкритим віконцем
І їсти усе, що на стіл подають,
Бо ж страви нам росту і сил додають.
Поводитись добре, усіх шанувати,
Не плакать, не киснуть, не капризувати.
Не гратись з вогнем, не стрибать під машини
Що мчать по дорогах щодня без упину
Себе берегти для матусі і тата,
Накази їх всюди виконувать свято.
Якщо у вас буде здоров’я – то буде усе,
Чого побажаєте собі.
ІІІ. Заключна частина.
1. Вправа «Відкритий мікрофон»
- Як виглядає здорова людина?
2. Робота в зошиті (с.8-9)
- Кому з дітей властиві ознаки здорової людини, а кому – ні?
3. Зворотний зв’язок.
« Щоб зміцнити своє здоров’я, я хотів би … .»
4. Ритуал прощання.
Діти утворюють коло, беруться за руки і промовляють: «Будьмо здорові! Хай усім щастить!»