Мета: закріпити та вдосконалити знання учнів про різні способи додавання та віднімання чисел у межах 20 з переходом через десяток; удосконалювати обчислювальні навички; формувати вміння розв'язувати задачі, працювати з виразами зі змінною, креслити та порівнювати відрізки; розвивати логічне мислення, спостережливість, мовлення учнів; виховувати старанність, товариськість; формувати культуру поведінки; стимулювати бажання дотримувати правил безпечного користування комп'ютерною технікою. Обладнання: підручник, картки для парної та групової роботи, конструктор LEGO, ілюстративний та роздавальний матеріал. Тип уроку: комбінований урок. Освітні галузі: математична, здоров'язбережувальна.
Усне опитування. Як називаються числа при додаванні? при відніманні?Як обчислити невідомий доданок? зменшуване? від'ємник?Як пов'язані арифметичні дії додавання й віднімання?Пригадайте переставний закон додавання. Як зміниться значення суми, якщо один з доданків збільшиться на 3?Як зміниться значення різниці, якщо від'ємник збільшиться на 4?Як зміниться значення різниці, якщо зменшуване зменшиться на 6 при сталому від'ємнику?Як «впізнати» вираз зі змінною? Як обчислити значення виразу зі змінною при заданому значенні змінної?Що називають периметром фігури?
Математичний диктант. Запишіть число, у якому: 3 дес. 5 од., 6 дес. 1 од., 2 дес, 9 од., 7 од., 4 дес. Запишіть більше число: 45 і 54, 71 та 17, 50 і 5. Запишіть менше число: 5 дес. 6 од. та 6 дес., 8 од. та 8 дес., 1 дес. 4 од. та 4 дес. 1 од. Перший доданок 15, другий доданок 3. Чому дорівнює сума?Зменшуване 56, від'ємник — 40. Чому дорівнює різниця?Сума — 76, перший доданок 70. Обчисліть другий доданок. Зменшуване 83, різниця — 3. Чому дорівнює від'ємник?Різниця — 5, від'ємник — 50. Чому дорівнює зменшуване?Запишіть у сантиметрах: 7 дм. Запишіть у дециметрах: 90 см
Формування навичок розв'язування задач1) Добирання схем та запитання до задачі. Творча робота над задачею (с. 47, № 2).— Доберіть схему для відповіді на кожне запитання до поданої умови. (Відповідь: запитання 1 — схема А, запитання 2 — схема Б.)— Розв'яжіть кожну задачу.— Використовуючи умову і запитання, перетворіть подану умову на задачу з двома послідовними запитаннями. Поясніть, як слід розв'язати таку задачу. (У комп'ютерному класі займається 8 дівчаток, а хлопчиків — на 2 менше. Скільки хлопчиків займається у комп'ютерному класі? Скільки всього дітей у комп'ютерному класі?)— Які правила безпеки потрібно дотримувати у комп'ютерному класі?
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА1. Пояснення домашнього завдання (с. 47, № 1, 4)2. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Піраміда досягнень»— Познач на рівнях піраміди трикутником, як ти знаєш вивчений матеріал. Зелений — розв'язування прикладів різними способами. Оранжевий — уміння розв'язувати задачі. Синій — обчислення значення виразу зі змінною. Червоний — креслення відрізків та їхнє порівняння.