Урок 3 в 5 кл «Інформаційні процеси та системи» (за програмою 2017 р.)

Про матеріал

Урок №3 в 5 класі за програмою 2017 р.

ТЕМА. ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ ТА СИСТЕМИ.

Навчальна мета: ознайомити учнів з поняттями інформаційні процеси та системи та навести їхні приклади з навколишнього середовища.

Розвивальна мета: розвивати уміння спостерігати та аналізувати, розвивати пізнавальний інтерес.

Виховна мета: виховувати інтерес до вивчення інформатики, потяг до наукової творчості.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

Обладнання: ключові слова з магнітом для дошки, пам'ятки «Техніка безпеки та правила поведінки в комп'ютерному кабінеті», ПЗ «Скарбниця знань ІІ».

Підручник (П): Підручник з інформатики. 5 клас: підручник для закладів загальної середньої освіти/ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2018.

Робочий зошит (РЗ): Зошит-конспект з інформатики. 5 клас: навч. посіб. для загальноосвіт. навч. закл./ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2016. – 112 с.

Перегляд файлу

Урок 3

ТЕМА. ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ ТА СИСТЕМИ.

Автор: вчитель математики та інформатики Криворізької гімназії №127 Шпітко Вікторія Володимирівна

 

Навчальна мета: ознайомити учнів з поняттями інформаційні процеси та системи та навести їхні приклади з навколишнього середовища.

Розвивальна мета: розвивати уміння спостерігати та аналізувати, розвивати пізнавальний інтерес.

Виховна мета: виховувати інтерес до вивчення інформатики, потяг до наукової творчості.

 

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

 

Обладнання: ключові слова з магнітом для дошки, пам’ятки «Техніка безпеки та правила поведінки в комп’ютерному кабінеті»,  ПЗ  «Скарбниця знань ІІ».

 

Підручник (П): Підручник з інформатики. 5 клас: підручник для закладів загальної середньої освіти/ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2018.

Робочий зошит (РЗ): Зошит-конспект з інформатики. 5 клас: навч. посіб. для загальноосвіт. навч. закл./ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2016. – 112 с.

 

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП (1 хв)

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (7 хв)

  1. Що називають повідомленням?
  2. Яке повідомлення вважають інформацією, а яке шумом? Наведи приклади.
  3. Де ти зустрічаєшся з даними?
  4. Для чого потрібен двійковий запис даних?
  5. Добери слова протилежного значення. Інформація може бути частковою або …, достовірною або …, корисною або …, актуальною або …, об’єктивною або …

Обговорення відповідей у РЗ.

 

Інформаційне лото «Спосіб подання повідомлення»

Учитель роздає розрізані картки. Складіть речення з частин.

Текстовий

Оповідання, вірші, листи, записки, смс-повідомлення

Числовий

Температура повітря, швидкість велосипеда, висота гори, вік людини, кількість друзів

Графічний

Дорожні знаки, фотографії, малюнки, картини,

Звуковий

Розповідь казки, оголошення по радіо, сигнал автомобіля, дзвінок на перерву

Відео

Фрагмент німого кіно, документальні кадри без звуку

Додатково

Умовні сигнали

Сигнал світлофора, жести мови глухонімих, хитання головою на знак згоди

Спеціальні позначення

Ноти, записи шахової партії, азбука Морзе, шрифт Брайля для сліпих, математичні записи

Комбінований

Відео кліп до пісні, звуковий кінофільм, малюнок з підписом, відео репортаж по телебаченню

 

ІI. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (1 хв)

Кажуть: «Хто володіє інформацією, той володіє світом!»

Чи лише володіння інформацією є запорукою успіху? А що ще можна зробити з інформацією?

 

ІІІ.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (7 хв)

Всі дії, що можна робити з інформацією, називають інформаційними процесами.

(На дошці розташовуються ключові слова.)

Інформаційні процеси— обмін відомостями між людьми, людиною та пристроєм, пристроєм та пристроєм,  обмін сигналами між

живою та неживою природою, у тваринному і рослинному світі.

 

 

IV. ПЕРВИННЕ ЗАСТОСУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ (10 хв)

 

Робота в РЗ. Стор.18-19 завдання 6-9. Завдання пов’язані з прикладами інформаційних процесів у навколишньому середовищі.

Робота з підручником.

Розглянь, обміркуй та обговори з товаришами (в парі, в групі) запитання на ст.14-15

 

Проведення комплексу вправ для зняття м'язового та зорового напруження (2 хв)

 

V. ТВОРЧІ ВПРАВИ (10 хв)

Повторення правил поведінки в комп'ютерному кабінеті

Робота за ПК «Скарбниця знань ІІ» - «Інформаційні процеси», «Обробка інформації», «Способи подання даних»

 

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ. РЕФЛЕСІЯ. (5 хв)

Учні говорять.

Сьогодні я на уроці… Тепер я знаю, що… Найбільше мене вразило… Своїм рідним я розповім про…

Учитель дякує учням за активність на уроці.

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  (2 хв)

П: ст. 12-13

РЗ: ст.19  №10-12, повторити англ.слова на ст.16

Супер-завдання – ст.21 №13*.

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додано
31 липня 2018
Переглядів
3065
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку