Урок №49. Контрольна робота №6 (тестові завдання). Творчість Тараса Шевченка.

Про матеріал

Контрольна робота з української літератури для учнів 9-го класу на тему: "Творчість Тараса Шевченка.". Містить тестові завдання різних рівнів, а саме: початковий та середній, достатній та високий рівні.

Перегляд файлу

 Урок №49. Тема. Контрольна робота №6 (тестові завдання). Творчість Тараса Шевченка.

Мета: актуалізувати й узагальнити знання школярів про життя і творчість геніального письменника; виявити рівень знань, умінь та навичок з метою їх корекції; розвивати пам’ять, образне та логічне мислення, вміння актуалізувати теми, проблеми й образи, висловлювати власні думки; виховувати активну громадянську позицію, національну самосвідомість, толерантність, почуття поваги до славного минулого нашого народу і його кращих представників.

Обладнання: тестові завдання у чотирьох варіантах.

Тип уроку: урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів.

Хід уроку

І. Оголошення теми й мети уроку.

ІІ. Основний зміст роботи

  1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
  2. Виконання учнями контрольної роботи.

Варіант 1

Початковий та середній рівні

(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)

  1. Де і коли народився Т. Г. Шевченко?
    А у Моринцях 1814 p.;
    Б у Кирилівці 1814 p.;
    В у Черкасах 1816 p.;
    Г у Каневі 1815 p.;
    Д у Петербурзі 1861 р.
  2. У якому році було викуплено Т. Шевченка з кріпацтва?
    А 1838 р.;
    Б 1840 р.;
    В 1841р.;
    Г 1836 р.;
    Д 1839 р.
  3. Допишіть речення. Балада – це…
  4. Як називалась і коли була видана перша збірка Тараса Шевченка?

Достатній рівень

(кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали)

  1. Назвіть основні теми раннього період у творчості Тараса Шевченка.
  2. Вкажіть, з якого твору Т. Шевченка узято подані рядки та ідею, яку втілює автор цими словами:

…Лягло костьми
Людей муштрованих чимало.
А сльоз, а крові? напоїть
Всіх імператорів би стало
З дітьми і внуками втопить
В сльозах удов’їх.

А гнівний осуд загарбницької політики російського самодержавства («Кавказ»);
Б співчуття нещасним («Кавказ»);
В оспівування могутності російської армії («Сон»);
Г зображення страждань нещасних («Сон»);
Д захоплення політикою російського імператора («Єретик»).

 

Високий рівень

(Змістовна, цікава та грамотна відповідь оцінюється у 4 бали)

  1. Підтвердіть або спростуйте думку: «Життя Т. Шевченка – подвиг», навівши відповідні аргументи.

 

Варіант 2

Початковий та середній рівні

(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)

  1. Де було видрукуване перше видання «Кобзаря» Т. Шевченка?
    А у Києві;
    Б у Санкт-Петербурзі;
    В у Москві;
    Г у Львові;
    Д в Женеві.
  2. Хто сказав про Т. Шевченка: «Він був сином мужика і став володарем у царстві духа. Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури…»?
    А І. Франко;
    Б М. Коцюбинський;
    В Марко Вовчок;
    Г П. Куліш;
    Д Леся Українка.
  3. Допишіть речення. Думка – це…
  4. Вкажіть імена персонажів поеми Т. Шевченка «Гайдамаки.

Достатній рівень

(кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали)

  1. Вкажіть мотиви циклу віршів Т. Шевченка «В казематі».
  2. З якого твору Т. Шевченка ці слова?

Учітесь, читайте,
І чужому научайтесь,
Й свого не цурайтесь…

А «Великий льох»;
Б «Кавказ»;
В «Сон»;
Г «Іржавець»;
Д «І мертвим, і живим…».

Високий рівень

(Змістовна, цікава та грамотна відповідь оцінюється у 4 бали)

  1. Напишіть кілька речень на тему: «Мої роздуми над твором Тараса Шевченка І мертвим, і живим, і ненародженим…».

 

Варіант 3

Початковий та середній рівні

(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)

  1. Яким позасюжетним елементом розпочинається балада Т. Г. Шевченка «Причинна»?
    А роздумами автора про поезію;
    Б портретом дівчини — героїні твору;
    В портретом козака — коханого дівчини;
    Г ліричним відступом «Така її доля»;
    Д пейзажною картиною «Реве та стогне Дніпр широкий».
  2. Що стало основою для написання Т. Шевченком поеми «Гайдамаки»?
    А народні перекази;
    Б історичні пісні та перекази;
    В матеріали петербурзьких архівів;
    Г особисті вражання від розповідей діда та фольклорні твори;
    Д спогад про особисту участь.
  3. Допишіть речення. Поема – це…
  4. Вкажіть вірші Т. Шевченка, що входять до циклу «В казематі».

Достатній рівень

(кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали)

  1. Укажіть, з якого твору Т. Г. Шевченка взято ці рядки

Привітай же, моя ненько!

Моя Україно!

Моїх діток нерозумних,

Як свою дитину.

А «Минають дні, минають ночі»;

Б «Мені однаково чи буду…»;

В «Думи мої, думи мої»;

Г «До Основ’яненка»;

Д «Думка».

  1. Вкажіть мотиви, які лягли в основу поезії  «Дум и мої, думи мої»

А гірка доля України;

Б становище України в світі;

В доля митця;

Г стосунки людини і природи;

Д людина і суспільство.

Високий рівень

(Змістовна, цікава та грамотна відповідь оцінюється у 4 бали)

Напишіть твір-роздум на тему «Актуальність ідей Шевченкового послання».

 

Варіант 4

Початковий та середній рівні

(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)

  1. З якого твору слова «По діброві вітер виє; Гуляє по полю, Край дороги гне тополю До самого долу»?

А «Кавказ»;

Б «Причинна»;

В «Тополя»;

Г «Сон».

  1. Яка з поезій Тараса Шевченка дала назву одному з періодів його творчості?

А «Великий льох»;

Б «Кавказ»;

В «Ісаія. Глава 35»;

Г «Заповіт»;

Д «Три літа».

  1. Допишіть речення. Послання – це…
  2. Вкажіть твори Тараса Шевченка періоду «трьох літ».

Достатній рівень

(кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали)

  1. Що стало основою для написання Т. Шевченком поеми «Гайдамаки»?
  2. Установіть послідовність подій у житті Т. Г. Шевченка

А викуп з кріпацтва;

Б творчість періоду «трьох літ»;

В навчання в Академії Мистецтв;

Г участь у Кирило-Мефодіївському товаристві.

Високий рівень

(Змістовна, цікава та грамотна відповідь оцінюється у 4 бали)

Дайте повну розгорнуту відповідь на тему «Т. Г. Шевченко – глибокий патріот рідної землі.

ІІІ. Підсумки.

Відповіді вчителя на запитання учнів.

IV. Домашнє завдання та інструктаж до його виконання.

Прочитати «У нашім раї на землі», «Катерина» та «Наймичка».

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська література 9 клас (Борзенко О.І., Лобусова О.В.)
Додано
27 березня 2018
Переглядів
13933
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку