УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ
АДМІНІСТРАЦІЇ МОСКОВСЬКОГО РАЙОНУ
ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Календарно-тематичне планування
української літератури
за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів
«Українська література 5 - 9 класи»,(www.mon.gov.ua, 2017)
інваріантної складової робочого навчального плану гімназії
у 9-Б, 9-В, 9-Г класах
на 2019/2020 навчальний рік
Учитель української мови
та літератури
вищої кваліфікаційної категорії,
старший учитель
Жданова Наталя Олександрівна
Розглянуто
на засіданні методичного об'єднання
вчителів філології «Обрії»
від ___ ___2019, протокол №____
від ___ ___ 2020, протокол № ___
Голова ШМО ______О.М. Шпаковська
«ПОГОДЖУЮ»
Заступник директора з НВР гімназії
_________Г.Ю. Полонська
____ ____ 2019
_________Г.Ю. Полонська
____ _____ 2020
ХАРКІВ- 2019
Календарно-тематичний план
за навчальною програмою з української літератури
для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи»
www.mon.gov.ua
Українська література, 9 клас
(2 год на тиждень, 70 год на рік ) (3/3 К.Р.)
|
І |
ІІ |
КР |
3 (2 т + 1тв) |
3 (2 т + 1тв) |
РМ у |
1 |
1 |
РМ п |
1 |
1 |
НП |
2 |
2 |
ЗОШИТ |
4 |
5 |
№ уроку |
Зміст уроку |
Дата проведення уроку |
||||||||||||
І семестр
|
||||||||||||||
1 |
|
|
Вступ. Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця. |
04.09 |
03. 09 |
03. 09 |
||||||||
Тема. Усна народна творчість. Українська середньовічна література |
||||||||||||||
2 |
|
|
Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття українського фольклору. Культ романтизованих почуттів у родинно-побутових піснях «Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен» |
06 |
06 |
04 |
||||||||
3 |
|
|
Види родинно-побутових пісень. Художньо-поетичні засоби та традиційна символіка в родинно-побутових піснях «Сонце низенько, вечір близенько», «Ой під вишнею, під черешнею» |
11 |
10 |
10 |
||||||||
4 |
|
|
Українські народні балади «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить». Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої. Класифікація балад |
13 |
13 |
11 |
||||||||
5 |
|
|
Значення давньої культурної спадщини свого народу для майбутніх поколінь. Особливості декламування народних балад та пісень |
18 |
17 |
17 |
||||||||
6 |
|
|
ЛРК 1 Родинно-побутові пісні та балади Слобожанщини
|
20 |
20 |
18 |
||||||||
7 |
|
|
Узагальнення і систематизація знань. Самостійна робота |
25 |
24 |
24 |
||||||||
8 |
|
|
Аналіз самостійної роботи. Українська середньовічна література ХІ - ХV . Розвиток писемності після хрещення Руси-України. Найдавніші рукописні книги.(«Остромирове Євангеліє», Ізборнік Святослава) |
27 |
27 |
25 |
||||||||
9 |
|
|
Перекладна література. Біблія як святе письмо й художній текст. Легенди про вавилонську вежу, про Мойсея. Християнська мораль у Притчі про блудного сина |
02. 10 |
01. 10 |
01. 10 |
||||||||
10 |
|
|
РМ (п) Написання роздуму на тему «Чому саме Біблія є однією з найвідоміших у світі книг ?» |
04 |
04 |
02 |
||||||||
11 |
|
|
Контрольна робота (тест)
|
09 |
08 |
08 |
||||||||
Тема. Українська оригінальна літератури княжої Руси-України. Література доби Ренесансу і Бароко |
||||||||||||||
12 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Пам'ятки оригінальної літератури княжої Руси-України. Літописи як історико-художні твори. «Повість минулих літ», «Поученіє Володимира Мономаха», Києво-Печерський патерик як пам’ятка житійної літератури. |
11 |
11 |
09 |
||||||||
13 |
|
|
«Слово про похід Ігорів» -давньоруська пам'ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору. Переклади й переспіви. Авторство |
16 |
15 |
15 |
||||||||
14 |
|
|
Символічно-міфологічні образи та їх значення у «Слові…». Фольклорні мотиви, пейзаж у розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни |
18 |
18 |
16 |
||||||||
15 |
|
|
Українська література доби Ренесансу і Бароко. Розвиток книгодрукування. Перші друковані книги в Україні. І. Вишенський, І. Величковський, С. Климовський- видатні діячі української культури |
23 |
22 |
22 |
||||||||
16 |
|
|
Історично-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи ( Самовидця, Грабянки, Величка). «Історія русів». Вертеп як вид лялькового театрального дійства. |
25 |
25 |
23 |
||||||||
17 |
|
|
ПЧ 1 Вертеп як вид лялькового театрального дійства |
06. 11 |
05. 11 |
05. 11 |
||||||||
18 |
|
|
Г. Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. «Байки харківські», філософські трактати. «De libertate». Біблійна основа творчості. |
08 |
08 |
06 |
||||||||
19 |
|
|
Г. Сковорода. Вчення про самопізнання та «сродну працю». «Бджола та шершень». Повчальний характер і художні особливості притч збірки «Байки харківські». Ритмомелодика творів Г.Сковороди. «Всякому місту звичай і права» |
13 |
12 |
12 |
||||||||
20 |
|
|
Контрольна робота (твір)
|
15 |
15 |
13 |
||||||||
Тема. Нова українська література. І Котляревський |
||||||||||||||
21 |
|
|
Аналіз контрольної роботи Суспільно-історичні, культурні обставини. Літературний процес наприкінці ХVIII ст. – першої половини ХІХ ст. Основні художні напрями. Бурлескна стильова течія. |
20 |
19 |
19 |
||||||||
22 |
|
|
Творчість Івана Котляревського – новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Драматург і театральний діяч. |
22 |
22 |
20 |
||||||||
23 |
|
|
Іван Котляревський «Енеїда». Історія появи твору. Національний колорит. Зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію в ній. |
27 |
26 |
26 |
||||||||
24 |
|
|
Герої поеми «Енеїда». Бурлескний гумор, народна українська мова. Утвердження народної моралі. |
29 |
29 |
27 |
||||||||
25 |
|
|
РМ (у) Усний твір на тему «Енеїда»- енциклопедія народознавства |
04. 12 |
03. 12 |
03. 12 |
||||||||
26 |
|
|
Іван Котляревський. Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» - перший твір нової української драматургії. Довготривале сценічне життя твору. |
06 |
06 |
04 |
||||||||
27 |
|
|
Колоритні образи твору «Наталка Полтавка» . |
11 |
10 |
10 |
||||||||
28 |
|
|
Наталка як уособлення кращих рис української жінки, що відстоює людську гідність, бореться за своє щастя |
13 |
13 |
11 |
||||||||
29 |
|
|
Самостійна робота з інтелект- катрами |
18 |
17 |
17 |
||||||||
30 |
|
|
Контрольна робота ( тест) |
20 |
20 |
18 |
||||||||
31 |
|
|
ПЧ 2 |
27 |
24 |
27 |
||||||||
32 |
|
|
Повторення та узагальнення вивченого.
|
27 |
||||||||||
ІІ семестр Тема. Нова українська література. Г. Квітка-Основ'яненко. Поети - романтики |
|
|||||||||||||
33 |
|
|
Г. Квітка-Основ’яненко - батько української прози, один із перших «творців людської повісті». «Маруся» – перша українська повість нової української літератури, взірець сентименталізму. |
15. 01 |
14. 01 |
14. 01 |
||||||||
34 |
|
|
Художнє розкриття традиційних народних моральних уявлень у повісті «Маруся». Гуманістичний пафос, християнські ідеали, етнографічне тло твору. |
17 |
17 |
15 |
||||||||
35 |
|
|
Г. Квітка-Основ’яненко «Маруся». Головні персонажі твору – уособлення високих морально-етичних якостей простої людини. Ідейно-художні особливості романтизму. Поглиблення бачення розбіжностей між ідеалом і дійсністю. |
22 |
21 |
21 |
||||||||
36 |
|
|
Література українського романтизму. Ідейно-художні особливості романтизму. Зв’язок з ідеями Просвітництва, з національним рухом. Осередки романтичного руху на Слобожанщині, Чернігівщині й Полтавщині, у Західній Україні («Руська трійця»). Поети-романтики. Значення романтизму для нового етапу розвитку слов’янських літератур. Самостійна робота |
24 |
24 |
22 |
||||||||
37 |
|
|
Творчість М. Гоголя, уродженця України, місце його творчості на порубіжжі культур двох народів. Вираження глибини національного духу у творах прозаїка та драматурга, українська історія та фольклор як їх джерело |
29 |
28 |
28 |
||||||||
38 |
|
|
Микола Гоголь. Повість «Тарас Бульба» (переклад М. Садовського і М. Рильського, за ред. І. Малковича). Сюжет твору. Внутрішній епічний розмах твору. Піднесено-героїчний образ головного героя – Тараса Бульби |
31 |
31 |
29 |
||||||||
39 |
|
|
РМ (у) Чи можна виправдати вбивство ? Микола Гоголь. Повість «Тарас Бульба». |
05. 02 |
04. 02 |
04. 02 |
||||||||
40 |
|
|
Микола Гоголь. Повість «Тарас Бульба». Колізія морального й національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби. Вплив творчості М. Гоголя на розвиток українського письменства |
07 |
07 |
05 |
||||||||
41 |
|
|
Контрольна робота (тест) |
12 |
11 |
11 |
||||||||
Тема. Нова українська література. Творчість Т. Г. Шевченка
|
|
|||||||||||||
42 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Тарас Шевченко. Геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів («Причинна», «Думи мої, думи мої…») |
14 |
14 |
12 |
||||||||
43 |
|
|
Тарас Шевченко. Оглядове вивчення історичної теми у творчості Кобзаря («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки»). Вісь неперервності історичного часу («До Основ’яненка») |
19 |
18 |
18 |
||||||||
44 |
|
|
Тарас Шевченко. Національна проблематика періоду «Трьох літ». Поема («комедія») «Сон» і тогочасна суспільно-політична дійсність. Композиційний прийом «сну», його роль для розширення можливостей поетичного зображення. Сатиричний характер поеми |
21 |
21 |
19 |
||||||||
45 |
|
|
Тарас Шевченко. «Сон». Протистояння імперського режиму і вільнодумної, національно свідомої особистості. Образ оповідача в поемі |
26 |
25 |
25 |
||||||||
46 |
|
|
Тарас Шевченко. «Кавказ» – пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику. Продовження теми національно- визвольної боротьби. Узагальнена ідея поеми – неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн
|
28 |
28 |
26 |
||||||||
47 |
|
|
Тарас Шевченко. «Кавказ». Проблематика поеми. Художні особливості твору. Самостійна робота |
04. 03 |
03. 03 |
03. 03 |
||||||||
48 |
|
|
Тарас Шевченко. «І мертвим, і живим, і ненарожденним…». Продовження теми «землячків» у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти. Засудження комплексу меншовартості, національного безпам’ятства та байдужості до рідної мови. Проблематика твору |
06 |
06 |
04 |
||||||||
49 |
|
|
Тарас Шевченко. «Катерина». «Вічна» тема матері й сина. Романтичний тип утілення теми жіночої долі |
11 |
10 |
10 |
||||||||
50 |
|
|
Тарас Шевченко. «Наймичка». Еволюція жіночого образу. Реалістично-побутовий тип утілення теми жіночої долі |
13 |
13 |
11 |
||||||||
51 |
|
|
Тарас Шевченко. «У нашім раї на землі…». Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі. Наскрізний ліризм творів Т. Шевченка про жіночу долю |
18 |
17 |
17 |
||||||||
52 |
|
|
Тарас Шевченко. Лірика періоду арешту й заслання і після повернення з нього. Риси автобіографізму в образі ліричного героя («Доля»). Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на землі («Росли укупочці, зросли…») |
20 |
20 |
18 |
||||||||
53 |
|
|
Тарас Шевченко. Біблія в його житті. Світле пророцтво поета («Ісаїя. Глава 35»). Художня інтерпретація творів із Книги Псалмів, риси її національної своєрідності у Т. Шевченка. Глибока смута пророка занепадом моральності, неправедними діяннями «сильних світу», пригнічення люду новими, внутрішніми «ворогами». Біблійні реалії в текстах творів |
25 |
24 |
24 |
||||||||
54 |
|
|
Світова велич українського поета. Визначні діячі світової культури про Шевченка. Його вплив на літератури інших народів. Шевченко та історико-культурний поступ України. Ушанування пам’яті поета в Україні й за кордоном |
27 |
27 |
25 |
||||||||
55 |
|
|
ПЧ 3. Тарас Шевченко. «Щоденник» |
01. 04 |
31 |
31 |
||||||||
56 |
|
|
Контрольна робота (твір) |
03 |
03. 04 |
01. 04 |
||||||||
Тема. Нова українська література. Творчість П. Куліша, М. Вовчка |
||||||||||||||
57 |
|
|
П. Куліш – відомий письменник, перший український професійний літературний критик, перекладач, автор підручників для школи, українського правопису. Вплив на П. Куліша ідей європейського просвітництва. Романтична основа світогляду. Ентузіазм і жертовність П. Куліша |
15 |
14 |
14 |
||||||||
58 |
|
|
П. Куліш. «Чорна рада» – перший україномовний історичний роман-хроніка. Походження його назви. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю. Динамічний інтригуючий сюжет |
17 |
17 |
15 |
||||||||
59 |
|
|
П. Куліш. «Чорна рада». Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов’язку. Символи роману |
22 |
21 |
21 |
||||||||
60 |
|
|
П. Куліш. «Чорна рада». Порівняльна характеристика образів Якима Сомка та Іванця Брюховецького. Фольклорно-етнографічний матеріал у творі. Оцінка роману Т. Шевченком |
24 |
24 |
22 |
||||||||
61 |
|
|
РМ (п) «Ідея соборності та незалежності України (за романом П. Куліша “Чорна рада”)» |
29 |
28 |
28 |
||||||||
62 |
|
|
Марко Вовчок. Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач (Ж.Верна, Г.К.Андерсена, А.Е.Брема). «Народні оповідання»; продовження теми народного життя в повісті «Інститутка» |
06. 05 |
05. 05 |
29 |
||||||||
63 |
|
|
Марко Вовчок. «Інститутка». Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів – людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі |
08 |
08 |
05. 05 |
||||||||
64 |
|
|
ПЧ 4 Марко Вовчок. Оповідання «Козачка» зі збірки «Народні оповідання» |
13 |
12 |
06 |
||||||||
65 |
|
|
Контрольна робота (тест) |
15 |
15 |
12 |
||||||||
66 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Робота з інтелект-картами |
20 |
19 |
15 |
||||||||
67 |
|
|
ЛРК 2 Літературні персоналії Харківщини (поезія) |
22 |
22 |
19 |
||||||||
68 |
|
|
Повторення вивченого матеріалу з теорії літератури |
27 |
26 |
20 |
||||||||
69 |
|
|
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу |
29 |
29 |
26 |
||||||||
70 |
|
|
Підсумковий урок за рік. |
27 |
||||||||||