Урок 5 клас Г.К. Андерсен "Снігова королева". Велич краси людського серця. Антитеза.

Про матеріал
Конспект уроку у 5 класі зарубіжна література на тему "Снігова королева" Велич краси людського серця. Антитеза
Перегляд файлу

 

5 клас Зарубіжна література

Тема: Г.К.Андерсен “Снігова королева”. Велич краси людського серця. Антитеза.

Мета: допомогти школярам осягнути велич краси та сили людського серця,справжньої дружби;розвивати образне та логічне мислення, уміння визначати головний конфлікт казки; розвивати уміння висловлювати власну думку, зіставляти фантастику та реальність; виховувати щирість, вірність у дружбі, почуття відповідальності за свої вчинки.

Обладнання: ілюстрації до казки “Снігова королева ”, декорації до інсценівки, кросворди.

Теорія літератури: літературна казка, реальне та фантастичне, антитеза.

Перебіг уроку

   І. Мотивація навчальної діяльності

-У казках добро традиційно асоціюється з красою ,а зло – з потворністю. Тому конфлікт (тобто зіткнення різних,часто протилежних сил,протиборство героїв,понять і думок) між красивим і не красивим цілком зрозумілий. Але в нашому житті часто буває так ,що за зовнішньою красою прихована внутрішня потворність. Саме такий конфлікт між красою справжньою та несправжньою спостерігаємо в казці Андерсена “Снігова королева”.

Розібратися в цьому ,а також відкрити секрети художньої майстерності автора ми й спробуємо на сьогоднішньому уроці.

   ІІ. Оголошення теми й мети уроку

   ІІІ. Актуалізація опорних знань

-Пригадаємо маршрут Герди , яка шукала Кая (на кольоровому картоні написані назви зупинок ,які дівчинка робила під час подорожі,але вони розміщені хаотично).

Місто ; річка;сад чарівниці;палац принцеси;замок розбійників ;хата фінки;хата лапландки;палац Снігової королеви.

-Літературний диктант (6 запитань відповідь-2 бали)

    1)Які властивості мало дивне чортове дзеркало?(Все хороше принижувалося, а погане здавалося ще гіршим).

    2)На що перетворювалося серце людини , якщо в нього потрапляла скалка з дзеркала ?(на крижинку ).

   3)Що було найбільшою розвагою малих Кая і Герди? (кущі троянд).

   4)Коли і де Кай вперше побачив Снігову королеву ? (увечері у вікні).

   5) Чому всі ,хто  зустрічав Герду допомагали її? (за її хоробрість, вірність і відданість) .

   6)Що врятувало Кая? (гарячі сльози Герди ).

   ІV.Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу .

1)Інсценівка. Зустріч Герди і Кая у палаці Снігової королеви

2)Робота з таблицею .

 

 

Реальне

Фантастичне

Життя міста, бідність багатьох героїв казки, побут сім’ї, зміна пір року, зимові розваги дітей, побут принцеси(у Данії й до цього часу є титул короля і королеви

Троль, його учні ; чарівне дзеркало , перетворення серця на крижинку , Снігова королева, бабуся-чарівниця, звірі, птахи, що говорять, сни, що блукають, у палаці , сніжинки-кури  

 

3)Виконання пошуково-дослідницьких завдань , розв’язання проблемних запитань .

-Хто є головною героїнею казки “Снігова королева” – Снігова королева чи Герда ? Чому?

-Безперечно, і Герда , і Снігова королева-сильні особистості. У чому сила кожної з них? Порівняйте їх, знайдіть спільне та відмінне.

__________________________________________________________________________________________Снігова королева______________________ Герда______________                               

Спільне

Сильні, впливають на людей, їм потрібен Кай, красиві .

Відмінне

Зла, горда, холодна, бездушна, байдужа, “холодне” серце, впливає на людей силою, владою.

 

Добра, щира, смілива, вдячна, вірна, рішуча, наполеглива, “гаряче” серце, впливає на людей добротою.

____________________________________________________________

-У казці Андерсена є багато героїв. Умовно їх можна розподілити на тих, у кого серце гаряче і тих , у кого серце крижане. Зробіть це.

(на дошці прикріпити малюнки із зображенням червоно і синього сердець).              

 

Герда, бабуся Кая та Герди, крук і його наречена, принц і принцеса, лапландка, фінка, мала розбійниця.

 

Троль, учні троля, Снігова королева, сніжинки, бабуся-чарівниця, розбійники.

 

4) Проблемне запитання.

-До яких героїв належить Кай?  Чому?

5)-У казках Андерсена постійно йде боротьба між добром і злом, красою і потворністю, живим і не живим, “гарячим” серцем і “крижаним”. Це такий  сильний прийом, засіб, який називається антитезою- це протиставлення явищ, понять, почуттів, думок.

-Поєднайте стрілочками протиставлені поняття.

Троль

-

Бог

Сніжинки

-

Троянди

Холодне

-

Гаряче

Герда

-

Снігова королева

Прекрасне

-

Потворне

Донизу

-

Догори

Учні троля

-

Янголи

 

V. Закріплення знань, умінь та навичок.

1. Яке слово із крижинок складав Кай у палаці?

VI. Рефлексія

З якими людьми ви б хотіли спілкуватися:

   -З тими, що мають серце із криги;

   -З тими, що мають серце із вогню;

   -З тими, що мають серце, зіткане з розуму і добра. Чому?

Отже, про що ж ця казка “Снігова королева”?

(про добро і зло, про силу волі, вірність і дружбу, про красу живу і штучну).

VII. Домашнє завдання

  1. Характеризувати улюбленого героя з казки.
  2. Намалювати малюнки (за бажанням).

 

 

 

docx
Додано
30 листопада 2023
Переглядів
834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку