Для поліпшення якості знань та вмінь учнів, а також для зацікавлення їх своїм предметом, проводжу уроки або окремі етапи уроку у формі пізнавальної гри. Розв'язуючи математичні вправи, вони розширюють свій кругозір. На таких уроках їм цікаво, бо «не успіх, а зусилля заслуговують нагороди» (Джон Рескін).
Поради Мудрої Сови
Алгебра. 8 клас
Тема. Квадратні корені
Мета: узагальнити та систематизувати знання та вміння, набуті учнями при вивчення теми «Квадратні корені»; здійснити діагностику засвоєння матеріалу;
розвивати пізнавальну компетентність, логічне мислення, творчі здібності, обчислювальні навички, культуру математичного мовлення;
виховувати інтерес до математики, самостійність, наполегливість, бажання прийти на допомогу, вміння працювати групами, взаємоповагу.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань і вмінь
Обладнання: мультимедійний проектор, картки із завданнями, картки самооцінки, мікрофон, «картини»
Предмет математики такий
серйозний, що корисно не нехтувати
нагодою робити його трохи цікавим
Б. Паскаль
Хід уроку
І. Організаційний етап
Вчитель. Клас поділено на чотири групи, кожен учасник якої має свою картку самооцінки. Форма вашої роботи може бути індивідуальною, в парах або груповою. Вибір за вами. Оцінюватиме свою роботу кожен учасник сам. Після виконання кожного виду роботи відбувається обговорення його розв’язання. В кінці уроку відзначимо найсильнішу і найзгуртованішу групу.
Картка самооцінки |
||
Учня/учениці |
||
Вид роботи |
Кількість балів |
|
1 |
Теоретичний матеріал |
|
2 |
Усні вправи |
|
3 |
Знаходження значення виразу |
|
4 |
Спрощення виразу |
|
5 |
Розв’язування рівнянь |
|
6 |
Скорочення дробу |
|
7 |
Звільнення від ірраціональності у знаменнику дробу |
|
8 |
Самостійна робота |
|
|
Загальна кількість балів |
|
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань
Вчитель. Кожна дитина народжується з певними здібностями. І обов’язок батьків побачити їх та розвивати, дати можливість дитині розкритися в повній мірі.
А от мудрими люди не народжуються, ними стають. Усі ви звертаєтеся за мудрими порадами до дорослих. А мультиплікаційні персонажі за мудрими порадами йдуть до неї. Хто ж це? (Сова)(Демонстрація фрагменту із мультфільму)
І до нас на урок завітала Мудра Сова. Давати мудрі поради вона вам буде за допомогою «картин». «Картина»: одна сторона - ілюстрація з мультфільму, а друга –мудра порада, яку треба закінчити, виконавши певні завдання з теми «Квадратні корені. Дійсні числа». Перед кожним видом роботи демонструється фрагмент із мультфільму.
Спочатку Мудра Сова пропонує вам закінчити її улюблений вислів: «Мудрим ніхто не вродився, а …» Для цього вам треба повторити теоретичний матеріал за допомогою технології «Мікрофон». Кожна команда отримує по дві «картини», на яких написано по одному запитанню. Якщо відповідь правильна, вчитель повідомляє будь-яку літеру з невідомого слова, а якщо не правильна – додаткове запитання. З одержаних букв складається слово «навчився».
Теоретичні запитання (від 1 до 2 балів)
Вчитель. Отже, Мудра Сова, даючи свої поради, хотіла б побачити чого ви навчилися по темі «Квадратні корені».
ІV. Узагальнення та систематизація вмінь та навичок
Вчитель
І сувора й солов’їна
Наша алгебра-країна.
Праця тут іде завзята,
Вмій лиш швидко рахувати.
Вмій кмітливо все збагнути,
Першим у відповіді бути
Вчитель. Щоб ви змогли отримати більше мудрих порад, проведемо розминку. У кожного учасника команди є картки із записаними вправами, які ви виконуєте усно. Відповіді запишіть на картці. Час виконання 30 секунд. За кожну правильну відповідь 0,5 бал.
Усні вправи
|
|
|
Виконання письмових вправ
Вчитель. Перша порада Мудрої Сови «Якщо ви за добро чекаєте подяки, ви не даруєте добро, ви його …» (продаєте).
|
|
Друга порада Мудрої Сови: «Не приймайте рішень, коли ви злі. Не давайте обіцянок, коли ви…» (щасливі).
(від 1 до 4 балів): |
|
Третя порада Мудрої Сови: «Дозвольте собі розкіш не спілкуватися з … людьми» (неприємними).
(від 1 до 5 балів) |
|
Четверта порада Мудрої Сови: «Не шукайте краще, шукайте…» (своє).
(від 1 до 3 балів) |
. |
(від 1 до 5 балів)
Ключ-відповідь
0 |
|
47 |
3 |
|
|
|
|
0,7 |
6 |
13 |
|
-3 |
Ø
|
-2 |
4 |
|
|
щ |
т |
пр |
од |
не |
при |
с |
в |
те |
ає |
єм |
ми |
ли |
ни |
ві |
є |
о |
ас |
Вчитель. Мудра Сова сподівається, що її поради стануть вам у нагоді. Вона вважає, що «де є бажання, знайдеться й дорога». А ще хоче сказати, що ви … (молодці), але про це ви дізнаєтесь, виконавши самостійну роботу.
Самостійна робота (від 1 до 3 балів)
а) 20; б) 40; в) 80; г) 16
2. Обчисліть:
а) 0,3; б) 0,57; в) 0,03; г) -0,24
3. Яка нерівність правильна?
а) 7; б) 2; в) 1; г) 11.
5. Розв’яжіть рівняння
а) 4; б) -4; в) -4; 4; г) 16
Ключ-відповідь
|
а |
б |
в |
г |
1 |
по |
г |
мо |
у |
2 |
е |
ло |
м |
на |
3 |
ч |
де |
д |
р |
4 |
ц |
к |
о |
л |
5 |
и |
ї |
і |
ь |
Відповідь. Молодці
V. Підсумок уроку
Визначається найрозумніша і найзгуртованіша група. Всі учні здають картки самооцінки. Вчитель наголошує, що кожен учень на уроці отримав можливість удосконалити свої знання та вміння по темі.
VІ. Домашнє завдання