Урок. 9 клас. Урок розвитку зв'язного мовлення. "Сімейне щастя: минуле й сучасне через призму образів п’єси І. Котляревського «Наталка Полтавка»

Про матеріал
Матеріал уроку розвитку мовлення з української літератури для узагальннення знань з теми «І. Котляревський «Наталка Полтавка».Упровадження вітагенної технології навчання сприяє формуванню в учнів соціальної, комунікативної, полікультурної, творчої компетентностей.
Перегляд файлу

Тема. Урок розвитку зв'язного мовлення. Сімейне щастя: минуле й сучасне через призму образів пєси І. Котляревського «Наталка Полтавка»

 

Мета: узагальнити знання з теми «І. Котляревський «Наталка Полтавка»;

 - розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, зв’язне мовлення, вміння порівнювати, виділяти головне, аналізувати внутрішній світ героїв, їхнє ставлення до вибору життєвого супутника;

- сприяти формуванню в учнів соціальної, комунікативної, полікультурної, творчої компетентності;

- поглибити знання учнів про сімю, її традиції на основі твору та сучасний погляд на значення сімї;

- виховувати культуру мовлення, повагу до традицій нашого народу, позитивний життєвий стимул на майбутнє.

 

Обладнання: тест пєси, мультимедійна дошка, компютер, відео проектор, роздаткові завдання, картка активності

 

Тип уроку: комбінований .

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

1. Привітання

2. Перевірка підготовки до уроку

 

ІІ. Інформаційно-мотиваційний етап

 

1.Вступне слово вчителя

  • Сьогоднішній наш урок я хочу почати з притчі.

Притча

Уявіть, що кожного дня ви в банку отримуєте 86 400 гривень. І витратити ці гроші можна тільки цього дня, переносити покупки ні в якому разі не можна.

- Що ви будете робити?

- Звичайно, витрачати гроші!

У кожного з вас є такий банк і він називається ЧАС. Щоранку ви отримуєте 86 400 секунд. Пізно ввечері ви підбиваєте підсумки, не дивлячись ні на що!!!

  • Якщо ви хочете дізнатися скільки коштує рік, запитайте про це випускника, який не склав іспитів і не вступив до вищого навчального закладу.
  • Якщо ви хочете дізнатися скільки коштує місяць, запитайте про це жінку, котра чекає дитину.
  • Якщо ви хочете дізнатися скільки коштує тиждень, запитайте про це редактора щотижневої газети.
  • Якщо ви хочете дізнатися скільки коштує година, запитайте про це закоханих, які чекають на побачення.
  • Якщо ви хочете дізнатися скільки коштує хвилина, запитайте про це людину, яка запізнилась на потяг.
  • Якщо ви хочете дізнатися скільки коштує секунда, запитайте про це людину, яка дивом врятувалася від аварії.
  • Якщо ви хочете дізнатися скільки коштує мілісекунда, запитайте про це спортсмена, який отримав срібну медаль на Олімпійських іграх замість золотої.

Кожного дня ви отримуєте 86 400 секунд, і кожного вечора вони зникають. Даремно чи ні – все залежить тільки від вас.

І мені хочеться, щоб 2 700 секунд, які ми проведемо разом, минули недаремно й торкнулися ваших сердець. Успіхів вам!!!

 

2. Робота за змістом епіграфа

 

2.1.Епіграфом до  уроку я взяла слова І.П.  Котляревського:

 

Де згода в сімействі, де мир і тишина,

Щасливі там люди, блаженна сторона.

2.2. «Передбачення»

- Як ви вважаєте, про що може йти мова на уроці, який розпочинається таким епіграфом?

Сформулюйте свої думки за допомогою методу «Незакінчені речення»:

  • Я вважаю, що на цьому уроці ми…
  • Сьогодні йтиме мова про…
  • Швидше за все на уроці ми розглянемо…

 

3. Оголошення теми і мети уроку

 

  • Ми закінчили подорожувати сторінками біографії Івана

Котляревського і його пєси «Наталка Полтавка». Сьогодні у нас урок розвитку мовлення. Мені хочеться, щоб ми не тільки узагальнили набуті знання, але й розширили своє уявлення про світ, своє місце серед людей, значення сім’ї в житті людини.

Тому тема нашого уроку звучить так:

Сімя: минуле й сучасне через призму образів пєси І. Котляревського «Наталка Полтавка».

 

Розгорніть зошити, запишіть число, класна робота і тему уроку.

На уроці ми будемо працювати з карткою активності та заповнювати її під проходження кожного з етапів уроку. (+,  -,  +- )

 

ІІІ. Актуалізація знань

  1. Гронування  «СІМ'Я»
  2. Які поняття включає для вас слово «сім’я»? ( відповіді учнів).

 

Існує велика безліч інтерпретацій даного терміну.

 

  1. Давайте за допомогою методу «Гронування» узагальнимо ці поняття, склавши гроно.

 

 

 

 

(Учень- помічник виходить до дошки та вибирає серед перерахованих понять про сімю ті, що вважає вірогідними, складає гроно.)

 

  1. Робота за тлумачним словником (учень)

Сім'я - це невелика соціальна група, пов'язана між собою спільним веденням господарства, близькістю емоційного плану, взаємними правами і обов'язками по відношенню один до одного.

 

  1. Робота за змістом прислів'я.
  • Як ви розумієте зміст українського народного прислів'я

«Без сім'ї немає щастя на землі»

6. Слово учителя

  • Кожен із нас усвідомлює, який глибокий зміст закладено в цьому простому, на перший погляд, вислові. Ми не уявляємо свого життя без рідних людей, які завжди готові зігріти нас теплом і ласкою, любов’ю, бажанням допомогти й розрадити. Материна ніжна турбота, батькова вимогливість і сила, братова підтримка, бабусина доброта… Хіба може бути щасливою людина без усього цього? Яких би життєвих перипетій не зазнавала людина, які б перешкоди не долала, як би не страждала –
  • завжди вона знаходить прихисток і розраду в сім’ї, де її підтримують, розуміють, жаліють. Українці завжди дуже високо цінували сімейний затишок, сімейні цінності й традиції. Культ батька-матері й щасливої родини, де панує злагода, властивий нашій народній педагогіці споконвіку, бо лише сім’я може захистити людину в такому непередбачуваному й жорстокому світі.
  • Чим же захищає сім’я, чим вона сильна? Передусім любов’ю.
  • Чи є доказ цьому у п'єсі «Наталка Полтавка»?

 

7.Пісня «Наталка Полтавка»?

 

8. «Гороскоп героя»

ІV. Пізнавально-діяльнісний етап

 

1. Продовжіть думку.

- Чудова пісня. Ця мелодія знову кличе нас у мальовниче село під….(Полтавою). У ньому ми вже гостювали і познайомилися з головними мешканцями, а саме…: (Наталкою Полтавою, Горпиною Терпилихою, Возним Тетерваковським, Виборним Макогоненком, Петром та Миколою).

 

2. Я ж повернулася з подорожі з цілою «Шапкою запитань»…

 

  • 1) Через що страждає героїня твору?

 (Наталка особисто вільна, але матеріальна незабезпеченість стає причиною її трагічного становища. Через свою бідність вона не має права на вибір, змушена відмовитися від коханого Петра і дати згоду на одруження за розрахунком з нелюбою їй людиною. Ще більших мук завдає їй внутрішній конфлікт: глибоке і вірне почуття до Петра спонукає її за всіх умов залишитися вірною коханому; любов до матері, почуття обов’язку перед нею вимагають зрадити Петра. Становище ускладнюється ще й тим, що Петро відсутній, а бідність матері і дочки зростає. Не втрачаючи надії на повернення Петра, Наталка невтомно працює, щоб забезпечити старість матері. Наталку їх теперішня бідність не тільки не гнітить, а навіть піддає надії: дівчина радіє, що стала рівня з Петром, що давня перепона до їх щастя зникла)

 

  • 2)Яким вбачає для себе Полтавка майбутнє родинне життя?

 (Наталка створила свій ідеал родинного щастя: «жити люб’язно і дружно, бути вірним до смерті і помагати одне одному». Її не страшать ні важка праця, ні бідність. Вона згодна весь вік не знати ніяких розкошів, аби вік звікувати з коханим)

  • 3) Що свідчить про чесність і порядність коханої Петра?

 (Чесність, безкорисливість Наталки з найбільшою силою проявляються і тоді, коли Петро віддає їй свої, зароблені тяжкою працею, гроші. Вона відмовляється від них, бо їй потрібно щастя, а не багатство.)

  • 4)Які риси характеру Наталки допомагають їй у боротьбі за своє щастя?

 (У боротьбі за своє щастя вона не вдається до якихось витівок, змов, підстроювань, обдурювань. Методи її боротьби цілком витікають з її характеру: рішуча, щира, мужня, вона прямо і відверто заявляє про своє небажання зв’язати долю з нелюбом, висловлює свої погляди, захищає і відстоює їх, відкидаючи все, що стоїть на її шляху.)

  • 5)Через що, на думку Полтавки, соціальна нерівність суттєвою перешкодою для подружнього життя?

(Наталку не тільки не приваблює «чин преважний» і багатство возного, вони її лякають. Розумна, вольнолюбива, з твердими поглядами на життя, вона добре усвідомлює, що багатий пан не може бути їй, простій людині, справжнім, щирим другом, що він не шануватиме її, буде на неї дивитися з презирством і обходитися з неповагою, перетворить її на кріпачку. Одруження з возним для Наталки означає поневолення, а одруження з Петром — вільність)

  • 6)Яким чином Наталка протистоїть Тетерваковському? 

(Не тільки морально, а й розумово Наталка стоїть значно вище за возного. Це особливо яскраво проявилося в сцені першої зустрічі цих персонажів. Героїня обережно, але вміло і вправно відхиляє всі «поползновенія» возного, його замахи на її волю. Обмежений і бундючний, пан не розуміє глибоких сентенцій простої дівчини, неспроможний вдуматись у них. Почуття__ власної гідності, моральної вищості над возним і йому подібними у Наталки досить сильно розвинене. Тому їй, бідній дівчині, наймичці, зовсім не робить честі сватання до неї пана возного)

  • 7)Чому в боротьбі проти звичаїв свого середовища героїня виявилася переможницею?

 (Під тиском матері й обставин Наталка змушена була відступити від своїх позицій, але поява Петра знову надихає її на боротьбу. Навіть тоді, коли не тільки мати проти неї, а й сам Петро відступається, Наталка не складає зброї. Рішуча і смілива, вона не побоялася зламати «узаконений порядок»)

  • 8)Чим же чарує цей образ простої дівчини не одне покоління?

(Наталка завжди чарує великою пошаною до матері, до старших, своєю працелюбністю, дівочою чистотою, скромністю і відданістю великому коханню. Полтавка — це гімн вели- кому коханню, цей образ буде приваблювати ще не одне покоління людей. Нехай же молодь наслідує це велике, чисте кохання...)

9) Як би ви повелися, якщо б опинилися у ХІХ ст. на місці Наталки?

    10)  Як би ви повелися, якщо б опинилися у ХІХ ст. на місці Петра?

 

    11) Як би ви повелися, якщо б опинилися у ХІХ ст. на місці Возного?

 

    12) Чому фраза «Наталка Полтавка» стала крилатим висловом?

 

Проблемне запитання:

- Які погляди на сімю існують у творі Котляревського «Наталка Полтавка»?

 

3. Робота у парах. Створити  проект «Позиція героя щодо сімї та шлюбу».

Давайте розглянемо їх через призму поглядів Наталки, Горпини Терпилихи, пана Возного. Щоб правильно сформувати, що є сім'я для них, слід переглянути уривки з п'єси та записати на чистому аркуші кількома словами.

Робота за рядами:

1 група – образ Наталки;

2 група – образ Терпилихи;

3 група – образ Возного.

 

ЧЕРЕЗ ОБРАЗ НАТАЛКИ

 

  1. Петре! Петре! Де ти тепер? Може, де скитаєшся в нуждi i горi i проклинаєш свою долю; проклинаєш Наталку, що через неї утеряв пристанище; а може (плачет), забув, що я живу i на свiтi. Ти був бiдним, любив мене - i за те потерпiв i мусив мене оставити; я тебе любила i тепер люблю. Ми тепер рiвня з тобою: i я стала така бiдна, як i ти. Вернися до мого серця! Нехай глянуть очi мої на тебе iще раз i навiки закриються...

 

  1. Грiх вам над бiдною дiвкою глумитися; чи я вам рiвня? Ви пан, а я сирота; ви багатий, а я бiдна; ви возний, а я простого роду; та й по всьому я вам не пiд пару.

 

  1. Не багата я i проста, но чесного роду,

 Не стиджуся прясти, шити i носити воду.

 Ти в жупанах i письменний, i рiвня з панами,

 Як же можеш ти дружиться з простими дiвками?

 Єсть багацько городянок, вибирай любую;

 Ти пан возний - тобi треба не мене, сiльськую.

 

  1. Так, добродiю, пане возний! Перестаньте жартовати надо мною, безпомощною сиротою. Моє все багатство єсть моє добре iм'я; через вас люди начнуть шептати про мене, а для дiвки, коли об нiй люди зашепчуть...

 

  1. В ы б о р н ы й. Золото - не дiвка! Наградив бог Терпилиху дочкою. Кромi того, що красива, розумна, моторна i до всякого дiла дотепна, - яке у неї добре серце, як вона поважає матiр свою; шанує всiх старших себе; яка трудяща, яка рукодiльниця; себе i матiр свою на свiтi держить.

 

  1. В о з н ы й. Однако ж я чув, що Наталцi траплялись женихи, i восьма пристойнiї, наприклад, тахтауловський дячок, чоловiк знаменитий басом своїм, iзучен ярмолоя i дуже знаєть печерсько-лаврський напiв; другий волосний - теє-то як його - писар iз Восьмачок, молодець не убогий i продолжающий службу свою безпорочно скоро год; третiй - пiдканцелярист iз суда по iменi Скоробреха i многiї другiї, но Наталка...

 

  1. Т е р п и л и х а. Аякже? Скiлько хороших людей сватались за тебе - розумних, зажиточних i чесних, а ти всiм одказала; скажи, в яку надежду?

           Н а т а л к а. В надежду на бога. Лучче посiдiю дiвкою, як пiду замуж

         за женихiв, як на менi сватались. Уже нiчого сказать - хорошi люди!

 

  1. Н а т а л к а. Не плачте, мамо! Я покоряюсь вашiй волi i для вас за первого жениха, вам угодного, пiду замуж; перенесу своє горе, забуду Петра i не буду нiколи плакати.

 

      9 . Н а т а л к а. Бога бiйтесь, пане виборний! Менi страшно i подумати, 

           щоб такий пан - письменний, розумний i поважний - хотiв на менi  

           женитись. Скажiте менi перше, для чого люди женяться?

 

10.Н а т а л к а. Менi здається, для того, щоб завести хазяйство i сiмейство; жити люб'язно i дружно; бути вiрними до смертi i помагати одно другому. А пан, которий жениться на простiй дiвцi, чи буде її вiрно любити? Чи буде їй щирим другом до смертi? Йому в головi i буде все роїтися, що вiн її виручив iз бiдностi, вивiв в люди i що вона йому не рiвня; буде на неї дивитися з презирством i обходитися з неповагою, i у пана така жiнка буде гiрше наймички... буде крепачкою.

 

….а я сама не хочу за пана возного: до сього силою нiхто мене не принудить. I коли на те iде, так знайте, що я вiчно одрiкаюсь од Петра i за возним нiколи не буду.

 

 

 ЧЕРЕЗ ОБРАЗ ГОРПИНИ ТЕРПИЛИХИ

 

  1. Т е р п и л и х а. Що ж робить? Три роки уже, як ми по убожеству своєму продали дворик свiй на Мазурiвцi, покинули Полтаву i перейшли сюди жити; покойний твiй батько довiв нас до сього.

 

  1. Т е р п и л и х а. Лучче б була я умерла: не терпiла б такої бiди, а бiльше через твою непокорность.

 

  1. Т е р п и л и х а. А чому й нi? Дяк тахтауловський чом не чоловiк? Вiн i письменний, розумний i не без копiйки. А волосний писар i пiдканцелярист Скоробрешенко - чому не люди? Кого ж ти думаєш -може, пана якого або губерського панича? Лучче б всього, якби вийшла за дяка, - мала б вiчний хлiб; була б перше дячихою, а послi i попадею.

 

  1. Т е р п и л и х а. Ти не забула, як покiйний твiй батько напослiдок не злюбив Петра i, умираючи, не дав свого благословенiя на твоє з ним замужество; так i мого нiколи не буде.

 

  1. Т е р п и л и х а (с чувством). Наталко, схаменись! Ти у мене одна, ти кров моя: чи захочу я тебе погубити? Убожество моє, старость силують мене швидше замуж тебе оддати. Не плач, дочко! Я тобi не ворог. Правда, Петро добрий парубок, та де ж вiн? Нехай же прийде, нехай вернеться до нас; вiн не лежень, трудящий, з ним обiднiти до злиднiв не можна. Але що ж! Хто вiдає - може, де запропастився, а може, i одружився де, може, забув i тебе. Тепер так буває, що одну нiбито любить, а о другiй думає.

 

  1. Чи я тобi, дочко, не добра желаю,

 Коли кого зятем собi вибираю?

 Ой дочко, дочко! що ж мнi начати?

 Де ж люб'язного зятя достати?

 

  1. Ти на те ведеш, щоб я не дождала бачити тебе замужем, щоб через твоє упрямство не дожила я вiку: бiдность, сльози i перебори твої положать мене в домовину.

 

  1. Т е р п и л и х а. Говори, говори! А на старостi гiрко терпiти нужду i во всiм недостаток. (К выборному). Хоть i не годиться своєї дочки вихваляти, та скажу вам, що вона добра у мене дитина; вона обiщала для мого покою за першого жениха, аби б добрий, вийти замуж.

 

  1. Т е р п и л и х а. Дочко моя! Голубко моя! Пригорнись до мого серця, покорность твоя жизнi i здоров'я менi придаєть. За твою повагу i любов до мене бог тебе не оставить, моє дитятко!

 

 

  1. Т е р п и л и х а. Бог з'єднаєть вас чудом, нехай вас i благословить своєю благостiю..

 

ЧЕРЕЗ ОБРАЗ ВОЗНОГО

 

  1. Не в состоянiї поставить на вид тобi сили любвi моей. Когда би я iмiл - теє-то як його - столько язиков, сколько артикулов в Статутi iлi сколько зап'ятих в Магдебурзьком правi, то i сих не довлiло би навосхваленiє лiпоти твоєй! Єй-єй, люблю тебе до безконечностi.

 

  1. В о з н ы й. Лукавиш - теє-то як його - моя галочко! i добре все розумiєш. Ну, коли так, я тобi коротенько скажу: я тебе люблю i женитись на тобi хочу.

 

  1. В о з н ы й. Iзложенниї в отвiтних рiчах твоїх резони суть - теє-то як його - для любовi ничтожнi. Уязвленное частореченною любовiю серце, по всiм божеським i чоловiчеським законам, не взираєть нi на породу, нi на лiта, нi на состоянiє. Оная любов все - теє-то як його - ровняєть. Рци одно слово: "Люблю вас, пане возний!" - i аз, вишеупом'янутий, виконаю присягу о вiрном i вiчном союзi з тобою.

 

  1. В о з н ы й. Бачив я многих - i лiпообразних, i багатих, но серце моє не iмiєть - теє-то як його - к ним поползновенiя. Ти одна заложила ему позов на вiчнiї роки, i душа моя єжечасно волаєть тебе i послi нишпорной даже години.

 

  1. В о з н ы й. …Могу лi - теє-то як його - без отсрочок, волокити, проторов i убитков получити во вiчноє i потомственноє владiнiє тебе - движимоє i недвижимоє iмiнiє для душi моєй - з правом владiти тобою спокойно, безпрекословно i по своєй волi - теє-то як його - розпоряджать? Скажи, говори, отвiчай, отвiтствуй, могу лi бить - теє-то як його - мужем пристойним i угодним душi твоєй i тiлу?

 

  1. В о з н ы й (в сторону). Признаюсь йому в моєй любвi к Наталцi. Послухай, пане виборний! Нiгде - теє-то як його - правди дiвати, я люблю Наталку всею душею, всею мислiю i всiм серцем моїм, не могу без неї жити, так її образ - теє-то як його - за мною i слiдить. Як ти думаєш? Як совiтуєш в таковом моєм припадцi?

 

  1. В о з н ы й. Я їй пояснил, що любов все равняєть.

 

  1. В о з н ы й. Сердечний приятелю! Вiзьмися у Наталки i матерi хожденiе iмiти по моєму сердечному дiлу. Єжелi виiграєш - теє-то як його - любов ко мнi Наталки i убiдиш її доводами сильними довести її до брачного моєго ложа на законном основанiї, то не пожалiю - теє-то як його - нiчого для тебе. Вiр - без данi, без пошлини, кому хочеш, позов заложу i контроверсiї сочиню, - божусь в том - єже-єй! єй!

 

 

  1. В о з н ы й (к Терпилихе). Не прогнiвайся, стара. Дочка твоя - теє-то як його - нарушаеть узаконенний порядок. А понеже рушники i шовковая хустка суть доказательства добровольного i непринужденного єя согласiя бить моєю сожительницею, то в таковом припадкi станете пред суд, заплатите пеню i посидите на вежi.

 

10.В о з н ы й. Добрий Петре i бойкая Наталко! Приступiте до мене! (Берет их за руки, подводит к матери и говорит). Благослови дiтей своїх щастям i здоров'ям. Я одказуюсь од Наталки i уступаю Петру во вiчноє i потомственноє владiнiє з тим, щоб зробив її благополучною. (К зрителям). Поєлiку же я - возний, то по привiлегiї, Статутом мнi наданой, заповiдаю всiм: "Где два б'ються - третiй не мiшайсь!" i твердо пам'ятовать, що насильно милим не будеш.

 

4. Презентація  проекту «Позиція героя щодо сімї та шлюбу».

 

5.Сенкан «Шлюб»

Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків.
Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.
1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)
2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).
4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

 

Наприклад

Сімя

Щаслива, повна,

Навчає, виховує, забезпечує,

Сім’я – основа майбутнього дитини,

Родина.

 

Шлюб (від слов'янського «слюб» — з'єднання з любов'ю).

Сім'я починається з шлюбу. Давньоримське суспільство намагається ідеалізувати сім'ю. Римські юристи досить ідеалістично визначали шлюб. «Шлюб є союз чоловіка і жінки, спільність всього життя, єднання божественного і людського права».

 

V. Контрольно-оцінний етап

1.Паралель між минулим і сучасним. Робота за таблицею.

- Як у сучасному житті оцінюють роль сім’ї, її впливу, її створення?

Критерій оцінювання

Самостійний вибір партнера

Взаємоповага

Любов

Довіра

Розуміння

Спільний побут

Діти

Щастя

Погляд з минулого

«Наталка Полтавка»

+-

+

+

+

+

+

+

+

Сучасний погляд

+

+-

+-

+-

+-

+

+-

+-

 

2.Власна думка

  • Чи схожа сучасна українська дівчина на героїню Котляревського?
  • Чим же чарує образ простої української дівчини не одне покоління?
  • Хто, на вашу думку, може бути щасливим?

 

3. «Про них говорять»

 

4. Які шоу щодо вибору партнера, значення сімї існують на телебаченні?

 

( «Хто хоче заміж за мого сина?», «Міняю жінку», «Тиждень без жінок», «Хата на тата»)

 

(інформація учнів)

На уроках правознавства  ви познайомитеся з основами сімейного права; Сімейним кодексом; ви маєте розуміти важливість знань та дотримання норм сімейно­го права.

 

VІ. Домашнє завдання

 

Бути ідеальною дружиною чи чоловіком зовсім непросто. Часом у вас справді бракуватиме терпіння та опускатимуться руки, але ж у житті ніщо не дається легко. З часом ви звикнете до певних правил та типових ситуацій, і жодні форс-мажорні обставини не виведуть вас із рівноваги. Отож, у сімейному житті жінка та чоловік має дотримуватися певних правил.

 

Підготуйте 7 правил для жінки та 7 правил для чоловіка.

 

VІ. Підсумковий  етап

  1. Рефлексія
  2. Чи здійснилися ваші передбачення щодо змісту роботи на уроці?їв
  3. Що ви відчуваєте, після нашого спілкування?
  4. Що  ви зрозуміли з даного уроку?
  5. Чи знадобляться знання, які ви здобули сьогодні на уроці?
  6. Чи недаремно ми витратили 2700 секунд?

Висновок: сказати, що сучасні погляди на сім’ю гірші, ніж три століття тому, однозначно не можна. Головне, що було актуальним, є і буде – це будувати родину на тих цінностях, що їх утверджував Котляревський (епіграф) та його Наталка Полтавка.

2. Закінчити наш урок хочу рядками з позії Ліни Костенко:

Єдине, що від нас залежить-

Принаймні вік прожити як належить.

 

Урок закінчено. Дякую за співпрацю.

 

 

 

docx
До підручника
Українська література 9 клас (Борзенко О.І., Лобусова О.В.)
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
1231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку