Урок з презентацією "Написання прислівникових сполук окремо"

Про матеріал
Розробка уроку української мови з презентацією "Написання прислівникових сполук окремо".
Перегляд файлу

Урок №76                                                7 –А

 

Тема: Написання прислівникових сполук окремо

Мета: повторити й поглибити знання учнів щодо написання прислівників, зокрема прислівникових сполук; формувати вміння обґрунтовувати вибір написання; знаходити й виправляти помилки в правописі прислівників та прислівникових сполук; розвивати правописні вміння та навички; виховувати культуру усного та писемного мовлення.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: мультимедійні засоби навчання, власна мультимедійна презентація, роздатковий матеріал (картки)

Форми,  прийоми  роботи: індивідуальна, колективна, самостійна; словниковий диктант, робота з підручником, робота з таблицею, спостереження над мовним матеріалом, робота з лінгвістичним ключем, гра «Упіймай помилку», синтаксичний розбір речення.

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  • самоперевірка вправи 408 (Слайд №2);
  • заслуховування творчих робіт (завдання високого рівня).

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Індивідуальна робота з картками.

Словниковий диктант

          Будь-коли, будь-де, де-не-де, так-то, по-ведмежому, ледве-ледве, казна-де, багато-багато, додому, униз, по-дитячому, хтозна-як, абиде, сяк-так, віч-на-віч, мало-помалу, напам’ять,  хтозна-скільки, звідки-таки, удосвіта, тихо-мирно, натроє, вдвоє.

  • Взаємоперевірка (Слайд №3)

IV. Оголошення теми, мети уроку. (Слайд №1)

              Мету учні визначають самостійно; визначення очікуваних результатів  (Слайд №4).

V. Мотивація навчальної діяльності.

VІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.

      1)  Спостереження над мовним матеріалом (Слайд №5)

             Прочитайте прислівники, які завжди пишуться окремо. Спробуйте вивести правило, яке б пояснювало написання цих прислівників. Свої міркування звірте з таблицею.

    Від ранку до вечора, день у день з боку на бік, з дня на день,

раз у раз, рік у рік, час від часу, сам на сам.

     2)  Робота з таблицею (Слайди №6-7, а також кожному учневі роздається друкований варіант).

Написання прислівникових сполучень

 

1.  Сполучення прийменника, з іменником (між ними      можна вставити слово)     

без кінця, до речі, з радості, з горя, на щастя, без відома,  в ногу, в міру, до речі, на мить

2.   Прислівникові сполучен­ня слів у формах Н. в. + Ор. в. одн., а також вирази в основному, в цілому

кінець кінцем, один одним,

сама самотою

3.  Прийменникові конс­трукції з повторенням слова

день у день, рік у рік, раз у раз, час від часу

 

     3)  Робота з підручником:

- вправа 409 (усно);

- синтаксичний розбір третього речення (на повторення):

            Рве на себе двері в світлицю, на ходу перекочується через поріг.

  • Яким членом речення виступає прислівникове сполучення?
  • Вправа 410 (біля дошки) + назвати прислівникові сполуки.
  1. Індивідуальна робота з картками.

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Самостійна робота (за варіантами).
  2. Робота з лінгвістичним ключем

        Розподілити словосполучення у відповідну колонку (1-разом; 2-окремо; 3-через дефіс). З других букв перших слів повинен скластися початок вислову В.Симоненка : «… світу відкриває безмежну велич людської краси».

  • Самоперевірка (Слайди №8 -11).
  1. Гра «Упіймай помилку» (Слайд №12).

           С права, з боку на бік, кінець-кінцем, сама-самотою, вгорі, доречі, без відома, як-слід, живемо по новому, по-новому мосту, до останку, безвідома, тишком нишком, багато багато, коли не коли

VІІІ. Підсумок уроку. Коментар оцінок.

  • Діти, чи досягли ми поставленої на початку уроку мети? (повернення  до слайду №4)
  • Як пишемо прислівникові сполуки? Яким членом речення вони виступають?

ІХ. Домашнє завдання.

            Опрацювати С. 221, виконати вправу 411 або написати міні-твір «Весна в моєму місті», використовуючи прислівникові сполуки. Повторити морфологічний розбір дієслова (С. 117).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Словниковий диктант Будь-коли, будь-де, де-не-де, так-то, по-ведмежому, ледве-ледве, казна-де, багато-багато, додому, униз, по-дитячому, хтозна-як, абиде, сяк-так, віч-на-віч, мало-помалу, напам’ять, хтозна-скільки, звідки-таки, удосвіта, тихо-мирно, натроє, вдвоє.

Номер слайду 2

Очікувані результати: повторити й поглибити відомості про правопис прислівників; навчитися правильно писати прислівникові сполуки й виправляти помилки у правописі прислівників та прислівникових сполук; повторити синтаксичний розбір речення.

Номер слайду 3

Спостереження над мовним матеріалом Від ранку до вечора, день у день, без кінця, з боку на бік, з дня на день, раз у раз, на щастя, рік у рік, до речі, час від часу, сам на сам.

Номер слайду 4

Написання прислівникових сполучень 1. Сполучення прийменника з іменником (між ними можна вставити слово) 2. Прислівникові сполучення слів у формах Н. в. + Ор. в. одн., а також вирази в основному, в цілому без кінця, до речі, з радості, з горя, на щастя, без відома, в ногу, в міру кінець кінцем, один одним, сама самотою

Номер слайду 5

Написання прислівникових сполучень 3. Прийменникові конструкції з повторенням слова день у день, рік у рік, раз у раз, час від часу

Номер слайду 6

Разом Плив потиху люди здалеку зблизька роздивився допізна засидівся звисока зиркнув

Номер слайду 7

Окремо уявляю в основному окреслено в цілому

Номер слайду 8

Через дефіс усе по-простому по-вечірньому тихо знітився по-дитячому оцінять по-справжньому перепочив по-солдатськи

Номер слайду 9

Ключ: вислів В.Симоненка: «Любов, як сонце, світу відкриває безмежну велич людської краси».

Номер слайду 10

Гра «Упіймай помилку» С права, з боку на бік, кінець-кінцем, сама-самотою, вгорі, доречі, без відома, як-слід, живемо по новому, по-новому мосту, до останку, безвідома, тишком нишком, багато багато, коли не коли.

Номер слайду 11

Гра «Упіймай помилку» Справа, з боку на бік, кінець кінцем, сама самотою, вгорі, до речі, без відома, як слід, живемо по-новому, по новому мосту, до останку, без відома, тишком - нишком, багато - багато, коли - не - коли.

Номер слайду 12

Домашнє завдання Опрацювати §40. Виконати вправу 418 або вправу 421. Повторити морфологічний розбір дієслова (С. 54 - 55).

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Огер Анжела Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Артеменко Раїса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Жайворонок Наталія Валеріївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
zip
Додано
20 березня 2019
Переглядів
13173
Оцінка розробки
4.9 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку