Урок з презентацією "Написання прислівникових сполук окремо"

Про матеріал
Розробка уроку української мови з презентацією "Написання прислівникових сполук окремо".
Перегляд файлу

Урок №76                                                7 –А

 

Тема: Написання прислівникових сполук окремо

Мета: повторити й поглибити знання учнів щодо написання прислівників, зокрема прислівникових сполук; формувати вміння обґрунтовувати вибір написання; знаходити й виправляти помилки в правописі прислівників та прислівникових сполук; розвивати правописні вміння та навички; виховувати культуру усного та писемного мовлення.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: мультимедійні засоби навчання, власна мультимедійна презентація, роздатковий матеріал (картки)

Форми,  прийоми  роботи: індивідуальна, колективна, самостійна; словниковий диктант, робота з підручником, робота з таблицею, спостереження над мовним матеріалом, робота з лінгвістичним ключем, гра «Упіймай помилку», синтаксичний розбір речення.

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  • самоперевірка вправи 408 (Слайд №2);
  • заслуховування творчих робіт (завдання високого рівня).

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Індивідуальна робота з картками.

Словниковий диктант

          Будь-коли, будь-де, де-не-де, так-то, по-ведмежому, ледве-ледве, казна-де, багато-багато, додому, униз, по-дитячому, хтозна-як, абиде, сяк-так, віч-на-віч, мало-помалу, напам’ять,  хтозна-скільки, звідки-таки, удосвіта, тихо-мирно, натроє, вдвоє.

  • Взаємоперевірка (Слайд №3)

IV. Оголошення теми, мети уроку. (Слайд №1)

              Мету учні визначають самостійно; визначення очікуваних результатів  (Слайд №4).

V. Мотивація навчальної діяльності.

VІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.

      1)  Спостереження над мовним матеріалом (Слайд №5)

             Прочитайте прислівники, які завжди пишуться окремо. Спробуйте вивести правило, яке б пояснювало написання цих прислівників. Свої міркування звірте з таблицею.

    Від ранку до вечора, день у день з боку на бік, з дня на день,

раз у раз, рік у рік, час від часу, сам на сам.

     2)  Робота з таблицею (Слайди №6-7, а також кожному учневі роздається друкований варіант).

Написання прислівникових сполучень

 

1.  Сполучення прийменника, з іменником (між ними      можна вставити слово)     

без кінця, до речі, з радості, з горя, на щастя, без відома,  в ногу, в міру, до речі, на мить

2.   Прислівникові сполучен­ня слів у формах Н. в. + Ор. в. одн., а також вирази в основному, в цілому

кінець кінцем, один одним,

сама самотою

3.  Прийменникові конс­трукції з повторенням слова

день у день, рік у рік, раз у раз, час від часу

 

     3)  Робота з підручником:

- вправа 409 (усно);

- синтаксичний розбір третього речення (на повторення):

            Рве на себе двері в світлицю, на ходу перекочується через поріг.

  • Яким членом речення виступає прислівникове сполучення?
  • Вправа 410 (біля дошки) + назвати прислівникові сполуки.
  1. Індивідуальна робота з картками.

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Самостійна робота (за варіантами).
  2. Робота з лінгвістичним ключем

        Розподілити словосполучення у відповідну колонку (1-разом; 2-окремо; 3-через дефіс). З других букв перших слів повинен скластися початок вислову В.Симоненка : «… світу відкриває безмежну велич людської краси».

  • Самоперевірка (Слайди №8 -11).
  1. Гра «Упіймай помилку» (Слайд №12).

           С права, з боку на бік, кінець-кінцем, сама-самотою, вгорі, доречі, без відома, як-слід, живемо по новому, по-новому мосту, до останку, безвідома, тишком нишком, багато багато, коли не коли

VІІІ. Підсумок уроку. Коментар оцінок.

  • Діти, чи досягли ми поставленої на початку уроку мети? (повернення  до слайду №4)
  • Як пишемо прислівникові сполуки? Яким членом речення вони виступають?

ІХ. Домашнє завдання.

            Опрацювати С. 221, виконати вправу 411 або написати міні-твір «Весна в моєму місті», використовуючи прислівникові сполуки. Повторити морфологічний розбір дієслова (С. 117).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Словниковий диктант Будь-коли, будь-де, де-не-де, так-то, по-ведмежому, ледве-ледве, казна-де, багато-багато, додому, униз, по-дитячому, хтозна-як, абиде, сяк-так, віч-на-віч, мало-помалу, напам’ять, хтозна-скільки, звідки-таки, удосвіта, тихо-мирно, натроє, вдвоє.

Номер слайду 2

Очікувані результати: повторити й поглибити відомості про правопис прислівників; навчитися правильно писати прислівникові сполуки й виправляти помилки у правописі прислівників та прислівникових сполук; повторити синтаксичний розбір речення.

Номер слайду 3

Спостереження над мовним матеріалом Від ранку до вечора, день у день, без кінця, з боку на бік, з дня на день, раз у раз, на щастя, рік у рік, до речі, час від часу, сам на сам.

Номер слайду 4

Написання прислівникових сполучень 1. Сполучення прийменника з іменником (між ними можна вставити слово) 2. Прислівникові сполучення слів у формах Н. в. + Ор. в. одн., а також вирази в основному, в цілому без кінця, до речі, з радості, з горя, на щастя, без відома, в ногу, в міру кінець кінцем, один одним, сама самотою

Номер слайду 5

Написання прислівникових сполучень 3. Прийменникові конструкції з повторенням слова день у день, рік у рік, раз у раз, час від часу

Номер слайду 6

Разом Плив потиху люди здалеку зблизька роздивився допізна засидівся звисока зиркнув

Номер слайду 7

Окремо уявляю в основному окреслено в цілому

Номер слайду 8

Через дефіс усе по-простому по-вечірньому тихо знітився по-дитячому оцінять по-справжньому перепочив по-солдатськи

Номер слайду 9

Ключ: вислів В.Симоненка: «Любов, як сонце, світу відкриває безмежну велич людської краси».

Номер слайду 10

Гра «Упіймай помилку» С права, з боку на бік, кінець-кінцем, сама-самотою, вгорі, доречі, без відома, як-слід, живемо по новому, по-новому мосту, до останку, безвідома, тишком нишком, багато багато, коли не коли.

Номер слайду 11

Гра «Упіймай помилку» Справа, з боку на бік, кінець кінцем, сама самотою, вгорі, до речі, без відома, як слід, живемо по-новому, по новому мосту, до останку, без відома, тишком - нишком, багато - багато, коли - не - коли.

Номер слайду 12

Домашнє завдання Опрацювати §40. Виконати вправу 418 або вправу 421. Повторити морфологічний розбір дієслова (С. 54 - 55).

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Огер Анжела Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Артеменко Раїса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Жайворонок Наталія Валеріївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
20 березня 2019
Переглядів
12955
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку