Календарно-тематичне планування уроків української мови у 9 класі

Про матеріал
Алгоритм дій. Усього навчаємося 35 тижніd, 2 години на тиждень, то і стільки уроків на рік; 2 множимо на 35, маємо 70 годин -загальна кількість уроків на рік. 1 семестр за календарем рахуємо кількість тижнів, відкинувши канікулярні і святкові. Маємо 32 – загальну кількість годин. Від 70 віднімаємо 2 год. на ЛРК, 2 год. ПЧ, 4 год. на РМ, 6 год на контрольні роботи Дістаємо чисті години для програмового матеріалу. Розподіляємо, керуючись пропонованими годинами у програмі., але враховуємо особливості учнів. Рахуємо кількість тем і ділимо вже час на цю кількість. Маємо години на кожну тему, але враховуємо їх характер. Одні теми потребують більше часу (прозові), одні менше (ліричні).
Перегляд файлу

 

УПРАВЛІННЯ  ОСВІТИ

АДМІНІСТРАЦІЇ  МОСКОВСЬКОГО  РАЙОНУ

ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

Календарно-тематичне  планування

української літератури

 

за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів

«Українська література 5 - 9 класи»,(www.mon.gov.ua, 2017)

інваріантної складової робочого навчального плану гімназії

у  9-Б, 9-В, 9-Г класах

на 2019/2020 навчальний рік

 

 

 

 

Учитель української мови

та літератури

вищої  кваліфікаційної категорії,

старший учитель

Жданова Наталя Олександрівна

 

 

Розглянуто

на засіданні методичного об'єднання

вчителів філології «Обрії»

від ___ ___2019, протокол №____

від ___ ___ 2020, протокол № ___

Голова ШМО ______О.М. Шпаковська

 

 

«ПОГОДЖУЮ»

Заступник  директора з НВР  гімназії

_________Г.Ю. Полонська

 ____ ____ 2019

_________Г.Ю.  Полонська

____ _____ 2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХАРКІВ- 2019

Календарно-тематичний план

за навчальною програмою з української літератури  

для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи»

www.mon.gov.ua 

Українська література, 9 клас

(2 год  на тиждень, 70 год на рік )    (3/3 К.Р.)

 

 

І

ІІ

КР

3

(2 т

 + 1тв)

3

(2 т

+ 1тв)

РМ у

1

1

РМ п

1

1

НП

2

2

ЗОШИТ

4

5

 

 

№ уроку

Зміст уроку

Дата проведення уроку

І семестр

 

1

 

 

Вступ. Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця.

04.09

03.

09

03.

09

Тема. Усна народна творчість.

Українська середньовічна література

2

 

 

 Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття українського фольклору. Культ романтизованих почуттів у родинно-побутових піснях «Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен»

06

06

04

3

 

 

Види родинно-побутових пісень. Художньо-поетичні засоби та традиційна символіка в родинно-побутових піснях

«Сонце низенько, вечір близенько», «Ой під  вишнею, під черешнею»

11

10

10

4

 

 

Українські народні балади «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить».  Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої. Класифікація балад

13

13

11

5

 

 

Значення давньої культурної спадщини свого народу для майбутніх поколінь. Особливості декламування народних балад та пісень

18

17

17

6

 

 

ЛРК 1 Родинно-побутові пісні та балади Слобожанщини

 

20

20

18

7

 

 

Узагальнення і систематизація знань.

Самостійна  робота

25

24

24

8

 

 

Аналіз самостійної роботи.

Українська середньовічна література ХІ - ХV . Розвиток писемності після хрещення Руси-України. Найдавніші рукописні книги.(«Остромирове Євангеліє», Ізборнік Святослава)

27

27

25

9

 

 

Перекладна література. Біблія  як святе письмо й художній текст. Легенди про вавилонську вежу, про Мойсея. Християнська мораль у Притчі про блудного сина

02.

10

01.

10

01.

10

10

 

 

РМ (п) Написання роздуму на тему «Чому саме Біблія є однією з найвідоміших у світі книг ?»

04

04

02

11

 

 

Контрольна робота (тест)

 

09

08

08

Тема. Українська оригінальна літератури княжої Руси-України.

 Література доби Ренесансу і Бароко

12

 

 

Аналіз контрольної роботи.

Пам'ятки оригінальної літератури княжої Руси-України. Літописи як історико-художні твори. «Повість минулих літ», «Поученіє Володимира Мономаха», Києво-Печерський патерик як пам’ятка житійної літератури.

11

11

09

13

 

 

«Слово про похід Ігорів» -давньоруська пам'ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору. Переклади й переспіви. Авторство

16

15

15

14

 

 

Символічно-міфологічні образи та їх значення у «Слові…». Фольклорні мотиви, пейзаж у розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни

18

18

16

15

 

 

Українська література доби Ренесансу і Бароко. Розвиток книгодрукування. Перші друковані книги в Україні.

І. Вишенський,  І. Величковський, С. Климовський- видатні діячі української культури

23

22

22

16

 

 

Історично-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи ( Самовидця, Грабянки, Величка). «Історія русів». Вертеп як вид лялькового театрального дійства.

25

25

23

17

 

 

ПЧ 1 Вертеп як вид лялькового театрального дійства

06.

11

05.

11

05.

11

18

 

 

Г. Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. «Байки харківські», філософські трактати. «De libertate».

Біблійна основа творчості.

08

08

06

19

 

 

Г. Сковорода. Вчення про самопізнання та «сродну працю».

«Бджола та шершень». Повчальний характер і художні особливості притч збірки «Байки харківські». Ритмомелодика творів Г.Сковороди. «Всякому місту звичай і права»

13

12

12

20

 

 

Контрольна робота (твір)

 

15

15

13

Тема. Нова українська література. І Котляревський

21

 

 

Аналіз контрольної роботи

Суспільно-історичні, культурні обставини. Літературний  процес наприкінці ХVIII ст. – першої половини ХІХ ст. Основні художні напрями. Бурлескна стильова течія.

20

19

19

22

 

 

Творчість Івана Котляревського – новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Драматург і театральний діяч.

22

22

20

23

 

 

Іван Котляревський «Енеїда». Історія появи твору. Національний колорит. Зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію в ній.

27

26

26

24

 

 

Герої поеми «Енеїда». Бурлескний гумор, народна українська мова. Утвердження народної моралі.

29

29

27

25

 

 

РМ (у) Усний твір на тему  «Енеїда»- енциклопедія народознавства

04.

12

03.

12

03.

12

26

 

 

Іван Котляревський. Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» - перший  твір нової української драматургії. Довготривале сценічне життя твору.

06

06

04

27

 

 

Колоритні образи твору  «Наталка Полтавка» .

11

10

10

28

 

 

Наталка як уособлення кращих рис української жінки, що відстоює людську гідність, бореться за своє щастя

13

13

11

29

 

 

Самостійна робота з інтелект- катрами

18

17

17

30

 

 

Контрольна робота ( тест)

20

20

18

31

 

 

ПЧ 2

27

24

27

32

 

 

Повторення та узагальнення  вивченого.

 

27

ІІ семестр

Тема. Нова українська література. Г. Квітка-Основ'яненко.

Поети - романтики

 

 

 

 

 

 

 

33

 

 

Г. Квітка-Основ’яненко - батько української прози, один із перших «творців людської повісті». «Маруся» – перша українська повість нової української літератури, взірець сентименталізму.

15.

01

14.

01

14.

01

34

 

 

Художнє розкриття традиційних народних моральних уявлень у повісті «Маруся». Гуманістичний пафос, християнські ідеали, етнографічне тло твору.

17

17

15

35

 

 

Г. Квітка-Основ’яненко «Маруся». Головні персонажі твору – уособлення високих морально-етичних якостей простої людини. Ідейно-художні особливості романтизму.  Поглиблення бачення розбіжностей між ідеалом і дійсністю.

22

21

21

36

 

 

Література українського романтизму. Ідейно-художні особливості романтизму. Зв’язок з ідеями Просвітництва, з національним рухом. Осередки романтичного руху на Слобожанщині, Чернігівщині й Полтавщині, у Західній Україні («Руська трійця»). Поети-романтики. Значення романтизму для нового етапу розвитку слов’янських літератур. Самостійна робота

24

24

22

37

 

 

Творчість М. Гоголя, уродженця України, місце його творчості на порубіжжі культур двох народів. Вираження глибини національного духу у творах прозаїка та драматурга, українська історія та фольклор як їх джерело

29

28

28

38

 

 

Микола Гоголь. Повість «Тарас Бульба» (переклад М. Садовського і М. Рильського, за ред. І. Малковича). Сюжет твору. Внутрішній епічний розмах твору. Піднесено-героїчний образ головного героя – Тараса Бульби

31

31

29

39

 

 

РМ (у) Чи можна виправдати вбивство ? Микола Гоголь. Повість «Тарас Бульба».

05.

02

04.

02

04.

02

40

 

 

Микола Гоголь. Повість «Тарас Бульба». Колізія морального й національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби. Вплив творчості М. Гоголя на розвиток українського письменства

07

07

05

41

 

 

Контрольна робота (тест)

12

11

11

Тема. Нова українська література. Творчість Т. Г. Шевченка

 

 

42

 

 

Аналіз контрольної роботи.

Тарас Шевченко. Геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів («Причинна», «Думи мої, думи мої…»)

14

14

12

43

 

 

Тарас Шевченко. Оглядове вивчення історичної теми у творчості Кобзаря («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки»). Вісь неперервності історичного часу («До Основ’яненка»)

19

18

18

44

 

 

Тарас Шевченко. Національна проблематика періоду «Трьох літ». Поема («комедія») «Сон» і тогочасна суспільно-політична дійсність. Композиційний прийом «сну», його роль для розширення можливостей поетичного зображення. Сатиричний характер поеми

21

21

19

45

 

 

Тарас Шевченко. «Сон». Протистояння імперського режиму і вільнодумної, національно свідомої особистості. Образ оповідача в поемі

26

25

25

46

 

 

Тарас Шевченко. «Кавказ» – пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику. Продовження теми національно- визвольної боротьби. Узагальнена ідея поеми – неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн

 

28

28

26

47

 

 

Тарас Шевченко. «Кавказ». Проблематика поеми. Художні особливості твору. Самостійна робота

04.

03

03.

03

03.

03

48

 

 

Тарас Шевченко. «І мертвим, і живим, і ненарожденним…». Продовження теми «землячків» у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти. Засудження комплексу меншовартості, національного безпам’ятства та байдужості до рідної мови. Проблематика твору

06

06

04

49

 

 

Тарас Шевченко. «Катерина». «Вічна» тема матері й сина. Романтичний тип утілення теми жіночої долі

11

10

10

50

 

 

Тарас Шевченко. «Наймичка». Еволюція жіночого образу. Реалістично-побутовий тип утілення теми жіночої долі

13

13

11

51

 

 

Тарас Шевченко. «У нашім раї на землі…». Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі. Наскрізний ліризм творів Т. Шевченка про жіночу долю

18

17

17

52

 

 

Тарас Шевченко. Лірика періоду арешту й заслання і після повернення з нього. Риси автобіографізму в образі ліричного героя («Доля»). Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на землі («Росли укупочці, зросли…»)

20

20

18

53

 

 

Тарас Шевченко. Біблія в його житті. Світле пророцтво поета («Ісаїя. Глава 35»). Художня інтерпретація творів із Книги Псалмів, риси її національної своєрідності у Т. Шевченка. Глибока смута пророка занепадом моральності, неправедними діяннями «сильних світу», пригнічення люду новими, внутрішніми «ворогами». Біблійні реалії в текстах творів

25

24

24

54

 

 

Світова велич українського поета. Визначні діячі світової культури про Шевченка. Його вплив на літератури інших народів. Шевченко та історико-культурний поступ України. Ушанування пам’яті поета в Україні й за кордоном

27

27

25

55

 

 

ПЧ 3. Тарас Шевченко. «Щоденник»

01.

04

31

31

56

 

 

Контрольна робота (твір)

03

03.

04

01.

04

Тема. Нова українська література.

Творчість П. Куліша,  М. Вовчка

57

 

 

П. Куліш – відомий письменник, перший український професійний літературний критик, перекладач, автор підручників для школи, українського правопису. Вплив на П. Куліша ідей європейського просвітництва. Романтична основа світогляду. Ентузіазм і жертовність П. Куліша

15

14

14

58

 

 

П. Куліш. «Чорна рада» – перший україномовний історичний роман-хроніка. Походження його назви. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю. Динамічний інтригуючий сюжет

17

17

15

59

 

 

П. Куліш. «Чорна рада». Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов’язку. Символи роману

22

21

21

60

 

 

П. Куліш. «Чорна рада». Порівняльна характеристика образів Якима Сомка та Іванця Брюховецького. Фольклорно-етнографічний матеріал у творі. Оцінка роману Т. Шевченком

24

24

22

61

 

 

РМ  (п) «Ідея соборності та незалежності України (за романом П. Куліша “Чорна рада”)»

29

28

28

62

 

 

Марко Вовчок. Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач (Ж.Верна, Г.К.Андерсена, А.Е.Брема). «Народні оповідання»; продовження теми народного життя в повісті «Інститутка»

06.

05

05.

05

29

63

 

 

Марко Вовчок. «Інститутка». Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів – людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі

08

08

05.

05

64

 

 

ПЧ 4 Марко Вовчок. Оповідання «Козачка» зі збірки «Народні оповідання»

13

12

06

65

 

 

Контрольна робота (тест)

15

15

12

66

 

 

Аналіз контрольної роботи.  Робота з інтелект-картами

20

19

15

67

 

 

ЛРК 2 Літературні персоналії Харківщини  (поезія)

22

22

19

68

 

 

Повторення вивченого матеріалу з теорії літератури

27

26

20

69

 

 

Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу

29

29

26

70

 

 

Підсумковий урок за рік.

27

 

doc
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
3845
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку