Тема: Арифметичний квадратний корінь з добутку і дробу (слайд 1)
Мета:
Дидактична. Засвоїти зміст та схему доведення властивостей добування арифметичного квадратного кореня з добутку та відношення двох раціональних чисел. Сформувати уміння застосовувати їх для обчислення значень виразів, що містять квадратні корені.
Розвивальна. Розвивати зорову й оперативну пам'ять, обчислювальні навички, логічне мислення, пізнавальний інтерес до вивчення математики.
Виховна. Виховувати уважність, охайність при виконанні записів, творче й відповідальне ставлення до навчання.
Хід уроку
І. Організація класу.
Вступне слово вчителя. Одного разу Сократ, оточений своїми учнями, піднімався на гору до храму. Назустріч йому спускалась відома афінська красуня «Ось ти пишаєшся своїми учнями, Сократ, - посміхнулась вона йому, - але варто мені тільки легенько поманити їх, як вони покинуть тебе і підуть слідом за мною». Мудрець же відповів: «Так, ти кличеш їх у теплу, веселу долину, але донизу, а я ж веду їх угору, до неприступних чистих вершин». Ось і ми з вами сьогодні повинні піднятись на одну сходинку угору, долаючи завдання, які будуть розглянуті на уроці.
Девіз уроку: Купувати знання – хоробрість,
Примножувати їх – мудрість,
А вміло застосовувати – велике мистецтво. (слайд 2)
ІІ. Актуалізація опорних знань
Коментарі до листка контролю.
– Що називається квадратним коренем ?
– Що називається арифметичним квадратним коренем?
–Що таке підкореневий вираз?
–Як називається знак арифметичного квадратного кореня?
№550 – 1 бал;
№558 – 2 бали;
Якщо допущено помилки, 0 балів.
- Розподілити числа , , на раціональні та ірраціональні;
- Обчислити : 1)
2)
3) (2, (2, (22
- Знайти корені рівняння:
. Мотивація навчання. Не використовуючи калькулятора, знайдіть значення виразів
,
Необхідно дослідити питання про такі можливості добування арифметичного квадратного кореня, які б можна було застосовувати при обчисленні значень запропонованих виразів.
Записали тему уроку.
Порівняйте, попередньо обчисливши: і *; і .
ІV. Засвоєння нових знань.
Робота за підручником (стор. 104-105). Прочитати, записати. Які властивості використовуються при доведенні?
V. Пауза
1. Фізичне розвантаження.
2. Увага. Пропущені числа5,9,13,17. (слайд 6)
VІ. Закріплення вивченого .
Сильніші учні працюють самостійно, усі – фронтально .
Відповіді №590 1) 15 13/32, 2) 1 1/3; 3) 12, 4) 0,13.
«Зашифроване слово»
Відповідь:
1 2 3 4 5 6
Е В К Л І Д
Увага! Такі дії будемо виконувати при вивченні теореми Піфагора.
VІІ. Домашнє завдання
Вивчити: п. 17 (стор 104-105)
Розв’язати: рівень А - №573, 575
Рівень Б - №583, 585, 591
VІІІ. Підсумок уроку.
()