Урок 62. Додаємо і віднімаємо числа з переходом через розряд виду 76 + 7, 42 - 8. Розв'язування задач виразом Розділ 4. Додаємо і віднімаємо числа з переходом через розряд у межах

Про матеріал
Мета: актуалізувати знання учнів складу чисел другого десятка, уміння замінювати двоцифрове число сумою розрядних доданків; ознайомити з додаванням і відніманням числа з переходом через розряд виду 76 + 7, 42 - 8; удосконалювати обчислювальні навички та вміння розв'язувати задачі на обчислення третього доданка; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати товариськість, відповідальне ставлення до свого здоров'я; прищеплювати навички здорового харчування.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 65. Розв'язуємо задачі, які містять відношення різницевого порівняння. Розділ 4. Додаємо і віднімаємо числа з переходом через розряд у межах 100 (продовження)

Номер слайду 2

Мета: актуалізувати розуміння відношення різницевого порівняння, уміння знаходити різницеве відношення двох чисел, розв'язувати прості задачі на різницеве порівняння; формувати вміння додавати й віднімати одноцифрове число з переходом через розряд у межах 100 двома способами (на підставі правила додавання (віднімання) числа до (від) суми та частинами), а також уміння знаходити значення виразів зі змінною; порівнювати математичний вираз і число у діях з іменованими числами; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; виховувати повагу до традицій різних народів, стимулювати інтерес до вивчення математики. Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал. Тип уроку: комбінований урок. Форма проведення: подорож до Діда Мороза різних країн. Освітні галузі: математична, громадянська.

Номер слайду 3

Організація класу. Пролунав уже дзвінок,Починається урок. Тож і ми часу не гаймо,Наш урок розпочинаймо.

Номер слайду 4

Мотивація навчальної діяльності— Яка зараз пора року? — Яке свято найвеселіше взимку?

Номер слайду 5

Усне опитування— Хто головні герої на цьому святі? (Дід Мороз та Снігуронька.)— Снігуронька приготувала для вас запитання. Які арифметичні дії ви знаєте? Яку арифметичну дію слід виконати, щоб стало не менше, ніж було спочатку: більше або стільки ж? (Додавання.)Як називаються числа при додаванні?Як називаються числа при відніманні?Коли при відніманні одержимо те саме число? (Якщо від зменшуваного відняти нуль.)Чи можна при відніманні одержати нуль? Коли? Наведіть приклади. Як дізнатися, на скільки одне число більше або менше за інше число? (Потрібно скористатися дією віднімання.)

Номер слайду 6

Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 1 і числа 11— Раніше Новий рік святкували восени — 1 вересня. Імператор Петро I видав указ: «Святкування Нового року перенести на 1 січня». Відтоді ми Новий рік зустрічаємо взимку.— Яке число отримаємо, якщо до одного десятка додати одиницю? (11.) Напишіть числа 1 та 11.

Номер слайду 7

Актуалізація знань про різницеве порівняння— Сьогодні ми вирушимо подорожувати різними країнами, де познайомимося з Дідами Морозами цих держав. Отже, в дорогу!— Ми потрапляємо в Монголію.— У Монголії Дід Мороз, Цаган Овгон, одягнений як пастух.

Номер слайду 8

— Чим займається пастух? (Пасе стада корів, коней, овець.)— А діти в Монголії полюбляють порівнювати кількість тварин та визначати різницеве відношення між ними.— Як обчислити різницю між числами? (Слід від більшого відняти менше число.)— У гаю паслися 12 коней і 8 корів. Кого було більше? (Коней.) На скільки коней було більше? Поставте відповідний знак між числами.— На полі пастух пас 40 білих овець і 6 чорних. На скільки чорних менше, ніж білих? Поставте відповідний знак між числами.— Із загону пастух вигнав 23 корови і 67 овець. На скільки корів менше? Поставте відповідний знак між числами.— У загін пастух загнав 8 коней і 21 вівцю. На скільки більше було в загоні овець

Номер слайду 9

Актуалізація знань про задачі на різницеве порівняння— Молодці, продовжимо подорожувати. Зараз відвідаємо Францію. Тут Діда Мороза звуть Пер Ноель. Він любить тепло та затишок.

Номер слайду 10

Біля каміну одного хорошого хлопчика він поклав 14 яблук та 8 бананів. На скільки більше яблук поклав Пер Ноель?— Чи можна те, що я вам розповіла, назвати задачею? Чому? (Так, є умова і запитання.)— З яких слів починається запитання задачі? (На скільки більше...)— Якою арифметичною дією розв'язуємо задачу? (Відніманням.)— В іншому будинку, де живе добра дівчинка, він теж поклав 14 яблук та 8 бананів. На скільки менше бананів поклав Пер Ноель?— Що запитується в задачі? (На скільки менше...) Якою дією розв'яжемо задачу? (Відніманням.)— Отже, задачі, у яких необхідно дізнатися, на скільки одне число більше або менше за інше, називають задачами на різницеве порівняння.

Номер слайду 11

Формування вміння розв'язувати задачі (с. 67, № 1)— Молодці, знову в дорогу! Інша країна — Італія. А тут новорічної ночі чекають не діда, а бабу Бе-фану. Вона дарує дітям іграшки, неслухняним дітям — вуглинки. Виконайте наступне завдання так, щоб не отримати від Бефани вуглинку.

Номер слайду 12

Задача 1 Прочитайте першу задачу. Що позначає число 7?(Скільки годівничок змайстрував Роман.) Що сказано про Олю? (Вона змайструвала на 4 годівниці більше.) Що запитується в задачі? Чи можна зразу відповісти на запитання задачі? Скільки дій потрібно виконати? (Одну.) Яку? (Додавання.) Доберіть до неї схему, розв'яжіть задачу.

Номер слайду 13

Задача 2. Прочитайте другу задачу. Назвіть імена дітей, які майстрували годівнички. Чи відомо, скільки годівничок зробив Роман? (7.) Скільки годівничок змайструвала Оля? (Невідомо, але на 4 годівнички більше, ніж Роман.) Що відомо про Дениса? (Він зробив на 3 годівнички більше, ніж Оля.) Що запитується в задачі? Чи можна відразу відповісти на запитання задачі? (Ні.) Для того щоб відповісти на запитання задачі, потрібно дізнатися, скільки годівничок змайструвала Оля. Якою арифметичною дією ми це дізнаємося? (Дією додавання.) Отже, Оля зробила 11 годівничок, а Денис — на 3 більше. Чи можна тепер відповісти на головне запитання задачі? (Так.) Якою арифметичною дією відповімо на це запитання? (Дією додавання.) Запишіть умову та розв'язання задачі.— Чим відрізняється розв'язання обох задач? (Перша розв'язується однією дією, а друга — двома.)

Номер слайду 14

Закріплення вмінь обчислювати периметр прямокутника. Логічна вправа— Подорожуємо далі у Велику Британію. У цій країні Діда Мороза звуть Санта Клаус. Він потрапляє до будинків крізь димар, розташований на даху будинків. Нам Санта надіслав листа.

Номер слайду 15

— Яку геометричну фігуру має лист?— Обчисліть периметр прямокутника.— У листі написано: Знають навіть дошкільнята,Що таке трикутник,А вже вам-то, як не знати!Але зовсім інша справа — швидко,Точно і вміло трикутники рахувати.— Порахуйте трикутники.

Номер слайду 16

Фізкультхвилинка. Танцювальна вправа «У оленя є свій дім» (https://youtu.be/zi1kj. LOUlc8)(Для розучування рухів https://youtu.be/Dgnj. Nv. XMRM4)— Також Санта Клаус приготував подарунок — музичну хвилинку «У оленя є свій дім».

Номер слайду 17

Удосконалення вмінь обчислювати приклади (завдання на основі підручника, с. 67, № 2)— Поки ми танцювали, набігла хмара, з якої посипалися сніжинки. На кожній з них записано приклади. Обчисліть їх, коментуючи свої дії. Міркуємо так:23 - 5 — зменшуване 23 подаю у вигляді суми зручних доданків: 10 і 13. Від суми 10 і 13 відніматиму 5, тобто (10 + 13) - 5. Зручно 5 відняти від 10 і до іншого доданка додати одержаний результат. Обчислюю: 10 - 5 = 5; до 13 додаю 5, одержую 18.38 + 4 — перший доданок 38 подаю у вигляді суми розрядних доданків: 30 і 8. До суми 30 і 8 додаватиму 4 (30 + 8) + 4. Зручно одиниці додавати до одиниць, тому до 30 додам суму чисел 8 і 4. Обчислюю: 8 + 4 = 12. До 30 додаю 12, одержую 42.

Номер слайду 18

Робота з геометричним матеріалом— Повертаймося до себе на Батьківщину. В якій країні ви живете? (В Україні.) Як звати доброго дідуся, який на Новий рік дарує подарунки? (Дід Мороз.) Які подарунки ви отримували від нього? Дід Мороз майстер на всі руки. Він дуже гарно малює на вікнах. Сьогодні дідусь за допомогою сніжинок намалював незвичайний візерунок. З'єднайте числа в порядку зростання, тоді ви побачите, що намалював Дід Мороз.

Номер слайду 19

З якої лінії складається ялинка? Вона замкнена чи незамкнена?

Номер слайду 20

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА1. Пояснення домашнього завдання (с. 67, № 2)2. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Мікрофон»— Чого навчилися на уроці?— Що було найлегшим?— Що здалося складним?Хай новорічний Дід Мороз. Дарує щастя цілий віз!Здоров'я міцного на додачу,У всьому задуманому вдачу!Миру, дружби, щастя, ласки,Щоб життя було, як у казці!

pptx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 березня 2022
Переглядів
371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку