КЗ «Зеленогайська гімназія»
Відкритий урок
з Я досліджую світ“
4 клас на тему:
“Шануй себе та інших. Культура поведінки учня”.
Підготувала:
вчитель початкових класів
Зубкова Тамара Василівна
Відкритий урок з “Я досліджую світ”.
Тема:“Шануй себе та інших. Культура поведінки учня”.
Мета:
Навчальна - ознайомити учнів з поняттям “Пошана”, “Самопошана”, вчити культурі поведінки, повторити чотири складові здоров'я та їх вплив наповедінку людини.
Розвиваюча - розвивати навички соціалізації, співіснування в суспільстві, розрізняти вчинки, які варті пошани і навпаки
Виховна - виховувати громадянські та загальнолюдські компетентності: формувати навички культури поведінки, вміння шанувати себе, своїх товаришів, батьків, старших, видатних людей, викликати бажання брати з них приклад.
Обладнання: інтерактивна дошка, мультимедійна презентація.
Тип уроку: Відкритий.
Хід уроку
І. Організація класу до роботи.
-Встали, дітки, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько,
Гарний настрій на урок візьмемо
Й працювати старанно почнемо.
ІІ. Актуалізація знань.
Роботу на уроці ми розпочнемо з того, що пригадаємо, як у минулому році ми з вами створили книгу під назвою “Відкриймо серце для добра”. Ми домовились що протягом року будомо робити добрі справи, то ж пропоную вам записати на квіточках свою найкращу добру справу та посадити ці квіти добрих спрах на ниві добра і тим самим продовжити написання нашої книги.
(Учні записують на квітах свої добрі справи, пвдходять до книги, зачитують вголос те, що вони написали та прикріплюють ці квіти на сторінці книги).
ІІІ.Оголошення теми та мети уроку.
- Мені дуже приємно, що учні нашого класу роблять так багато добрих справ. І сьогодні ми поговоримо з вами про те, за які вчинки дюдина повинна шанувати себе та інших та чому учні мають дотримуватися правил культури поведінки.
ІV. Робота по темі уроку.
1. Повторення складових здоров'я.
Діти давайте пригадаємо, з яких складових здоров'я складається здоров'я дюдини.
Інтерактивна гра “Встанови співвідношення”.
Я пропоную вам з'єднати малюнки з назвами складових здоров'я та пояснити свій вибір.
(Учні по черзі виходять до дошки, встановлюють відповідності та пояснюють свій вибір:
- Дівчинка підмітає підлогу,вона здорова і не хворіє, може фізично працювати, тому в неї гарне фізичне здоров'я.
Дівчинка знервована і не вміє контролювати свої емоції, тому цей малюнок можна віднести до психічного здоров'я.
Діти граються разом, вони вміють дружити, тому цей малюнок відноситься до соціальної складової здоров'я.
Діти підгодовують тварин, вони про них турбуються, ці діти добрі, тому малюнок відноситься до моральної складової здоров'я.)
А хто з дітей не викликає до себе пошани?
(-Дівчинка, яка плаче)
Що б ви порадили цій дівчинці?
(-Дівчинці потрібно навчитися стримувати свої ємоції, завжди бути в гарному настрої)
А за які вчинки ми шануємо інших?
Висновок:
То який висновок ми можемо зробити?
(- Шанувати можна ту людину у якої добре і фізичне, і соціальне, і психічне та моральне здоров'я).
Так, діти ви завжди повинні пам'ятати про всі чотири складові здоров'я і розуміти, що від них залежить не тільки ваше здоров'я а й те, як до вас будуть ставитись оточуючі.
- А зараз ми попрацюємо в групах. Кожна група отримує завдання розіграти ситуації вчинків людини. А потім ми проаналізуємо ці вчинки і скажемо, які вчинки варті пошани, а які ні.
Ситуаціі. І група:
Старенька бабуся несе важку сумку, До неї підходить хлопчик і пропонує свою допомогу.
Дівчинка сидить в автобусі. Заходить старенький дідусь. Дівчинка встає і поступається йому місцем.
Хлопчик приходить додому зі школи. Мама підмітає підлогу. Хлопчик говорить мамі, щоб вона відпочила, тому, що втомилась на роботі і починає сам підмітати підлогу.
ІІ група:
Старенька бабуся просить хлопчика допомогти їй перейти дорогу, а хлопчик говорить їй, що поспішає до школи і якщо він буде переводити її через дорогу, то запізниться до школи.
До автобусу заходить старенький дідусь і просить дівчинку поступитися їйому місцем, а дівчинка говорить, що вона заплатила за проїзд і має право сидіти. А дідусь нехай почекає іншого автобусу, в якому булуть вльні місця.
Хлопчик приходить зі школи, мама підмітає підлогу і просить їй допомогти, на що сни говорить, що він втомився в школі і йому потрібно готувати домашні завдання.
Аналіз ситуацій.
( Кожна група аналізує ситуаціїї іншої групи і робить висновки, які вчинки варті пошани, я ікі ні).
3. Створення “Дошки пошани.
Діти. За час навчання в школі а також в повсякденному житті ви знайомились з різними видатними людьми. Ви отримали напередодні завдання приготувати повідомлення про таких людей та пояснити нам, за що ми вшановуємо їх.
(Діти розповідають про: Тараса Шевченка, Лесю Українку, Олега Антонова, Віктора Каденюка, Братів Кличко, Софію Ротару,Миколу Амосова, Біла гейтса,Королеву Елизавету, Альберта Енштейна).
Висновок:
Кожен із цих людей зробив щось добре для людей чи своєї країни, тому їх і шанують та пам'ятають. Ми повинні рівнятися на цих людей і брати з них приклад.
Робота в парах. Інтерактивна вправа “Культура поведінки учня”. Створення правил.
Діти, а зараз я пропоную вам згадати про ще одну немаловажливу умову, без якої ми не можемо шанувати інших людей. Це культура нашої поведінки. Скажіть, яку людину можна вважати культурною, вихованою, ввічливою?
А зараз ми проведемо вправу “Продовж речення”
(Діти діляться на пари і отримують картки з незакінченими реченнями, дописують ці речення та прикріплюють на дошку, створюючи правила Культурної поведінки.)
Правила:
- До школи потрібно приходити..........(Вчасно).
Верхній одяг та взуття залишай в.........(Роздягальні).
Вшколі по коридору йди..........(Спокійно).
На урок не можна ........(Запізнюватись).
До уроку готуйся на ..........(Перерві).
Коли до класу заходить вчитель потрібно..........(Встати і привітатись).
На уроці пояснення вчителя слухай ............(Уважно).
Коли відповідають твої товариші не можна............(Підказувати).
Якщо хочеш щось сказати............(Підніми руку).
Книжки та шкільне приладдя потрібно.......(Берегти).
Розмовляй спокійно не ображай своїх ...........(Товаришів).
Твій зовнішній вигляд повинен бути...........(Охайним).
Запам'ятайте, діти, ці правила і завжди їх додержуйтесь.
А тепер подивіться відео.(Перегляд та обговорення відео).
5. Нагородження учнів медалями пошани.
Діти, на початку уроку ви пригадували, добрі справи, які ви зробили за останній рік. Але запам'ятайте, не добре хвастатись своїми добрими справами. Нехай про тебе скажуть інші. То ж запрошую вас у коло пошани для нагородження і нехай про кожного учня нашого класу прозвучить шанобливі слова.
Підсумок уроку.
- Наш урок закінчується. Що ви взяли цінного для себе з цього уроку?