Урок 8 клас Тематичне оцінювання знань учнів по темі “Опорно–рухової системи”

Про матеріал
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про особливості будови опорно–рухової системи;визначити якість знань, умінь та навичок учнів на репродуктивному, операційно – доказовому та творчому рівнях пізнавальної діяльності учнів;встановити ступінь сформованості вміння виявляти і розв’язувати проблеми,формулювати гіпотези.
Перегляд файлу

Тема:   Тематичне оцінювання знань  учнів  по темі

             “Опорно–рухової системи”

Мета:      узагальнити і систематизувати знання учнів про особливості будови опорно–рухової системи;визначити якість знань, умінь та навичок учнів на репродуктивному, операційно – доказовому  та  творчому рівнях пізнавальної діяльності учнів;встановити  ступінь сформованості  вміння  виявляти і  розв’язувати проблеми,формулювати гіпотези.

Обладнання уроку:   модель скелета людини, модель торса людини,  завдання для державної підсумкової атестації з біології  за курс   основної школи / Авт.-упоряд.;  Н.Ю.Матяш, О.В.Костильов, А.С.Вихренко,   Т.О.Вихренко . –К.:       Генеза,2002.-224с. /

Описание: C:\Users\ГВВ\Desktop\Молодь 2016р\sport1.gif

Тип уроку :  узагальнення і систематизація знань.

Методи  і методичні прийоми:  перевірка і корекція знань, бесіда, тестові       завдання.

 

 

 

Структура уроку  і  основний зміст уроку:

І. Вступна  частина ( до 5 хв.)

      Учитель при необхідності дає групову консультацію, ще раз повторити опорні знання.

ІІ.  Навчаюча  частина  (15 хв.) Бесіда проходить за основними  запитаннями з теми  “Опорно–рухової системи”:        

1.Розглянути основні ознаки подібності  та    відмінності?

  1.             Які особливості будови хребта людини?
  2.             Які типи з’єднання кісток в організмі людини?
  3.             Від чого залежить характер руху в суглобі?
  4.             Пояснити,  яке значення має збільшення розмірів         

        хребців у нижній частині  хребта?

  1.             Яке значення для людини має  масивність кісток таза?
  2.             З яких   кісток складається череп?
  3.             Чому кількість кісток черепа не дорівнює його вазі?

 

ІІІ.   Контролююча частина   тематичного заліку

I рівень

  1. Кістки черепа між собою з’єднані: а) рухомо;

б) нерухомо.

  1. Назвіть м’язи, які розташовані навколо очей.
  2. Які викривлення хребта ви знаєте ?
  3. Які кістки називаються плоскими?
  4. Атлант –це шийний хребець ?
  5. Гомілка складається з: а) стегнової кістки;

 б) великогомілкової кістки.

II рівень

  1. Яка кількість хребців   по  відділах хребта у людини ?
  2. Які кістки входять до передпліччя?
  3. Зміщення головок кісток у суглобі називають:

а) перелом; б) розтягнення; в) вивих.

  1. Завдяки чому відбувається ріст кістки у товщину і довжину?
  2. Де розташовані широкі м’язи?
  3. З яких тканин складається кістка?

 III рівень

  1. Що надає гнучкості, твердості, легкості, міцності кісткам ?
  2. Кістка в довжину росте завдяки збільшенню  клітин: а) головки; б) тіла; в) проміжку між головкою і тілом.
  3. Яку функцію виконує  червоний  кістковий мозок?
  4. Чому у  фізично тренованих людей втома  м’язів розвивається повільніше?
  5. Вкажіть типи з’єднання кісток у скелеті людини.
  6. Назвіть основні групи м’язів людського тіла.

IV  рівень

  1. Чим  зумовлена узгоджена  діяльність м’язів в організмі людини ?
  2. Що є причиною викривлення хребта і як йому запобігти?
  3. Як фізичні вправи впливають на активний  спосіб життя?
  4. Доведіть,  що кістка  - живий  орган.

      ІV. Підсумок уроку.

  1. Домашнє завдання.

Підготувати цікаві повідомлення про  кров і кровоносну систему.   Повторити  будову кровоносної системи ссавців.        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гімнастичні вправи , які попереджують і лікують  захворювання опорно–рухової  системи.

Перевірка постави.

  • Описание: C:\Users\ГВВ\Desktop\Молодь 2016р\спорт1.jpgТримайте спину прямо,  відведіть плечі назад, лопатки при цьому дещо  зближуються,   підняти підборіддя.
  • Рівномірно  вдихнути й  рівномірно  видихнути,  не затримуючи дихання.
  • Повільно повертати голову вліво,  вправо.
  • Нахилити повільно вперед,  вліво,  назад,   вправо .
  • Виконати обертання кистями рук у різних напрямках.
  • Зігнути руки в ліктях і зробимо обертові рухи в плечовому поясі.
  • Нахилитися дуже повільно вперед ,  щоб відчути , як почергово    рухаються хребці.Ноги в колінах не згинати.
  • Притисніть корпус  до колін .

( Вправи запобігають розвитку остехондрозу у  відділах хребта.)

-    Лікувальні вправи для  сколіозу.

  • Сісти на  підлогу, витягши вперед ноги, ступні разом.
  • Корпус тримати прямо.
  • Повільно підняти руки над головою і відвести корпус назад на  10 – 20 см.  Напружити м’язи живота.  ( рахуємо до 5 )
  • Повільно вивести   руки вперед і нахилитися, охопити руками коліна.
  • Нахилитися  вниз наскільки це можливо.

( Розслабити шийні м’язи і розтянути м’язи спини)

  • Сидячи на підлозі ( поза “лотос”)  взяти руки у “замок” за спиною.
  • Хребет тримати прямо.Дуже повільно підіймати руки, випрямлені в  ліктях вгору.       ( Затриматись , полічити до 5 )
  • У позі “ лотос”  ліву руку за спину між лопаток долонею від себе,а   праву руку через плече і взяти руки у  “ замок”.
  • Легенько потягти руку, щоб відчути напруження м’язів  плеча.
  • Вправа  виконується для кожного боку.

 ( Ця вправа запобігає викривленню хребта  в грудному  відділі)

    -    Лікувальні вправи  для  плоскостопості.

  • Згинати та розгинати пальці ноги.
  • Почерзі піднімати й опускати великий палець на  одній і на другій нозі.
  • Почерзі піднімати й опускати  стопу.
  • Піднімаємось і опускаємось  на пальцях ноги.
  • Описание: C:\Users\ГВВ\Desktop\Молодь 2016р\pn2_.pngПочерзі опиратись на зовнішній бік стопи.

 

    Виконуйте ці вправи під час ранкової гімнастики,   коли м’язи не напружені,  на уроках фізичного виховання.  Вправи повторювати 10- 12 разів.

 

 

doc
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
19 лютого
Переглядів
196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку