Урок, 9 клас, Основи правознавства, "Права людини"

Про матеріал

До уваги учителів суспільних дисциплін подано розробку уроку та навчально-методичні матеріали з теми: "Права людини" для 9 класу. У матеріалах можна знайти приклади учнівських презентацій та буклетів, що готуються випереджувальним навчанням для реалізації на уроці.

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Конституція України – Основний Закон нашої держави

Номер слайду 2

Дата прийняття 28 червня 1996 року в житті Українського народу й Української держави сталася історична подія — в результаті тривалого, напруженого і багатогранного конституційного процесу була прийнята нова Конституція України.

Номер слайду 3

Ця подія майже збіглася з п'ятиріччям незалежності України та ознаменувала завершення важливого етапу у розвитку нашого суспільства і держави, у становленні національної системи права, створенні правових основ дійсно суверенної і незалежної України.

Номер слайду 4

Структура Конституції України РОЗДІЛ I ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ РОЗДІЛ II ПРАВА, СВОБОДИ ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЛЮДИНИ І ГРОМАДЯНИНА РОЗДІЛ III ВИБОРИ. РЕФЕРЕНДУМ РОЗДІЛ IV ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ РОЗДІЛ V ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ РОЗДІЛ VI КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ. ІНШІ ОРГАНИ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ РОЗДІЛ VII ПРОКУРАТУРА РОЗДІЛ VIII ПРАВОСУДДЯ РОЗДІЛ IХ ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ УСТРІЙ УКРАЇНИ РОЗДІЛ Х АВТОНОМНА РЕСПУБЛІКА КРИМ РОЗДІЛ ХI МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ РОЗДІЛ ХII КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ РОЗДІЛ ХIII ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ РОЗДІЛ XIV ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ РОЗДІЛ XV ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ

Номер слайду 5

Об’єм Конституції Конституція України містить в собі 161 статтю.

Номер слайду 6

В ІІ розділі Конституції України, закріплені основні права та свободи людини.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Конвенція ООН про права дитини

Номер слайду 2

Конвенція ООН про права дитини Документом, де проголошувалося, людство зобов'язане дати дітям усе найкраще, надійно забезпечити дитинство, яке гарантує в майбутньому розвиток повнолітніх громадян, стала Конвенція про права дитини, схвалена ООН 20 листопада 1989 р. Україна ратифікувала Конвенцію у 1991 р. та внесла відповідні зміни до національного законодавства.

Номер слайду 3

Дитина (у віці до 18 років) незалежно від її раси, національності, кольору шкіри, статі, мови, релігії, етнічного чи соціального походження, майнового стану, стану здоров'я, незалежно від її батьків та законних опікунів має право:

Номер слайду 4

На життя;

Номер слайду 5

На ім’я та набуття громадянства;

Номер слайду 6

Знати своїх батьків;

Номер слайду 7

Підтримувати взаємини з обома батьками;

Номер слайду 8

На збереження своєї індивідуальності;

Номер слайду 9

Висловлювати свої погляди і думки з усіх питань;

Номер слайду 10

На свободу совісті, думки та релігії;

Номер слайду 11

на свободу об'єднань і товариств у мирних цілях;

Номер слайду 12

на захист від посягань на особисте сімейне життя, честь і гідність

Номер слайду 13

на повноцінне і достойне життя, на піклування;

Номер слайду 14

на освіту, відпочинок і дозвілля;

Номер слайду 15

на рівень життя, необхідний для фізичного, розумового і соціального розвитку дитини;

Номер слайду 16

на захист від незаконного зловживання наркотиків, психотропних речовин, від усіляких форм сексуальної експлуатації;

Номер слайду 17

Висновок Ми - діти світу. Хто б не були наші батьки, де б ми не жили і в що б ми не вірили, поводьтеся з нами як з рівними. Ми гідні того, щоб отримувати все найкраще з того, що може дати світ.

 4 (1).jpg
 4 (2).jpg
Перегляд файлу

Реєстраційна анкета

Урок, Основи правознавства, 9 клас

Тема уроку: Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина.

Мета і завдання: розкрити особливу роль прав і свобод людини у відносинах особи і держави;

розглянути взаємозв’язок між конституційними правами та обов’язками.

Очікувані результати: учні зможуть пояснити та навчитись застосовувати поняття «права і свободи людини», «конституційні обов’язки»;

висловлювати власні судження про взаємозв’язок між правами і обов’язками.    

Час проведення: 45 хвилин.

Хід уроку

Рівність прав не в тому,

що всі ними користуються,

а в тому,

що вони всім надані.

Сенека

 

  1.                Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.
Учитель правознавства (далі учитель): Ми всі у повсякденному житті часто говоримо: "Я маю право",  "Права людини", "Це моє право".

Запитання до учнів: (усний асоціативний кущ) Як ви розумієте: що означає поняття "право" в житті людини?

III. Вивчення нового матеріалу. Оголошення теми і мети уроку.

Учитель:  Сьогодні на уроці ми будемо говорити про права, свободи та обов’язки людини. З’ясуємо особливу роль прав і свобод у відносинах між людьми, особи та держави, значення захисту прав людини і громадянина на основі аналізу нормативно-правових актів.

Епіграфом нашого уроку є слова відомого філософа Сенеки: «Рівність прав не в тому, що всі ними користуються, а в тому, що вони всім надані».

Визначення емоційної готовності до уроку

Учитель: (кожен з учнів отримує сигнальні картки із смайликами-індикаторами настрою). Зараз кожен із вас має обрати картку, що відповідає вашому настрою в цей час, і підняти її. Для кращого орієнтування із смайликами ви можете побачити розшифрування кожного з них на слайді. (Учні піднімають картки, учитель отримує змогу оцінити рівень емоційної готовності кожного учня до уроку)

 

 

Учитель: Права та свободи людини – це можливості, необхідні для її існування та розвитку.

Гра «Сонечко»

  •             Завдання: На відривних листочках напишіть право людини і наклейте на плакат у вигляді промінчиків сонечка.

 (Учні пишуть права і чіпляють їх до плакату із зображенням сонечка, розміщеного на дошці, коментуючи кожне з них).

Запитання: Чому права, які ви пропонуєте, такі різні?

(учні пояснюють, чому вони обрали такий широкий спектр прав)

Розповідь учителя про права та свободи людини інформативно – правові акти про права людини.

- Презентація 1 «Загальна декларація прав людини» – (учень 1 підготував випереджувальним навчанням). (Додаток 1)

- Обговорення презентації

Робота в групах:

Учитель: А тепер давайте об’єднаємось у групи. Для цього кожному з вас необхідно обрати елемент малюнка і знайти продовження даного малюнка серед однокласників. На одній стороні фрагмента буде символ вашої команди, а на другій – одне з прав дитини, яке ми обговоримо у другій частині уроку.

Картинки по запросу спарта                              Картинки по запросу закони солона                                  Картинки по запросу феміда

 

Картинки по запросу спортивна секція       Картинки по запросу навчання малюнок                         Картинки по запросу захист прав дитини

    Наступники     Учні      Послідовники

       Лікурга            Солона        Феміди

 

Учитель: Закони роботи в групах:

- Мова – лаконічна

- Справедливість і безпристрасність

- Свобода висловлювань

Завдання для груп.

(У конвертах учні отримують номери статей Загальної декларації прав людини. Знайомляться з їх змістом. Потім лідери груп виділяють зміст кожної статті, називають групу прав і свобод).

 

Загальна декларація прав людини

Класифікація прав людини

 

 

 

Громадянські;

Політичні;

Соціально-економічні;

Культурні;

Екологічні

 

 

Учитель правознавства: задекларовані у ЗДПЛ права і свободи людини увійшли в текст  міжнародних договорів і конвенцій, конституцій багатьох держав. Серед них є і Україна.

- Презентація 2 «Конституція України – Основний Закон нашої держава» (учень 2 підготував випереджувальним навчанням). (Додаток 2)

- Обговорення презентації.

Учитель:

  1. Завдання для груп: У II розділі Конституції України знайти статті, які відповідають статтям із ЗДПЛ і зробити висновок про класифікацію прав.

 

Загальна декларація прав дитини

Класифікація прав людини

Конституція

України

 

 

 

 

 

  1. Звіт груп про проведену роботу
  2. Запитання до класу.

- Чи потрібні дитині особливі права? (Мозковий штурм)

Завдання. Назвіть із невеликого переліку те, що, на вашу думку, закріплено в міжнародних документах як права дитини.

  1.   перебування в колі своєї сім'ї чи з тими людьми, які найкраще опікуватимуться дитиною;
  1.   дивитись мультфільми та розважатись цілий день;
  2.   мати достатню кількість харчів і питної води;
  3.   лягати спати незалежно від волі батьків, режиму;
  4.   не ходити до школи;
  5.   бути захищеними від заподіяння шкоди та жорстокого поводження.
    Права дитини записані у Конвенції ООН про права дитини.

Завдання. Розгляньте складені з пазл раніше малюнки та користуючись текстом Конвенції про права дитини, визначте права, які мають діти.

- Презентація 3 «Конвенції ООН про права дитини» (учень 3 підготував випереджувальним навчанням). (Додаток 3)

Групи звітуються про виконану роботу.

Учитель: окремим учням було дано завдання провести соціологічне опитування по питанню "Чи порушуються права дитини у нашій школі?"

Учні повідомляють результати соціологічного опитування.

Учитель:

- Чи порушуються права людини в Україні?

Відповіді учнів.

Розповідь учителя про механізм захисту прав людини.

Учитель роздає буклети «Захисти себе, дитино!». (Додаток 4)

  1.         Конституційні обов’язки.

Учитель: Дотримання прав можливе лише тоді, коли кожен усвідомлює необхідність не тільки захищати свої права, а й поважати права іншого. Держава як регулятор правових відносин гарантує такий захист та формує спектр конституційних обов’язків. Отже, не менш важливим поряд із дотриманням прав людини є виконання обов’язків. Обов'язок – громадянська необхідність відповідати за свої дії, вчинки. Видатний німецький мислитель Г. Гегель відокремив чотири різновиди обов'язків:

·         Обов'язок перед самим собою;

·         Перед сім'єю;

·         Перед державою;

·         Перед іншими людьми.

Завдання. Учитель пропонує учням розглянути схему на с. 80 підручника (Т. Філіпенко, В. Сутковий) та прокоментувати зв’язок між правами, свободами та обов’язками людини.

Учитель: Який взаємозв’язок можна прослідкувати із схеми?

(Учні пояснюють практичний зв’язок між дотриманням прав та виконанням обов’язків).

  1. Узагальнення матеріалу.

Учитель:

Вправа «Асоціація»

У зошитах учні складають асоціативний кущ. Окремі учні зачитують результати роботи.

Учитель: (кожен з учнів повертається до сигнальних карток із смайликами-індикаторами настрою). Зараз кожен із вас знову має обрати картку, що відповідає характеристиці отриманих вами знань на уроці. Зверніть увагу, що значення смайликів трішки змінилося у порівнянні з початком уроку. (Учні піднімають картки, учитель отримує змогу оцінити рівень змін емоцій кожного учня в порівнянні з початком уроку).

 

V. Підсумок уроку.

Учитель: Відповідно до епіграфа уроку, наголосимо, кожному надані права, ними потрібно вміти користуватися і вміти захисти їх.

Учитель дякує учням за хорошу співпрацю і оцінює їхню роботу на уроці.

VI. Домашнє завдання. Опрацювати § 8, написати твір-есе на тему "Чим дитина відрізняється від дорослої людини у своїх правах".

 

zip
Додано
4 січня 2019
Переглядів
929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку