Урок "Адміністративні проступки та відповідальність"

Про матеріал
Урок розроблено з метою усвідомлення здобувачами освіти адміністративних проступків та видів адміністративної відповідальності; вироблення вмінь аналізувати юридичні ситуації та працювати з нормативно-правовими документами, формування правового мислення.
Перегляд файлу

Тема. Адміністративні проступки та відповідальність.

 

Мета:  -    вивчити адміністративні проступки та види адміністративної відповідальності,

  • розвивати вміння аналізувати юридичні ситуації та вміння працювати з нормативно – правовими документами,формувати правове мислення;
  •  виховання законослухняності.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Обладнання: Кодекс України про адміністративні порушення, підручник «Правознавство» 9 клас, картки з індивідуальними завданнями, слайдова (медіа) презентація.

 

        

Епіграф уроку «Закони потрібні не для устрашення, а для допомоги громадянам».

  Вольтер

 

Перебіг уроку

 

І. Перевірка знань, вмінь, навичок учнів з попередньої теми.

Завдання 1.

  • Опрацюйте основні терміни і поняття: адміністративне право, адміністративні правовідносини, суб’єкти адміністративних правовідносин, адміністративна правоздатність та дієздатність, державна служба.

 

 

Завдання 2.

Наведіть приклади правовідносин, які регулюються адміністративним правом і проаналізуйте їх.

Завдання 3.

Читання твору – ессе «Я і норми адміністративного права».

 

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчання.

 

Завдання уроку.

  1. Адміністративні правопорушення: ознаки, склад.
  2. Адміністративна відповідальність та види стягнень.
  3. Адміністративна відповідальність неповнолітніх

Учитель. Людина живе, формується, стає особистістю лише в суспільстві. Жити щасливо – значить дарувати щастя і добро іншим. Всякий вчинок, що порушує правила поведінки в суспільстві, завдає шкоди всім: собі, близьким, іншим людям.

 

Завдання 1. Опрацювати статті газетного матеріалу, де поміщено тексти з різними проступками, злочинами.

Метод: «аналіз ситуації», «мозковий штурм».

Дати відповіді:

  • Що це: проступок, злочин?
  • Що спільного в ситуаціях?
  •  

Завдання 2. Пригадати, що таке правопорушення та його ознаки. Заповнити схему «Види правопорушень».

 

ІІІ. Сприймання і засвоєння матеріалу.

Учитель. Адміністративне правопорушення – це протиправне винне діяння (дія чи бездіяльність), за яке передбачено адміністративну відповідальність. Основним джерелом, що регулює адміністративну відповідальність, є Кодекс про адміністративні правопорушення (КПАП). Підставою адміністративної відповідальності є проступок, під яким розуміється посягання на державний або суспільний лад, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління протиправною, винною дією (умисною чи необережною), або бездіяльністю, за яку законом передбачено відповідальність.

Таблиця 1. Ознаки та склад правопорушень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця 2. Склад адміністративного проступку.

 

 

Суб’єкт         Суб’єктивна                  Об’єкт         Об’єктивна

                           сторона                                               сторона

 

 

  • свідома    •внутрішнє        •всі цінності,     • шкідливі

фізична  психологічне  які є під       наслідки,

особа,                  ставлення         охороною норм       місце, час,

що досягла   правопорушника   адміністративного  обставини,

16 років.          до своїх дій      права          засоби

  • посадові    (вина, мотив, мета)           вчинення

особи                                                                               проступку

  • керівники

 

Адміністративна відповідальність та види стягнення.

Учитель. Адміністративне стягнення – це захід відповідальності з метою виховання особи і попередження скоєння нових правопорушень. Адміністративне стягнення накладається на винного (правопорушника) за вчинений ним проступок.

Завдання 1. Опрацювати ст.. 24 – 32 КПАП.

Робота в групах. Виступи спікерів.

Адміністративна відповідальність неповнолітніх. Презентація (медіа слайдові) роботи групи учнів.

 

ІV. Узагальнення знань учнів.

Завдання 1. Обговорення в загальному колі. Вольтер говорив: закони потрібні не для устрашення, а для допомоги громадянам». Як ви ставитесь до цього? Чому?

Завдання 2. Скласти інформаційне ґроно «Види адміністративних стягнень».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 3. Визначити правильні твердження.

• Особи у віці 16 р. підлягають адміністративній відповідальності.

• Адміністративний арешт не відрізняється від затримання особи за підозрою у вчиненні злочину.

• Ніхто не може бути притягнений за один і той же проступок двічі.

• Мета адміністративної відповідальності – компенсація збитків потерпілому.

• Батьки несуть адміністративну відповідальність за проступки малолітніх дітей.

 

Завдання 4. Правовий практикум. Метод «акваріум».

Проаналізувати ситуації згідно нормативно – правового акту.

• Мама з неповнолітньою донькою перейшли дорогу на червоне світло.

• Андрій 18 р. та Микола 16 – нецензурно лаються біля кафе «Морозиво».

• Катерина 14 р. вирішила безкоштовно проїхати в громадському транспорті.

• Громадянин Н. 23 р. звершив адміністративний проступок, за що його було затримано. Визначте, до якої години може тривати адміністративне затримання, якщо воно розпочалося о 22 год. 15 хв.

 

V. Підбиття підсумків уроку. Оцінювання.

 

VІ. Домашнє завдання.

Прочитати відповідний параграф. Скласти кросворд.

docx
Додав(-ла)
Щека Наталя
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку