Урок 31
«Ділення звичайних дробів»
Мета: сформувати вміння ділити звичайні дроби, виховувати культуру математичних записів, розвивати логічне мислення учнів, виховувати наполегливість у досягненні мети.
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.
Обладнання: конспект, підручник з математики 6 класу / О.С.Істер
Хід уроку
І. Організаційний етап
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку
Учитель пропонує дітям розв’язати наступні задачі:
Задача 1.З якою швидкість має рухатись велосипедист, щоб проїхати 100 км за 2 години.
Задача 2. Знайдіть сторону прямокутника, якщо його друга сторона м, а площа м2.
Розв’язуючи ці задачі діти зрозуміють, що необхідно виконати ділення дробів. Таким чином завдання уроку – навчитися виконувати ділення звичайних дробів.
ІV. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
1. Виконайте множення:
; ;
2. Знайдіть число обернене до числа:
; ;
V. Вивчення нового матеріалу
Для пояснення нового матеріалу звернемося до §17 розділу ІІ.
Оскільки = 1, то 1 : , оскільки = 1, то 1 :
Висловимо припущення: щоб поділити число на звичайний дріб, треба помножити його на число, обернене до дільника. Справді, і . Перевіримо наші припущення ще й на такому прикладі.
Знайти частку
Замінимо ділення множенням на число, обернене до дільника, а потім виконаємо перевірку:
Перевірка. .
Часткою двох дробів є дріб, що дорівнює добутку діленого на дріб, обернений до дільника: .
Якщо серед даних є мішані числа, то їх треба перетворити в неправильні дроби і тільки після цього виконати ділення
Якщо серед даних є натуральні числа, то їх записують у вигляді дробу із знаменником 1.
VІ. Формування вмінь та навичок.
Виконання усних вправ.
Вправа 391
Робота з підручником.
Виконати вправи: № 392, 394,396, 398.
VІІ. Підсумки уроку
ХІV. Домашнє завдання
Повторити теоретичний матеріал § 17. Виконати письмово вправи № 393 (1-3), № 395 (1-2), № 399.