Це партнерський урок - кулінарний та інтелектуальний батл (запрошений волонтер - кухар шкільної їдальні). Урок допоможе учням визначити мету і цілі власної діяльності і розвитку, професійного орієнтування, навчить використовувати під час читання досвід взаємодії з іншими видами мистецтва (зокрема кулінарії), допоможе розвинути ініціативність і підприємливість, прагнення здорового життя та харчування.
Урок № 16
Тема. Актуальність професії Марусі Кайдашихи (за повістю І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я») . Кухар – професія творча
Мета. Домогтися визначення учнями мети і цілей власної діяльності і розвитку, професійного орієнтування, вчити використовувати під час читання досвід взаємодії з іншими видами мистецтва (зокрема кулінарії), висловлювати міркування з приводу порушених у творі проблем, проводити аналогії із сучасним життям, сприяти розвитку виявів національного мислення, світовідчуття в характерах героїв (зокрема в царині української національної кухні), сприяти вихованню українця-патріота, який висловлює думки про особливості світосприйняття українців, національний характер, народну мораль і етику, українську національну кухню, усвідомлює важливість культурної само ідентифікації для успішної адаптації в сучасному інформаційному глобалізованому світі.
Вид уроку. Урок систематизації знань
Форма проведення. Волонтерський урок – кулінарний та інтелектуальний батл (запрошений волонтер – кухар шкільної їдальні)
Задіяні ключові компетентності. 1. Спілкування державною мовою. 2. Компетентність в технологіях (зокрема кулінарії). 3. Уміння вчитися впродовж життя. 4. Ініціативність і підприємливість 5. Соціальна та громадянська компетентності. 6. Екологічна грамотність і здорове життя.
Обладнання. Відеопрезентація, підготовлені учнями комікси, інгредієнти для приготування страв у кулінарному батлі, посуд, кухонне начиння минулого і сучасності, робочий одяг кухаря.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
Дорогі діти, запрошені гості, сьогодні ми зустрілися на нетрадиційному уроці – систематизації знань . Це – кулінарний та інтелектуальний батл. Привітаймо нашу гостю – кухаря нашої шкільної їдальні. Хай цей урок буде цікавим і корисним нам усім. Смачного!
• Для початку, з огляду на кулінарний присмак нашого уроку, пропоную всім згадати свою улюблену страву. Вправа «Мікрофон»
• Перевірка домашнього завдання. Хвилинка гумору. Презентація учнями коміксів до повісті Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я».
• Представлення журі, поділ учнів на 2 команди. Інтерв’ю у запрошеної гості. Слово волонтера.
• Перший раунд «Страви, згадані в повісті». Учні зачитують виписані заздалегідь страви із тексту повісті, коментуючи епізоди твору. Страва якої команди буде останньою, та і переможець
• Другий раунд – вікторина «Відгадай страву української національної кухні». На екран проектуються страви, учні відгадують їх назви. Справедливе журі називає переможця.
• Третій раунд «Складники української національної страви». По одному учню від команди записують рецепт страви. Оцінка журі.
• Четвертий раунд «Приготування корисної, смачної, швидкої страви». (Під веселу українську музику). Назва страви.