Підготувала
вчитель початкових класів
Крисківської гімназії
Никипорець Наталія Григорівна
Тема. Активний та пасивний відпочинок.
Мета. Розширити уявлення дітей про працю та відпочинок, ознайомити учнів з правилами активного і пасивного відпочинку,прищеплювати потребу підтримувати здоровий спосіб життя. Розвивати допитливість. Виховувати прагнення проводити своє життя в русі, працювати, займатися спортом, виробляти гарну поставу.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організація класу.
Всі почули ви дзвінок на улюблений урок?
Кожен з вас приготувався, на перерві постарався?
Зараз сядуть всі дівчатка, а за ними і хлоп’ятка.
Ласкавинки посилаємо, працювати починаємо.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Щоб урок нам розпочати,
Треба вголос проказати:
Я уважний і серйозний,
Хоч іще малого зросту.
Впевнений , кмітливий я,
Прагну здобувать знання.
(Відповіді дітей)
ІІІ. Повідомлення завдань уроку.
Кожній людині потрібно розвиватися. А щоб розвиватися – потрібно рухатись. Рух – це природна потреба людини. Відомий письменник
Л. М. Толстой дуже влучно відзначив, що одна з найпоширеніших помилок - думати, ніби щастя людини в тому, щоб нічого не робити. Лежебоки ніколи не бувають довгожителями.
Праця зміцнює здоров'я людини. Праця буває фізичною і розумовою. Як ви розумієте ці поняття?
ІѴ. Повідомлення завдань уроку.
Та працю потрібно чергувати з відпочинком. Все це ми й спробуємо обговорити на сьогоднішньому уроці. А допоможуть нам сьогодні на уроці наші добрі друзі – Смішарики.
СЛАЙД 2
ІѴ. Робота над матеріалом уроку.
а) Читання та обговорення вірша В. Бутрім « Як проводив вільний час вчора ввечері Тарас»
Вчора ввечері Тарас
Так проводив вільний час:
На дивані влаштувався.
Був «Аншлаг». Він так сміявся!
Далі мультики були.
Потім рахував голи:
Матч футбольний транслювали.
(Наші, як завжди, програли!)
Потім перемкнув канал
І дивився серіал.
Далі – фільм про черепаху,
А за північ трохи – жахи.
Тож, не дивно, що Тарас
Запізнився вранці в клас.
На уроці розв’язати
Він не міг задач, бо спати
Так хотілося йому!
Врешті він, хтозна чому,
Всім на сміх звалився
З парти!
Телевізор – це не жарти!
б) Розігрування ситуацій
Розгляньте слайди і складіть розповіді про те, як можна відпочити.
(Розігрування ситуацій)
СЛАЙДИ 5 - 13
Під час виконання завдання проводимо руханку разом з Крошем.
СЛАЙД 9
Руханка
Налетів з – за лісу вітер -
Він сердитий і рвучкий,
Покрутив в садку нам квіти,
Розгойдав усі гілки.
У вікно, у двері грюкнув.
Розстелив по хаті дим,
Впав на шлях і мчить на луки,
Я – наввипередки з ним.
Наш художник і поет Баранець разом з маленькою дівчинкою Наталією Романенко написали віршик «Навіщо людям треба спати». Послухайте його. СЛАЙД 15
Нащо людям треба спати?
Щоб скоріше виростати.
Вдень рости часу немає:
Діти граються, гуляють,
Бігають, казки читають,
Вірші вчать, пісні співають,
Щось з конструкторів будують,
Гарно фарбами малюють.
Їм нема коли зростати –
Дуже справ у них багато.
Дітлахи вночі ростуть
Після того, як заснуть.
Треба вчасно всій малечі
Спать лягати кожен вечір.
А зараз - цікавинки від нашого дослідника Лося.
Вчені помітили, що в середньому більше всього часу на сон серед звірів витрачають м’ясоїдні тварини. Наприклад, звичайна кішка може спати до 14 годин, деякі гризуни – до 19 – 20 годин. Собакам і їжакам досить 10 -11 годин на добу. А ось домашній кролик спить 8 годин на добу, слон – всього 5 годин, а тварини, у яких є копита – і того менше: корова спить всього 4 години, кінь – 3, жираф – всього 2 години на добу. Цікаво також, як же сплять тваринки. Леви дуже люблять спати на спині, схрестивши на грудях передні лапи; на спині сплять і бурі ведмеді, розставивши лапи на всі боки. Слони лягають на черево, підперши голову бивнями, а гірські козли, господарі великих і важких рогів, змушені також лягати на черево, та ще й закидати голову далеко назад, щоб вперти роги в землю. Лисиці міцно сплять, тому перед тим, як лягти спати, обвивають одна одну хвостами. Коні та корови сплять стоячи або напівлежачи, тримаючи голову прямо. Жирафи сплять на колінах, загортаючи шию навколо ніг. Кажани засинають, тільки підвісившись вниз головою. Птахи також можуть спати сидячи, стоячи, а деякі навіть на льоту, або на плаву. А дельфіни та касатки в перший місяць життя взагалі не сплять.
Ѵ. Підсумок уроку.
- Чому людина не може постійно працювати?
- Який є відпочинок?
- Назвіть свої улюблені рухливі ігри.
Список використаної літератури