В ході уроку учні розв'язують вправи, що передбачають побудову графіка квадратичної функції, розв'язування квадратних нерівностей та їх систем; знаходять приклади застосування квадратичної функції в повсякденному житті; оцінюють роль і місце теми в набутті досвіду застосування математичних знань на практиці для вирішення проблем сьогодення, таких як: екологічна безпека, громадянська відповідальність, здоров'я та фінансова грамотність.
Розробник: Гавриш С.П., вчитель математики Скадовської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів «Академія творчості»
Предмет: алгебра
Клас: 9-А
Тема уроку: Квадратична функція та її графік
Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь та навичок
Мета уроку:
1) знаннєвий компонент: учні наводять приклади квадратичної функції; пояснюють перетворення графіків функцій і алгоритм побудови графіка квадратичної функції; володіють означеннями та властивостями квадратичної функції, квадратної нерівності;
2) діяльнісний компонент: розв’язують вправи, що передбачають побудову графіка квадратичної функції, розв’язування квадратних нерівностей та їх систем; знаходять приклади застосування квадратичної функції в повсякденному житті;
3) оцінно-ціннісний компонент: учні характеризують функцію за її графіком; розвивають уміння, пов'язані з оцінкою (самооцінкою) своєї діяльності на основі своїх досліджень і спостережень; уміння оцінити роль і місце теми в набутті досвіду застосування математичних знань на практиці для вирішення проблем сьогодення, таких як: екологічна безпека, громадянська відповідальність, здоров’я та фінансова грамотність.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, демонстраційний екран, мобільні пристрої, картки плунжери, збірник завдань «Алгебра-9 клас» Мерзляк А.В., листи оцінювання діяльності.
Програмове забезпечення:
LearningApps.org; Plickers; Power Point, Wordarts.
Хід уроку:
Блок 1. Інтелектуальна розминка
Інтерактивний метод «Два-чотири-разом»
Завдання: Розгадати кроссенс, щоб дізнатися, яке поняття в ньому зашифровано (тема уроку).
Складання асоціативного ланцюжка понять: a, b, c, x, дійсні числа, більше- менше, вгору-вниз, парабола, координатна площина, графік (представники груп записують на дошці).
Колективне обговорення і формулювання теми і завдань уроку.
Блок 2. Змістовна частина (практична)
Завдання 1. Із термінів, які будуть з’являтися на екрані записати в зошит лише ті, які необхідні для побудови графіка квадратичної функції: проміжки знакосталості, графік, парабола, перетин з віссю абсцис, перетин з віссю ординат, дискримінант, квадратне рівняння (за хмарою тегів).
Завдання 2. За графіком квадратичної функції назвати її властивості (Метод «Відкритий мікрофон»)
Перевірка домашнього завдання: (групова робота)
І група – підприємці, ІІ група – медики, ІІІ група – екологи, ІV група – статистики.
Кожна група представляє результати своїх проектів-досліджень на тему «Застосування графіка і властивостей квадратичної функції для вирішення потреб сьогодення»
Завдання 3. Розв’язати завдання із збірника ДПА (на слайді)
І ряд – на тему «Система рівнянь другого степеня»
Розв’язати систему рівнянь: х2+4ху+4у2=4х+2у,
х+2у=4 Відповідь: (4; 0)
ІІ ряд – на тему «Квадратна нерівність»
Знайти область визначення функції: у =
Відповідь:(-∞;-2)(6;+∞)
Завдання 4. Провести кластерний аналіз розділу «Квадратична функція» (Метод кластера)
В кінці уроку отримується схема 1.
Блок 3. Комп’ютерна підтримка мислення. (Інтерактивна вправа)
Завдання 1: Встановити відповідність між графіком квадратичної функції та знаками коефіцієнтів a, b, c і дискримінанта D. https://learningapps.org/1798118
Завдання 2: (тестування)
1) Скільки цілих розв’язків має нерівність: х2 + х ≤ 0?
Відповідь: х А) 4
Відповідь: В) [;3]
Перевірка за допомогою програми Plickers .
Учні демонструють картку-плунжер з правильною відповіддю.
Обговорення і корекція результатів за розв’язаними на відкидній дошці завданнями.
Блок 4. Оцінювальний аналіз діяльності на уроці
Підведення підсумків уроку за схемою1.
Перегляд відео про застосування графіка і властивостей квадратичної функції в навколишньому житті.
Оцінювання учнями своєї діяльності.
Домашнє завдання: Розв’язати 5 завдань даної теми із збірника ДПА-9 клас.