Урок алгебри 8 клас "Формула коренів квадратного рівняння"

Про матеріал

Конспект уроку алгебри у 8 класі «Формула коренів квадратного рівняння». Мета якого формування вміннь та навичок з розв'язування квадратних рівнянь; розвивання умінь вибирати раціональний спосіб розв'язування рівнянь, наполегливість, логічне мислення, цікавість.

Перегляд файлу

Тема. Формула коренів квадратного рівняння

Мета: формувати вміння та навички з розв'язування квадратних рівнянь; розвивати уміння вибирати раціональний спосіб розв'язування рівнянь, наполегливість, логічне мислення, цікавість.

Обладнання: стенди «Квадратні рівняння», «Квадрати натуральних чисел від 0 до 99», плакат «Квадратні рівняння», картки із завданнями.

Тип уроку. Формування вмінь і навичок

Епіграф:  Ніколи не втрачай терпіння – це останній ключ, що відкриває двері.

                                                                        ( А. де Сент - Екзюпері)

                               Хід уроку

  Оноре де Бальзак сказав, щоб дійти до мети, треба найперше йти. Ми також будемо йти до своєї мети, відтворивши перш за все матеріал попередніх уроків.

            Рівняння, рівняння, рівняння -

             На кожному кроці вони.

             Тобі допоможуть із складної ситуації

              Вихід правильний знайти!

 

             Вони, мов той ключик чарівний,

             Відкрили світ дивний-предивний,

             Усім допомогли зрозуміти,

             Що з ними потрібно дружити. 

Чи дружите ви з рівняннями домашніх завдань?

Увага! Кросворд  «Перевіряю себе»

Запитання

  1. Рівняння, що має вигляд ах2+вх+с=0, де х - змінна,   а,в,с- довільні числа, причому а0, називають…

                                                                            (квадратним)

  1. Вираз в2-4ас називають …квадратного рівняння

                                                                           (дискримінантом)

  1. Якщо у квадратному рівнянні перший коефіцієнт дорівнює 1, то його називають                                                (зведеним)
  2. Квадратне рівняння називають ще рівнянням другого…

                                                                                 ( степеня)

  1. Якщо дискримінант квадратного  рівняння дорівнює нулю, то рівняння має один                                                               ( корінь) 
  2.  Якщо хоча б один з коефіцієнтів в або с  квадратного рівняння дорівнює нулю, то рівняння називають…                                ( неповним)      
  3.  Для обчислення коренів квадратного рівняння існує…

                                                                                     ( формула)   

  1. Якщо значення виразу в2-4ас є від'ємним числом,   то рівняння не має ….коренів

                                                                                         ( дійсних)       

  1. Число а в квадратному рівнянні називають першим….

                                                                                          ( коефіцієнтом)     

  1.   Квадратне рівняння має два корені, якщо дискримінант є …. числом

                                                                                        ( додатним)

  1.   Який термін з латинської мови перекладається як  «розрізняючий»

                                                                                         ( дискримінант)

  1.    Якщо все виконав, то ти ….

                                                                                              ( молодець) 

 

 

1

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

Лірична хвилинка. До роботи запрошуємо Інну, яка дружить з математикою і любить поезію.

      Щоб рівняння розв'язати

      Треба формулу всім знати.

       Ще й знайти дискримінант-

      Не ховайте свій талант.

 

     Якщо він у вас додатній,

    То два розв'язки  знайдеш.

    Зможеш  точно розв’язати,

    Шляхом правильним підеш.

 

     Якщо нуль – усе простіше:

    Один  корінь шукай швидше.

    А якщо  дискримінант

   Має ще від'ємний знак.

    То роботі вже кінець –

    Зовсім розв’язків немає.

   А ти учениця - молодець!

 

Перевірили. Відтворили. Далі крокуємо до мети. Поміркуємо над очікуваними результатами.  Хто бажає озвучити свої міркування…

А я очікую від вас активності, розуміння матеріалу, хороших знань.  Мислимо логічно.  ( див. слайд 1)

В роботу включаються рецензенти.

Крокуємо далі. Працюємо в парах ( див. слайд 2). Перевірку здійснимо коментуванням з місця.

 Матеріал  сьогоднішнього уроку досліджувала Оксана ( див. слайд 3 ) і вона пропонує розв’язати  рівняння за новою формулою.

Працювали старанно. Не все вдавалося з першого разу. Математика потребує терпіння, терпіння і ще раз терпіння.

Сент-Екзюпері сказав, що ніколи не втрачай терпіння – це  останній ключ, що відкриває двері. Скористаємось цим ключем. ( див. слайд 4)

Наступний наш крок – математичний диктант. (див. слайд 5)

                                Рівняння – це не просто рівність

                                З однією змінною чи кількома.

                                Рівняння – це думок активність,

                                Це інтелекту боротьба.

Активною думкою працювали сьогодні:

 Оксана – досліджувала тему уроку, визначала кількість коренів у рівнянні, рецензувала відповіді учнів.

Тетяна – розв’язувала рівняння за новою формулою, працювала біля дошки при виконанні математичного  диктанту, рецензувала відповіді учнів.

Крім того, активними були ще багато учнів, на наступному уроці попрацюють і будуть оцінені, також буде враховано правильність кросворду «Перевіряю себе».

Тож будьте творчими, активно розвивайтесь.

Долайте труднощі у своєму житті,

Але з рівняннями, прошу, не розлучайтесь,

Вони послужать вам ще в майбутті.

Дуже близькому майбутті, тому що вдома прочитати параграф 41, повторити параграф 40, виконати завдання  №327, №329

Історичну довідку про Француа  Вієта підготує Катерина.

На початку уроку ми з вами мріяли про результати. Чи здійснилися наші очікування? Відповіді учнів.

А я задоволена Вашою роботою на уроці. Ви активні і працьовиті. Дякую.

 

 

 

 

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Істер О. С.)
До уроку
Розділ 3. Квадратні рівняння
Додано
27 березня 2018
Переглядів
1765
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку