Конспект уроку алгебри у 8 класі «Формула коренів квадратного рівняння». Мета якого формування вміннь та навичок з розв'язування квадратних рівнянь; розвивання умінь вибирати раціональний спосіб розв'язування рівнянь, наполегливість, логічне мислення, цікавість.
Тема. Формула коренів квадратного рівняння
Мета: формувати вміння та навички з розв'язування квадратних рівнянь; розвивати уміння вибирати раціональний спосіб розв'язування рівнянь, наполегливість, логічне мислення, цікавість.
Обладнання: стенди «Квадратні рівняння», «Квадрати натуральних чисел від 0 до 99», плакат «Квадратні рівняння», картки із завданнями.
Тип уроку. Формування вмінь і навичок
Епіграф: Ніколи не втрачай терпіння – це останній ключ, що відкриває двері.
( А. де Сент - Екзюпері)
Хід уроку
Оноре де Бальзак сказав, щоб дійти до мети, треба найперше йти. Ми також будемо йти до своєї мети, відтворивши перш за все матеріал попередніх уроків.
Рівняння, рівняння, рівняння -
На кожному кроці вони.
Тобі допоможуть із складної ситуації
Вихід правильний знайти!
Вони, мов той ключик чарівний,
Відкрили світ дивний-предивний,
Усім допомогли зрозуміти,
Що з ними потрібно дружити.
Чи дружите ви з рівняннями домашніх завдань?
Увага! Кросворд «Перевіряю себе»
Запитання
(квадратним)
(дискримінантом)
( степеня)
( формула)
( дійсних)
( коефіцієнтом)
( додатним)
( дискримінант)
( молодець)
|
1 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||
12 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
Лірична хвилинка. До роботи запрошуємо Інну, яка дружить з математикою і любить поезію.
Щоб рівняння розв'язати
Треба формулу всім знати.
Ще й знайти дискримінант-
Не ховайте свій талант.
Якщо він у вас додатній,
То два розв'язки знайдеш.
Зможеш точно розв’язати,
Шляхом правильним підеш.
Якщо нуль – усе простіше:
Один корінь шукай швидше.
А якщо дискримінант
Має ще від'ємний знак.
То роботі вже кінець –
Зовсім розв’язків немає.
А ти учениця - молодець!
Перевірили. Відтворили. Далі крокуємо до мети. Поміркуємо над очікуваними результатами. Хто бажає озвучити свої міркування…
А я очікую від вас активності, розуміння матеріалу, хороших знань. Мислимо логічно. ( див. слайд 1)
В роботу включаються рецензенти.
Крокуємо далі. Працюємо в парах ( див. слайд 2). Перевірку здійснимо коментуванням з місця.
Матеріал сьогоднішнього уроку досліджувала Оксана ( див. слайд 3 ) і вона пропонує розв’язати рівняння за новою формулою.
Працювали старанно. Не все вдавалося з першого разу. Математика потребує терпіння, терпіння і ще раз терпіння.
Сент-Екзюпері сказав, що ніколи не втрачай терпіння – це останній ключ, що відкриває двері. Скористаємось цим ключем. ( див. слайд 4)
Наступний наш крок – математичний диктант. (див. слайд 5)
Рівняння – це не просто рівність
З однією змінною чи кількома.
Рівняння – це думок активність,
Це інтелекту боротьба.
Активною думкою працювали сьогодні:
Оксана – досліджувала тему уроку, визначала кількість коренів у рівнянні, рецензувала відповіді учнів.
Тетяна – розв’язувала рівняння за новою формулою, працювала біля дошки при виконанні математичного диктанту, рецензувала відповіді учнів.
Крім того, активними були ще багато учнів, на наступному уроці попрацюють і будуть оцінені, також буде враховано правильність кросворду «Перевіряю себе».
Тож будьте творчими, активно розвивайтесь.
Долайте труднощі у своєму житті,
Але з рівняннями, прошу, не розлучайтесь,
Вони послужать вам ще в майбутті.
Дуже близькому майбутті, тому що вдома прочитати параграф 41, повторити параграф 40, виконати завдання №327, №329
Історичну довідку про Француа Вієта підготує Катерина.
На початку уроку ми з вами мріяли про результати. Чи здійснилися наші очікування? Відповіді учнів.
А я задоволена Вашою роботою на уроці. Ви активні і працьовиті. Дякую.