Урок "Активні й пасивні дієприкметники"

Про матеріал

Тема уроку: Активні й пасивні дієприкметники. Творення активних дієприкметників

Мета: поглибити знання учнів про дієприкметники, пояснити відмінність між активними й пасивними дієприкметниками, правила їх творення; формувати вміння розрізняти активні і пасивні дієприкметники, утворювати їх, правильно писати дієприкметникові суфікси; виховувати всебічно розвинену, моральну особистість; сприяти розвитку логічного мислення, творчої уяви, культури усного та письмового мовлення.

Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу.

Обладнання: таблиця «Творення дієприкметників активного і пасивного стану», мультимедіа.

Перегляд файлу

Вчитель: Шеремета Ю.С.

Заклад освіти:КЗ «ХСШ №11»

Предмет: українська мова

Клас: 7 клас

Тема уроку: Активні й пасивні дієприкметники. Творення активних дієприкметників

Мета:  поглибити знання учнів про дієприкметники, пояснити відмінність між активними й пасивними дієприкметниками, правила їх творення; формувати вміння розрізняти активні і пасивні дієприкметники, утворювати їх, правильно писати дієприкметникові суфікси; виховувати всебічно розвинену, моральну особистість; сприяти розвитку логічного мислення, творчої уяви, культури усного та письмового мовлення.

Тип уроку:  урок вивчення нового навчального матеріалу.

Обладнання:  таблиця «Творення дієприкметників активного і пасивного стану», мультимедіа.

 

Хід уроку

 

І. Організаційна частина.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів за технологією кооперативного навчання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

3.1 Перевірка домашнього завдання.

3.2. У кожній парі слів підкресліть дієприкметник.

Гострий, загострений; подрібнений, дрібний; звільнений, вільний; помічений, помітний; незлічений, незліченний.

3.3. Заповніть кола Ейлера. Назвіть спільні та відмінні ознаки дієслова і дієприкметника.

                       http://www.zirkova40.kiev.ua/images/Statti/sh%20mar.jpg

ІV. Повідомлення теми, мети уроку та очікуваних результатів.

Після цього уроку учні зможуть:

1)    розрізняти активні і пасивні дієприкметники;

2)    утворювати дієприкметники кожного з цих видів.

V.  Опрацювання навчального матеріалу

5.1. Переглянь презентацію та виконай завдання. Запиши словосполучення у дві колонки. 

Вимита підлога, посивілий дідусь, скошена трава, кипляча вода, опале листя, погасле вогнище, засіяні лани, скопаний город.

 

 

З активними дієприкметниками

З пасивними дієприкметниками

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.2. Робота в парі. Прочитай правило. Користуючись таблицею, розкажи сусідові/сусідці по парті про творення активних дієприкметників.

5.3.  Утвори, якщо це можливо дієприкметники:

1)  від дієслів ріжуть, лежать, світліють, жевріють, сидять, люблять, в’януть – активні дієприкметники теперішнього часу недоконаного виду;

2) від дієслів позеленіти, зів’янути, навчатися, пожовкнути, засмагнути, посміхається – активні дієприкметники минулого часу доконаного виду.

 

VІ. Закріплення нового матеріалу.

6.1. Робота з підручником. Виконати вправу.

6.2. Вправа «Я – редактор». Знайди помилки, яких припустилася семикласниця Іринка, складаючи речення з активними дієприкметниками. Запиши правильний варіант.

1) Пасажири, чекаючі автобус, уже почали нервувати.

2) У вазу на столі стояли завявші квіти.

3) Хлопчик, ішовший назустріч, привітався з нами.

4) Дідусь був зовсім посивівший.

5) Ранкову тишу порушував шурхіт опавшого листя.

6.3. Переглянь відеофрагмент. Закресли неправильний варіант.

 

бажаючі поїхати на екскурсію

охочі поїхати на екскурсію

працівники заводу

працюючі на заводі

панівні ідеї

пануючі ідеї

оточуюче середовище

навколишнє середовище; довкілля

учень, котрий відстає

відстаючий учень

відпочиваючі люди

люди, які відпочивають; відпочивальники

І. Систематизація й узагальнення знань

7.1. Кубування.

Учні по черзі кидають кубик, усно відповідають на те питання, яке їм випало на грані.Що називається дієприкметником?

  1.                           – Які граматичні ознаки у дієприкметника від дієслова?
  2.                           – Що спільного у дієприкметника і прикметника?
  3.                           – Синтаксична роль дієприкметника.
  4.                           – Наведіть приклади дієприкметників.
  5.                           – Визначте граматичні ознаки дієприкметника усміхнений.

VІІІ. Підведення підсумків уроку.

ІХ. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Активні й пасивні дієприкметники. Творення активних дієприкметників

 

 

7 - В клас

Учитель Шеремета Ю.С.

doc
Додано
20 березня 2019
Переглядів
1651
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку