Урок №3 в 5 класі за програмою 2017 р.
ТЕМА. ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ ТА СИСТЕМИ.
Навчальна мета: ознайомити учнів з поняттями інформаційні процеси та системи та навести їхні приклади з навколишнього середовища.
Розвивальна мета: розвивати уміння спостерігати та аналізувати, розвивати пізнавальний інтерес.
Виховна мета: виховувати інтерес до вивчення інформатики, потяг до наукової творчості.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань
Обладнання: ключові слова з магнітом для дошки, пам'ятки «Техніка безпеки та правила поведінки в комп'ютерному кабінеті», ПЗ «Скарбниця знань ІІ».
Підручник (П): Підручник з інформатики. 5 клас: підручник для закладів загальної середньої освіти/ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2018.
Робочий зошит (РЗ): Зошит-конспект з інформатики. 5 клас: навч. посіб. для загальноосвіт. навч. закл./ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2016. – 112 с.
Урок 3
ТЕМА. ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ ТА СИСТЕМИ.
Автор: вчитель математики та інформатики Криворізької гімназії №127 Шпітко Вікторія Володимирівна
Навчальна мета: ознайомити учнів з поняттями інформаційні процеси та системи та навести їхні приклади з навколишнього середовища.
Розвивальна мета: розвивати уміння спостерігати та аналізувати, розвивати пізнавальний інтерес.
Виховна мета: виховувати інтерес до вивчення інформатики, потяг до наукової творчості.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань
Обладнання: ключові слова з магнітом для дошки, пам’ятки «Техніка безпеки та правила поведінки в комп’ютерному кабінеті», ПЗ «Скарбниця знань ІІ».
Підручник (П): Підручник з інформатики. 5 клас: підручник для закладів загальної середньої освіти/ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2018.
Робочий зошит (РЗ): Зошит-конспект з інформатики. 5 клас: навч. посіб. для загальноосвіт. навч. закл./ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2016. – 112 с.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП (1 хв)
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (7 хв)
Обговорення відповідей у РЗ.
Інформаційне лото «Спосіб подання повідомлення»
Учитель роздає розрізані картки. Складіть речення з частин.
Текстовий |
Оповідання, вірші, листи, записки, смс-повідомлення |
Числовий |
Температура повітря, швидкість велосипеда, висота гори, вік людини, кількість друзів |
Графічний |
Дорожні знаки, фотографії, малюнки, картини, |
Звуковий |
Розповідь казки, оголошення по радіо, сигнал автомобіля, дзвінок на перерву |
Відео |
Фрагмент німого кіно, документальні кадри без звуку |
Додатково |
|
Умовні сигнали |
Сигнал світлофора, жести мови глухонімих, хитання головою на знак згоди |
Спеціальні позначення |
Ноти, записи шахової партії, азбука Морзе, шрифт Брайля для сліпих, математичні записи |
Комбінований |
Відео кліп до пісні, звуковий кінофільм, малюнок з підписом, відео репортаж по телебаченню |
ІI. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (1 хв)
Кажуть: «Хто володіє інформацією, той володіє світом!»
Чи лише володіння інформацією є запорукою успіху? А що ще можна зробити з інформацією?
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (7 хв)
Всі дії, що можна робити з інформацією, називають інформаційними процесами.
(На дошці розташовуються ключові слова.)
Інформаційні процеси— обмін відомостями між людьми, людиною та пристроєм, пристроєм та пристроєм, обмін сигналами між
живою та неживою природою, у тваринному і рослинному світі.
IV. ПЕРВИННЕ ЗАСТОСУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ (10 хв)
Робота в РЗ. Стор.18-19 завдання 6-9. Завдання пов’язані з прикладами інформаційних процесів у навколишньому середовищі.
Робота з підручником.
Розглянь, обміркуй та обговори з товаришами (в парі, в групі) запитання на ст.14-15
Проведення комплексу вправ для зняття м'язового та зорового напруження (2 хв)
V. ТВОРЧІ ВПРАВИ (10 хв)
Повторення правил поведінки в комп'ютерному кабінеті
Робота за ПК «Скарбниця знань ІІ» - «Інформаційні процеси», «Обробка інформації», «Способи подання даних»
VI. ПІДСУМКИ УРОКУ. РЕФЛЕСІЯ. (5 хв)
Учні говорять.
Сьогодні я на уроці… Тепер я знаю, що… Найбільше мене вразило… Своїм рідним я розповім про…
Учитель дякує учням за активність на уроці.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (2 хв)
П: ст. 12-13
РЗ: ст.19 №10-12, повторити англ.слова на ст.16
Супер-завдання – ст.21 №13*.