Урок алгебри у 8 класі

Про матеріал
Формувати навички знаходження значень квадратного кореня, виразів, що містять квадратний корінь, та рівнянь , які містять квадратнийкорінь; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, інтерес до математики, до українських традицій через математику
Перегляд файлу

Тема уроку: Розв’язування вправ з теми «Квадратний корінь»

Математична масляна

Мета уроку: Закріпити знання та навички знаходження квадратного кореня з добутку, дробу, степеня за означенням та властивостями арифметичного квадратного кореня; формувати навички знаходження значень виразів та розв’язування рівнянь, які містять квадратні корені; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички та пам'ять; виховувати інтерес до математики, до українських традицій через математику.

Тип уроку: закріплення вмінь та навичок

Обладнання: роздатковий матеріал, ТЗН.

Девіз уроку:«… Математика безмежно різноманітна, як світ, і присутня, міститься в усьому» (М.П.Єругін)

Хід уроку:

  1. Оргмомент
  2. Мотивоційно-установчий момент.

1. Оголошення девізу уроку.

2. Оголошення теми і мети уроку.

Сьогодні у нас – незвичайний урок,

Зібралось гостей тут багато.

Бо тема, яку ми розглянемо всі,- корінь квадратний

Ідея уроку -  теж не проста

Вивчити треба багато

І корінь квадратний – важливий такий,

З корінням народу зєднати.

Учитель оголошує тему і мету уроку.

Сьогодні у нас підсумковий урок з теми «Квадратний корінь». Проведемо його під назвою «Математична масляна». Чому масляна і що це таке? За народними звичаями, Масляну святкували останнього тижня лютого, Кожний день Масляної мав свою назву і супроводжувався відповідними дійствами. Люди прощалися із зимою, із зимовими святами, залишаючи в пам’яті все краще. Цього тижня відзначалася перемога світла і тепла над силами холоду. Божество зими Морана поступається своєю владою божеству весни Ладі.

 

 

  1. Визначення очікуваних результатів від уроку

На «Математичній масниці» ми також відсвяткуємо перемогу сили знань над неуцтвом і лінню, переконаємося, що ви засвоїли тему «Квадратний корінь». І першим кроком до успіху буде перевірка домашнього завдання.

  1. Контрольно-кореційний

-         Перевірка домашнього завдання (самоперевірка за записаними раніше на дошці відповідями). Відмічаються балами на полях.

Учень. «Ой, Масляна, Масляна

 Яка ти чудна!...

Як би в тобі було 7 неділь

 А в посту одна!...»

За тиждень перед початком Великого посту починали святкувати Масницю – проводи зими і зустріч весни. Під час масниці розважалися різними іграми: катання з гір на санчатах, катання на прутинках на льоду, «бійки»

Учень.У народі вважалося, що останній перед Великим постом, тиждень, треба провести весело, бо попереду цілих 7 тижнів суворої поведінки і всяких обмежень. Натовпи людей веселяться, співають, танцюють, ласують варениками та млинцями. Адже зими проводжають – довгу, холодну, злу… Багато звичаїв, що існують сьогодні, мають язичеське походження і належать до культур і традицій які зникли.

3. Актуалізація опорних знань учнів

Бліц – опитування

  1. Що називається квадратним коренем?
  2. Означення арифметичного квадратного кореня.
  3. Як знайти квадратний корінь з добутку, дробу, степеня?
  4. При яких значеннях а вираз √а        має зміст?
  5. Чи має рівняння корені, якщо а≤0?

 

 

Усні вправи. Технологія «Займи позицію»

Чи вірно, що=а,а|, =, == 4, =5, , =,  = 125?

 

А тепер проведемо гру «Сніжки», щоб дізнатися , як називаються понеділок і вівторок тижня Масляної.

(Назва понеділка і вівторка складається з 7 букв. Учні які сидять за першими 7 партами, визначають назву понеділка , а друга половина – вівторка) кожна парта отримує «сніжку» усередині якої записано завдання. Виконавши завдання, учні одержать правильну відповідь під відповідною буквою. Завдання виконують в зошиті і визначають букву, потім назву кожного дня. Відгадані букви записують в таблицю. Номер «сніжки» це номер літери.

1    2    3    4    5     6    7                                     1     2      3     4     5     6     7

 

 

 

Учні повідомляють про кожний день масниці поетапно.

  1. Понеділок – Зустріч

Перший день масляного тижня називався «Зустріч». Уранці у понеділок спороджували із соломи і старих ганчірок опудало Масляної, яке з пошаною й піснями носили вулицями, а потім ставили на найвище місце. У понеділок влаштовували веселі гойдалки, крижані спуски на санях.

  1. Вівторок -  Заїгриш

Саме тоді приступали до святкування, зазиваючи до себе на млинці. Ходили на гуляння в шинок а після шинка йшли на вулицю де влаштовували веселі забави, які тривали майже день. У вівторок ходять у гості, парубки виглядають своїх наречених а дівчата – сужених.

Учитель.

  1. Середа – Ласунка

Сама назва говорить за себе. У цей день пригощали всякими ласощами.Зараз хтось із вас має нагоду поласувати цукерками, але для цього треба правильно розв’язати такі завдання. У кожного на парті лежать картки із завданням. Установіть відповідність між цукерками та коробками і доберіть до кожної цукерки коробку.

Біля дошки працюють 2 учні. Хто з учнів розв’яже першим – ставиться оцінка, пригощаються солодощами.

 

 

Вчитель. Цікаві події відбувалися в четвер.

Учень. Четвер – Розгуляй.

У цей день жінки йшли до шинка, бо ні шити  ні прясти не можна було. А чоловіки проводили «бійки». Усі вибиті зуби та поломані ребра вважалися на «добру подію».

Вчитель. Оскільки під час Масляної любили ходити в гості не тільки жінки а й чоловіки, то послухаємо про що вони говорили при зустрічі.

Учень. Куме, доброго дня! Оце, куме і ви шановні гості, все я думку гадаю, а чи знаєте ви, звідки пішли поняття: квадратний корінь та дійсні числа?

Учень. Та знаю, куме. Ось послухайте.( Доповідь)

Вчитель. Ну, ось ми тепер знаємо. Цікаві події відбувалися у п’ятницю. Цей день називався «Тещин день» або «Тещині посиденьки». Зяті ходили до тещі в гості на млинці. А як це відбувалося самі зараз побачите.

Сценка.

Зять. Доброго дня, Вам, добрі люди і Вам теща дорога. З Масляною, Вас, зі святами.

Теща. «Доброго дня, зятьку! Ну що, приїхав, не забарився, згадав про свою тещу?

Зять. Ой, мамо. (хоче поцілувати)

Теща. Ой, ні, що ти дуже гарно стелиш, мабуть якийсь грішок маєш, чи може що приховуєш від мене?

Зять. Та, що Ви таке кажете, мамо?

Теща.  Ну, добре. А господарство ж як? Чи по хазяйству розпоряджаєшся?

Зять. Та звичайно ж, все добре, мамо. А чого це Ви мамо мене до столу не запрошуєте? Я до Вас у гості приїхав, на посиденьки, а Ви чомусь така не весела, задумлива.?

Теща. Та оце ж синку, хочу підрахувати, чи вистачить у мене грошей, щоб на ділянці загорожу поставити. Оце дивись. (Подає задачу і сідає за стол).

Зять забирає завдання, читає його і розв’язує біля дошки, а учні в зошитах.

Задача. Ділянка має форму квадрата, площею 225 м2. Чи вистачить 2000грн., щоб купити огорожу, якщо 1 м коштує 30 грн.

Ой, мамо, та ще 200 грн. залишиться.

Теща. Ну, що ж , зятьку порадував ти мене. Сідай тепер до столу, пригощати буду.

Учень. П’ятниця – Тещин день.

У цей день зять також повинен почастувати тещу. А потім покатати тещу вулицями села чи міста. При чому, якщо теща добра, лагідна, несварлива – то й дорога рівна мов струна, а якщо зла, сварлива – то й дорога нерівна.

Вчитель. Субота ні чим не позначена цікавим. У цей день люди доробляли всі свої справи. Ось і ми попрацюємо плідно.

 

Самостійна робота.

На кожну парту завдання за 2 варіантами.

1 варіант                                                                                             2 варіант

1. Внесіть множник під знак кореня

а)                                                                                   а) 3

б)                                                                                б) 

2. Спростити дріб

Х2- 13                                                              + 2

Х -                                                            х – 4

 

  1. Звільнитися від ірраціональності в знаменнику дробу

14                                                                                                   15

  1. Розв’язати рівняння

= 4                                                                                 = 4

Взаємоперевірка – відповіді на екран (дошці)

Вчитель.  Останній день масляної – Прощена неділя.

Учень. «Прощена неділя».  Цей день відзначають палко. Навмисно до цього дня готували вареники з сиром, млинці. Проводилися масові гуляння, ігрища, забави. Масниця завершувалася «Прощеною неділею», коли всі прощалися з масляним, смачним, веселим тижнем, і водночас просили пробачення у близьких, знайомих, сусідів за нанесені образи аби очиститися перед Великим постом від усякої скверні. У цей день можна було вживати любу їжу.

Вчитель. Ось на цьому і закінчується наша «Математична масниця». Давайте підведемо підсумок.

Контрольно-оцінювальний етап.

  1. Узагальнююча бесіда-рефлексія:

-         Що ми повторили на уроці?

-         Що цікавого ви почули?

-         Чи сподобалося вам працювати на такому уроці?

  1. Узагальнююче само оцінювання за картками само оцінювання кадета. Підраховують бали і виставляють свою оцінку.
  2. Психологічна рефлексія. Відмічають свій настрій на кінці уроку.
  3. Оцінювання відповідей учнів.
  4. Домашнє завдання.

 

І цей урок я хочу закінчити такими рядками: « Поки живе чоловік,

Поки сходить і вруниться зілля,

Буде масляна жити довік

Із началом весни й дороги,

Бо народ у цьому бачити звик

Віру в честь, у життя, в перемогу»

І від усієї душі бажаю «Хай не заходить сонце в вашому серці», - а також  - щоб ніколи не згасало бажання вчитися.

 



Домашня робота. Відповіді до завдань

№ 878:       1) - ;      2)  - 3;

№ 880:       1) x- ;   3) /( – 8);     4) ( - ).

№ 871:      

4) +   = І 3 -  І +І 2 - І = 3 - + – 2 = 1

 

№ 494*: = x – 4; Розв’язання: І х І = x – 4; х = x – 4,  або  х = - ( x– 4 );

0х = 4,  або  х = 4 - х;

         2Х = 4, x =2 або   0х = 4, розв’язків не має

Відповідь: корінь рівняння 2.  

 

Відповіді на самостійну роботу

1 варіант

  1.                   Завдання :   а) ;     б) .
  2.                   Завдання:    х +
  3.                   Завдання:    - .
  4.                   Завдання:    х – 1 = 16,  х = 17.

 

2 варіант

  1.                    Завдання:    а) ;     б) .
  2.                    Завдання :   1 :( – 2);
  3.                    Завдання:     ( - ) : 2;
  4.                    Завдання:    х + 2 = 16, х = 14.

Домашнє завдання.

 

Повторити  п.14 – п. 17.

Виконати №№ 1 – 3; 8*. варіант 2, с.94 (збірник);



 

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
§ 2. Квадратні корені. Дійсні числа
Додано
24 лютого
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку