Урок алгебри і початків аналізу у 10 класі (рівень стандарт). Тема: Формули зведення

Про матеріал

Урок алгебри і початків аналізу у 10 класі на тему "Формули зведення" (рівень стандарт).

Мета уроку: розглянути різні методи запам'ятовування формул зведення, приклади застосування даних формул.

Підтримка: презентація і робота на порталі "Мій клас".

Перегляд файлу

Алгебра і початки аналізу, 10 клас

Тема уроку: Формули зведення

Розроблено: Забіякою Іриною Антонівною, вчителем математики вищої категорії.

Мета:

  • формувати предметну компетентність: домогтися засвоєння формул зведення; сформувати вміння застосовувати формули зведення до розв’язування задач;
  • формувати ключові компетентності:

спілкування державною мовою – грамотно висловлюватися рідною мовою;

соціальна та громадянська компетентності – співпрацювати в парі, групі, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі.

  • розвивати інформаційні компетенції, мислення, пам’ять, увагу.
  • виховувати наполегливість, активність, ціннісне ставлення до праці.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: комп’ютер, проектор, методичне забезпечення.

 

Хід уроку.

 

І. Організаційний момент. Перевірка домашнього завдання.

Привітання з учнями, з’ясування відсутніх.

 

Дорогі діти! Успіх приходить до того, хто мислить категоріями успіху. Отже ваші знання – це ваше майбутнє, ваша перспектива досягати успіху. Розпочнемо наш урок. Успіхів!

 

Перевірка письмового домашнього завдання

Рисунок1Рисунок1

Два учні записують на дошці розв’язання № 3, № 4, фронтально перевіряється     № 1 і № 2.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

Розв’язання багатьох алгебраїчних задач істотно спрощується, якщо ми виконуємо рівносильні або тотожні перетворення, тобто діємо за законами математики.

Тригонометричні функції зв’язані між собою великою кількістю співвідношень. Але не завжди їх треба зазубрювати, можливо достатньо володіти ланцюжком міркувань, тобто певним алгоритмом, щоб спростити даний вираз.

Як стверджував великий французький математик Жан Д’Аламбер «Алгебра щедра, вона часто дає більше, ніж  у неї просять».

Сподіваюсь, що наш урок буде тому підтвердженням.

Тож бажаю усім збагатитися новими знаннями та плідно провести час.

 

ІІІ. Етап визначення мети та актуалізація навчальної діяльності.

 

Оголошення теми та мети уроку: розглянути різні методи запам’ятовування формул зведення, приклади застосування даних формул.

 

Спочатку підготуємося до вивчення нової теми.

 

1. Застосуємо прийом «Незакінчене речення».

    Продовжіть вислів:

  1. Абсцисою кінця рухомого радіуса одиничного кола є значення … (косинуса відповідного кута)
  2. Ординатою кінця рухомого радіуса одиничного кола є значення … (синуса відповідного кута)
  3. Тангенсом кута α називається … (відношення синуса цього кута до його косинуса)
  4. Котангенсом кута α називається … (відношення косинуса цього кута до його синуса)
  5. У І чверті значення синуса, косинуса, тангенса і котангенса … (додатні)
  6. У ІІ чверті … (синус додатній, решта функцій – від’ємні)
  7. У ІІІ чверті … (синус та косинус від’ємні, тангенс і котангенс – додатні)
  8. У ІV чверті … (косинус додатній, решта функцій – від’ємні)
  9. Кінці вертикального діаметра відповідають кутам … (90° та 270°), а в радіанній мірі … ( та )
  10.  Кінці горизонтального діаметра відповідають кутам … (0° та 180°), а в радіанній мірі … ( та π)
  11.  Додатнім обходом кола є обхід … (проти годинникової стрілки)
  12.  Від’ємним обходом кола є обхід … (за рухом годинникової стрілки)

 

2. Усно.

     1.  Якій чверті належать кути: 60°, –37°, 124°, –210°, 190° , ; ;

C:\Users\Пользователь\Desktop\Рисунок5.jpg

3. Пригадайте формули з курсу геометрії та заповніть пропуски:

1) sin (180o) = … sin ;                      2) cos (180o) = - cos ;

3) sin (90o) = cos ;                      4)  cos (90o) = sin .

Так, такі формули ми знаємо з курсу геометрії.

або

ІV. Вивчення нового матеріалу.

 Ми підготувалися до вивчення нової теми.

Тригонометричні функції чисел можуть бути виражені через функції кута α за допомогою формул, які називаються     формулами зведення.

 

Існують багато способів запам’ятовування формул зведення. Назвемо кілька:

Спосіб 1. Користуйтеся таблицею.

Розглянемо таблицю. Що ви помічаєте у рядку ? А в інших рядках? Як змінюються функції?

Знайдіть за таблицею кілька прикладів.

Спосіб 2. Вивчіть напам’ять таблицю.

Цей спосіб найважчий і потребує гарної пам’яті.

Спосіб 3. Вивчіть напам’ять правило.

У підручнику на с. 83  у п. 14 записане правило. Учні читають правило з підручника.

Спосіб 4. Мнемонічне правило.

Зверніть увагу, що послідовність міркувань за згаданим правилом можна стисло сформулювати у вигляді правила швидкого запам’ятовування: «Чверть. Знак. Назва».

 

V. Застосування нових знань, формування вмінь.

 

Робота в групах.

Об’єднайтеся в групи, виберіть капітана, який буде координувати роботу групи, роздайте завдання обчисліть і розшифруйте прізвище видатного математика.

 Знайдіть:

1.                                                      Шифр до завдання:

C:\Users\Пользователь\Desktop\Рисунок6.jpg2.

3.

4.

5.

 

Розв’язання:

    це буква Е

     це буква Й

     це буква Л

    це буква Е

   це буква Р

 

Відповідь: Ейлер.

 

Учень. Коротка історична довідка про Ейлера.

 

VІ. Робота учнів на порталі «Мій клас».

Учні заходять із своїх телефонів на свою сторінку і виконують самостійну роботу «Формули зведення № 1».

 

VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання. Домашнє завдання.

Метод «Мікрофон». Продовжити речення «На уроці я …»

Визначення домашнього завдання:

§ 2, п. 14 опрацювати, вивчити правила, виконати №№ 14.2., 14.6.

Закінчити виконання роботи на порталі «Мій клас».

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дорогі діти! Успіх приходить до того, хто мислить категоріями успіху. Отже ваші знання – це ваше майбутнє,ваша перспектива досягати успіху. Розпочнемо наш урок. Успіхів!

Номер слайду 2

Перевірка домашньої роботи. Відповіді

Номер слайду 3

Алгебра щедра, вона часто дає більше, ніж у неї просять. Жан Д’Аламбер,французький математик

Номер слайду 4

Тема уроку: Формули зведення. Мета уроку: розглянути різні методи запам’ятовування формул зведення, навчитися застосувати формули.

Номер слайду 5

Закінчити речення. Абсцисою кінця рухомого радіуса одиничного кола є значення …Ординатою кінця рухомого радіуса одиничного кола є значення … Тангенсом кута називається …Котангенсом кута називається …У І чверті значення синуса, косинуса, тангенса і котангенса…У ІІ чверті синус …, решта функцій –…. У ІІІ чверті синус та косинус …, тангенс і котангенс – …У ІV чверті косинус …, решта функцій – …Кінці вертикального діаметра відповідають кутам … , а в радіанній мірі … 10. Кінці горизонтального діаметра відповідають кутам …, а в радіанній мірі … 11. Додатним обходом кола є обхід … 12. Від’ємним обходом кола є обхід …

Номер слайду 6

Усно Якій чверті належать кути: 60°, –37°, 124°, –210°, 190°; ; ;

Номер слайду 7

або

Номер слайду 8

Тригонометричні функції чисел виду можуть бути виражені через функції кута α за допомогою формул, які називаються формулами зведення.

Номер слайду 9

Формули зведення

Номер слайду 10

Формули зведення?!!!! Як ними користуватись?0ππ23π2 Спосіб 1 Користуйся таблицею. Найлегший, проте з низьким ККД

Номер слайду 11

Формули зведення?!!!! Як ними користуватись?0ππ23π2 Спосіб 2 Вивчи напам'ять таблицю. Найважчий

Номер слайду 12

Формули зведення?!!!! Як ними користуватись?Спосіб 3 Вивчи напам'ять правило. Стандартний

Номер слайду 13

Формули зведення?!!!! Як ними користуватись?Спосіб 4 Мнемонічне правилоʹШвидкий для запамятовування1. Чверть. 2. Знак.3. Назва.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Об'єднайтеся та відгадайте прізвище видатного математика

Номер слайду 17

Сучасного вигляду тригонометрія набула завдяки його працям. Ейлер обчислював без жодних видимих зусиль, як людина дихає або як орел летить над землею. Народився у Швейцарії. Батько був пастором. За молодих літ батько вивчав математику під керівництвом Якоба Бернуллі. У 15 років Леонард отримав вчений ступінь бакалавра, у 17 років – ступінь магістра, причому на захисті промову про порівняння філософських поглядів Декарта і Ньютона зробив латиною. У загальноосвітній школі тригонометрію вивчають за Ейлером.“Ейлер в математиці –це Моцарт у музиці”. Кованцов

Номер слайду 18

Працюємо на порталі “Мій клас”Виконати самостійну роботу «Формули зведення № 1».

Номер слайду 19

Домашнє завдання. За підручником § 2, п. 14 (опрацювати), вивчити правила, виконати письмово №14.2., №14.6. Закінчити роботу на порталі “Мій клас”.

Номер слайду 20

Дякую за урок

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Будрик Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мухортова Поліна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
8743
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку