Мета - перевірити знання учнів з теми, визначити рівень сформованості предметних і ключових компетентностей і компетенцій шляхом виконання контрольних навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній. Завдання мають різнорівневий характер.
6 клас. Українська мова
Контрольна робота №1
Повторення та узагальнення вивченого
1 варіант
1.Випишіть лише ті сполуки, що є словосполученнями:
Біля школи, золота осінь, верба й калина, хай живе, осінній парк, люби природу, упав листочок, бити байдики, хтось із нас, говорити голосно.
2. Виписати непоширене речення. Підкреслити в ньому члени речення.
Хай щастить тобі. Уже задощило. Дощ почав накрапати. Мово , звучи в слові.
3. Які ви знаєте види речень за метою висловлювання? Наведіть приклади.
4. Підкреслити в реченнях граматичні основи.
Ходить осінь, яблука золотить.
Чатує осінь на останнє листя старого дуба.
Навшпиньки заглядають жоржини через тин.
5. Підкреслити в реченнях однорідні члени відповідно до їх синтаксичної ролі.
На вустах розцвітає слово і любистково, і барвінково.
Земля калинова, тополина – то неповторний рідний край.
Хворих відвідуйте щедро, щиро гостей вітайте.
6. Розставте в реченнях розділові знаки.
Ти сестричко не журись веселенько усміхнись.
Іди іди дощику зварю тобі борщику.
Ви заграйте гори зашуміть діброви.
7. Скласти зі словом кажуть 2 речення : в одному – щоб воно було вставним, а в іншому- членом речення.
8.Скласти речення за схемами:
Са: «Пм?»
9.Зробити розбір словосполучення волошкове поле.
10. Зробити синтаксичний розбір речення.
Біла ромашко, моргни мені оком лимонним.
6 клас . Українська мова
Контрольна робота №1
Повторення та узагальнення вивченого
2 варіант
1.Випишіть лише словосполучення:
Біля лісу, синє небо, ні сіло ні впало, узяв та зробив, бачити небо, падає листя, усміхнене дитя, буду співати, хай працюють, розмова з другом, говорити впевнено.
2.Виписати поширене речення. Підкреслити в ньому члени речення.
Мова – скарб і натхнення. Скоро буде дощ. Він буде працювати. Хай буде так.
3. Які речення називаються складними? Наведіть приклад.
4. Підкреслити головні члени речення.
Люби, друже , природу.
Пташку збентежив трепет яблуневих віт.
Три явори посадила сестра при долині.
5. Підкреслити однорідні члени речення відповідно до їх синтаксичної ролі.
Нас зігріває віра, надія, любов.
Мені потрібне слово, а не слава.
Листопад гойда гілки і розтрушує листки.
6.Розставте в реченнях розділові знаки.
Добридень тобі Україно моя.
Вчіться діти щоб більше знати.
Спи мій малесенький пізній вже час.
7. Скласти зі словом здається 2 речення : в одному – щоб воно було вставним, а в іншому – членом речення.
8. Скласти речення за схемами:
« Пм»,- са.
9. Зробити синтаксичний розбір словосполучення вивчати мову.
10. Зробити синтаксичний розбір речення.
З гілля обривалися жовті листки й поволі падали додолу.