Урок алгебри 8 клас "Розв'язування квадратних рівнянь за формулою"

Про матеріал

Закріплення та систематизація розв'язування квадратних рівнянь за формулою. Розвивати навички розв'язування рівнянь, які зводяться до квадратних.Розвивати навички обчислень, математичну мову, абстрактне та логічне мислення.Виховувати культуру запису, повагу до думки товаришів.

Перегляд файлу

Урок № 64

Алгебра 8 клас

Дата:

Тема уроку. Формула коренів квадратного рівняння

Мета уроку:

Навчальна: закріплення та систематизація розв’язування квадратних рівнянь за формулою. Розвивати навички розв’язування рівнянь, які зводяться до квадратних.

Розвивальна: розвивати навички обчислень, математичну мову, абстрактне та логічне мислення.

Виховна: виховувати культуру запису, повагу до думки товаришів.

Тип уроку: застосування знань та вмінь.

Наочність та обладнання: Опорний конспект «Квадратні рів­няння», підручник «Алгебра», А.Г. Мерзляк, 2016 р., проектор, презентація, компютер.

Хід уроку

  1. Організаційний етап

Перевірити готовність учнів до уроку, налаштувати на роботу.

 

  1. Перевірка домашнього завдання
  1. Перевірити д/з, задане за підручником, відовісти на запитання по домашній роботі.
  2. Математичний диктант

 

Варіант 1

Варіант 2

1. Розв'яжіть рівняння

 

х2 – 8х – 9 = 0

х2 – 8х + 7 = 0

виділенням квадрата двочлена

 

2. Обчисліть дискримінант рівняння

 

3х2 – 8х – 3 = 0

2х2 – 3х – 2 = 0

3. Знайдіть корені рівняння:

 

3х2 – 8х – 3 = 0

2х2 – 3х – 2 = 0

4. За якої умови деяке повне квадратне рівняння

має один корінь (два рівних дійсних корені)?

не має дійсних коренів?

5. Скільки коренів має рівняння:

 

х2 – 10х + 25 = 0?

х2 + 6х + 9 = 0?

 

III. Формулювання мети і завдань уроку

Вивчення окремих випадків застосування формул коренів квадратного рівняння та оволодіння вміннями їх використовувати визначаємо як провідну мету уроку.

 

 

  1. Актуалізація опорних знань та вмінь

Вправа «Мікрофон»

  • Які рівняння називають квадратними?
  • Як називають а, в, с в квадратному рівнянні?
  • Які рівняння називають зведеними квадратними?
  • Які це неповні квадратні рівняння? Скільки їх видів?
  • Наведіть приклади неповних квадратних рівнянь, скільки вони мають коренів?
  • Чому дорівнює дискримінант квадратного рівняння?
  • Як залежить кількість коренів квадратного рівняння від дискримінанта?
  • Чому дорівнюють корені квадратного рівняння?
  • Як розв’язати за формулою повне квадратне рівняння. Якщо в ньому другий коефіцієнт число парне?

Виконання усних вправ

  1. Укажіть у квадратному рівнянні його коефіцієнти:

а) 3у2 – 5у + 1 = 0; б) 2 + х – 3 = 0; в) 12t – 7t2 + 4 = 0; г) 9t 6 + t2 = 0;

д) 5т – т2 = 0; є) п2 – 7 = 0.

  1. Спростіть вирази: ; (2k)2 4ат.
  2. Скільки коренів має квадратне рівняння:

x2 64 = 0; у2 + 49 = 0; 2р2 7р = 0; k2 = 0; 2х2 + 4х 1 = 0;

х2 + 3х + 4 = 0; у2 + 3у + 2= 0.

 

в розв'язуванні опорного завдання вимагати строгого її дотримання.

 

V. Формування вмінь

 

Виконання письмових вправ

Для реалізації дидактичної мети уроку слід розв'язати завдання та­кого змісту:

  1. Розв'язування квадратного рівняння за формулами.

1) Розв'яжіть рівняння:

а) х2 2х 1 = 0; б) 7х2 18х + 8 = 0; в) 3х2 + 22х 16 = 0;

г) х2 + 21х + 90 = 0; д) 3х2 + 53х 18 = 0; є) -25х2 + 50х + 75 = 0;

ж) х2 + 0,5х 1,5 = 0; з) 2х2 х + = 0; и) х2 х = 0.

2) Розв'яжіть рівняння:
а) 3х2 14х + 16 = 0; б) 5х2 16х + 3 = 0; в) х2 + 2х 80 = 0;

г) х2 22х 23 = 0; д) 4х2 36х + 77 = 0; є) 15у2 22у 37 = 0;

ж) 7z2 20z + 14 = 0; з) у2 10у 25 = 0.

За підручником Мерзляк та ін., 2016 року

№ 636, 638, 640, 659 (колективно, коментовано)

8-algebra-ag-merzlyak-vb-polonskij-ms-yakir-2016--3-kvadratni-rivnyannya-636.jpg

8-algebra-ag-merzlyak-vb-polonskij-ms-yakir-2016--3-kvadratni-rivnyannya-638.jpg

Робота в парі:

8-algebra-ag-merzlyak-vb-polonskij-ms-yakir-2016--3-kvadratni-rivnyannya-640.jpg

Високий рівень

8-algebra-ag-merzlyak-vb-polonskij-ms-yakir-2016--3-kvadratni-rivnyannya-659.jpg

  1. Логічні вправи та завдання підвищеного рівня складності для учнів, які мають достатній та високий рівні знань. Вставте пропущений вираз.

 

х3

х 3

х2

?

 

VII. Підсумки уроку

В якому випадку правильно знайдено корені?

а) х2 – 2х – 8 = 0, D1 = 1 + 8 = 9, , х1 = , х2 = ;

б) х2 + 2х 8 = 0, D1 = 2 + 8 = 10, ;

в) x2 4х 12 = 0, D1 = 4 + 12 = 16, х1,2 = 2 ± 4, х1 = 6, х2 = -2.

Рефлексія

  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Чи навчилися ви розв’язувати квадратні рівняння за формулою?

 

VIII. Домашнє завдання

Повторити формули

№№ 637, 639, 642, 660.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кривонос Любов Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 березня 2018
Переглядів
12250
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку