Урок "Які відносини регулює кримінальне право. Злочин: ознаки, склад, види".

Про матеріал
З метою розкрити зміст понять "кримінальне право", злочин; вивчення ознак, складу, видів злочинів; формування негативного ставлення до злочинної діяльності.
Перегляд файлу

Тема. Які відносини регулює кримінальне право. Злочин: ознаки, склад, види.

 

Мета: - розкрити зміст понять: «кримінальне право», злочин;вивчити ознаки, склад, види злочинів; сформувати негативне ставлення до злочинної діяльності;

  • розвивати вміння аналізувати юридичні ситуації, вміння працювати з нормативно – правовими актами;
  • виховання правосвідомості, правової культури.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

Обладнання: Кримінальний Кодекс України, підручник правознавства, юридичні ситуації, правова пам’ятка.

 

Перебіг уроку

 

І. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Учитель. Існування людини, її самовдосконалення чи реалізація життєвих інтересів неможливі без гарантованих прав і свобод. Але кожна людина має не тільки права а й обов’язки.

За висловом ……… обов’язки без прав – це рабство, право без обов’язків – це хаос.

Держава встановлює правила поведінки, які носять загальнообов’язковий характер, незалежно від нашого ставлення чи бажання.

Норм права досить багато і вони змінювалися відповідно певного історичного типу держави, відігравали певну роль.

 

Завдання 1. Метод «Займи позицію»

Висловити думку: Чи потрібні загальнообов’язкові правила поведінки, які встановлює держава і яку роль вони відіграють в суспільстві?

 

Завдання 2. Метод «Закінчи речення»

  • Нам відомі такі норми права …..
  •  

Завдання уроку.

  1. Кримінальне право. Злочин: ознаки, склад.
  2. Види злочинів.
  3. Наслідки злочинів.

 

ІІ. Мотивація навчання.

Учитель. Назва цієї галузі в різних країнах має різне походження. В Англії її називають criminalrecht, тобто право про злочин. Інколи називають по-іншому: penal law (code) – від лат. «poena» (покарання).

 

Проблемне запитання: В чому полягає особливість і своєрідність кримінального права?

 

ІІІ. Сприймання і засвоєння нового матеріалу.

Учитель. Єдиним джерелом є Кримінальний Кодекс України, прийнятий 5 квітня 2001 р., набрав чинності з 1 вересня 2001 р. Верховна Рада України прийняла новий кримінально – процесуальний Кодекс – як крок до правової держави. ККУ охоплює правові відносини з приводу вчинення злочину і застосування покарання. Тому головними в кримінальному праві  є поняття: «Злочин», «покарання».

Метод регулювання поведінки в кримінальному праві особливий – каральний. Але, як і інші галузі права, кримінальне право виконує виховну, охоронну, регулятивну функції. Ст. 11 КККУ визначає: Злочин найбільш суспільно небезпечне винне діяння (дія або бездіяльність), вчинене суб’єктом злочину.

Злочин: ознаки, склад.

 

Завдання 1.

Індивідуальна робота з підручником. Технологія критичного мислення.

Учні знайомляться з пунктами параграфа підручника, роблячи позначки олівцем на полях:

«+» - те, що відомо;

«-» - нова інформація;

«!» - найважливіша думка. Відводиться 5 – 7 хв. Обговорення.

 

Завдання 2. Робота в парах.

Ознайомтеся з наведеною ситуацією. Визначте: чи мав місце злочин. Який склад злочину?

Підлітки Сергій і Віталій розбили вікно в будинку Миколи. Забралися в кімнату і викрали відеомагнітофон..

 

Види злочину.

Учитель. Розрізняють різні види злочинів.

 

Завдання 1. Робота в парах.

Опрацювати ст.. 12 – 17 ККУ. Заслухати відповіді окремих пар.

 

Завдання 2. Розглянути ситуації. Визначити: чи мав місце злочин, вид злочину.

  • Громадянин в вечірній час в парку зупинив жінку і погрожуючи ножем почав вимагати гроші і зняти прикраси.
  • Службовець втратив документи, що містять секретну інформацію (державну таємницю).
  •  

Учитель. Злочин найчастіше вчиняє не одна, а кілька осіб, які допомагають один одному і досягають більшого ефекту. В ККУ це називається співучастю.

 

Завдання. Робота в парах.

Опрацювати текст підручника. Заслухати відповіді. Навести приклади життєвих ситуацій.

 

Наслідки злочину.

Учитель. Злочин як найбільш суспільно небезпечне діяння (дія чи бездіяльність) змінює життя як злочинця, так і жертви злочину та їх близьких родичів.

 

Завдання 1 . Метод «Уявний мікрофон».

Якими, на вашу думку, є наслідки злочину для обох сторін?

Завдання 2. Виробити пам’ятку «Як уникнути кримінальної ситуації» («10 - не можна»).

  • Не залишати вдома двері відчинені.
  • Не відчиняйте двері незнайомим.
  • Не ходіть пізно вночі поодинці та неосвітленими вулицями (місцями).
  • Не сідайте в машину з незнайомими.
  • Не беріть ласощі в чужих людей.
  • Не надавайте адреси, інформації про себе і сім’ю незнайомим.
  • Не вживайте алкоголь і наркотики.
  • Не панікуйте ідіть в людні місця.
  • Не мовчи, а кричи «Горить! Пожежа!».
  • Не робіть різких рухів, якщо нападник озброєний.

 

ІV. Узагальнення знань учнів.

 

Завдання 1. Технологія «Мозкова атака».

Особливість і своєрідність кримінального права …

 

Завдання 2. Тестові запитання.

Виберіть правильні варіанти відповідей.

  1. Підкресліть відповіді, де найбільш повно названо стадії злочину:

а) виконаний злочин, формування злочинного наміру;

б) добровільна відмова, замах на злочин, закінчений злочин;

в) виконання злочину, готування до злочину, замах на злочин, добровільна відмова.

2. Співучасником злочину є:

а) підмовник, б) керівник групи, в) виконавець, г) ініціатор.

3. Ознаками злочину є:

а) винність, б) караність, в) правова норма, г) суспільна небезпека, д) шкода.

4. злочин – це:

а) протиправна, винна діяльність, за яку передбачено відповідальність,

б) суспільно небезпечне протиправне винне діяння, яке скоєно суб’єктом і передбачене кримінальним кодексом,

в) будь-яке протиправне винне діяння, що завдає шкоди людям, суспільству, державі.

 

V. Підбиття підсумків уроку. Оцінювання.

 

VІ. Домашнє завдання.

Проведіть невелике дослідження, які злочини найчастіше трапляються у вашому селі (місті).

 

 

docx
Додав(-ла)
Щека Наталя
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
1445
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку