Урок "Кримінальне право. Кримінальна відповідальність"

Про матеріал
Систематизувати набуті знання з даної теми; мати уявлення про межі дії кримінального кодексу та найпоширеніші види злочинів, засвоїти види кримінальних покарань, уміти побудувати поведінку таким чином, щоб не допустити скоєння злочину, попередити його.
Перегляд файлу

Тема: Кримінальне право. Кримінальна відповідальність.

Мета: -  повторити, закріпити, узагальнити, систематизувати набуті знання з даної теми; мати уявлення про межі дії кримінального кодексу та найпоширеніші види злочинів; знати поняття і види злочинів та види кримінальних покарань; виробити вміння застосовувати правові знання, уміти побудувати поведінку таким чином, щоб не допустити скоєння злочину, попередити його; переконатися в необхідності дотримання Конституції України та Законів України;

  • розвивати критичне мислення;
  • виховання свідомих громадян держави.

Тип уроку: узагальнення та систематизація набутих знань.

Обладнання: Конституція України, Кримінальний кодекс України, газетні та журнальні публікації, народні прислів’я схеми-таблиці «Кримінальна справа»

Епіграф уроку «У біду падають, як у прірву, раптом, але в злочин сходять по щаблях».

 А.А Бестужев-Марлинський

                             «Одні злочини прокладають шлях іншим».

Сенека

Перебіг уроку

І. Актуалізація опорних знань.

Слово вчителя: 

І. Ми вивчили тему: «Кримінальна відповідальність»

Вправа: «Асоціативне гроно»

- Чи є актуальною ця тема?

- Так.

- Чому?

  1. Ускладнилася криміногенна ситуація.
  2. З’явилися антигромадські дії у сфері господарської діяльності.
  3. Проблема корупції, зловживання владою, злочинність, наркотики.
  4. Підліткова злочинність зросла на 45% (кожен 8 злочин здійснив неповнолітній).

- Які слова є ключовими до цієї теми?

 

ЗЛОЧИНИ

ВИНА

ЗАКОН

ПОКАРАННЯ

(які асоціації викликають у вас ці названі поняття?)

 

 

 

 

- найбільша суспільна небезпека:

- заподіяння шкоди;

- порушення прав;

- протиправність;

- караність.

- психологічне ставлення людини до його діянь та їх наслідки.

- нормативний документ, який регулює відносини;

- необхідно виконувати.

- позбавлення прав;

- перевиховання;

- відповідальність за злочин;

 

 

- Так, діти, все це разом можна назвати одним словосполученням:

- Кримінальне право, галузь права, що являє сукупність юридичних норм, які визначають злочинність і кримінальну караність, за дії, що несуть суспільну безпеку для особи, суспільства.

- Джерела: Кримінальний Кодекс (01.09.2001 р.)

Закон України «Про органи і служби у справах неповнолітніх» (24.01.1995 р.)

 

ІІ. Мотивація

«У біду падають, як у прірву, раптом але в злочин сходять по щаблях»

А.А Бестужев-Марлинський

«Одні злочини прокладають шлях іншим».

Сенека

Нехай кожен з нас ще раз, вивчаючи цю тему, зробить висновки про те, що потрібно узгоджувати з законом кожен свій крок.

ІІІ. Узагальнення матеріалу

1. Бесіда з учнями: виступ учнів

- Злочин: ознаки, склад, види, співучасть, обставини, що пом’якшують злочин обставини, що обтяжують злочин.

- Покарання: види покарань, мета, покарання неповнолітніх.

2. Ситуативні вправи

(стор. 164 № 3, № 4; підручник «Основи правознавства» 9 кл. О.І пометун)

3. Смертна кара: «За і проти»

      1)«Погляд із сьогодення»(історична довідка, стор.108; «Словник-Довідник»)

      2) Вправа «Здивуй» - зачитати з газет публікації про найтяжчі злочини

      - Які почуття викликали у вас ці статті? (болю, співпереживання, горя, страждання, необхідності покарання, відрази до злочинів…)

Смертельна кара

За

Проти

- існує, відколи існує світ;

- це засіб для зменшення злочинності;

- виховання тільки в разі справедливого покарання (добро має бути з кулаками)

- злочинець забирає життя (1.3,7 і т.д. людей)

- за надзвичайно тяжкі злочини;

- злочинність зростає і як зупинити злочинця?

- скасувати, бо ми будемо демократичне суспільство, а смертна кара – це вбивство – тяжкий гріх, вона не виховує, ніхто не може забирати життя людини, довічне ув’язнення;

- помилки суду (страчені невинні);

-породжує жорстокість;

- 80 країн скасували.

- До яких видів злочинів належать

Вбивство

Образа

Розбій

4.Робота з прислів’ями.

  1. Як кваліфікувати злочин, про який йдеться у прислів’ях?

Без дозволу взяв, нікому не сказав.

І той крав, хто крав, і той, хто вкривав.

  1. Чи відповідають дані прислів’я нормам закону злочин від незнання – ще не злочин.

Знайшов та не віддав – однаково, що вкрав.

Вкрасти в злочинця – не злочин.

  1. Про які пом’якшуючі чи обтяжуючі обставини йдеться у прислів’ях?

Будинок палає, а крадій краде.

Повинну голову меч не січе.

 

ІV.Рефлексія

Що усвідомили ви?

  • покаранню підлягає людина, винна у злочині, застосовує покарання за вироком суду;
  • несемо відповідальність ми;
  • незнання закону не звільняє від відповідальності.

Над чим ще треба працювати?

  • поглибити знання з даної теми.

Слово вчителя:

Чудово підмічено в народній педагогіці «посієш вчинок, пожнеш звичку, посієш вчинки – пожнеш долю»

Одні вчинки – звичайні, інші – рівні подвигу. Але в будь-якому вчинку, як в краплі води, відображається світ, проявляється характер і будь-який вчинок залишає нехай менш помітний, але обов’язків слід в особистості, яка його вчинила.

А на закінчення мені хочеться сказати, що одне правило повинно буди у кожній людині, в її меті життя, в її поведінці треба прожити життя з гідністю, звіряючи свій крок з Законом, щоб не соромно було згадати.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Щека Наталя
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
967
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку