Урок 4. Практичне заняття №1"Робота з рухомою картою зоряного неба"

Про матеріал
Програма: «Астрономія» (рівень стандарту та профільний рівень), авторського колективу під керівництвом Яцківа Я. Я. Програми з фізики та астрономії для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти затверджені Міністерством освіти і науки України наказом № 1539 від 24.11.2017 року. Підручник: Пришляк М.П. Астрономія (рівень стандарту, за навчальною програмою авторського колективу під керівництвом Яцківа Я. С.): підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / Микола Пришляк. . – Харків: Вид-во «Ранок», 2019. – 144 с.
Перегляд файлу

Урок 4

Тема. Практичне заняття №1. Робота з рухомою картою зоряного неба.

Мета. Навчити учнів  користуватися рухомою картою зоряного неба і з її допомогою знаходити на небі найяскравіші зорі та сузір'я; визначити моменти сходу і заходу світил, видимі ділянки неба на задану дату і час, положення Сонця на задану дату, візуально порівнювати блиск зір різних зоряних величин.

Обладнання: рухома карта зоряного неба.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Вікторина ,,Небесна сфера та її координати “ (інтерактивна презентація)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та завдань уроку

Як навчитися швидко знаходити на небі яскраві зорі, сузір'я? Як визначити  які сузір'я можна побачити сьогодні або в інший день  на небі  о 22 годині чи в інший час?  Як швидко знайти координати зірок? З цією метою використовується рухома карта зоряного неба.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Види зоряних карт.

2. Правила  користування зоряною картою.

3. Виконання учнями практичної роботи № 1.

Хід роботи

1. Користуючись картою зоряного неба, визначте екваторіальні координати світил

 В-1 Капелла Візничого), αМалого Пса      В-2 Денеб (α Лебедя), α Орла.

 В-3 Рігель (β Оріона), αВізничого                   В-4 Сиріус (α Великого Пса)  α Південної Риби                       

          

2. За координатами  визначте, які це зорі:

 В-1 1) α=5год 52хв; δ=70          2)

 В-2 1)α=13год 27хв; δ=-100     2) 

 В-3 1)α=7год 31хв; δ=320           2)    

 В-4 1)α=4год 35хв; δ=160             2)

3. Який вигляд матиме зоряне небо у ваш день народження о 22 годині?

 

V.  Підсумки уроку

VІ. Завдання додому Повторити п.1,п.2

 

 

docx
Додано
25 вересня 2019
Переглядів
4312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку