ПРЕДМЕТ: літературне читання
ТЕМА: Анатолій Костецький «Батьківщина»
МЕТА:
Формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із новим поетичним твором про Батьківщину; вчити бачити в рядках вірша її красу та велич; удосконалювати навички свідомого виразного читання віршованого твору; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки, визначати головну думку твору, порівнювати твори; розвивати зв’язне мовлення учнів, комунікативні здібності, образне мислення, творчу уяву; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати любов до Батьківщини, почуття гордості за неї.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії; контролювати й оцінювати свої результати;
комунікативної: володіти позитивними навичками спілкування, уміти налагоджувати взаємодію під час роботи в парі, групі, будуючи відповідним чином свої висловлювання;
інформаційної: уміти здобувати з підручника необхідну інформацію;
соціальної/громадянської: уміти працювати в парі, в групі, з усіма в колективі:
загальнокультурної: дотримуватися норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці.
ОБЛАДНАННЯ: сонечко, хмаринки, ілюстрації до вивчених літературних творів; відеокліп «Україна», фільм – презентація вірша А.Костецького «Батьківщина», руханка, завдання для групової роботи.
ТИП УРОКУ: урок набуття нових знань.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
1. Добрий ранок! В добрий час!
Раді бачити ми вас!
2. ВЧИТЕЛЬ: Ми розпочинаємо урок. Але для того , щоб він пройшов плідно, ми маємо бути:
У – УВАЖНІ
Р – РОЗУМНІ
О – ОРГАНІЗОВАНІ
К – КМІТЛИВІ
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь
Вірно! Дивіться наше сонечко заховали хмари. Щоб їх прогнати , нам необхідно виконати наступні завдання.
БРА КВІ БДЖО ПЛЕ ЩА
ДЖИ КРА ФРА ДРУ СВЯ
ДРУ-ЗІ (синій)
ЛУ-ЗІ (зелений)
МО-ВА (червоний)
СЛО-ВО (блакитний)
БДЖО-ЛА (жовтий)
Ніс Сміхунчик сміху міх,
Сміх розсипався на сніг
НА-НА-НА – рідна сторона
АЙ-АЙ-АЙ – це наш рідний край
ЖУ-ЖУ-ЖУ – природу бережу
ЛЮ-ЛЮ-ЛЮ – Батьківщину я люблю
(вчитель прибирає одну хмаринку)
ІІІ. Робота над новим матеріалом
Групи звітують про виконане завдання,зачитують вірші або уривки напам’ять.
Хто вже, хто вже, так втомився,
Що й ліворуч нахилився?
Ви втомились? (ДА)
Час настав нам відпочити!
(руханка)
У 1948 році у Києві народився Анатолій Костецький. Його мама була вчителем української мови та літератури.
У чотири роки хлопчик вже читав, а в п’ять - писав і складав рими.
Дуже рано Анатолій навчився грати в шахи і плавати. В перший клас він пішов вже маючи декілька своїх віршів. А в п’ятому класі на шкільному конкурсі , хлопець навіть отримав диплом за свої вірші, присвячені Тарасу Григоровичу Шевченку.
Ще в п’ять років, коли дорослі його запитували, ким він хоче бути, хлопчик твердо відповідав – письменником. Це викликало сміх у дорослих.
Друкуватися Анатолій Костецький почав аж у 20 років. Вірші перекладалися багатьма мовами.
ВІДЕО – ПРЕЗЕНТАЦІЯ (Вірш «Батьківщина)
СЛОВНИКОВА РОБОТА
Батьківщина, осінній, домівка, найщиріші, бджола, веснянім, дотримане.
-виразно, по одній строчці,
-по куплетам,
-по колу у групах,
-разом.
РОБОТА У ГРУПАХ
За кольорами «цеглинок» складають вірш. Яка група швидше. Читають.
ІV. Підсумок уроку
«Асоціативний кущ»
БАТЬКІВЩИНА
(природа, домівка, школа, родина, друзі, рідна мова, традиції, народні та державні символи)
V. Рефлексія