Мета: навчити учнів розпізнавати активний і пасивний відпочинок; дати поради щодо корисного відпочинку; розвивати прагнення зміцнювати власне здоров'я; виховувати бажання дотримуватись здорового способу життя.
Тема «Активний і пасивний відпочинок»
Мета: навчити учнів розпізнавати активний і пасивний відпочинок; дати поради щодо корисного відпочинку; розвивати прагнення зміцнювати власне здоров'я; виховувати бажання дотримуватись здорового способу життя.
ХІД УРОКУ
Загартовування сонцем
II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної
діяльності
Проблемне запитання Вправа «Мікрофон»
- Що роблять люди, якщо вони відчули втому?
- Що таке відпочинок?
III. Повідомлення теми та мети уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
1 Повідомлення вчителя
— Відпочивати можна як активно, так і пасивно. Щоб не втомлюватися, необхідно чергувати розумову та фізичну працю. Людям, які займаються розумовою працею, необхідний активний відпочинок. Під час такого відпочинку активно працюють ті органи й системи організму, які доти не були суттєво задіяні.
2. Перегляд відеопрезентації «Активний і пасивний відпочинок»
3 Робота за малюнками
Картка 1
Розгляньте малюнки. Розкажіть, на яких малюнках зображено активний відпочинок хлопчика Здоровчика, а на яких — пасивний.
Активний і різноманітний відпочинок — найкорисніший. Відпочивати потрібно щодня, у вихідні, на канікулах.
Активний відпочинок не лише знімає втому, поновлює працездатність, але й сприяє ще більшому її підвищенню, оскільки організм ніби тренується. Чергування видів праці, поєднання розумової і фізичної діяльності, навчання і праці з фізкультурою і спортом становить основу повноцінного використання вільного часу. Відпочивати можна й пасивно. Як ви вважаєте, що таке пасивний відпочинок? (Малювання, ліплення, читання літератури; колекціонування тощо.)
Гра «Хто назве більше видів активного відпочинку?»
Вправа «Мікрофон»
— Як ви відпочиваєте на вихідних?
Пам'ятайте, відпочинок — це не повне неробство, а зміна виду діяльності. Поки мозок працює, м'язи відпочивають, і навпаки.
Не варто забувати про фізичну працю, бо цей вид активного відпочинку не тільки зміцнює психічне і фізичне здоров'я, але й формує риси характеру. Праця, під час якої ви берете участь у житті класу, школи або родини, сприяє соціальному здоров'ю.
5 Відеофізкультхвилинка
V. Узагальнення та систематизація отриманих знань
1 Гра «Хвости»
— Продовжте фразу: «Найкращим відпочинком для мене є...».
2 Робота у групах. Гра «Шнурівка»
Об'єднання учнів у дві групи («День» та «Ніч»).
Завдання: через дві хвилини назвати якомога більше видів активного («День») і пасивного («Ніч») відпочинку. (Групи по черзі називають види активного і пасивного відпочинку.) Через певний проміжок часу кожна команда по черзі (як зашнуровують взуття) називає по одному виду активного чи пасивного відпочинку. Виграє команда, яка закінчує перелік.
3 Робота над віршем
Вова вивчив всі слова — Заболіла голова.
Потім Вова відпочив,
Потім дерево садив.
Не дарма він все робив
— Вчитель Вову похвалив.
— Як ви гадаєте, чому вчитель похвалив Вову
4 Тестування «Корисно чи шкідливо?»
Учні обирають, плескаючи в долоні (один раз), корисні справи та (два рази) — справи, що шкодять здоров'ю.
Наприклад: передивитися телепередачі; гуляти на свіжому повітрі; гратися у рухливі ігри; прибирати у кімнаті; гратися у комп'ютерні ігри тощо.
5 Робота за малюнками (Картка 2)
— Знайдіть у лісі 5 тварин. Розфарбуйте їх.
VI. Підсумок уроку
- Що роблять люди, якщо відчули втому?
- Що таке відпочинок?
- Для чого потрібно відпочивати?
- Як правильно відпочивати?
- Які види відпочинку ви знаєте?
- Наведіть приклади активного відпочинку.
- Наведіть приклади пасивного відпочинку.
- Який відпочинок швидше та краще врятує від перевтоми: активний чи пасивний?
- Як слід проводити вільний час?
- Як ви проводите вільний час?
- Чи справдились ваші очікування від цього уроку?
1