ТЕМА: ПIДБIР СХЕМИ В’ЯЗАННЯ. ДОБІР ГАЧКІВ ТА МАТЕРІАЛІВ
МЕТА: формування вмінь учнів читати схеми для плетіння гачком та використовувати їх для виготовлення власних виробів ,навчити добирати гачки і матеріали для виготовлення виробів, розвивати пізнавальну активність учнів ; виховувати організованість та практичність під час плетіння гачком.
МЕТОДИ: рефлексiя, робота з пiдручником , гра, графiчний диктант, самостiйна робота.
IНСТРУМЕНТИ ТА МАТЕРIАЛИ: гачки для плетiння обраних виробів,нитки , ножицi.
ТИП УРОКУ: урок формування умінь і навичок
ХIД УРОКУ
І. Органiзацiйний момент
Привiтання, перевірка присутнiх та готовностi учнів i майстернi до заняття .
Створення позитивного емоційного настрою учнів .
Учитель заздалегідь записує на дошчi прислiв’я:
« Знання - це скарб ,а вміння вчитись – ключ до нього»
Діти ,прочитайте ,будь ласка , прислiв’я , записане на дошцi , як ви його розумiєте.
Бажаю всім вам, любi діти,
Чудовий скарб оцей дiстать,
А потiм ключиком надiйним
Його постiйно вiдмикать!
ІІ. Актуалiзацiя опорних знань .
Рефлексiя
Графiчний диктант
Учитель зачитує учням пiдготовленi речення. Якщо діти погоджуються з тим , про що в них ідеться , то вони ставлять у зошитах таку позначку - ↓,якщо не погоджуються , то ставлять іншу позначку - ↑.
Питання графічного диктанту
1.Номер гачка означає діаметр його ручки.
2.Повiтряну петлю називають глухою петлею.
3.Стовпчик без накиду позначається такою умовною позначкою( учитель ілюструє умовну позначку).
4.Будь-який вирiб починається з плетіння ланцюжка, що складається з повiтряних петель.
5.Точну дату появи в’язаних виробів встановити неможливо через недовговiчнiсть ниток.
Учитель записує на дошцi код вiдповiдi ↑↓↓↑↑ учнi перевіряють свої записи.
ІІІ. Мотивацiя навчальноi дiяльностi учнiв.
Ми з вами продовжуємо опановувати прийоми плетіння гачком. Сьогоднi тема нашого заняття: «Схеми для плетіння гачком». Отже , сьогоднi и вчитиметеся читати схематичний запис візерунків та пробуватиме плести вироби за поданими схемами, навчитесь добирати гачки i матеріали .
Тим, хто захоплюється плетінням , добре відомо ,що використання розробленим схем значно полегшує цей процес . Особливо зручними схематичнi записи є в порiвняннi з описом словами під час виготовлення таких складних виробів , як серветка, комірець, дорiжка тощо. Тож , якщо ви впродовж заняття добре попрацюєте i впораєтеся з усіма завданнями ,то надалi з легкістю зможете плести за схемами будь-якi візерунки . Тож до роботи!
ІV. Практична робота
1)Робота з інструкційними картками
Дiти , звернiть увагу на інструкційні картки , що лежать на ваших столах. На цих картках зображено порядок плетіння стовпчика з накидом. Чи може хтось iз вас пояснити, як саме виконують цей елемент? (учнi пояснюють технологію плетіння стовпчика з накидом.)А тепер перевiрте правильність вашого пояснення.
2)Заповнення динамiчноi таблицi
На першому заняттi ми з вами почали заповнювати динамічну таблицю ,i сьогоднi в нас є нагода доповнити ii . Отже , якi ще основнi елементи нам необхiдно додати? Цi елементи мають свої умовнi позначення.(Вставляє картки з умовними позначеннями в динамічну таблицю та пропонує учням записати їх у зошит.)
3)Читання схем узорiв
Дiти, на попередніх заняттях ми розглянули умовнi позначення таких основних елементiв плетіння гачком, як повiтряна петля, пiвстовпчик та стовпчик без накиду. Тож я пропоную прочитати схеми деяких узорiв, що складаються із знайомих вам елементiв. Але запам’ятайте, що ланцюжок з повiтряних петель, з якого починається плетіння, на схемах є нульовим(його пiд час плетіння не враховують). (Прикрiплює на дошку записанi на аркушах схеми узорiв, учнi читають їх .)
4)Iнструменти i матеріали для в’язання
-Як , на вашу думку, слiд підбирати гачок для роботи ?
Товщина гачка певним чином повинна відповідати товщинi пряжi: гачок повинен бути вдвiчi товщим за нитки.
Мiнi-практикум.
3. Для в’язання яких виробів можна використовувати таку пряжу?
5 ) Санiтарно-гiгiєнiчнi вимоги i правила безпечної роботи під час в’язання.
Бесiда.
Проведення хвилинки вiдпочинку
Старанно вчились ми плести i трохи притомились,
Тож час настав нам вiдпочить i відновити сили:
На «раз» i «два» всi дружно встали,
На «три» - усi присiли,
I головою похитали , щоби набратись сили.
«Чотири» - знову піднялись,
На « п’ять» - всi підтягнулись.
На «шiсть» - трохи вперед пройшлись,
На «сім» назад вернулись.
На «вісім» - знов за парти сіли,
Взяли гачки – й гайда за дiло!
6) Виконання практичної роботи
Діти, на ваших столах лежать схеми тих виробів, які ми виготовляємо. Уважно роздивившись схему ви, мабуть, здогадалися що це буде за виріб… Так, дійсно - це квіти. Після завершення роботи ми колективно виготовимо композицію «Квітковий вернісаж» зі сплетених вами квіточок та тасьми.
Учні починають самостійно виконувати завдання, учитель забезпечує їх безперервну роботу, проводить поточне індивідуальне або групове інструктування. Після завершення приймає виконану роботу, оцінює її, звертає увагу на її якість, демонструє найкращі зразки, а потім представляє вироби з дефектами(за потреби), пояснюючи причини їх виникнення та способи усунення.
V. Підсумки уроку.
Ігрова вправа «Що було б, якби…»
Щоб підвести підсумки сьогоднішнього заняття, пропоную провести ігрову вправу «Що було б, якби..», у якій кожне моє запитання до вас починатиметься словами «Що було б, якби..». відповісти на них вам потрібно зі слова «якби…».
♦ Що було б, якби люди не вміли плести гачком…
♦ Що було б, якби всі гачки були одного розміру…
♦ Що було б, якби елементи плетіння гачком не записувалися з допомогою умовних позначень…
♦ Що було б, якби під час плетіння полотна після ланцюжка не вив’язувалися ряд півстовпчиків…
VІ. Домашнє завдання
Опрацювати матеріали підручника на с.114(завдання 5 – 7).
Дати письмові відповіді на запитання тестів до розділу «Технології вироблення виробів, плетених гачком».