3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Урок " 8 березня - свято всіх жінок" 2 клас

Про матеріал
Доповнювати знання учнів про змістовні можливості музики, які засобами музичної мови відображають казкових персонажів, картини природи.
Перегляд файлу

8 березня – свято всіх жінок.     2-й клас.

 

Тема уроку: «Рушничок для мами» муз. М. Ведмедері - розучування пісні. Виконання укр. нар. пісні «Ой минула вже зима»

 Слухання музики: П. І. Чайковський «Танець маленьких лебе­дів» із балету «Лебедине озеро».

Ціль уроку: Працювати над вокально-хоровими навичками, чистотою інтону­вання; познайомити дітей з новою піснею; добиватись осмисле­ного виконання фраз у пісні, працювати над її художнім вико­нанням .

Повторити поняття: пісня, танець, марш.

Виховувати у дітей патріотичні почуття, любов до рідного краю, пісням, народним традиціям.

Виховувати у дітей повагу та любов до батьків, друзів, Батьків­щини.

 

Хід уроку:

 

1. Організація класу.

1 .Вхід під марш до класу.

2. Музичне привітання «Добрий день вам діти»

 Вчитель.

 В нас зараз почнеться музичний урок,

Про це повідомив веселий дзвінок,

 Сказав з переривом на ноті високій:

 «Вітаю вас друзі з початком уроку.»

3. Ознайомлення з темою уроку.

 

II. Розспівування з елементами музичної грамоти.

Вправа-гра - 1.

Вчитель: - Дівчинці подарували на день народження красиву ляльку. Ось ця лялька. (Показ ляльки дітям). Дівчинка дуже любила її, гарно гралася з нею, а потім вкладала її спати, наспівуючи: «Вії опускаються, очі закриваються. А-а, а-а, а».

- Давайте, діти, проспіваємо разом, як заколихувала ляльку дівчинка. (Всі діти співають даний звук, поклавши руки під щічки, сівши рівненько). (Працюю над виразністю складів голосних. Тримаємо дихання. Працюю над чистотою інтонування, над єдиним вступом по руці вчителя).

 Вправа-гра «Гірка» спрямована на розвиток дикції і довжини ви­диху. Дітям пропонується співучо вимовити скоромовку: «На пригорке возле горки жили три­дцать три Єгорки... Раз Єгорка, два Єгорка, три Єгорка...» тощо.

III. Хоровий спів.

Розучування пісні «Рушничок для мами» (художнє виконання пісні, вступна бесіда.)

Вчитель. Діти подивіться , будь ласка, на дошку та скажіть, яка пора року намальована на цих картинах? Послухайте уважно вірш, та скажіть, які почуття викликає у вас він, про що у ньому розповідається, про яку пору року?

 Вірш

Вчитель. Діти відгадайте загадку:

 Зійшли сніги, шумить вода,

 Земля вже квіти викида,

 Буяє травка молода

 Все мертве оживає

 Коли діти це буває? (навесні)

Вчитель. Діти, яка ж зараз пора року? (весна)

Вчитель. Діти, яке свято ми відмічаємо навесні? ( 8 березня)

 А що це за свято? (свято матусі)

А хто знає вірші про матусю? (розповідають вірші)

Вчитель. Сьогодні на уроці ми будемо розучувати пісню, яка має назву «Рушничок для мами». Зараз я вам заспіваю цю пісню, а ви уважно послухайте, та скажіть про що співається в пісні? (Співаю пісню, діти відповідають на запитання)

1. Розучування 1 куплету пісні «Рушничок для мами»

(Розучую по фразам, слідкую за диханням, за єдиним вступом по руці вчителя. Розучую слова пісні , пояснюючи зміст незнайомих слів, працюю над чітким співом приголосних звуків.)

2. Закріплення та виконання української народної пісні «Ой минула вже зима».

Вчитель. Діти на тому уроці ми з вами вивчали пісню «Ой минула вже зима» Хто мені відповість, хто автор цієї пісні? (народ)

 Укр. пісня - це душа народу, укр. мова сама  мелодійна та красива в мирі. Пісня і в радощі і в горі, приймає усі сторони життя українців, пісня - це душа народу.

Вчитель. А про яку пору року ця пісня? Послухайте загадку:

Тане сніжок,

Квітне лужок,

День прибуває,

Коли це буває? (навесні)

Давайте зараз згадаємо слова цієї пісні (повторюємо слова пісні)

- Давайте виконаємо цю пісню.( Виконуємо пісню, працюю над вокально -хоровим, та художнім виконанням пісні)

- Діти що під цю пісню можна робити? (танцювати)

- Давайте виконаємо цю пісню з інструментальним супроводом (виконуємо пісню куплет співаємо, а приспів виконуємо з бубном , та маракасами , виконуємо в русі).

3. Підсумок хорового співу:

 А)Яку ми пісню вивчили?

 Б) Яку пісню повторили?

IV. Музична хвилинка з виконанням музично-ритмічних рухів.

(Виконання пісні «Святковий вальс»  муз. А.Філіпенка, сл. Т. Волгіної

1к.- діти парами ідуть по колу.

2к.- кружать навколо себе спочатку праворуч, а потім ліворуч.

V. Музично - дидактична гра.

Гра на вироблення вербального мислення. "Чашечка" або "Ракушка".

Мета: збагачення та розширення у школярів запасу слів, що відображають ознаки того, чи іншого настрою за допомогою створення учнями словесних описів емоційного сприймання твору.

Я при аналізі  прослуханого твору свідомо "роблю помилки" в аналізі.

Завдання дітей - "спіймати" визначення вчителя в долоні, складені "чашечкою" або "ракушкою",  та після  секундного  обдумування  підтвердити  або  спростувати, витримавши "інтелектуальний бій". Наприклад, слухання твору П.І. Чайковського "Танець маленьких лебедів" (з балету "Лебедине озеро"),

VI. Слухання музики.

Давайте,   дітки,   трішки   відпочинемо   і   послухаємо   музику   П. І. Чайковського. П'єса називається «Танець маленьких лебедів» із балету «Лебедине озеро».

Музику відомого російського композитора Петра Ілліча Чайковського знають і люблять усі. Майже кожен музичний театр ставить його прекрасні опери і балети. Петро Ілліч Чайковський дуже любив дітей, у нього було двоє племінників для яких він написав «Дитячий альбом», до якого увійшли такі казкові твори, як «Лялька захворіла» «Нова лялька», «Баба Яга».  Він написав 3  балети: «Спляча красуня», «Лускунчик»,та «Лебедине озеро», до якого увійшов танець, який ми сьогодні будемо слухати, він називається «Танець маленьких лебедів».

Балет - це музичний спектакль, у якому всі герої висловлюють свої думки і почуття танцем. А танець - це вид мистецтва , в якому художні образи відтворюються за допомогою пластичних рухів. Танець нерозривно пов’язан з музикою. Послухайте уважно цей твір. (Діти слухають твір) Вчитель: "Я стверджую, що ця музика - радісна".

Діти ловлять визначення у "ракушку", хором повторюють запропоноване визначення: радісна.

Вчитель: "Я стверджую, що ця музика - красива".

 Діти: "Красива".

Вчитель: "Я стверджую, що ця музика - темна, сердита."

Діти: заперечують: "Ні, не вірно".

Вчитель: "Молодці,  ви  помітили  мою помилку. Яка це музика?"

 Діти: "Музика   добра, світла,  весняна".

VII. Ітог уроку.

Яку ми сьогодні вивчили пісню? Яку повторили пісню?

Що ми сьогодні з вами слухали і якого композитора?

 

doc
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Розробки уроків
Інкл
Додано
21 лютого
Переглядів
131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку