ТЕМА: Перетвореня графіків функцій
МЕТА: систематизувати знання учнів з теми; формувати в учнів уміння і навички виконувати перетворення графіків функцій; вчити застосовувати уміння при побудові графіків функцій, що містять модуль; розвивати навички та вміння роботи з графіками;
розвивати логічне мислення, навички самоконтролю, навички математичної мови; розвивати просторову уяву та вміння логічно вибудовувати хід розв’язування задачі; розвивати комунікативні компетенції учнів;
виховувати в учнів графічну культуру та тактовність у спілкуванні.
Тип уроку: урок застосування набутих знань
І Актуалізація опорних знань
Повторити зображення графіків елементарних функцій
Вид функції |
Назва фунції |
Назва графіка |
y=kx+b |
лінійна |
пряма |
y=k/x |
обернена пропорційність |
гіпербола |
y=a |
квадратична |
парабола |
|
кубічна |
кубічна парабола |
y=x |
|
вітка параболи |
ІІ Мотивація навчальної діяльності
Ми з вами вже знаємо властивості елементарних функцій. Ви вмієте будувати їх графіки. Але іноді для розв’язування задач необхідно побудувати графік функції яка не є елементарною. За допомогою слайдів, виготовлених учнями повторюємо засоби за допомогою яких можна побудувати графік деякої функції, використовуючи вміння будувати графіки елементарних функцій.
Слайд №1
Формула залежності |
Перетворення |
Приклад |
y=f(x)+m |
Паралельно перенести графік функції y=f(x) уздовж осі Оy на m одиниць угору, якщо m>0 і вниз якщо m<0 |
|
Слайд №2
Формула залежності |
Перетворення |
Приклад |
y=f(x+m) |
Паралельно перенести графік функції y=f(x) уздовж осі Ох на m одиниць ліворуч, якщо m>0 і праворуч якщо m<0 |
|
Слайд №3
Формула залежності |
Перетворення |
Приклад |
y=kf(x) |
Розтягнути графік функції y=f(x) уздовж осі Оy у k разів, якщо k>0, або стиснути у k разів ,якщо k<0 |
|
Слайд №4
Формула залежності |
Перетворення |
Приклад |
y=f(kx) |
Стиснути графік функції y=f(x) уздовж осі Ох, у k разів, якщо k>1, або розтягнути у k разів ,якщо k<1 |
|
Слайд №5
Формула залежності |
Перетворення |
Приклад |
y=-f(x) |
Відобразити графік функції y=f(x) симетрично відносно осі Ох |
|
Слайд №6
Формула залежності |
Перетворення |
Приклад |
y=f(-x) |
Відобразити графік функції y=f(x) симетрично відносно осі Оу |
|
Учні наводять приклади функцій на кожне перетворення. За допомогою програми будують графіки названих функцій.
ІІІ Відпрацювання умінь і навичок
Побудувати графік функції у= -2 I .Побудову виконують учні в зошитах з покроковим коментуванням.
Самостійно побудувати графік функції у= -3I з послідуючою перевіркою через проектор ( один учень будував графік на комп’ютері)
За допомогою шаблона побудувати графіки функцій:
у= -2 ; у= ; у= у=
у=І -2 І ; у= ; у= у=
Назвати координати вершини кожного із графіків
IV Підсумок уроку
1. Чому навчилися на уроці?
2.Що викликало найбільші труднощі?
3.Що сподобалося?
4. Над чим потрібно попрацювати?
V Домашнє завдання.
1.До кожного перетворення придумати функцію та побудувати їх графіки
2.Створити презентацію на тему: Графіки в житті людини.