закріпити знання учнів про діалог, уживання розділових знаків у діалозі; удосконалювати мовленнєво-комунікативні вміння складати й розігрувати діалогічні тексти відповідно до запропонованої ситуації спілкування,пов'язаної із власним досвідом,спостереженнями,обміном думками тощо; використовувати різні види і типи реплік, дотримуватися мовленнєвого етикету; підвищувати рівень мовної й мовленнєвої компетентності учнів; розвивати вміння правильно розставляти розділові знаки при діалозі; розвивати творчі здібності учнів; виховувати потребу вести здоровий спосіб життя.
Урок №7. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації.
Мета: закріпити знання учнів про діалог, уживання розділових знаків у діалозі; удосконалювати мовленнєво-комунікативні вміння складати й розігрувати діалогічні тексти відповідно до запропонованої ситуації спілкування,пов’язаної із власним досвідом,спостереженнями,обміном думками тощо; використовувати різні види і типи реплік, дотримуватися мовленнєвого етикету; підвищувати рівень мовної й мовленнєвої компетентності учнів; розвивати вміння правильно розставляти розділові знаки при діалозі; розвивати творчі здібності учнів; виховувати потребу вести здоровий спосіб життя.
Обладнання: картки, текст діалогу для редагування, завдання для груп, пам’ятка «Як вести діалог», пам’ятка «Правила спілкування».
Тип уроку:урок розвитку комунікативних умінь.
Методи і прийоми: бесіда, гра «Редактор», пояснення, «Мікрофон».
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку.
Вступне слово вчителя про здоров’я.
Епіграф уроку.
Здорова людина – є самий дорогоцінний витвір природи Томас Карлейль
|
Хто не цінує життя, той його не заслужив Леонардо да Вінчі
|
Люди не вмирають. Вони вбивають самі себе Сенека
|
Народна мудрість про здоров’я. «Мікрофон».
Пригадати прислів’я про здоров’я.
ІІ. Мотивація навчання школярів.
Цілевизначення.
Я повинен (повинна…)
а) пригадати…
б) закріпити…
в) удосконалювати…
г)виховувати…
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Фронтальна бесіда. «Мозковий штурм»
- Що таке діалог?
- Будова діалогів?
- Розділові знаки у діалозі.
2. Гра «Мікрофон»(компетентність саморозвитку й самоосвіти)
1)Висловлювання співрозмовників у діалозі називають…
2)Діалог використовується в … формі мовлення.
3)Існують такі правила спілкування:…
4)Формули мовленнєвого етикету-…
5)Під час діалогічного мовлення необхідно дотримувати таких норм літературної мови:…
3. Розповідь про розділові знаки при діалозі (за схемою).
1. Слова автора : - репліка діалогу.
2. - Репліка діалогу , - слова автора.
3. - Репліка діалогу! - слова автора.
4. - Репліка діалогу ? - слова автора.
4. Гра «Редактор».
Записати діалог, розставивши розділові знаки. Знайти помилки.
Добрий день. Здраствуйте, дівчата.
Доброго здоров’я.
Де ж ви так забарилися?
Здоров’я шукали.
І знайшли?
Здоров’я на дорозі не валяється.
Ми добре знаємо, що здоров’я найбільша людська цінність, яку на жаль багато людей починають цінувати та берегти, вже втративши значну частину цього скарбу, сказала Марія.
Так, я згодна. Мало народитися. Кожен повинен свідомо ставитися до здоров’я, берегти найдорожчий скарб у житті – своє власне здоров’я, - погодилася Ірина.
А Марія додала.
Ти маєш рацію. Недарма ж у народі кажуть, що здоров’я за гроші не купиш. За нього необхідно активно боротися.
4. Бесіда. (Використовується метод «Прес»)
«Я думаю… тому , що … отже…»
- Які чинники впливають на здоров’я?
- Які проблеми постають перед молоддю у сучасному суспільстві?
ІV. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу.
1. Робота з пам’яткою «Як вести діалог».( компетентність саморозвитку й самоосвіти)
1) Дотримуйте теми й мети спілкування.
2) Під час спілкування не перебивайте співрозмовника.
3) Будуйте репліки так, щоб заохотити співрозмовника висловити власну думку.
4) Слухайте зацікавлено й доброзичливо.
5) Дбайте про те, щоб своїми висловлюваннями не образити співрозмовника.
6) Додержуйте етикетних норм і правил поведінки під час діалогу.
2.Виконання системи ситуативних завдань і вправ, розігрування та складання діалогічних текстів. . Спостереження над текстом із творчим завданням ( робота в парах)- соціальна, комунікативна компетентності. .
Прочитати діалогічний текст за ролями. З’ясувати особливості його змісту. Визначити,яку мету переслідував перший співрозмовник. Висловити власну думку щодо його поведінки. Чи траплялися подібні ситуації у вашому житті?
- Добрий день!
- Вітаю.
- Ти десятки не позичиш?
- При собі не маю
- А троячку?
- Теж немає.
- А гривню?
- Та йди ти!.
- То дай мені хоч цигарку.
- Я не курю.
- То сірник дай.
- Теж немає…
- Що ти за людина? «Нема, нема»… То скажи хоч, котра година?(П.Глазовий)
3. Складання діалогів( у групах)
4. Розігрування діалогів-ситуацій.
5. Аналіз. Рецензування (2-3).
Прослухати діалоги, складені вашими однокласниками, назвати недоліки у їх змісті, мовному чи мовленнєвому оформленні та вказати на шляхи їх подолання.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
Використовується інтерактивний метод «Мікрофон»
- Сьогодні на уроці я навчився ( навчилася…)
- Найбільше мені запам’яталося…
- Я зробив ( зробила) для себе такі висновки…
- Найбільше мені сподобався діалог …,тому, що….
VI. Оцінювання.
VII. Завдання додому.
Повторити розділові знаки при діалозі, удосконалити складені діалоги, розставити розділові знаки.
Хай буде все побачене – побачено,
Хай буде все пробачене – пробачено,
Хай буде вік прожито, як належить –
Від здорових звичок це залежить.
Будьте здоровими!
Будьте щасливими!
Завдання №1.
Скласти діалог на тему «Шкідливі звички – шлях у езодню» (10-12реплік).
Опорні слова і вислови:
Серйозна проблема молоді
Шкідливі звички і їх вплив на здоров’я
Не сформована потреба вести здоровий спосіб життя
Як позбавитися шкідливих звичок?
Що значить вести здоровий спосіб життя.
Завдання №2.
Скласти діалог на тему «Поради, як зберегти здоров’я» (10-12реплік).
Опорні слова і вислови.
Здоров’я – найбільший скарб
Складники здоров’я: здоровий спосіб життя, відсутність шкідливих звичок, хвороб, загартування організму.
Шкідливі звички наносять невиправну шкоду здоров’ю.
Чого треба уникати, щоб зберегти здоров’я?
Що значить здоровий спосіб життя?
Завдання №3.
Скласти діалог на тему «Здорові звички – здоровий спосіб життя»
(10-12реплік).
Опорні слова і вислови.
Здоров’я – це багатство людини
Здоров’я кожного – це здобуток країни
Зберігати здоров’я, вести здоровий спосіб життя – громадянський обов’язок кожного
Режим дня - це розпорядок праці, відпочинку і сну
«Хто день починає з зарядки, у того справи в порядку»
Дотримання особистої гігієни
Активний відпочинок
Здорове харчування
Спорт, загартування.
Завдання № 4.
Скласти діалог на тему «Мудрі заповіді народу про здоров’я» (10-12реплік).
Опорні слова і вислови.
Здоров’я – всьому голова.
Здорові люди – роботящі.
Як у народі здавна ставляться до пияцтва?
Що радить народна медицина для збереження здоров’я?