Урок 31 "Ділення звичайних дробів"

Про матеріал
Цей урок допоможе у формуванні вміння ділити звичайні дроби, виховуванні культури математичних записів, розвиванні логічного мислення учнів, виховуванні наполегливості у досягненні мети.
Перегляд файлу

Урок 31

«Ділення звичайних дробів»

 

Мета: сформувати вміння ділити звичайні дроби, виховувати культуру математичних записів, розвивати логічне мислення учнів, виховувати наполегливість у досягненні мети.

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

Обладнання: конспект, підручник з математики 6 класу /   О.С.Істер                                                              

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап

Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  • Які числа називають взаємно оберненими?
  • Як знайти число, обернене до звичайного дробу?
  • Як знайти число, обернене до натурального числа?
  • Як записати число, обернене до мішаного числа?
  • Як записати число, обернене до десяткового дробу?

 

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку

Учитель пропонує дітям розв’язати наступні задачі:

Задача 1.З якою швидкість має рухатись велосипедист, щоб проїхати 100 км за 2 години.

Задача 2. Знайдіть сторону прямокутника, якщо його друга сторона м, а площа м2.

Розв’язуючи ці задачі діти зрозуміють, що необхідно виконати ділення дробів. Таким чином завдання уроку – навчитися виконувати ділення звичайних дробів.

 

ІV. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

1. Виконайте множення:

    ;         ;        

2. Знайдіть число обернене до числа:

     ;         ;        

V. Вивчення нового матеріалу

Для пояснення нового матеріалу звернемося до §17  розділу ІІ.

 

Оскільки = 1, то 1 : , оскільки = 1, то 1 :

 Висловимо припущення: щоб поділити число на звичайний дріб, треба помножити його на число, обернене до дільника. Справді, і . Перевіримо наші припущення ще й на такому прикладі.

Знайти частку 

Замінимо ділення множенням на число, обернене до дільника, а потім виконаємо перевірку:

 

Перевірка. .

 

Часткою двох дробів є дріб, що дорівнює добутку діленого на дріб, обернений до дільника: .

Якщо серед даних є мішані числа, то їх треба перетворити в неправильні дроби і тільки після цього виконати ділення

Якщо серед даних є натуральні числа, то їх записують у вигляді дробу із знаменником 1.

 

 

VІ. Формування вмінь та навичок.

Виконання усних вправ.

Вправа 391

Робота з підручником.

Виконати вправи: № 392, 394,396, 398.

VІІ. Підсумки уроку

  • Як поділити звичайні дроби?
  • Як поділити дріб на натуральне число?
  • Як поділити мішані числа?

ХІV. Домашнє завдання

Повторити теоретичний матеріал § 17. Виконати письмово вправи № 393 (1-3), № 395 (1-2), № 399.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мирошниченко Зоя Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
9 листопада 2019
Переглядів
6307
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку