Урок № 5 Тема. Узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук»

Про матеріал

Тема. Узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук»

Мета уроку:

-узагальнення знання про основні класи неорганічних сполук, про їх склад, назви, класифікацію, фізичні властивості;

-закріпити вміння складати формули речовин за їх назвами та давати назви речовинам за їх формулами;

-визначити розуміння основних понять;

-активізувати розумову діяльність учнів, створити умови для взаємодопомоги учнів під час навчання.

Перегляд файлу

Основні класів неорганічних сполук. 8 клас

 

Урок № 5

 

Тема.  Узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук»

Мета уроку:

  • узагальнення знання про основні класи неорганічних сполук, про їх склад, назви, класифікацію, фізичні властивості;
  • закріпити вміння складати формули речовин за їх назвами та давати назви речовинам за їх формулами;
  • визначити розуміння основних понять;
  • активізувати розумову діяльність учнів, створити умови для взаємодопомоги учнів під час навчання.

Базові поняття та терміни: основи, кислоти, оксиди, солі.

Тип уроку: узагальнення та систематизація, корекція та контроль знань.

Методи навчання: ігрові; інтерактивні; репродуктивні, частково-пошукові; практичні – виконання вправ, розв`язування задач; методи контролю; створення ситуації успіху.

Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, таблиця розчинності.

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

Урок проводиться в формі турніру під девізом «Один за всіх, всі за кожного». На початку уроку учні об`єднаються у чотири команди, обирається журі з трьох учнів. Для роботи журі дається таблиця результатів. Оголошується план змагань.

 

Команда 1

Команда 2

Команда 3

Команда 4

1

Бліц-турнір

 

 

 

 

2

У кожного своє місце

 

 

 

 

3

Третій зайвий

 

 

 

 

4

Чи знаєш ти формули?

 

 

 

 

5

Хто швидше?

 

 

 

 

6

Де більше Оксигену?

 

 

 

 

7

Об`єднання

 

 

 

 

 

ІІ. Повторення й закріплення знань.

  1. Бліц-турнір.

За кожну правильну відповідь команда одержує по 1 балу. Кожній команді по запитань.

Закінчить фразу:

  1. Ми вивчили 4 класи таких неорганічних сполук…
  2. Оксиди класифікують на кислотні, амфотерні й …
  3. Складна речовина, що складається з атомів металу й кислотного залишку називається…
  4. За кількістю атомів Гідрогену кислоти поділяються…
  5. У розчинах лугів фенолфталеїн набуває кольору…
  6. Прості речовини поділяють на метали й…
  7. Розчинні у воді основи називаються…
  8. За вмістом Оксигену кислоти поділяються на…
  9. Складні речовини, що складаються із двох елементів, один із яких є Оксиген, називаються…
  10. В кислотах на першому місці завжди стоять атоми…
  11. У розчині кислот лакмус набуває кольору…
  12. Складні речовини, що складаються з атомів металу й однієї або кількох гідроксильних груп називаються…
  13. Валентність кислотного залишку визначається за кількістю атомів…
  14. Кухонна сіль має формулу…
  15. В шлунковому соку людини міститься кислота…
  16. Кислота, що розчиняє скло…
  17. Складні речовини, що складаються із атомів гідрогену та кислотного залишку називаються…
  18. Формула крейди, мармуру, вапняку…
  19. Розчин кальцій гідроксиду ще називають…
  20. Молярна маса має розмірність…
  1. «У кожного своє місце»

Хімічний диктант (пишуть усі команди)

Ca(OH)2, HNO3, H2O, KBr, NaOH, ZnO, H2SO4, Cu(OH)2, H2S, Fe2O3, H2SO3, HCl, KOH, CaO, H3PO4, CuSO4, CO2, FeCl3, Fe(OH)3, NaCl, Na2CO3, Ca3(PO4)2, SO3, Al(OH)3

Із наведених формул кожна команда записує свої речовини.

1 – оксиди

2 – основи

3 – кислоти

4 – солі.

Завдання виконується кожним учнем в зошиті. За команду відповідає учень, який першим виконав завдання. Перед відповіддю команда може перевірити та відкоригувати його записи. Учні, що відповідають, називають речовини.

За кожну правильну відповідь (формула + назва) – 2 бали. Команда, яка перша виконала завдання, додатково отримує 1 бал, якщо завдання було виконано правильно.

  1. «Третій зайвий»

У кожному рядку викресліть формулу речовини, яка належіть не до того класу, до якого належить решта. Завдання виконується естафетою. Кожна правильна авідповідь – 1 бал.

Завдання першої команди:

ВаО

PH3

CaO

HNO3

HCl

NaOH

Na2SO4

H2SO4

BaCl2

Ca(OH)2

Al(OH)3

Al(NO3)3

 

Завдання для другої команди:

H3PO4

HNO3

CO2

SO2

NaCl

CO

Al(OH)3

KOH

H2O

H2SO4

AgCl

AgNO3

 

Завдання для третьої команди

BaS

CO2

CaO

HNO3

H2O

HCl

Na2SO4

HCl

BaCl2

Ca(OH)2

NaOH

Al(NO3)3

 

Завдання для четвертої команди

P2O5

MgCl2

SO2

H2SiO3

K2SiO3

H2CO3

Ba(OH)2

Al(OH)3

AlCl3

CaCO3

Ca(OH)2

Ca(NO3)3

 

  1. «Чи знаєш ти формули?»   На картках приведені назви речовин, написати їх формули (естафета). За кожну правильну формулу – 1 бал.

Команда 1.

Натрій карбонат, алюміній сульфід, калій фосфат, натрій сульфат, кальцій хлорид, ферум (ІІ) нітрат

 

Команда 2

Натрій хлорид, арґентум (І) нітрат, калій карбонат, кальцій сульфіт, натрій фосфат, барій сульфат

 

Команда 3

Калій сульфат, кальцій фосфат, алюміній нітрат, ферум (ІІІ) хлорид, купрум (ІІ) карбонат, натрій сілікат

 

Команда 4

Ферум (ІІ) сульфат, цинк хлорид, натрій фосфат, алюміній хлорид, магній карбонат, калій сілікат

 

  1. «Хто швидше?»

Кожна команда отримує аркуш формату А-4 з назвою класу неорганічних сполук: «Оксиди», «Кислоти», «Основи», «Солі».

Завдання.

З хімічних елементів Na, S, O, Mg, H, Fe, N, C, P, Al, Zn, Cl, Ca скласти не менше 6 можливих формул:

  • Оксидів;
  • Кислот;
  • Основ;
  • Солей.

За 5 хвилин команди записують відповіді на аркуші, вивішують аркуші на дошці, захищають свої відповіді. Кожна правильна формула – 1 бал.

  1. «Де більше Оксигену?»

Завдання (написано на дошці): Оксиген – один з найпоширеніших елементів. Визначте, в якій з наведених сполук масова частка Оксигену більша. До якого класу неорганічних сполук належить ця сполука?

Завдання виконується індивідуально. Учням кожної групи роздають аркуші з формулами речовин, для яких слід провести обчислення. Час  виконання – 5 хв. Аркуші з обчисленнями і відповідями повертаються до журі, яке здійснює перевірку за бланком відповідей, що надається вчителем. Кількість балів кожної команди визначається кількістю правильних відповідей.

Варіанти завдань:

  1. Na2O, NaOH, Na2CO3
  2. K2O, K2SO4, H2SO4
  3. CaO, Ca(OH)2, CaSO4
  4. CuO,Cu(OH)2, CuSO4
  5. Na2O, NaOH, Na2SO4
  6. H3PO4, K3PO4, KOH
  7. SO2, H2SO4, K2SO4
  8. FeO, Fe(OH)3, FePO4
  9. CuCO3, CO2, H2CO3
  10. MgO, Mg(OH)2, MgCO3

 

ІІІ. Узагальнення знань              «Об`єднання»

Учням  пропонується об`єднати зусилля для об`єднання знань про основні класи неорганічних сполук у вигляді таблиці.

Сполуки

Оксиди

Основи

Кислоти

Солі

Визначення

 

 

 

 

Загальна формула

 

 

 

 

Приклади

 

 

 

 

 

Команда, всі учні якої швидше за іншу виконають завдання, отримує додатково 2 бали. Журі надається один зошит з кожної команди.

Перевірка здійснюється за зразком, який відкривається учителем на дошці. Максимальна оцінка – 12 балів (1 бал за кожний пункт)

 

. Підбиття підсумків уроку.

Підбиваються підсумки турніру. Представники команд підводять підсумки роботи учнів в командах. Журі оголошує переможців.

 

VІІ. Домашнє завдання

Творче завдання.

Скласти кросворди не менше ніж на 10 слів за темою «Основні класи неорганічних сполук».

 

Рефлексія. Оцініть за 5-бальною системою важливість знань, які ви отримали та можливість їх використовувати в житті.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
28 червня 2018
Переглядів
275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку