Урок "А.Костецький"Батьківщина"

Про матеріал
Розробка уроку ,2 клас (підручник О.Савченко "Українська мова та читання") Урок впроваджує елементи НУШ: робота у групах, використання "цеглинок" LEGO, прийоми критичного мислення.
Перегляд файлу

 

ПРЕДМЕТ: літературне читання

ТЕМА:  Анатолій Костецький «Батьківщина»

МЕТА:

Формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із новим поетичним твором про Батьківщину; вчити бачити в рядках вірша її красу та велич; удосконалювати навички свідомого виразного читання віршованого твору; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки, визначати головну думку твору, порівнювати твори; розвивати зв’язне мовлення учнів, комунікативні здібності, образне мислення, творчу уяву; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати любов до Батьківщини, почуття гордості за неї.

Формування ключових  компетентностей:

уміння вчитися: сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати  і виконувати необхідні дії; контролювати  й оцінювати свої результати;

комунікативної: володіти позитивними навичками спілкування, уміти налагоджувати взаємодію під час роботи в парі,  групі,  будуючи відповідним чином свої висловлювання;

інформаційної: уміти здобувати з підручника необхідну інформацію;

соціальної/громадянської: уміти працювати в парі, в групі, з усіма в колективі:

загальнокультурної: дотримуватися норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці.

ОБЛАДНАННЯ: сонечко, хмаринки, ілюстрації до вивчених літературних творів; відеокліп «Україна», фільм – презентація вірша А.Костецького «Батьківщина», руханка,  завдання для групової роботи.

ТИП УРОКУ: урок набуття нових знань.

                                      

                                               ХІД   УРОКУ

І. Організаційний момент

     1.   Добрий ранок! В добрий час!

           Раді бачити ми вас!

 

     2.   ВЧИТЕЛЬ: Ми розпочинаємо урок. Але для того , щоб він пройшов плідно, ми маємо бути:

          У – УВАЖНІ

           Р – РОЗУМНІ

           О – ОРГАНІЗОВАНІ

           К – КМІТЛИВІ

 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

  • Діти, скажіть мені , будь ласка, без чого наше життя не можливе?( Без сонечка)

Вірно! Дивіться наше сонечко заховали хмари. Щоб їх прогнати , нам необхідно виконати наступні завдання.

  1. Підготовка до читання

БРА        КВІ           БДЖО        ПЛЕ         ЩА

ДЖИ      КРА         ФРА            ДРУ        СВЯ

  • Читання для себе
  • Читають вголос повільно
  • Читають вголос швидко
  • Читають у питальній інтонації
  • У наказовій інтонації
  • Називають склад за вимогою вчителя (другий ліворуч у першому рядку …)

 

  1. А тепер вправа на увагу  та розвиток зорової пам’яті (з «цеглинками»)

             ДРУ-ЗІ            (синій)

              ЛУ-ЗІ             (зелений)

             МО-ВА        (червоний)

            СЛО-ВО          (блакитний)

          БДЖО-ЛА         (жовтий)

  • Читання для себе
  • Повільно
  • Швидко
  • На одному подиху
  • Вчитель показує цеглинку, учні називають слово (повільно, помірно, швидко)
  • Будують пірамідку (у заданій послідовності)

 

  1.  Скоромовка

Ніс Сміхунчик сміху міх,

Сміх розсипався на сніг

  • Повільно, помірно, швидко
  • Як ведмедики
  • Як лисички
  • Як  зайчики 

 

  1.  Чистомовка

НА-НА-НА – рідна сторона

АЙ-АЙ-АЙ – це наш рідний край

ЖУ-ЖУ-ЖУ – природу бережу

ЛЮ-ЛЮ-ЛЮ – Батьківщину я люблю

  • Ось , діти, дивіться, ми з вами так гарно працювали, що улетіла одна хмарка!

                   (вчитель прибирає одну хмаринку)

 

ІІІ. Робота над новим матеріалом

  1. ВІДЕОКЛІП  «Україна»
  • Чому саме таке відео ми з вами подивилися? Давайте пригадаємо , яку назву має наш розділ, який ми вивчаємо?
  • Так. «Щоб у серці жила Батьківщина…»
  1. РОБОТА У ГРУПАХ
  • Давайте пригадаємо, які ж твори ми вже вивчили. А зробимо ми це наступним чином. Ви об’єднані в групи.  У вас є завдання. Ваша задача: знайти назву твору та автора за поданим малюнком-підказкою.
  1. Марія Чумарна  «Маленька і велика»
  2. Укр.нар.пісня «Роде наш красний…»
  3. Василь Скуратівський «Калина»
  4.  Наталка Поклад «Петриківські диво-квіти»)

Групи звітують про виконане завдання,зачитують вірші або уривки напам’ять.

  • Подивіться, які ви молодці. Зникла ще одна хмарка (прибирає хмарку)
  1. Фізкультурна хвилинка

Хто вже, хто вже, так втомився,

Що й ліворуч нахилився?

Ви втомились?  (ДА)

Час настав нам відпочити!

(руханка)

  1. А.Костецький «Батьківщина»
  • Багато поетів і письменників оспівували красу рідного краю у своїх творах. І,дійсно , як можна не любити нашу Батьківщину?!
  • Сьогодні ми познайомимося з віршем Анатолія Костецького, який так і називається «Батьківщина».
    - Послухайте коротеньку біографічну довідку від нашого інформаційного бюро.

У 1948 році у Києві народився Анатолій Костецький. Його мама була вчителем української мови та літератури.

  У чотири роки хлопчик вже  читав, а в п’ять  - писав і складав рими.

  Дуже рано Анатолій навчився грати в шахи і плавати. В перший клас він пішов вже маючи декілька своїх віршів. А в п’ятому класі на шкільному конкурсі , хлопець навіть отримав диплом за свої вірші, присвячені Тарасу Григоровичу Шевченку.

  Ще в п’ять років, коли дорослі його запитували, ким він хоче бути, хлопчик твердо відповідав – письменником. Це викликало сміх у дорослих.

  Друкуватися Анатолій Костецький почав аж у 20 років. Вірші перекладалися  багатьма мовами.

               ВІДЕО – ПРЕЗЕНТАЦІЯ (Вірш «Батьківщина)

  • Так яка ж головна думка вірша? (все ,що нас оточує – це Батьківщина)

 

 

 

СЛОВНИКОВА РОБОТА

Батьківщина, осінній, домівка, найщиріші, бджола, веснянім, дотримане.

  • Подивіться, що незвичного у цьому вірші? Чим він починається? (ПИТАННЯМ)  (Читають перше речення з питальною інтонацією)
  • Читання вірша учнями:

                     -виразно, по одній строчці,

                     -по куплетам,

                      -по колу у групах,

                      -разом.

    РОБОТА У ГРУПАХ

За  кольорами «цеглинок» складають вірш. Яка група швидше. Читають.

ІV.  Підсумок уроку

  • Так що ж таке Батьківщина? Чи знаєте ви, що таке Батьківщина?

  «Асоціативний кущ»

                                            БАТЬКІВЩИНА

(природа, домівка, школа, родина, друзі, рідна мова, традиції, народні та державні символи)

V. Рефлексія

  • Подивіться, діти, остання хмарка розтанула від наших знань (вчитель прибирає останню хмарку)
  • Дивіться, яке гарне сонечко нам засяяло! Хай кожний ваш день буде осяяний сонячними промінчиками і гарним настроєм! Підведіться, подаруйте свої сонячні посмішки нашим гостям!

 

 

 

 

docx
Додано
17 березня 2020
Переглядів
2860
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку