Урок №4. Практична робота №1 Правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом і нагрівальними приладами. Будова полум’я.

Про матеріал
Урок №4. Практична робота №1."Правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом і нагрівальними приладами. Будова полум’я". Мета уроку: сформувати початкові навички практичної роботи з хімічними речовинами й лабораторним устаткуванням; перевірити знання техніки безпеки під час виконання практичної роботи в кабінеті хімії. Сформувати вміння використовувати лабораторний посуд, лабораторний штатив, нагрівальний прилад; формувати навички й уміння проведення хімічного експерименту
Перегляд файлу

Урок 4

Практична робота №1

Правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті.

Прийоми поводження з лабораторним посудом і нагрівальними приладами. Будова полум’я.

Мета: Сформувати початкові навички практичної роботи з хімічними речовинами й лабораторним устаткуванням; перевірити знання техніки безпеки під час виконання практичної роботи в кабінеті хімії. Сформувати вміння використовувати лабораторний посуд, лабораторний штатив, нагрівальний прилад; формувати навички й уміння проведення хімічного експерименту й аналізу явищ, що спостерігаються, робити висновки в ході практичної роботи; сформувати уявлення про будову полум’я. Розвивати пізнавальний інтерес, дисциплінованість, уважність, бережливе ставлення до власного здоров’я.

Тип уроку: практичне застосування знань, умінь і навичок.

Форми роботи: практичне виконання завдань, складання звіту, висновки.

Навчаємось не заради школи,

а задля життя.

Сенека

Структура уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Повторення правил техніки безпеки в кабінеті хімії, під час проведення хімічного експерименту.

  Щоб бути допущеним до практичної роботи, необхідно виконати тестові завдання за варіантами.

Варіант І

1. Входити до кабінету хімії можна:

а) без дозволу вчителя;

б) з дозволу вчителя;

в) з дозволу старости класу.

2.  Під час роботи на робочому столі можуть знаходитися:

а) портфель,

б) верхній одяг;

в) бутерброд;

г) підручник хімії;

д) зошит.

3. Під час роботи слід використовувати тільки реактиви в склянках:

а) без етикеток;

б) з етикеткою, на якій написано формулу і назву речовини.

4. Залишки реактивів:

а) необхідно виливати або висипати назад у склянку, з якої вони були узяті;

б) не можна виливати або висипати назад у банку, в якій вони містилися;

в) слід віддати лаборанту;

г) можна злити або зсипати разом в одну склянку.

5. Нагріваючи пробірку, необхідно:

а) тримати її пробіркотримачем;

б) тримати її руками;

в) направляти отвором до себе;

г) направляти отвором на товариша;

д) направляти убік від усіх.

6. Після закінчення роботи:

а) можна залишити неприбраним робоче місце;

б) слід самому прибрати робоче місце;

в) необхідно вимити руки;

г) усі невикористані реактиви злити або зсипати разом в одну склянку.

ІІ варіант

1. На смак:

а) можна куштувати всі реактиви;

б) не можна куштувати жодні речовини;

в) можна куштувати деякі речовини.

2. Виконувати досліди потрібно:

а) спокійно;

б) швидко;

в) стоячи;

г) сидячи;

д) голосно розмовляючи.

3. Виконувати необхідно тільки ті досліди, що:

а) хочеться виконати самому;

б) дозволені вчителем або погоджені з ним.

4. Посуд, з якого взяли реактиви, слід:

а) відразу закрити й поставити на місце;

б) поставити на місце, не закриваючи пробкою;

в) закрити й поставити на місце після виконання всіх дослідів.

5. Щоб пробірка не перегрілася і не лопнула:

а) її нагрівають тільки внизу;

б) її нагрівають тільки вгорі;

в) спочатку прогрівають усю пробірку, а потім ту її частину, де знаходиться речовина.

6. У разі потрапляння речовини в очі або на руки необхідно:

а) промити уражене місце великою кількістю води;

б) протерти ганчіркою або долонею;

в)повідомити вчителя;

г) розповісти товаришеві.

ІІІ. Інструктаж з правил техніки безпеки перед початком практичної роботи.

ІV. Виконання практичної роботи

Інструкція до проведення практичної роботи

Дослід 1. Вивчення будови лабораторного штатива та прийоми поводження

з ним.

 Розгляньте лабораторний штатив, познайомтеся з його будовою. Виконайте такі дії:

1) Закріпіть муфту на стержні штатива;

2) Закріпіть в одній муфті тримач, а в іншій – кільце;

3) Закріпіть пробірку в тримачі штатива. Пробірку треба затиснути, але не дуже сильно, бо вона може тріснути. Закріплювати пробірку треба не на середині, а біля отвору.

4) Помістіть на кільце штатива порцелянову чашку.

5) Помістіть на кільце штатива вогнетривку сітку і поставте на неї хімічний стакан.

6) Помістіть посуд на місце, розберіть штатив.

7) Замалюйте будову лабораторного штатива.

Дослід 2. Ознайомлення з лабораторним посудом.

 Ознайомтеся з лабораторним посудом на вашому столі. Запишіть у зошиті назви лабораторного посуду та його призначення.

Дослід 3. Ознайомлення з нагрівними приладами, правилами користування ними, будовою полум’я.

Робота зі спиртівкою

1) познайомтеся з конструкцією спиртівки, для цього:

-  зніміть ковпачок спиртівки і покладіть на стіл;

- підніміть диск з трубкою і гнітом, не виймаючи гніт з резервуара.

2) Запаліть спиртівку, для цього:

- перевірте, чи є в ній спирт;

- зніміть ковпачок;

- розправте гніт;

- піднесіть до гнота запалений сірник.

Увага! Не можна запалювати одну спиртівку від іншої, не можна наливати спирт у палаючу спиртівку, оскільки внаслідок цього може виникнути пожежа.

3) Загасіть спиртівку, накривши її ковпачком, який слід підносити збоку.

Увага! Поводитися зі спиртівкою слід обережно, щоб не перекинути її та не розбити. Якщо спирт, що горить, розіллється на столі, то відразу накрийте його рушником або засипте піском. Не дмухайте на запалену спиртівку, щоб загасити її. Це може призвести до пожежі.

4) Замалюйте будову спиртівки.

Будова полум’я

1) Нижня зона: відбувається змішування газів з повітрям (t=3500С).

2) Середня зона, найяскравіша (t=15400С).

3)Зовнішня частина полум’я, найгарячіша: відбувається цілковите згоряння газів з утворенням вуглекислого газу і води (t=15500С).

  Зробіть узагальнюючий висновок про правила поведінки в кабінеті хімії під час виконання практичних робіт, про правила користування лабораторним обладнанням, нагрівними приладами.

V. Оформлення звіту про виконану роботу в зошиті.

VІ. Домашнє завдання : Вивчити правила ст. 28-29, інд.: створити проект

Інструкція з охорони праці до практичної роботи №1 (7 клас)

Правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті.

Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівальними приладами. Будова полум’я.

Мета: Закріпити правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабіне-

ті; навчитися поводитися з лабораторним штативом, нагрівальними прилада-

ми та хімічним посудом; ознайомитися з будовою полум’я

Обладнання: Лабораторний штатив з лапкою і кільцем, спиртівка, пробірка, хімічний стакан, порцелянова чашка, штатив для пробірок, набір лабораторного посуду, сірники.

Правила техніки безпеки

1. Уважно прочитайте правила техніки безпеки під час роботи в кабінеті хімії.

2. Під час роботи зі скляним посудом треба бути обережним, особливо берегти очі.

3. У тримачі штативу затискати пробірку потрібно біля її отвору, а не посередині. Це дає змогу рівномірно прогрівати вміст пробірки по всій її довжині, щоб запобігти її розтріскуванню

4. Пробірка не повинна випадати з тримача, але й не можна стискувати її дуже сильно, бо скло під час нагрівання розширюється й може тріснути.

5. Не можна запалювати одну спиртівку від іншої, не можна наливати спирт

у палаючу спиртівку, оскільки внаслідок цього може виникнути пожежа.

6. Поводитися зі спиртівкою слід обережно, щоб не перекинути її та не розбити. Якщо спирт, що горить, розіллється на столі, то відразу накрийте його рушником або засипте піском.

7. Загасіть спиртівку, накривши її ковпачком, який слід підносити збоку.

8. Накривши полум’я, не піднімайте кришку доти, доки не вляжеться дим.

9. Не дмухайте на запалену спиртівку, щоб загасити її. Це може призвести до пожежі.

10. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце, ретельно вимийте руки.

11. Не кладіть їжу на лабораторні столи і не споживайте її в хімічному кабінеті.

    В разі нещасного випадку негайно звертайтеся до вчителя!

 

doc
Додав(-ла)
Корнієнко Юлія
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
29 березня 2020
Переглядів
4278
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку