Урок алгебри для 9 класу на тему "Квадратична функція та її графік"

Про матеріал

В ході уроку учні розв'язують вправи, що передбачають побудову графіка квадратичної функції, розв'язування квадратних нерівностей та їх систем; знаходять приклади застосування квадратичної функції в повсякденному житті; оцінюють роль і місце теми в набутті досвіду застосування математичних знань на практиці для вирішення проблем сьогодення, таких як: екологічна безпека, громадянська відповідальність, здоров'я та фінансова грамотність.

Перегляд файлу

Розробник:  Гавриш С.П., вчитель математики  Скадовської  спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів «Академія творчості»

Предмет:  алгебра

Клас:  9-А

 

Тема уроку: Квадратична функція та її графік

Тип уроку: урок  узагальнення знань, умінь та навичок       

Мета уроку:

1) знаннєвий компонент: учні наводять приклади квадратичної функції; пояснюють перетворення графіків функцій і алгоритм побудови графіка квадратичної функції; володіють означеннями та властивостями квадратичної функції, квадратної нерівності;

2) діяльнісний компонент: розв’язують вправи, що передбачають побудову графіка квадратичної функції, розв’язування квадратних нерівностей та їх систем; знаходять приклади застосування квадратичної функції в повсякденному житті;

3) оцінно-ціннісний компонент: учні характеризують функцію за її графіком; розвивають уміння, пов'язані з оцінкою (самооцінкою) своєї діяльності на основі своїх досліджень і спостережень; уміння оцінити роль і місце теми в набутті досвіду застосування математичних знань на практиці для вирішення проблем сьогодення, таких як: екологічна безпека, громадянська відповідальність, здоров’я  та фінансова грамотність.

 

      Обладнання:  комп’ютер, мультимедійний проектор, демонстраційний     екран, мобільні пристрої, картки плунжери, збірник завдань «Алгебра-9 клас» Мерзляк А.В., листи оцінювання діяльності.

      Програмове забезпечення: 

 LearningApps.org;  Plickers;  Power Point, Wordarts.

 

                                                        Хід уроку:

 

       Блок 1.  Інтелектуальна розминка

         Інтерактивний метод  «Два-чотири-разом»

         Завдання: Розгадати  кроссенс,  щоб дізнатися, яке поняття в ньому зашифровано (тема уроку).

     Складання асоціативного ланцюжка понять:  a, b, c, x, дійсні числа, більше- менше, вгору-вниз, парабола, координатна площина, графік (представники груп записують на дошці).

 Колективне обговорення і формулювання теми і завдань уроку.      

 

         

Блок 2.   Змістовна частина (практична)

Завдання 1. Із термінів, які будуть з’являтися на екрані записати в зошит лише ті, які необхідні для побудови графіка квадратичної функції: проміжки знакосталості, графік, парабола, перетин з віссю абсцис, перетин з віссю ординат, дискримінант, квадратне рівняння  (за хмарою тегів).               

Завдання 2. За графіком квадратичної функції назвати її властивості  (Метод «Відкритий мікрофон»)                   

                      

Перевірка домашнього завдання: (групова робота)

І група – підприємці,   ІІ група – медики,  ІІІ група – екологи,  ІV група – статистики.

 Кожна група представляє результати своїх проектів-досліджень на тему  «Застосування графіка і властивостей квадратичної функції для вирішення потреб сьогодення»

 

 

       

       

       

 

 

        

  Завдання 3.  Розв’язати завдання із збірника ДПА (на слайді)

        І ряд – на тему «Система рівнянь другого степеня»

        Розвязати систему рівнянь:      х2+4ху+4у2=4х+2у,

                                                              х+2у=4                 Відповідь: (4; 0)

        ІІ ряд – на тему «Квадратна нерівність»

        Знайти область визначення функції:    у =

                                                                                         Відповідь:(-∞;-2)(6;+∞)

Завдання 4.  Провести кластерний аналіз розділу «Квадратична функція» (Метод кластера)

       В кінці уроку отримується схема 1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Блок 3.  Комп’ютерна підтримка мислення.  (Інтерактивна вправа)

Завдання 1:  Встановити відповідність між графіком квадратичної функції та знаками коефіцієнтів a, b, c і дискримінанта D.                              https://learningapps.org/1798118

 

  Завдання 2: (тестування)

       1)  Скільки цілих розв’язків має нерівність:     х2 + х ≤ 0?  

            Відповідь: х   А) 4      

  1. Знайти область визначення функції:      

              Відповідь:                  В) [;3]

      Перевірка за допомогою програми  Plickers .

     Учні  демонструють картку-плунжер з правильною відповіддю. 

     Обговорення і корекція результатів за розвязаними на відкидній дошці завданнями.                         

     Блок 4.  Оцінювальний аналіз діяльності на уроці

Підведення підсумків уроку за схемою1.

      Перегляд відео про застосування графіка і властивостей квадратичної функції в навколишньому житті.

Оцінювання учнями своєї діяльності.

Домашнє завдання: Розвязати 5 завдань даної теми із збірника ДПА-9 клас.

 

 

              

docx
Додано
11 липня 2018
Переглядів
2116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку