Урок «Активний і пасивний відпочинок»

Про матеріал

Мета: навчити учнів розпізнавати активний і пасивний відпочинок; дати поради щодо корисного відпочинку; розвивати прагнення зміцнювати власне здоров'я; виховувати бажання дотримуватись здорового способу життя.

Перегляд файлу

Тема «Активний і пасивний відпочинок»

Мета: навчити учнів розпізнавати активний і пасивний відпочинок; дати поради щодо корисного відпочинку; розвивати прагнення зміцнювати власне здоров'я; виховувати бажання дотримуватись здорового способу життя.

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Організаційний момент

Загартовування сонцем

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної
діяльності

Проблемне запитання Вправа «Мікрофон»

- Що роблять люди, якщо вони відчули втому?

-  Що таке відпочинок?

III. Повідомлення теми та мети уроку

  • Сьогодні ми поговоримо про те, як правильно організувати свій відпочинок та дозвілля, ознайомимося із різними видами від­починку.

IV. Вивчення нового матеріалу

1 Повідомлення вчителя

 Відпочивати можна як активно, так і пасивно. Щоб не втом­люватися, необхідно чергувати розумову та фізичну працю. Лю­дям, які займаються розумовою працею, необхідний активний від­починок. Під час такого відпочинку активно працюють ті органи й системи організму, які доти не були суттєво задіяні.

2. Перегляд відеопрезентації «Активний і пасивний відпочинок»

3  Робота за малюнками
Картка 1

Розгляньте малюнки. Розкажіть, на яких малюнках зобра­жено активний відпочинок хлопчика Здоровчика, а на яких — па­сивний.

Активний і різноманітний відпочинок — найкорисніший. Відпочивати потрібно щодня, у вихідні, на канікулах.

Активний відпочинок не лише знімає втому, поновлює праце­здатність, але й сприяє ще більшому її підвищенню, оскільки орга­нізм ніби тренується. Чергування видів праці, поєднання розумо­вої і фізичної діяльності, навчання і праці з фізкультурою і спортом становить основу повноцінного використання вільного часу. Відпо­чивати можна й пасивно. Як ви вважаєте, що таке пасивний відпо­чинок? (Малювання, ліплення, читання літератури; колекціону­вання тощо.)

Гра «Хто назве більше видів активного відпочинку?»

Вправа «Мікрофон»

 Як ви відпочиваєте на вихідних?

Пам'ятайте, відпочинок — це не повне неробство, а зміна виду діяльності. Поки мозок працює, м'язи відпочивають, і нав­паки.

Не варто забувати про фізичну працю, бо цей вид активного відпочинку не тільки зміцнює психічне і фізичне здоров'я, але й формує риси характеру. Праця, під час якої ви берете участь у житті класу, школи або родини, сприяє соціальному здоров'ю.

5 Відеофізкультхвилинка

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань

1 Гра «Хвости»

 Продовжте фразу: «Найкращим відпочинком для мене є...».

2 Робота у групах. Гра «Шнурівка»

Об'єднання учнів у дві групи («День» та «Ніч»).

Завдання: через дві хвилини назвати якомога більше видів ак­тивного («День») і пасивного («Ніч») відпочинку. (Групи по черзі називають види активного і пасивного відпочинку.) Через певний проміжок часу кожна команда по черзі (як зашнуровують взуття) називає по одному виду активного чи пасивного відпочинку. Ви­грає команда, яка закінчує перелік.

3 Робота над віршем

Вова вивчив всі слова — Заболіла голова.

Потім Вова відпочив,

Потім дерево садив.

Не дарма він все робив

— Вчитель Вову похвалив.

 Як ви гадаєте, чому вчитель похвалив Вову

4 Тестування «Корисно чи шкідливо?»

Учні обирають, плескаючи в долоні (один раз), корисні справи та (два рази) — справи, що шкодять здоров'ю.

Наприклад: передивитися телепередачі; гуляти на свіжому по­вітрі; гратися у рухливі ігри; прибирати у кімнаті; гратися у комп'ютерні ігри тощо.

5 Робота за малюнками (Картка 2)

 Знайдіть у лісі 5 тварин. Розфарбуйте їх.

  • Яким видом відпочинку ви зараз займалися? (Пасивним)

 

VI. Підсумок уроку

-  Що роблять люди, якщо відчули втому?

- Що таке відпочинок?

- Для чого потрібно відпочивати?

- Як правильно відпочивати?

- Які види відпочинку ви знаєте?

- Наведіть приклади активного відпочинку.

- Наведіть приклади пасивного відпочинку.

- Який відпочинок швидше та краще врятує від перевтоми: ак­тивний чи пасивний?

- Як слід проводити вільний час?

- Як ви проводите вільний час?

- Чи справдились ваші очікування від цього уроку?

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
8 січня 2019
Переглядів
5682
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку