Урок 8 клас Тематичне оцінювання знань учнів по темі “Опорно–рухової системи”

Про матеріал
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про особливості будови опорно–рухової системи;визначити якість знань, умінь та навичок учнів на репродуктивному, операційно – доказовому та творчому рівнях пізнавальної діяльності учнів;встановити ступінь сформованості вміння виявляти і розв’язувати проблеми,формулювати гіпотези.
Перегляд файлу

Тема:   Тематичне оцінювання знань  учнів  по темі

             “Опорно–рухової системи”

Мета:      узагальнити і систематизувати знання учнів про особливості будови опорно–рухової системи;визначити якість знань, умінь та навичок учнів на репродуктивному, операційно – доказовому  та  творчому рівнях пізнавальної діяльності учнів;встановити  ступінь сформованості  вміння  виявляти і  розв’язувати проблеми,формулювати гіпотези.

Обладнання уроку:   модель скелета людини, модель торса людини,  завдання для державної підсумкової атестації з біології  за курс   основної школи / Авт.-упоряд.;  Н.Ю.Матяш, О.В.Костильов, А.С.Вихренко,   Т.О.Вихренко . –К.:       Генеза,2002.-224с. /

Описание: C:\Users\ГВВ\Desktop\Молодь 2016р\sport1.gif

Тип уроку :  узагальнення і систематизація знань.

Методи  і методичні прийоми:  перевірка і корекція знань, бесіда, тестові       завдання.

 

 

 

Структура уроку  і  основний зміст уроку:

І. Вступна  частина ( до 5 хв.)

      Учитель при необхідності дає групову консультацію, ще раз повторити опорні знання.

ІІ.  Навчаюча  частина  (15 хв.) Бесіда проходить за основними  запитаннями з теми  “Опорно–рухової системи”:        

1.Розглянути основні ознаки подібності  та    відмінності?

  1.             Які особливості будови хребта людини?
  2.             Які типи з’єднання кісток в організмі людини?
  3.             Від чого залежить характер руху в суглобі?
  4.             Пояснити,  яке значення має збільшення розмірів         

        хребців у нижній частині  хребта?

  1.             Яке значення для людини має  масивність кісток таза?
  2.             З яких   кісток складається череп?
  3.             Чому кількість кісток черепа не дорівнює його вазі?

 

ІІІ.   Контролююча частина   тематичного заліку

I рівень

  1. Кістки черепа між собою з’єднані: а) рухомо;

б) нерухомо.

  1. Назвіть м’язи, які розташовані навколо очей.
  2. Які викривлення хребта ви знаєте ?
  3. Які кістки називаються плоскими?
  4. Атлант –це шийний хребець ?
  5. Гомілка складається з: а) стегнової кістки;

 б) великогомілкової кістки.

II рівень

  1. Яка кількість хребців   по  відділах хребта у людини ?
  2. Які кістки входять до передпліччя?
  3. Зміщення головок кісток у суглобі називають:

а) перелом; б) розтягнення; в) вивих.

  1. Завдяки чому відбувається ріст кістки у товщину і довжину?
  2. Де розташовані широкі м’язи?
  3. З яких тканин складається кістка?

 III рівень

  1. Що надає гнучкості, твердості, легкості, міцності кісткам ?
  2. Кістка в довжину росте завдяки збільшенню  клітин: а) головки; б) тіла; в) проміжку між головкою і тілом.
  3. Яку функцію виконує  червоний  кістковий мозок?
  4. Чому у  фізично тренованих людей втома  м’язів розвивається повільніше?
  5. Вкажіть типи з’єднання кісток у скелеті людини.
  6. Назвіть основні групи м’язів людського тіла.

IV  рівень

  1. Чим  зумовлена узгоджена  діяльність м’язів в організмі людини ?
  2. Що є причиною викривлення хребта і як йому запобігти?
  3. Як фізичні вправи впливають на активний  спосіб життя?
  4. Доведіть,  що кістка  - живий  орган.

      ІV. Підсумок уроку.

  1. Домашнє завдання.

Підготувати цікаві повідомлення про  кров і кровоносну систему.   Повторити  будову кровоносної системи ссавців.        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гімнастичні вправи , які попереджують і лікують  захворювання опорно–рухової  системи.

Перевірка постави.

  • Описание: C:\Users\ГВВ\Desktop\Молодь 2016р\спорт1.jpgТримайте спину прямо,  відведіть плечі назад, лопатки при цьому дещо  зближуються,   підняти підборіддя.
  • Рівномірно  вдихнути й  рівномірно  видихнути,  не затримуючи дихання.
  • Повільно повертати голову вліво,  вправо.
  • Нахилити повільно вперед,  вліво,  назад,   вправо .
  • Виконати обертання кистями рук у різних напрямках.
  • Зігнути руки в ліктях і зробимо обертові рухи в плечовому поясі.
  • Нахилитися дуже повільно вперед ,  щоб відчути , як почергово    рухаються хребці.Ноги в колінах не згинати.
  • Притисніть корпус  до колін .

( Вправи запобігають розвитку остехондрозу у  відділах хребта.)

-    Лікувальні вправи для  сколіозу.

  • Сісти на  підлогу, витягши вперед ноги, ступні разом.
  • Корпус тримати прямо.
  • Повільно підняти руки над головою і відвести корпус назад на  10 – 20 см.  Напружити м’язи живота.  ( рахуємо до 5 )
  • Повільно вивести   руки вперед і нахилитися, охопити руками коліна.
  • Нахилитися  вниз наскільки це можливо.

( Розслабити шийні м’язи і розтянути м’язи спини)

  • Сидячи на підлозі ( поза “лотос”)  взяти руки у “замок” за спиною.
  • Хребет тримати прямо.Дуже повільно підіймати руки, випрямлені в  ліктях вгору.       ( Затриматись , полічити до 5 )
  • У позі “ лотос”  ліву руку за спину між лопаток долонею від себе,а   праву руку через плече і взяти руки у  “ замок”.
  • Легенько потягти руку, щоб відчути напруження м’язів  плеча.
  • Вправа  виконується для кожного боку.

 ( Ця вправа запобігає викривленню хребта  в грудному  відділі)

    -    Лікувальні вправи  для  плоскостопості.

  • Згинати та розгинати пальці ноги.
  • Почерзі піднімати й опускати великий палець на  одній і на другій нозі.
  • Почерзі піднімати й опускати  стопу.
  • Піднімаємось і опускаємось  на пальцях ноги.
  • Описание: C:\Users\ГВВ\Desktop\Молодь 2016р\pn2_.pngПочерзі опиратись на зовнішній бік стопи.

 

    Виконуйте ці вправи під час ранкової гімнастики,   коли м’язи не напружені,  на уроках фізичного виховання.  Вправи повторювати 10- 12 разів.

 

 

doc
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
19 лютого 2019
Переглядів
924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку