Мета : актуалізувати правило віднімання суми від числа; формувати вміння віднімати на підставі правила віднімання числа від суми, обчислювати різницю різними способами; формувати вміння розв'язувати задачі; удосконалювати обчислювальні навички, вміння складати вирази, обчислювати їхнє значення; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння; стимулювати пізнавати нове; виховувати старанність, товариськість. Обладнання : картки для парної та групової роботи, телевізор чи ноутбук, відеозаписи, конструктор LEGO, ілюстративний та роздавальний матеріал. Тип уроку : комбінований урок. Освітні галузі : математична, природнича.
Усне опитування. Як називаються числа при додаванні? відніманні?Як обчислити невідомий доданок? невідоме зменшуване? невідомий від'ємник?Як пов'язані арифметичні дії додавання й віднімання?Які прийоми віднімання ви знаєте?Поясніть обчислення значення різниці 13 і 8 прийомом віднімання частинами. Яке правило є його основою?Як відняти суму від числа? число від суми?У чому суть прийому віднімання на підставі правила віднімання числа від суми?Поясніть обчислення значення різниці 13 і 8 цим способом. Як ви розумієте прийом віднімання округленням?
81750556175ташанк- Розв'яжіть приклади та дізнайтеся, зображення якого дерева часто вживають як символ столиці України - міста Києва. (Каштан. Квітуча гілка каштана .)Цікаво знати!Таку кількість квітучих каштанів навряд чи побачиш у якому-небудь іншому місті Європи чи світу. Сьогодні каштани можна побачити практично на кожній вулиці Києва.
Формування вміння записувати вирази та обчислювати їхнє значення1) Уточнення усвідомлення використаної дії для запису суми, різниці, «збільшити на...», «зменшити на...». Число 15 збільшити на 4. 15 + 4 = 19 Суму чисел 20 і 30 збільшити на 5. (20 + 30) + 5 = 55 Різницю чисел 27 і 7 збільшити на 15. (27 - 7) + 15 = 35 Суму чисел 22 і 40 зменшити на 10. (22 + 40) - 10 = 52
Перевірка За значенням виразу діти дізнаються кодове слово, а вчитель чи добре підготовлена дитина читає цікаву інформацію про київські каштани.15 + 4 = 19 Вальс. Розкішні каштани з білими та рожевими свічками вже давно стали для киян та гостей нашого міста художнім та музичним символом Києва. Прекрасна лірична музика і незвичайна поезія видатних представників культури і мистецтва України - композитора П. Майбороди та поета А. Малишка злилися в «Київському вальсі», що починається відомими словами: «Знову цвітуть каштани...» (пісня «Київський вальс») (https:// youtu.be/0-Yfx754v. TM)(20 + 30) + 5 = 55 Мільйон. За оцінкою КП «Київзеленбуд», у місті налічується близько 1 млн каштанових дерев, які наприкінці осені втрачають понад 30 тисяч тонн плодів!(27 - 7) + 15 = 35 Бронзовий. У Києві є навіть невелика скульптура «Бронзовий каштан» у Маріїнському парку(22 + 40) - 10 = 52 НайстарішийІсторики припускають, що вік деяких каштанових дерев на території Києво-Печерської лаври може обчислюватися навіть трьома сотнями років. Але це ще не межа. Відомо, що біля Свято-Троїцького монастиря (Китаївська пустинь) росте велетенський каштан. Посадженому там каштану імовірно понад 350 років
Удосконалення вміння складати план розв'язання та розв'язувати задачі1) Розв'язування задачі з двома запитаннями.- Розв'яжіть задачу з двома запитаннями. Прокоментуйте своє розв'язання. У сквері росте 15 дерев каштанів, а лип - на 7 дерев менше. Скільки лип росте у сквері? Скільки всього дерев росте в сквері?
Творча робота над задачею (с. 46, № 3)- Прочитайте уважно задачу. Розв'яжіть її (усно).- Яке число не використовується в розв'язанні задачі?- Поставте таке запитання до цієї умови, щоб це число було використане. (Скільки фруктів залишилось? )- Спробуйте відповісти на це запитання, користуючись схемою аналізу.- Запишіть розв'язання задачі у зошит.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА1. Пояснення домашнього завдання (с. 46, № 2)2. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Незакінчене речення»- Продовжте речення: «На уроці я навчився(лася)... Я вже добре вмію... Мені було легко виконувати такі завдання... Я вагався(лася) та був (була) невпевнений(на), коли...».