23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок №7. "Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації."

Про матеріал

закріпити знання учнів про діалог, уживання розділових знаків у діалозі; удосконалювати мовленнєво-комунікативні вміння складати й розігрувати діалогічні тексти відповідно до запропонованої ситуації спілкування,пов'язаної із власним досвідом,спостереженнями,обміном думками тощо; використовувати різні види і типи реплік, дотримуватися мовленнєвого етикету; підвищувати рівень мовної й мовленнєвої компетентності учнів; розвивати вміння правильно розставляти розділові знаки при діалозі; розвивати творчі здібності учнів; виховувати потребу вести здоровий спосіб життя.

Перегляд файлу

Урок №7. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації.

Мета: закріпити знання учнів про діалог, уживання розділових знаків у діалозі; удосконалювати мовленнєво-комунікативні вміння складати й розігрувати діалогічні тексти відповідно до запропонованої ситуації спілкування,пов’язаної із власним досвідом,спостереженнями,обміном думками тощо; використовувати різні види і типи реплік, дотримуватися мовленнєвого етикету; підвищувати рівень мовної й мовленнєвої компетентності учнів; розвивати  вміння  правильно розставляти розділові знаки при діалозі; розвивати творчі здібності учнів; виховувати потребу вести здоровий спосіб життя.

Обладнання: картки, текст діалогу для редагування, завдання для груп, памятка «Як вести діалог», памятка «Правила спілкування».

Тип уроку:урок розвитку комунікативних умінь.

Методи і прийоми: бесіда, гра «Редактор», пояснення, «Мікрофон».

ХІД  УРОКУ

І. Організація класу до уроку.

Вступне слово вчителя про здоров’я.

Епіграф уроку.

Здорова людина – є самий дорогоцінний витвір природи

 Томас Карлейль

 

Хто не цінує життя, той його не заслужив

Леонардо да Вінчі

 

Люди не вмирають. Вони вбивають самі себе

Сенека

 

 

 

  1. Бесіда

Народна мудрість про здоров’я. «Мікрофон».

Пригадати прислів’я про здоров’я.

ІІ. Мотивація навчання школярів.

  1. Оголошення теми уроку.

Цілевизначення.

Я повинен (повинна…)

а) пригадати…

б) закріпити…

в) удосконалювати…

г)виховувати…

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

      1. Фронтальна бесіда. «Мозковий штурм»

- Що таке діалог?

- Будова діалогів?

- Розділові знаки у діалозі.

      2. Гра «Мікрофон»(компетентність саморозвитку й самоосвіти)

1)Висловлювання співрозмовників у діалозі називають…

2)Діалог використовується в … формі мовлення.

3)Існують такі правила спілкування:…

4)Формули мовленнєвого етикету-…

5)Під час діалогічного мовлення необхідно дотримувати таких норм літературної мови:…

      3. Розповідь про розділові знаки при діалозі (за схемою).

1. Слова автора   :  - репліка діалогу.

2. - Репліка діалогу , - слова автора.

3. - Репліка діалогу!  - слова автора.

4. - Репліка діалогу ?  - слова автора.

      4. Гра «Редактор».

Записати діалог, розставивши розділові знаки. Знайти помилки.

Добрий день. Здраствуйте, дівчата.

Доброго здоров’я.

Де ж ви так забарилися?

Здоров’я шукали.

І знайшли?

Здоров’я на дорозі не валяється.

Ми добре знаємо, що здоров’я найбільша людська цінність, яку на жаль багато людей починають цінувати та берегти, вже втративши значну частину цього скарбу, сказала Марія.

           Так, я  згодна. Мало народитися. Кожен повинен свідомо ставитися до здоров’я, берегти найдорожчий скарб у житті – своє власне здоров’я, - погодилася Ірина.

           А Марія додала.

           Ти маєш рацію. Недарма ж у народі кажуть, що здоров’я за гроші не купиш. За нього необхідно активно боротися.                            

4. Бесіда. (Використовується метод «Прес»)

«Я думаю… тому , що … отже…»

- Які чинники впливають на здоров’я?

- Які проблеми постають перед молоддю у сучасному суспільстві?

 ІV. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу.

        1. Робота з пам’яткою «Як вести діалог».( компетентність саморозвитку й самоосвіти)

1) Дотримуйте теми й мети спілкування.

2) Під час спілкування не перебивайте співрозмовника.         

3) Будуйте репліки так, щоб заохотити співрозмовника висловити власну думку.

4) Слухайте зацікавлено й доброзичливо.

5) Дбайте про те, щоб своїми висловлюваннями не образити співрозмовника.

6) Додержуйте етикетних норм і правил поведінки під час діалогу.

      2.Виконання системи ситуативних  завдань і вправ, розігрування та складання діалогічних текстів.                                                                                                                . Спостереження над текстом із творчим завданням ( робота в парах)- соціальна, комунікативна компетентності.              .             

 Прочитати діалогічний текст за ролями. З’ясувати особливості його змісту. Визначити,яку мету переслідував перший співрозмовник. Висловити власну думку щодо його поведінки. Чи траплялися подібні ситуації у вашому житті?

- Добрий день!

- Вітаю.

- Ти десятки не позичиш?

- При собі не маю

- А троячку?

- Теж немає.

- А гривню?

- Та йди ти!.

- То дай мені хоч цигарку.

- Я не курю.

- То сірник дай.

- Теж немає…

- Що ти за людина? «Нема, нема»… То скажи хоч, котра година?(П.Глазовий)             

        3. Складання діалогів( у групах) 

        4. Розігрування  діалогів-ситуацій.

        5. Аналіз. Рецензування (2-3).

Прослухати діалоги, складені вашими однокласниками, назвати недоліки у їх змісті, мовному чи мовленнєвому оформленні  та вказати на шляхи їх подолання.

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

Використовується інтерактивний метод «Мікрофон»

- Сьогодні на уроці я навчився ( навчилася…)

- Найбільше мені запамяталося…

- Я зробив ( зробила) для себе такі висновки…

- Найбільше мені сподобався діалог …,тому, що…. 

VI. Оцінювання.

VII. Завдання додому.

Повторити розділові знаки при діалозі, удосконалити складені діалоги, розставити розділові знаки.

Хай буде все побачене – побачено,

Хай буде все пробачене – пробачено,

Хай буде вік прожито, як належить –

Від здорових звичок це залежить.

Будьте здоровими!

Будьте щасливими!

Завдання №1.

Скласти діалог на тему «Шкідливі звички – шлях у  езодню» (10-12реплік).

Опорні слова і вислови:

Серйозна проблема молоді

Шкідливі звички і їх вплив на здоров’я

Не сформована потреба вести здоровий спосіб життя

Як позбавитися шкідливих звичок?

Що значить вести здоровий спосіб життя.

Завдання №2.

Скласти діалог на тему «Поради, як зберегти здоров’я» (10-12реплік).

Опорні слова і вислови.

 Здоров’я – найбільший скарб

 Складники здоров’я: здоровий спосіб життя, відсутність шкідливих звичок, хвороб, загартування організму.

 Шкідливі звички наносять невиправну шкоду здоровю.

 Чого треба уникати, щоб зберегти здоров’я?

 Що значить здоровий спосіб життя?

Завдання №3.

Скласти діалог на тему «Здорові звички – здоровий спосіб життя»

(10-12реплік).

Опорні слова і вислови.

Здоров’я – це багатство людини

Здоров’я кожного – це здобуток країни

Зберігати здоров’я, вести здоровий спосіб життя – громадянський обов’язок кожного

Режим дня - це розпорядок праці, відпочинку і сну

«Хто день починає з зарядки, у того справи в порядку»

Дотримання особистої гігієни

Активний відпочинок

Здорове харчування

Спорт, загартування.

Завдання № 4.

Скласти діалог на тему «Мудрі заповіді народу про здоров’я» (10-12реплік).

Опорні слова і вислови.

Здоров’я – всьому голова.

Здорові люди – роботящі.

Як у народі здавна ставляться до пияцтва?

Що радить народна медицина для збереження здоров’я?

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку